Nye Borgerlige's menneskesyn

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 190

Nye Borgerlige's menneskesyn

Indlægaf gnostic » 23. sep 2016, 12:29

http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... end-vores/

Hvad mener du om Nye Borgerlige's menneskesyn? Her tænker jeg på deres syn om, at mennesker bare er kanonføde (jvf. deres udspil med udvidelse af værnepligten hvor de vil indkalde alt hvad der kan kravle og gå).

Eller at de vil afskaffe socialhjælp til psykisk syge, handicappede mfl. ved at sætte tidsbegrænsning på (selvom handicap og sygdom ikke nødvendigvis har tidsbegrænsning!)

(hvis jeg tager fejl i ovenstående betragtninger, må i gerne rette mig, men det var hvad jeg fik ud af deres pressemøde igår).

Eller, som Pernille Vermund mener, at lavtlønnede arbejdere er vigtigere end at uddanne folket. Det er ihvertfald hvad jeg får ud af dette citat:

“Jeg vil hellere have en lavtlønnet filippinsk kvinde til landet, som opdrager sine børn til at blive danske, end jeg vil have en veluddannet muslimsk imam.”

http://www.altinget.dk/artikel/10-marka ... nd-citater

(jeg er ikke til islam, men jeg vil langt hellere have veluddannede indvandrere, end lavtlønnede arbejdere til Danmark).

Det værste af det hele er, at der åbenbart er stor opbakning i befolkningen til at kaste syge og handicappede i helbredsfarlige arbejdsprøvninger, værnepligt, og helt generelt ruinere og totalsmadre de svages livskvalitet "fordi man synes det er sjovt". Derfor får Pernille Vermund og hendes parti Nye Borgerlige så mange stemmer.
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3097

Re: Nye Borgerlige's menneskesyn

Indlægaf Rakel » 23. sep 2016, 12:35

Stor opbakning i befolkningen vil jeg kalde at overdrive.

Jeg synes ikke, at de bringer meget nyt til torvs politisk, men at de er agressive i deres markedsføring af 'varen' formentlig for at skabe mulighed for at stille op.
2
gnostic

Indlægaf gnostic » 23. sep 2016, 12:37

Rakel skrev:Stor opbakning i befolkningen vil jeg kalde at overdrive.

Jeg synes ikke, at de bringer meget nyt til torvs politisk, men at de er agressive i deres markedsføring af 'varen' formentlig for at skabe mulighed for at stille op.

De får i skrivende stund 5 % opbakning. I morges var den kun på 2,1 %, i formiddags 4 % og nu 5 %. Hvis de fortsætter med den hastighed, så har de flertal ved folketingsvalget.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 23. sep 2016, 12:38

gnostic skrev:

De får i skrivende stund 5 % opbakning. I morges var den kun på 2,1 %, i formiddags 4 % og nu 5 %. Hvis de fortsætter med den hastighed, så har de flertal ved folketingsvalget.

Mon dog.
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3547

Indlægaf Lemonella » 23. sep 2016, 12:59

gnostic skrev:

Det er nu nok mest nyhedens interesse, der får folk til, at bakke op omkring deres politiske standpunkter.
Jeg tror slet ikke den danske befolkning går med til, at udsætte de syge og svage for den behandling de foreslår.

Nøgleordet er "hvis" og jeg tror hastigheden langsomt går i stå og når der kommer valg, så får de slet ikke den opbakning de har brug for.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5994

Indlægaf LadyFox » 23. sep 2016, 13:03

Jeg bryder mig sgu heller ikke om dem :)
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 23. sep 2016, 13:25

Jeg bryder mig ikke om deres holdninger, og synes generelt hun er dum at høre på.

Og ang meningsmålinger; læg ikke noget i dem. Pt er det nyhedens interesse, der taler, og når de kommer med et grundigere program falder en del nok fra.

Edit: Desuden er det nok fra blå partier, der tages stemmer, eftersom de er meget klare i deres asyl/flygtninge-politik.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
gnostic

Indlægaf gnostic » 23. sep 2016, 13:43

Jeg havde sådan håbet på at jeg bare havde misforstået pressemødet og deres udtalelser, men jeg kan forstå på debatten i denne tråd her, at det også er det indtryk andre har af Nye Borgerlige.

Det gør mig bange!
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 23. sep 2016, 13:49

gnostic skrev:Jeg havde sådan håbet på at jeg bare havde misforstået pressemødet og deres udtalelser, men jeg kan forstå på debatten i denne tråd her, at det også er det indtryk andre har af Nye Borgerlige.

Det gør mig bange!

Lad være med at køre dig selv op over noget, der ikke er en reel trussel mod dig. Luk det ned. Ellers kan du ikke leve dit liv - og det skal du!
6
Brugeravatar
paint
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2355

Indlægaf paint » 23. sep 2016, 14:04

gnostic skrev:Jeg havde sådan håbet på at jeg bare havde misforstået pressemødet og deres udtalelser, men jeg kan forstå på debatten i denne tråd her, at det også er det indtryk andre har af Nye Borgerlige.

Det gør mig bange!

Hun udtalte altså også, i går, at man naturligvis ville holde hånden under dem som var syge og handicappede (det var vist i Deadline). Hvad hun præcist mener med det, kan jeg naturligvis ikke vide. I det hele taget lød hun ret selvmodsigende. F.eks ville de, når de kom i Folketinget stille tre ultimative krav (ultimatum, var hendes betegnelse) og kun dem i den borgerlige fløj, som kunne sige ja, til disse krav, ville de samarbejde med.

Men de ville aldrig vælte en borgerlig Statsminister. På spørgsmålet om, hvad de så ville gøre, hvis f.eks Lars Løkke dannede regering igen og sagde nej til deres ultimatum, svarede hun: Så vil vi..æh..øh, finde nogen der vil støtte os. Jamen, hvad så hvis ingen i den borgerlige fløj vil støtte jer, er det så ikke det samme som at vælte Statsministeren? Næh nej. Det er det ikke. Vi vil finde nogen der vil støtte os. :stoned:

Jeg fik den tanke, at hun måske retteligt burde hedde Pernille Vermouth og ikke Vermund. Det lød ikke helt ædrueligt det hun sagde. At partiet, har de holdninger de har, kan vel ikke komme bag på nogen. Det er SaxoBank-Lars Seier Christensens bror, der er frontfigur, sammen med hende Fru Vermouth.
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3547

Indlægaf Lemonella » 23. sep 2016, 14:13

Det gør mig bange!

Du har absolut ingen grund til, at være bange. De der nye Borgerlige, er ikke på nogen måde en trussel for dig eller nogen andre i det Danske samfund. Så kom du nu bare helt ned på jorden igen. :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2916

Indlægaf JoyNips » 23. sep 2016, 15:01

Jeg gider helt ærligt ikke at tage dem seriøst eller bruge krudt på dem på nogen måde. Den slags idioti skal ties ihjel.

Smid dem på mental ignore i stedet for at gå op i dem og deres holdning og lad i hvert fald være med at tro, at de er repræsentative for alle/samfundet/de andre/de stærke/de raske/nogensomhelst.
6
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1823

Indlægaf Anilara » 23. sep 2016, 15:26

Jeg byder dem gerne velkommen som parti, selvom det samtidig kan give mig visse bekymringer for resten af de borgerlige partier.
Jeg er bestemt ikke enig i hele partiprogrammet, og dele af det synes jeg også lyder direkte overdrevet. Ligesom med stort set alle andre partiers partiprogrammer i øvrigt.
Jeg synes de endnu har holdninger på for få områder, til at jeg kan have en endegyldig mening om dem, men de bliver næppe nogen jeg stemmer på.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 23. sep 2016, 17:13

Jeg tror bare vi må erkende at yderlighederne er tilbage, da hippiebevægelsen var størst blev Nixon valgt, det er ved at være det samme der sker nu,og så kan man ikke gøre så meget andet end at vente på det går op for flertallet at de og deres nærmeste også på forskellig vis tilhører dem der ikke tæller.
1
Falstria
Kort karma: 77
Likede indlæg: 428

Indlægaf Falstria » 23. sep 2016, 18:04

Der er jo ikke noget nyt i det, trods deres navn. Det er ikke en ny isme.

Bare gammel vin på nye flasker, en 4. retning inden for konservatisme udover de 3 vi havde i forvejen.

Tror det er meget godt at de bliver udstillet som værende deres egen selvstændige retning, hvor de førhen lurede i kulisserne i det konservative folkeparti og måske andre partier.
Senest rettet af Falstria 23. sep 2016, 18:21, rettet i alt 2 gange.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"