En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5058

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf Fyrst Eberhard » 27. sep 2016, 08:10

Tipslørdag!

Tipslørdag var fantastisk. At sidde dér med te, ostemadder og måske noget Jolly Cola, med tipskuponer spredt ud over stuebordet, og liveopdateringer på tekst-tv i baggrunden. Det var en del mere hands-on at have kuponerne i hånden end, som i dag, hvor man har en stak bets kørende på internettet. Og med udfyldning og aflevering af kuponer, var der næsten noget rituelt over det.

Det var et legendarisk højdepunkt på ugen, hvor selv den værste møver-kamp fra den engelske liga med stor afstand var bedre end det langsommelige tjatteri man kunne se herhjemme på stadions dengang. Ja, vel egentlig det eneste sportsprogram på hele ugen.

Man kunne selvfølgelig se Søndagssporten med klip fra mørke ishockey-haller, kvindehåndboldkampe der i reglen endte 7-5 eller lignende, eller måske Claus Petersen vinde sit 38. mesterskab i Marselisborghallen. Og var man fodboldinteresseret kunne man være lidt oppe og køre over, at de viste et 40 sekunders uddrag fra Waldstadion med et spetakulært hovedstødsmål af Bum Kun Cha. Og var man ydermere så heldig at bo i København, så kunne man se Sportnytt hver aften kl 21.30 og Sportsspeglen søndag kl 20.30 på svensk tv. Hvor de med sikkerhed viste bandy, is-speedway fra Rusland eller volley fra Lund. Eller man kunne simulere halsbetændelse og blive liggende hjemme en hverdag og se Enmark Stenmarks 1. slalom-gennemløb Kl. 8.55. Men det var der jo ingen der gad. Og Tipslørdag behøvede man ikke at skulke sig til. Det var en overdådig lørdagsbuffet med tre timers hygge, møv, mudder, mænd med sjovt hår og 13 rigtige kl.18.

Nogle gange drømmer jeg, at DR K genudsender alle tipskampene, så jeg kan ligge og slumre i min tidslomme til Stoke-Arsenal, og vågne med et sæt med en ostemad på maven og savl på puden, når Svend Gehrs med stemmeknæk skriger Willie Youngs navn ud, idet denne cementerer endnu en udesejr.

Åh, good times!
1
Peace!
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 27. sep 2016, 09:02

En ferie hos min farfar og farmor. Helst som 11-12 årig. Elskede de ferier
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. sep 2016, 09:02

Fyrst Eberhard skrev:Tipslørdag!
Man kunne selvfølgelig se Søndagssporten med klip fra mørke ishockey-haller, kvindehåndboldkampe der i reglen endte 7-5 eller lignende, eller måske Claus Petersen vinde sit 38. mesterskab i Marselisborghallen. Og var man fodboldinteresseret kunne man være lidt oppe og køre over, at de viste et 40 sekunders uddrag fra Waldstadion med et spetakulært hovedstødsmål af Bum Kun Cha. !

Det var dengang man var nødt til at vise et stort blinkende R oppe i hjørnet af skærmen, samtidigt med at det blev understreget verbalt af kommentatoren, at der altså var tale om langsom gengivelse - for ellers vidste seerne jo ikke at der blot var tale om eksotisk teknologi.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5058

Indlægaf Fyrst Eberhard » 27. sep 2016, 10:06

Advocatus-Diaboli skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Tipslørdag!
Man kunne selvfølgelig se Søndagssporten med klip fra mørke ishockey-haller, kvindehåndboldkampe der i reglen endte 7-5 eller lignende, eller måske Claus Petersen vinde sit 38. mesterskab i Marselisborghallen. Og var man fodboldinteresseret kunne man være lidt oppe og køre over, at de viste et 40 sekunders uddrag fra Waldstadion med et spetakulært hovedstødsmål af Bum Kun Cha. !

Det var dengang man var nødt til at vise et stort blinkende R oppe i hjørnet af skærmen, samtidigt med at det blev understreget verbalt af kommentatoren, at der altså var tale om langsom gengivelse - for ellers vidste seerne jo ikke at der blot var tale om eksotisk teknologi.

Ja, det blinkende R var cutting edge dengang, og også meget mystisk, da 'langsom gengivelse' jo ikke starter med R. Det skulle folk lige vænne sig til.
1
Peace!
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 27. sep 2016, 10:24

En absolut magisk afslutning på en St.Bededag tilbage engang for næsten 20 år siden hvor jeg var til en eller anden koncert i det lokale kulturhus. Jeg var ung, jeg var tynd og jeg var seriøst lækker. Og alle fyrene - som typisk var et par år ældre end mig og ansat i aktivering på stedet - svirrede om mig. Da koncerten var slut og bandet taget hjem drak vi kolde øl, grinede og havde det helt igennem fantastisk og jeg flirtede lidt med en fyr der hed Søren. Som var langtidsledig maler. Ikke fordi han ikke kunne finde et job. Men fordi han heller ville flyve med dragefly og lave alt mulig andet. På et tidspunkt blev vi hældt ud. Og tog på Nyhavn hvor vi sad ude på bolværket foran Hong Kong og drak øl og gammel dansk.St.Bede dag faldt sammen med 1.maj, vejret havde været absolut magisk, og byen lignede noget der var løgn og der var skrald og røde banner overalt. Søren og jeg holdt i lidt i hånd. Da klokken var 8 gik vi på morgenværtshus et sted over bag ved sømandshjemmet. Og da klokken var 10 gik vi op ad strøget hvor jeg var inde i H & M og købe en lyseblå ruskindsjakke mens Søren stod og så beundrende på mig.

Herefter tog jeg hjem. Helt alene. Og sov til næste morgen.
Det var simpelthen sådan en magisk aften. Vi var unge, vejret var fantastisk, øllerne smagte fremragende og vi havde det bare så sjovt. Det gad jeg godt genopleve.

Historien skal dog slutte der hvor jeg tog hjem. Alene. Og sov til næste morgen. Daten næsten aften hvor Søren dukkede op i træsko og cowboybukser med hængerøv, mens jeg stod i min fine nye ruskindsjakke og pænt tøj. Den behøver jeg ikke at genopleve. Det var i sandhed en pinlig affære som hverken Søren eller jeg vist behøver at blive erindret om :-D Ihvertfald var vi enige om at angive "Jeg simpelthen bare havde haft SÅ travlt" som årsag til at ingen af os ringede til den anden efterfølgende :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Generelt"