Hvalp og dårlig mave

Skytte77
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Hvalp og dårlig mave

Indlægaf Skytte77 » 20. sep 2016, 17:34

Jeg fik i starten af August en hvalp :love: . Den har on and off haft dårlig mave, og været på lidt skånekost, bestående af ris med torskerogn eller kylling. Men når jeg gik tilbage til tørkosten blev det igen lidt splat. Hun har sagtens kunne holde sig, og har skidt mere end normalt, men når hun har skulle, så har det bare ikke været fast :tie: .
Jeg var ved dyrlægen, som sagde, at jeg skulle prøve, at bløde maden op til hende, og det hjalp :gogo: . Nu efter ca 3 uger, er jeg lige så stille begyndt, at give hende lidt tørt på græsset og resten opblødt i vand. Men jeg lader det stå knap så længe i vand, som ellers. Og nu er den så gal igen :whine: .. Skal hun virkelig have opblødt mad resten af sit liv :gogo: . Jeg overvejer om jeg mon bare skal "ignorerer" den lidt splittede mave,mog kører på en uges tid uden skåne osv, og håbe at den bare skal igang og vænne sig til det, eller??

Hun fik en ekstra ormekur da hun var ved dyrlægen, så det er ikke det. A38 har jeg prøvet med, men det hjælper ikke rigtig noget synes jeg..
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1343

Re: Hvalp og dårlig mave

Indlægaf Sophies-mor » 20. sep 2016, 17:44

Er det det samme foder som hun altid har gået? Og over hvor lang tid har et foderskift løbet?
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 20. sep 2016, 17:46

I øvrigt, min fars venindes nu afdøde hund fik kun tørfoder, opblødt i vand. Og havde ingen maveproblemer med det.
Tørfoder i en skål, vand på i et kvarter og spis. Det er jo heller ikke svært at gøre. Så tænker ikke at det er slemt, hvis hvalpen skal have vådmad resten af livet.
0
Billede SÅ kom bananen!

Skytte77

Indlægaf Skytte77 » 20. sep 2016, 18:51

Sophies-mor skrev:Er det det samme foder som hun altid har gået? Og over hvor lang tid har et foderskift løbet?

Nej hun fik et ret hurtigt skift da jeg fik hende, fordi hun nægtede at spise det hun fik med. Men det er ved at være længe siden, og det her har hun fået i over 1 mdr.
0
Skytte77

Indlægaf Skytte77 » 20. sep 2016, 18:54

Sophies-mor skrev:I øvrigt, min fars venindes nu afdøde hund fik kun tørfoder, opblødt i vand. Og havde ingen maveproblemer med det.
Tørfoder i en skål, vand på i et kvarter og spis. Det er jo heller ikke svært at gøre. Så tænker ikke at det er slemt, hvis hvalpen skal have vådmad resten af livet.

Nej det er ikke svært i den forstand, men ville være bedre, at kunne sprede tørfoder ud på græsplænen synes jeg. Og dyrlægen sagde i sidste uge, da jeg var afsted med hende igen, da 12 ugers vaccinationen blev udsat pga tynd mave, at hun helst skulle over på tørkosten uden vand igen. Det var bedst for hende :gruble: .. Synes at have læst et sted, at det er bedst for deres tænder :forvirret: ??
0
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 20. sep 2016, 19:08

Jeg tænker primært, at hendes tynde mave skal stoppes, så hun kan vaccineres.
At der måske bør kigges lidt mere på årsagen. Og så måske kun ændre kosten, hvis dyrlægen siger god for det.
Umiddelbart.
Hvad mener dyrlægen der kan være årsagen?
0
Billede SÅ kom bananen!

Skytte77

Indlægaf Skytte77 » 20. sep 2016, 19:56

Sophies-mor skrev:Jeg tænker primært, at hendes tynde mave skal stoppes, så hun kan vaccineres.
At der måske bør kigges lidt mere på årsagen. Og så måske kun ændre kosten, hvis dyrlægen siger god for det.
Umiddelbart.
Hvad mener dyrlægen der kan være årsagen?

Nej nej, Hun blev vaccineret i sidste uge, da hendes mave var iorden der :) . Men det var 2 uger senere end hun skulle have været :) ..
Han sagde at der nok ikke var nogen grund når det virkede at bløde maden op. Så "bare" sart mave.
0
Skytte77

Indlægaf Skytte77 » 20. sep 2016, 20:02

Hun er 15 uger på torsdag. Hun ikke på noget tidspunkt været sløj, eller noget af det. Hun har været frisk som en hvalp er, og vil lege, spise, drikke osv :)
0

Tilbage til "Kæledyr"