Hvor mødte du din kæreste - ny tråd

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Frikadellens
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Hvor mødte du din kæreste - ny tråd

Indlægaf Frikadellens » 25. sep 2016, 08:49

Åhh jeg trænger sådan til at svælge i romantik, så er der ikke nogen der har lyst til at dele deres kærlighedshistorier :lun:

Gerne både kærester og ekskærester, the more - the merrier :D
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Re: Hvor mødte du din kæreste - ny tråd

Indlægaf Neenah » 25. sep 2016, 08:58

Vi mødtes på Tinder. I dag er det præcis et år siden vores første date, og det har været fantastisk. Dengang var jeg ikke helt sikker på at det var noget, og date nummer to er nok omtrent den mest akavede jeg nogensinde har været på, men det er gået slag i slag derfra.

Nu har vi boet sammen i godt 10 måneder - og har haft et fælles hjem i de syv af dem, i en helt ny by. Vi har netop ligget og snakket om hvad det næste år bringer, og håber begge det involverer et babyvæsen :lun:
8
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Torn » 25. sep 2016, 09:17

Vi har gået på to forskellige gymnasier i den samme by. Jeg mødte ham en aften på en bar i byen. Vi var begge lige blevet studenter og kyssede i den følgende tid rundt til diverse fester blandt forskellige vennegrupper. Vi var unge og flyvske. Der gik vist et årstid før vi kaldte os kærester. I dag er vi begge næsten færdiguddannet og stadig kærester. Det har været sjovt at blive voksne sammen og skægt, hvor meget vi har ændret os siden den sommernat.
4
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5888

Indlægaf Smiling_Goat » 25. sep 2016, 09:59

Kærlighedshistorie siger du. Jeg bliver aldrig træt af at dele min :D

Jeg var inde i en periode, hvor jeg bare havde det sjovt med at date, så jeg tilmeldte mig en datingside. Pludselig sprang min kæreste så ind fra højre. Jeg afviste ham blankt, for han var lidt for gammel (8 år ældre) og så datede jeg også en anden allerede (om end vi ikke var eksklusive.) Han gav udtryk for, at han egentligt var enig i mine overvejelser, og så er vi aldrig rigtigt stoppet med at tale sammen :forvirret:

Jeg ved ikke, hvordan vi gik fra at være enige om at ikke date til at tale sammen hver dag flere gange om dagen, men det foregik egentligt ret naturligt, tror jeg. Vi kunne bare ikke stoppe med at snakke.

Så fulgte så en periode på nogle måneder, hvor han skulle overbevise mig om at rent faktisk gå på date med sig. Jeg sagde konsekvent nej, fordi jeg jo datede en anden (vi var ikke eksklusive, men jeg kunne virkelig godt lide ham den anden,) men jeg vidste også godt, at det ikke kunne fortsætte, så til sidst resignerede jeg.

På daten flød samtalen lige så naturligt som over telefonen, og så gik det egentligt bare stille og roligt i "forholdsretningen" derfra.

Nu har min kæreste "taget mig med hjem til Sjælland," og vi planlægger en fremtid sammen. Og er der noget, jeg har lært af det her forløb er det, at en mand kan se nok så god ud på papiret, og have nok så gode værdier, men det kan være helt ligemeget, hvis man ikke er tryg ved ham. Den anden jeg datede var bedre på papiret, men med min kæreste har jeg altid følt, at uanset hvad jeg sagde eller gjorde, mente eller følte, så kunne han rumme det, og det var det, der gjorde udslaget for mig.
9
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2522

Indlægaf Mi55y » 25. sep 2016, 11:30

Jeg mødte min kæreste første gang til festugeåbning for 2 år siden, hvor jeg sammen med min søster mødtes med nogle, hun gik til volley med, hvor han var i blandt. Det var en udendørs koncert, og det pissede ned, så vi var alle pakket ind i sorte sække. Jeg synes, han var lidt sød - især fordi han interesseret spurgte ind til mig og rent faktisk lyttede. Derudover lagde han armen om mig, mens vi sang med på Thomas Helmig. Det går da lige i en ærke-århusianers hjerte!

Kort efter så jeg ham på Tinder og swipede selvfølgelig ja - men ak intet match. Så da jeg så ham til en privatfest en måneds tid senere, så havde jeg faktisk lagt den på is. Henover det næste års tid fortsatte vi dog med at støde ind i hinanden til arrangementer, og vi snakkede altid godt sammen. Sidste sommer addede han mig så på FB, hvor vi så fik skrevet lidt.

Til festugen sidste år var vi til samme koncert, og jeg havde bare sådan en lyst til at kysse på ham. Men hørte så at han var lovet væk på en date senere på aftenen. Så det droppede jeg. Dog fik jeg åbenbart sagt noget til ham om, at jeg gerne ville varme ham om natten, hvis han frøs (han var blevet fanget i et regnskyl på vejen). Det kan jeg ikke huske, men han har siden fortalt, at det var der, det gik op for ham, at jeg nok egentlig havde et godt øje til ham.

Alligevel gik der en hel måned, inden han inviterede mig forbi ham til en film. Og så har det sådan set været os to lige siden. 3 måneder efter blev vi officielle, om et par uger har vi 1-årsdag og vi har pt. boet sammen i en måneds tid - og har lige snakket om at holde jul sammen.
5
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2910

Indlægaf JoyNips » 25. sep 2016, 11:58

Jeg havde egentlig droppet mænd. Gad ikke at date og ville bare være kattedame og fokusere på karrieren.

Nå, jeg kiggede alligevel lidt med på sidelinjen i singletråden på den unævnelige og en dag havde en fyr et par Tina Dickow-billetter til overs til dagen efter. Jeg gad sådan set ikke møde mænd, så jeg gik i netto. Og mens jeg stod dernede gav jeg mig selv en opsang og lovede mig selv, at hvis han ikke havde afsat billetterne når jeg kom tilbage, så kunne jeg sgu da godt tage gratis til koncert med ham. Min status som enlig kattedame skulle da ikke forhindre en koncert...

Dagen efter tog vi jo så til koncerten og endte med at sidde og tale på en bodega til kl 4. Og da jeg vågnede op var det til en SMS om, at han efter at have sovet på det var kommet frem til at jeg var sød og om vi ikke skulle tage på en rigtig date. Det gjorde vi ugen efter. Og kyssede. Og små 4 år senere kysser vi stadig. Og lidt til - jeg er preggers med hans barn. Så det gik jo da egentlig meget godt. :-D
Senest rettet af JoyNips 25. sep 2016, 13:56, rettet i alt 1 gang.
18
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 25. sep 2016, 12:30

I en spejderhytte i Sønderjylland for præcis seks år siden, under en af mine til stadighed fuldeste dage.
Vi var på rustur med studiet, og mit hold lavede en slaveauktion som underholdning. Eftersom det var i min mest slutty periode, skulle jeg da sælges. Og det blev jeg så. For 16 kroner til et røvhul der bød på alt og alle, men altså kun vandt mig.
Han betalte aldrig de 16 kroner. Men hvis han havde, ville jeg mene det var en god investering.
9
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 11
Likede indlæg: 196

Indlægaf Lone » 25. sep 2016, 12:35

Vi var begge en del af samme forening, og havde været det ca. tre år. Så var der julefrokost, og pludselig var han virkelig sød (eller...det havde han måske nok altid været, men jeg havde ikke set det).
Vi kyssede til julefrokosten, men jeg kunne alligevel ikke helt overskue, hvad det der kysseri skulle føre med sig, da jeg var formand for foreningen, og derfor stadig var nødt til at kunne se på ham fremover, hvis det ikke duede. Så jeg sagde til ham, at hvis han ville noget mere end bare kysseri den her ene aften, så måtte han invitere mig på en kop kaffe.
Jeg vågnede op dagen efter til en sms med en invitation til kaffe (som han havde sendt på vej hjem), og nu har vi været kærester i 10 år til december :lun:

Min veninde mener stadig, at hun har del i vores kæresteri, for da jeg gik i seng den aften (overnattede hos hende) måtte jeg naturligvis have vendt situationen med hende, og hun sagde klart "go for it"...måske mest for at få lov at sove igen, men hun er helt sikker på, at jeg havde droppet det hele, hvis ikke hun havde "stemt for" :D
8
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 982

Indlægaf Anne Droid » 25. sep 2016, 13:00

Efter en årelang singleperiode, mente jeg det var på tide at prøve det der dating. Jeg prøvede et par af de mere sobre datingsider og kedede mig bravt og ville hellere blive i min singletilstand end finde en kæreste der.

Så jeg lavede en profil på scor. Det var ret underholdende og jeg havde flere brevvekslinger med helt almindelige mænd der ikke sendte pikbilleder.
En dag læste jeg en profiltekst. Manden lød egentlig interessant, men jeg var sikker på han var sådan en hipster med mac og iphone-børn i den rigtige friskole-de rigtige mærker møbler- og en racekat-type. Og så var han forholdsvis nyskilt (og to børn under 6) og havde ikke en betalingsprofil. Det gad jeg virkelig ikke bruge tid på. Men han syntes åbenbart hende det kødspisende rodehoved lige var sagen, for han fik en betalingsprofil og skrev til mig et par dage efter.

Han kunne skrive sammenhængede sætninger og var ikke uintelligent at skrive med. Noget af det første han skrev var noget i retningen af at han var nødt til at møde mig. Det var en torsdag og den kommende weekend havde han ikke børnene, så der ville han meget gerne møde mig. Jeg var optaget af familiebesøg fredag og lørdag, så jeg mødte ham til brunch søndag formiddag. Det var så god en oplevelse, at jeg fik lavet en aftale med ham om at han skulle ud til mig den kommende weekend. Han levede slet ikke op til alle mine forestillinger om ham, heldigvis :D

Vi har været sammen i 2½ år og i den tid har vi klaret dødsfald i nærmeste familie, alvorlig sygdom og arbejdsløshed, så der er noget der tyder på at vi er gode sammen. Jeg regner i hvert fald med at beholde ham :dåne:
7
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 25. sep 2016, 13:29

Min historie med min mand er lidt crazy.

For lidt over to år siden var jeg i en gruppe på Facebook der hed "Gruppen for ligegyldige statusopdateringer", der i gruppen var min nu mand også. Først lidt kommentarer på samme opslag, ikke det vilde. Han skrev privat vi snakkede, han var pisseirriterende men der var alligevel noget der virkede dragende. Vi fortsatte snakken, jeg forsøgte stadig at glide lidt af på den, men fik mere og mere lyst til at møde ham in person. En dag havde han bestemt sig for at nu skal det være, jeg spillede vist ubevidst lidt kostbar, anyways han ville have min adresse, jeg gav den modvilligt og tænkte resten af dagen "hvad fanden har jeg gjort"? Han tog afsted, jeg hentede ham ved bussen, vi kom hjem, det ene med det andet, tingene gik ret hurtigt. Han var stadig irriterende.

Nuvel, min veninde og jeg havde en joke kørende omkring graviditet og wouldn't you know, de efterfølgende uger blev jeg mere og mere mærkelig, 3 uger efter vores møde stod jeg på Aalborg busstation med en bragende positiv graviditetstest i hånden. Jeg var helt lost, vidste ikke hvad jeg skulle gøre. Gik nogle dage og ham flirten der, ja jeg fik fortalt ham det. Der fulgte nogle meget hektiske uger, han var bestemt ikke interesseret i et barn med mig, jeg kunne ikke få en abort. Satte min veninde ind i situationen, hun var en kanon støtte, han pressede på for den der abort, og vi have de vildeste og mest ubehagelige skænderier. Jeg var faktisk ret bange for ham, også fordi jeg jo ikke kendte ham ret godt. Enden på det blev jeg med tungt hjerte måtte få den abort. Ved forskanningen til aborten talte hende der skannede mig sig over og jeg fandt ud af der var to fostre i min mave, hvilket gjorde det endnu mere svært, men fornuften sejrede og jeg fik aborten. Han var der ikke, han ville være der for at støtte mig, jeg havde sagt "fuck dig", jeg får den her abort og så vil jeg glemme alt om dig for altid.

Han skrev indimellem men holdt sig på afstand. En eftermiddag hvor jeg kedede mig bravt, ca. tre uger senere fik jeg den vildeste trang til at skrive med ham, mest for at få talt ud, for jeg havde så mange løse ender i mit hoved. Vi aftalte at mødes for at få snakket ordentligt ud, vi fik også snakket, men jeg var jo vildt tiltrukket af ham stadig og han af mig, så vi endte sammen igen også. Herefter var han stadig irriterende men jeg var lige så stille ved at få følelser for ham og ville bare se ham igen, gjorde jeg nogle uger senere og efter den 3. gang kunne ingen af os overse de voksende følelser vi havde for hinanden. Jeg havde dog intet behov for at kalde os kærester eller noget, det kunne jeg ikke forholde mig til, det var dog vigtigt for ham åbenbart, for vi havde mange snakke om hvad det var der var imellem os. I april, ca. 6 mdr efter vores første møde, lå vi og nussede på hans stuegulv og han hviskede noget i mit ører, jeg tænkte du hører forkert og i stedet for at svare igen sagde jeg "a hva siger du"? Han gentog "Jeg elsker dig" og jeg var så forvirret at jeg bare sagde "hvorfor gør du det" eller noget i den stil :stoned:.

Det hele var så mærkeligt, måden hvorpå det startede, hvad der derefter skete på ret kort tid og jeg vidste ikke hvilket ben jeg skulle stå på men vidste at jeg var kommet til at elske ham. Jeg følte dog ikke det var helt godt for mig og forsøgte flere gange at bryde med ham men alene tanken om det gav mig det fysisk dårligt. Samtidig havde jeg som muslim noget der strittede imod at vi have et forhold på den måde vi havde. 23 juli 2015 giftede vi os, så vi var tilladte for hinanden. Tanken om at bryde har strejfet mig også siden, men jeg kan ikke og jeg vil ikke. Og jeg er mega forelsket i ham og elsker ham vildt højt og uanset hvor vi ender er det den mest surrealistiske kærlighedshistorie. Det lyder måske ikke så surrealistisk når andre læser det, men det er mig også umuligt at få alle aspekter med.

Jeg er så solgt i hvert fald. Det blev rigtig langt, men det er også første gange, jeg i uddybet version forsøger at sætte ord på vores historie :lun:.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5704

Indlægaf Animi » 25. sep 2016, 13:44

Min første kæreste mødte jeg på mit arbejde for nogen år siden. Jeg var fast medarbejder, og han var vikar. Allerede den første gang jeg så ham, faldt jeg pladask for ham. Der var bare et eller andet ved hans udstråling og den måde han ejede rummet på, der gjorde at jeg blev helt vild med ham. Og så gjorde det selvfølgelig heller ikke noget at jeg synes han var ret flot.
Fordi jeg var så vild med ham, var jeg til at starte med også vildt genert og turde næsten ikke sige noget når han var der. Men lidt efter lidt tøede jeg mere op, og så klikkede vi fuldkommen. Vi talte meget sammen på arbejdet, tog tykt pis på hinanden hele tiden, og senere fandt jeg ud af at alle mine kollegaer troede vi var sammen på det tidspunkt. I hvert fald havde de - før jeg selv lagde mærke til det - opdaget at vi havde en lille flirt kørende. Jeg troede så bare ikke at det var gengældt fra hans side af.
Efter nogen måneder hvor han så stoppede som fast vikar, var ham, jeg og min gode veninde fra arbejdet, ude for at få en fyraftensøl. Lige pludselig kunne jeg mærke at han tog min hånd under bordet, og jeg blev VILDT forvirret, for jeg troede stadigvæk ikke at han havde nogen følelser for mig. Min veninde opdagede hurtigt hvad der foregik og sagde med et lille grin at hun liiiige ville gå ud for at ryge en smøg. Da hun var gået, spurgte han mig så om vi ikke skulle tage ud og lave noget sammen en dag.
En uge efter var vi så på vores første date, vi så hinanden 3 ugers tid før vi så blev kærester.
Desværre varede vores forhold ikke særligt længe, da jeg havde flere følelser for ham end for mig, og han ikke helt var moden nok til et seriøst forhold. Men det var da dejligt så længe det varede :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 71
Likede indlæg: 361

Indlægaf mariannaa » 25. sep 2016, 15:19

På grund af denne tråd: mærkelige observationer på datingsider viewtopic.php?p=280747#p280747 blev jeg nysgerrig og skulle da lige selv se hvad det var for nogen underlig fisk som var på endate. Allerede 2. dag skrev ham som nu er min mand til mig :love2: . Ret vild at tænke på i grunden, at havde det ikke været for dirtylitteldevil og debatten så havde jeg aldrig mødt min dejlige mand.
12
Frk._Strawberry
Kort karma: 49
Likede indlæg: 384

Indlægaf Frk._Strawberry » 25. sep 2016, 15:39

Min kæreste og jeg mødte hinanden via appen Tinder.

For godt to år siden, da Tinder næsten lige var kommet frem og jeg var single, skulle jeg naturligvis med på bølgen og møde nogle nye mennesker. Der gik også et par måneder, hvor jeg mødte et par stykker og ikke alle møder var lige heldige :tie:

Efter de måneder med mere eller mindre uheldigt udfald og ingen fisk, der bed på krogen, var jeg på nippet til at give op - men så kom min kæreste dumpende og jeg swipede ham til højre (? kan ikke huske hvilken vej man swiper når man liker, men det gjorde jeg ihvertfald!) og vi blev et match.

Efter en uges tid med skriverier aftalte vi at mødes i hans hjemby godt 35 km fra min egen. Vi havde egentlig bare aftalt at mødes en eftermiddag og se hinanden an, men jeg endte med at tage den sidste bus hjem kl. 23.30 :lun:

To dage efter kom han ned til min by, hvor han overnattede og om morgenen kunne vi næsten ikke give slip på hinanden - jeg skulle afsted på Smukfest og han havde 12-14 timers arbejdsdage i udsigt, så der gik knap 14 dage, før vi kunne se hinanden igen.
Jeg har aldrig oplevet så hårde 14 dage! Heldigvis havde min kæreste det på samme måde og samme aften, vi så hinanden igen, havde han lavet middag til os og gemt en lille seddel under tallerkenen med "Vil du være kærester med mig? Sæt kryds i JA eller NEJ" :lun: Jeg satte selvfølgelig kryds i JA ;)

Siden da er vi flyttet sammen i en fælles bolig i en by midt imellem vores hjembyer og vi håber på, at vi snart kan udvide vores lille familie med et nyt lille menneske :lun:
9
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 16
Likede indlæg: 403

Indlægaf Orchidea » 25. sep 2016, 16:32

Jeg var kæreste med min mands, dengang, gode ven!

Jeg havde været sammen med min ekskæreste i et par år, da jeg mødte ham, der nu er min mand. Jeg var egentlig ikke ulykkelig med min ekskæreste, men lynet slog ned da jeg mødte hans ven. I starten var jeg bare vanvittig forvirret og vidste ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv, indtil det gik op for mig, at jeg var smask forelsket i manden.

Det er selvfølgelig en lang historie og ikke mit mest stolte øjeblik, men det korte af det lange er jo at jeg gik fra min kæreste og fandt sammen med hans ven. Vi var også sammen, inden jeg forlod min kæreste.

Det lyder rigtig grimt og det var det også, men hold nu kæft, hvor var jeg forelsket! Det var helt håbløst og det blev bare ved og ved og ved. Jeg bliver helt varm i kinderne, når jeg tænker tilbage på det. For mig, var han definitionen af fantastiskhed. Der findes simpelhent ikke ord. Han var så overdrevet lækker, på alle måder. Forelskelsen var altopslugende.

Det nærmer sig at være 20 år siden, og selvom der er gået madpakker og hverdagshed i den, så er gnisten der stadigvæk. Jeg ønsker aldrig nogen sinde at skulle undvære ham (også selvom han ikke lukker skabslågerne efter sig...).
9
POCKETKITTEN
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2613

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. sep 2016, 16:38

Det var vist lidt tilfældighedernes spil. Vi mødtes gennem via vores frivillige arbejde, hvor vi har været med i hhv. 10 og 16 år.

Vi havde aldrig haft noget at gøre med hinanden, da vi var yngre, fordi aldersforskellen (6,5 år) trods alt virkede meget stor dengang. Da jeg pludselig begyndte at blive voksen, forsvandt han fra arrangementerne i nogle år, mens han var udsendt til Afghanistan og ikke kunne få fri fra sit arbejde.

Da han vendte tilbage til Danmark i 2009, og vi mødtes i foråret til planlægning af vores sommerarbejde, klikkede vi helt vildt godt sammen, og da vi mødtes igen et halvt år senere og hang ud på dette her arbejde i en uges tid, hvor vi ikke sov ret meget, klikkede vi endnu bedre og opdagede, at vi virkelig delte humor. Jeg havde i øvrigt slået op med min ekskæreste ugen forinden.

I denne uge sov han i telt, mens jeg sov indenfor i en lejrbygning. Den næstsidste aften i ugen havde jeg nattevagt, hvor jeg sad og sukkede over, hvor sød og dejlig han var. Jeg sad og håbede, at der var hul i hans telt eller noget andet træls, for det regnede, og så ville han være nødt til at komme ind og sove.

Og så skete der et mirakel på målstregen. Han kom pludselig ind og satte sig med sin computer, fordi han ville bruge natten på noget arbejde, han skulle have klar til næste dag. Vi var voldsomt overtrætte og endte med at pjatte og putte hele natten og kysse en enkelt gang.

Den sidste dag flirtede vi løs og kyssede farvel, og så besøgte jeg ham i Langbortistan (Varde) weekenden efter and the rest is history. Tre måneder senere flyttede vi sammen i København.

Senere har vi snakket om, hvordan vi havde gået og tjekket hinanden ud hele ugen - især når vi gik forbi hinanden i badetøj - uden at vide, om den anden var interesseret. Det var bare heldigt, at vi rykkede på det, lige før vi skulle skilles ad og ikke mødes igen før året efter.

Syv år, Niller!
Senest rettet af POCKETKITTEN 26. sep 2016, 09:18, rettet i alt 4 gange.
7
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt

Tilbage til "Forhold og sex"