Tandlægeregning

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3348

Tandlægeregning

Indlægaf Hunkat » 24. sep 2016, 16:01

Jeg var i sommerferien til tandlæge hos en anden tandlæge end min normale pga. ferie.

I dag har jeg så fået en regning på det tjek for to måneder siden. Det undre mig lidt idet jeg betalte på dagen (kan se på mit dankortudtræk at pengene blev hævet den efterfølgende mandag).

Kan de godt det?
Altså, der var ikke noget ved prisen der undrede mig den gang for tto måneder siden, det var et tjek uden rens eller noget. Det var lidt dyrere end min egen tandlæge men jeg kom til på en akuttid så det bed jeg ikke rigtig mærke i. Jeg mener jo selv jeg er/var i god tro.

Altså, hvis jeg havde købt en kjole som gik ind til 200 kr. i butikken og de to måneder senere prøvede at hæve 400 kr. på mit dankort for den kjole så ville jeg blive stiktosset.

Jeg ringer selvfølgelig til dem men det kan jo så først blive mandag. Og hva' fanden siger jeg hvis de fastholder?
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Re: Tandlægeregning

Indlægaf Sophies-mor » 24. sep 2016, 16:12

Du kan jo bevise de er betalt.
Kontoudtog.
Eller har de trukket ekstra?
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sophies-mor » 24. sep 2016, 16:13

Skriv en mail og få alt på skrift i øvrigt!!
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 24. sep 2016, 16:21

Jeg har prøvet en gang at få en regning fra min tandlæge selvom jeg havde betalt på dagen. Jeg ringede bare til dem og sagde det og det viste sig det bare var en fejl i deres system. De kunne godt se jeg havde betalt og slettede bare regningen. Jeg tænker det er noget lignende der er sket for dig. Så bare ring derop på mandag og gør opmærksom på det. Når du har kvitteringen er der jo ikke så meget at diskutere. Så er det selvfølgelig en fejl :)
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 24. sep 2016, 16:21

Sophies-mor skrev:Du kan jo bevise de er betalt.
Kontoudtog.

Nemlig. Og jeg har fået regningen fysisk så de kan heller ikke bare tage pengene uden at jeg siger ok.

Jeg tænker mere at hvis de nu siger at det altså ikke var den rigtige pris jeg betalte dengang, så nu skal jeg betale et restbeløb.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1161
Likede indlæg: 6823

Indlægaf Wizzze » 24. sep 2016, 16:25

Er det samme beløb som du allerede har betalt? Så er det nok bare en regnskabsfejl, hvis det er et helt andet beløb, så må de jo redegøre for hvordan det er fremkommet, det kunne jo også tænkes at de har fået registreret en behandling under et forkert patientnavn/id.
1
Do as I say! :whip:
Aesel82
Kort karma: 8
Likede indlæg: 135

Indlægaf Aesel82 » 24. sep 2016, 16:26

Hunkat skrev:
Sophies-mor skrev:Du kan jo bevise de er betalt.
Kontoudtog.

Nemlig. Og jeg har fået regningen fysisk så de kan heller ikke bare tage pengene uden at jeg siger ok.

Jeg tænker mere at hvis de nu siger at det altså ikke var den rigtige pris jeg betalte dengang, så nu skal jeg betale et restbeløb.

Hvis du har fået en regning med en pris, så er det den, der gælder. De kan ikke bare komme to måneder senere med en ekstraregning.

Mon ikke det er en fejl?
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 24. sep 2016, 16:29

I har jo nok ret alle sammen, at det er en fejl, en fejlregistrering eller lign. :blush:
Jeg kan bare lige se for mig at de holder fast og det ender i en konflikt.

Beløbet er ikke det samme, det er næsten dobbelt op. Jeg tror nok den behandling der står på er den samme som på den oprindelige regning (som jeg er 100% på jeg har smidt ud for nylig hvor jeg fandt den i min taske).
0

Tilbage til "Helbred"