"Flytte hjemmefra" som 32 årig

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
BareEtKig
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

"Flytte hjemmefra" som 32 årig

Indlægaf BareEtKig » 27. sep 2016, 14:22

Jeg er en kvinde på 32, og lige om lidt skal jeg (selvvalgt vel at mærke) til at stå på egne ben.

Den ene side af mig glæder sig helt afsindigt til at indrette, hygge og faktisk finde mig selv. Jeg har en historie, der ikke er præget af stor selvstændighed. Faktisk har det været sådan noget med, at jeg flyttede fra mine forældre til eks 1, fra eks 1 til eks 2. Jeg er fuldstændigt overbevist om, at det vil være hamrende godt for mig - og styrke både mit selvværd og min selvstændighed.

... men hold nu op, hvor er jeg nervøs! Jeg har haft kræft som lille og døjer stadig den dag i dag med senfølger derfra, når man har haft døden inde på livet nogle gange, så begynder man egentlig at vænne sig til, at manden med leen har en plads i baghovedet. Konstant. Når man er bange for døden, så er man også bange for, det jeg vil kalde, Den store Stilhed. Stilhed, hvor der er fuldstændigt stille og det har jeg erkendt (eller i hvert fald frygter), at det vil jeg nok komme til at opleve en del af nu :)

Jeg vil som sådan ikke have jer til at debattere noget, men jeg vil gerne have nogle fif til, hvordan man bedst står stilheden ud, og egentlig bare sådan noget generelt noget som, hvad det kræver at flytte for sig selv?

Jeg har seng, tablet og sengebord, men hvad ellers? Hvad med alt det "kedelige"? Forsikringer osv.?
0
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 739

Re: "Flytte hjemmefra" som 32 årig

Indlægaf ajnaM » 27. sep 2016, 14:29

Jeg ved det virkelig ikke. Jeg er 31 og har aldrig boet alene, og jeg har ikke engang noget der ligner din forhistorie.

Men måske man bare skal kaste sig ud i det? Og sørge for at have nogen at ringe til, hvis det hele bliver for meget. Held og lykke i hvert fald! :kys:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Indlægaf Moxy-lady » 27. sep 2016, 14:52

Hvad med at få en kat? Min mor bor alene, og har haft meget glæde af sin kat, netop for at fylde den der tomhed ud. Han er desværre lige blevet aflivet, men hun skal absolut have en ny. Hvis det er til kammeratskab kan jeg anbefale en lidt ældre kat hvis temperament passer til dit (kælen, legesyg, etc)
Det er selvfølgelig kun hvis du har tiden og overskuddet til en kat, men der sidder bare så mange katte rundt omkring på internaterne og lignende der mangler hjem, og især dem der ikke længere er killinger er svære at komme af med. Jeg tænker at du kan slå to fluer med et smæk :)

Held og lykke med det hele!
5
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4202

Indlægaf Persnikedy » 27. sep 2016, 15:10

Den første måned som udeboende syndes jeg selv var hård, der kan nemlig blive meget stille.
Men en radio er en god ting at have, så kan den "fylde" lidt i tilfælde af at du ikek må ahve kat som foreslået ovenover.

Af kedelige ting så er forsikring vigtig, både for dig selv og andre. Dækker den fx cyklen hvis den bliver nuppet? Hvad hvis du vælter tvet? Det er kedeligt men utrolig rart når det er tjekket og på plads.

Med hensyn til andre kedelige voksenting. Så hold lidt øje med hvad du edenligt bruger i løbet af en dag. Alt fra toiletbørste til kareklude til knagerække.

Og held og lykke med det! Når det første stykke tid er gået og man er blevet vant til at tulle rundt alene kan det være befriende at bo selv
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 28
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 389

Indlægaf Anlewi » 27. sep 2016, 15:12

0
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 6
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 265

Indlægaf Ondemand » 27. sep 2016, 15:16

Moxy-lady skrev:Hvad med at få en kat? Min mor bor alene, og har haft meget glæde af sin kat, netop for at fylde den der tomhed ud. Han er desværre lige blevet aflivet, men hun skal absolut have en ny. Hvis det er til kammeratskab kan jeg anbefale en lidt ældre kat hvis temperament passer til dit (kælen, legesyg, etc)
Det er selvfølgelig kun hvis du har tiden og overskuddet til en kat, men der sidder bare så mange katte rundt omkring på internaterne og lignende der mangler hjem, og især dem der ikke længere er killinger er svære at komme af med. Jeg tænker at du kan slå to fluer med et smæk :)

Held og lykke med det hele!

Alle mennesker burde have en kat :)

Det kræver egentligt ikke specielt meget grej at flytte hjemmefra. Det nemmeste er bare at købe tingene efterhånden som man finder ud af at der er noget man mangler.
3
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4557

Indlægaf Akehurst2 » 27. sep 2016, 15:32

Ondemand skrev:Det kræver egentligt ikke specielt meget grej at flytte hjemmefra. Det nemmeste er bare at købe tingene efterhånden som man finder ud af at der er noget man mangler.

Ja - kiggede på den der liste, hvor et sofabord står som nødvendigt. Det boede jeg altså uden de første 10 år uden at savne det :-D
2
BareEtKig

Indlægaf BareEtKig » 27. sep 2016, 17:27

Idéen med en kat er faktisk rigtig god, det havde jeg slet ikke tænkt på! Jeg havde faktisk tænkt på, at hvis nu der ikke var husdyr tilladt, så måtte et par marsvin da fint gå under det, men her til aften har jeg været ude og kigge på en lejlighed, hvor der ikke var tilladt med husdyr.

Det var ALLE dyr, undtagen guldfisk - og de er ærligt talt lidt kedelige ;) Så nu søger jeg kun lejligheder, hvor man må have kæledyr.
Det går faktisk også OK mellem eksen og jeg (vi bor stadig sammen, og er blevet enige om at behandle hinanden som gode venner), så jeg skal trods alt ikke haste ud på boligmarkedet :)
1
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Indlægaf HerErJeg » 28. sep 2016, 08:52

Fortæl lidt om hvor og hvordan du kommer til at bo. Er du midt i mylderet af mennesker rundt om dig, eller du i kanten af byen eller på landet?
Er der en boligforening der hvor du flytter hen, eller skal du selv stå med praktiske gøremål på egen hånd?

Jeg tænker at det kunne være godt, hvis du på en eller anden måde markerer, at der er nye boller på suppen. Hvis pengene er til det, så forkæl dig selv med nye møbler, fjernsyn, seng, men stadig skal der være plads til at det som bærer dit aftryk gennem mange år.
Det kan nok være godt at sætte et stort arbejde i at hele huset/lejligheden føles som HJEM. Hellere det end at starte lidt i et hjørne, hvor du så kigger på vægge og rum som ikke helt er indbydende og og udstråler hygge hygger du egentlig godt kunne tænke dig.
1
BareEtKig

Indlægaf BareEtKig » 28. sep 2016, 19:56

Jeg har downloadet en app til en indretningsapp, og så søger jeg nettet tyndt for inspiration :D Jeg er egentlig nået til et punkt, hvor jeg glæder mig virkelig meget til at komme i gang.

HerErJeg, jeg kommer til at bo næsten midt i byen. Ikke direkte i gågaden - det har jeg hverken sovehjerte eller nerver til, men nærmest midt i det hele. I gåafstand til det hele. Jeg kommer til at bo på førstesal, og det er jeg rigtig tryg ved; hvis jeg var indbrudstyv ville jeg i hvert fald starte i stuen ;) Problemet er, at jeg på grund af min uselvstændighed har "underlagt" mig ekskæresternes vilje, og så jeg har ikke så meget, der udstråler "mig", men på den anden side, så kan jeg virkelig starte fuldstændigt forfra og der er gudskelov lidt penge tilovers.

I morgen regner jeg med at drage ud til en møbelgenbrug for at kigge, og det bærer jo også dejligt præg af brug. Det er så godt nok ikke mig, der har brugt dem, men det er da mere hyggeligt!

Har I ellers andre fif? Smarte apps? Gode hjemmesider til brugsnips eller andet?
5
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 28. sep 2016, 20:27

Jeg har ingen gode råd men vil bare sige, at jeg synes, du er vildt sej.
3
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 501

Indlægaf Grissebassen » 28. sep 2016, 20:44

Hvordan man står stilheden ud? Man lærer at nyde den. Eller i hvert fald at tolerere den. Jeg har haft sindssygt svært ved at lære at være alene. Og jeg kan stadig, den dag idag, godt mærke, at jeg i perioder, hvor jeg har meget om ørerne og er meget socialt stimuleret, kan have svært ved at komme hjem til et tomt hjem og tilbringe aftenen alene. I andre perioder nyder jeg min alenehed og stilhed i fulde drag og kan nærmest ikke få nok af mit eget selskab og roen. Men noget af det bedste jeg har lært, er at være alene på den måde. Jeg har ikke en opskrift eller råd til, hvordan man lærer det, andet end at man bare kaster sig ud i det og lader være med at se det som en dårlig ting, at der nogle gange er stille omkring en. Så overordnet set, er min pointe egentlig bare, at du ikke skal "stå stilheden ud", men lære at være i den på godt og ondt, uden at bekymre dig om den. Tro mig - det er noget af det bedste, du kan lære dig selv!
3
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Indlægaf HerErJeg » 29. sep 2016, 04:48

Har du en interesse eller lyst til noget som aldrig er blevet udlevet, så ville det være et fantastisk tidspunkt til at prøve kræfter med det.
Man kan jo sige, at der midt i alt flytteriet er masser af ting at tænke på, så det er let at udskyde (igen) til senere.
Men du er fuld af 'drive' og er helt ustoppelig, for nu har du sat dig et kæmpe mål i livet. Og det er den energi der skal bruges til at komme hele vejen rundt.

Vedr forsikringen, du skal jo have et par stykker, men det er standardvarer som alle tilbyder. Du kan prøve sammenligning på findforsikring.dk
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 29. sep 2016, 06:05

Hvis du mangler alt, så ville jeg også se efter lagersalg i nærheden af dig.
Efteråret er højsæson for lagersalg og man kan få virkelig meget for pengene.
0
Kisser
Kort karma: 29
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kisser » 7. okt 2016, 18:51

Genbrugsen er en rigtig god ide! Møblerne er ikke altid så smarte, men man kan få masser af fint nips, køkkenudstyr og ikke mindst urtepotter for INGEN penge.

Prøv at tjek gul og gratis og den blå avis for brugte møbler. De er stadig billige, men lige en tand smartere end Genbrugsen. Ikea er også genial og billig.

Hvis du ikke allerede har pinterest så vil jeg helt klart anbefale det! Det er super til inspiration til indretning!

Ang. Forsikring så tjek om du kan få noget billigt igennem din fagforening - man kan vist være heldig :-)
1

Tilbage til "Livets forhold"