Charterrejse oh ve oh skræk - Hurghada

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3385

Charterrejse oh ve oh skræk - Hurghada

Indlægaf FruDulle » 24. sep 2016, 18:44

Vi overvejer noget så sindssygt som en charterrejse. Det har jeg aldrig prøvet. Og ovenikøbet all inclusive. Vi er åbenbart blevet den slags mennesker nu hvor vi lever helt og aldeles almindeligt i Danmark :lol: Men det vil bare være super nemt at rejse på den måde.

På trods af at jeg har boet i Egypten, så har jeg aldrig været i Hurghada. Det har været lidt for familie præget til min stil...tidligere stil åbenbart.

Har i nogle erfaringer? Vi skal afsted til jul og har kig på noget der hedder hotel active jungle park. Hotel med kæmpe vandland. Men tager med kyshånd imod erfaringer fra andre hoteller der.
0
Whatever
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Re: Charterrejse oh ve oh skræk - Hurghada

Indlægaf Rapfisk » 24. sep 2016, 18:55

FruDulle skrev:Vi overvejer noget så sindssygt som en charterrejse. Det har jeg aldrig prøvet. Og ovenikøbet all inclusive. Vi er åbenbart blevet den slags mennesker nu hvor vi lever helt og aldeles almindeligt i Danmark :lol: Men det vil bare være super nemt at rejse på den måde.

På trods af at jeg har boet i Egypten, så har jeg aldrig været i Hurghada. Det har været lidt for familie præget til min stil...tidligere stil åbenbart.

Har i nogle erfaringer? Vi skal afsted til jul og har kig på noget der hedder hotel active jungle park. Hotel med kæmpe vandland. Men tager med kyshånd imod erfaringer fra andre hoteller der.

Der har noget af min familie været for et par år siden, og stedet var et kæmpe hit både for voksne (forældre og mormor) og børn (ca. 5 og 7 dengang. Jeg husker det som om, de sagde, at de fik god mad og havde masser at lave.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Jacobsen81
Kort karma: 8
Likede indlæg: 68

Indlægaf Jacobsen81 » 25. sep 2016, 10:59

Ligger din tråd ikke i den forkerte kategori?
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 26. sep 2016, 17:42

Vi var i Hurghada i november 2011 og boede på det hotel, der i dag hedder Sea World. Vi var fint tilfredse. Godt familievenligt hotel med super god betjening.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 26. sep 2016, 17:44

Tak for de par svar. Barnet har set billeder af det der jungle hotel og synes at det er det vildeste shit. Men må lige se på de ser World du nævner Kuk.
0
Whatever
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3229

Indlægaf DD_81 » 30. sep 2016, 08:48

vi skal for første gange i mange år afsted på charter, til netop Hurghada, eller et all incl hotel et godt stykke væk fra byen.
Jeg GLÆDER mig! - til ikke rigtig at skulle løfte en finger en hel uge... bare tanken, ahhh!!!

Vi skal ikke noget rigtig ægyptisk, eller jo manden og den ældste skal ud og dykke. Men ellers skal vi bare være på hotellet, formoder at ungerne kommer til at ligge i blød en 10 timer dagligt i hhv pool og hav, og ellers står den bare på afslapning, hygge og optankning af d-vitamin og mentalt overskud :D
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2341

Indlægaf paint » 30. sep 2016, 12:33

Hvis man ikke har været i Hurghada før, skal man lige være forberedt på, at der ikke er meget andet underholdning end det hotellet byder på (og det kan da også være fint nok). Hughada by, er absolut ikke noget at ulejlige sig med at tage ind til.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Mette
Kort karma: 2
Likede indlæg: 72

Indlægaf Mette » 30. sep 2016, 12:43

Jeg har været på et all-inclusive i Egypten. Jeg skal ALDRIG til Egypten igen. For det første var det ikke overbevisende varmt. For det andet var de simpelthen SÅ nærgående. Og manipulerende.

Så hellere de Kanariske øer :)
0
Mette

Indlægaf Mette » 30. sep 2016, 12:44

Men bortset fra det, så er det jo genialt med all-inclusive når man rejser med børn.
0
Chichu
Kort karma: 3
Likede indlæg: 70

Indlægaf Chichu » 30. sep 2016, 12:51

Jeg er virkelig ikke chartertypen og jeg elsker at hade all inclusive :D Men jeg har faktisk prøvet det én gang, netop i hurgada, og det var faktisk helt ok og meget afslappende :blush: Maden var fin og vi tog nogle fine udflugter, fx til en nærliggende souk og noget pyramide-halløj, som jeg ikke kan huske hvad var, men som var meget sjovt at se. Hotellet var et stort kompleks og rigtig lækkert.

Egyptiske mænd er ikke så fede at møde på gaden, men det behøver man jo ikke at bekymre sig om, når man opholder sig på resort eller i turistbus :)
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 30. sep 2016, 13:59

Jeg har jo boet i Egypten så jeg har det fine fine med egyptere :) og kan svare dem igen på arabisk skulle der være noget :lol: jeg ved at Hurghda ikke har meget At byde på udover hotel oplevelserne der. Men det er som mange skriver nemt bare at tage noget resort all inclusive værk for en uge. Vi har i den grad brug at slappe af og intet skulle lave.
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 30. sep 2016, 14:00

Mette skrev:Jeg har været på et all-inclusive i Egypten. Jeg skal ALDRIG til Egypten igen. For det første var det ikke overbevisende varmt. For det andet var de simpelthen SÅ nærgående. Og manipulerende.

Jeg har det fint med Egypten. Har kommet der i 20 år og også selv boet der. Vi har tæt familie der nemlig.

Hvilke kanariske øer tænker du på? Varmen kan ikke være ret meget anderledes end Egypten ved juletid tænker jeg :gruble:
0
Whatever
Mette

Indlægaf Mette » 30. sep 2016, 14:27

FruDulle skrev:
Mette skrev:Jeg har været på et all-inclusive i Egypten. Jeg skal ALDRIG til Egypten igen. For det første var det ikke overbevisende varmt. For det andet var de simpelthen SÅ nærgående. Og manipulerende.

Jeg har det fint med Egypten. Har kommet der i 20 år og også selv boet der. Vi har tæt familie der nemlig.

Hvilke kanariske øer tænker du på? Varmen kan ikke være ret meget anderledes end Egypten ved juletid tænker jeg :gruble:

Der er varmere på de Kanariske øer. Især om aftenen.
Jeg har været på fuerteventura og gran canaria. Begge steder rigtig dejlige! På gran canaria er der meget varmere på den sydlige del end den nordlige. Jeg er vist ret glad for varme når jeg rejser :D
1
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 30. sep 2016, 14:40

Jeg har været i Egypten tre gange. Alle gange på sådan en 'all inclusive'-tur. Og jeg orker det ærligt talt ikke mere.

Selv på femstjernede hoteller er maden kedelig. Og alle turisterne - ARGH! Der kommer rigtig mange russiske turister til Egypten. Og selv om jeg helst ikke vil være fordomsfuld, så er mange af dem virkelig belastende. Selv egypterne hader dem :-P

I år satser vi på at tage til enten Dubai eller et eller sted i Tyrkiet.

Standarden i ex. Tyrkiet er - efter min mening - klasser over Egypten.
1
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 30. sep 2016, 14:42

P.s. vi har været på det dér Jungle Aqua Park, du nævner. Det er da fint nok (især hvis man er til vandleg), og værelserne er store! Og der er rigtig meget fokus på børnefamilier.

Det er nok det bedste hotel, vi har været på i Egypten.
1

Tilbage til "Rejser"