Lytter du til musik, når du løber med andre?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 48
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 413

Lytter du til musik, når du løber med andre?

Indlægaf Santopia » 20. sep 2016, 19:29

En ven og jeg har snakket om at begynde at løbe sammen, og der kom jeg til at tænke over, at jeg altid løber med musik. Derfor kom jeg til at gruble over, om man mon lader høretelefonerne blive hjemme, når man løber med andre, eller hvad? Hvad gør du?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Re: Lytter du til musik, når du løber med andre?

Indlægaf Rapfisk » 21. sep 2016, 01:25

Som udgangspunkt ville jeg gå ud fra, at man motiverer hinanden og derfor ikke har musik i ørerne, når man løber med en anden. Måske taler man kun sammen i starten, men så fokuserer man på at tilpasse sig hinandens tempo og rytme på samme måde som man ellers bruger musikken.

Det ville jeg tro.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5688

Indlægaf Animi » 21. sep 2016, 01:51

Ja, jeg lytter altid stadigvæk til musik - men kun i det ene øre, så jeg stadigvæk kan snakke lidt hvis det er :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1466

Indlægaf DenSyngendeLussing » 25. sep 2016, 08:59

Jeg hører ikke musik, heller ikke når jeg løber alene. Eller, jo, en gang imellem, men for det meste ikke. Jeg foretrækker at kunne høre mit eget åndedræt, det er nærmest meditativt for mig. :D
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2341

Indlægaf paint » 25. sep 2016, 09:24

Nu løber jeg ikke, men cykler med andre, og ingen af os har musik i ørerne. En del af hele ideen med at cykle (og vel også at løbe) med andre, er som en anden skriver, at man motiverer hinanden. Det at man er sammen med andre, skaber en slags 'team-spirit', en dynamik som vi alle rider på - ellers kunne man jo lige så godt sidde derhjemme på en motionscykel med hørebøffer på.

Af og til, tror jeg at det er sundt at komme ud af den lille private boble, som man (muligvis) går rundt i til daglig. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen

Tilbage til "Helbred"