Burka lavet af Dannebrog

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1469

Re: Burka lavet af Dannebrog

Indlægaf vUlpeS » 29. sep 2016, 09:51

kidkomb skrev:
Delfin skrev:Ikke sådan rigtigt

Billede

Bwhaha, fantastisk.
Her vil jeg gerne indskyde, at jeg ville have været pænt forarget, hvis de havde lavet deres trøjer af rigtige flag.
Igen dét der med respekt for flag.
Men at noget er "flag-farvet" eller at man har syet noget der ligner et flag gør ingenting i mig.
Take it away.

Jeg bliver så nysgerrig: Hvad er det, der gør det med respekt for flagene vigtigt for dig? Hvor vred bliver du reelt ved tanken om flagskænderi? Hvad bør sanktionen/straffen for flagskænderi være i dine øjne?

For mig selv betyder det meget lidt. Jeg ville formentlig aldrig gå i brechen over et skændet flag, imens jeg naturligvis anerkender, at det ikke er enhver der har et lige så løst forhold til lige netop flag.
0
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 455

Indlægaf Aspargsen » 29. sep 2016, 10:13

Jeg havde taget en T-shirt og og påtrykt flere af muhammed tegningerne, så ville jeg ikke behøve af bruge tid på nål og tråd og tegningerne er et allerede afprøvet koncept, der har vist af det virker
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3893

Indlægaf Delfin » 29. sep 2016, 10:33

thomassneum skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Delfin skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Det er lidt morsomt at folk tilsyneladende står i kø for at erklære følgende to ting:

1) Super godt klaret med den opgave, der hed "lav noget provokerende".
2) Jeg bliver i hvert fald ikke provokeret.

Opgaven er jo løst, når det er lykkedes at skabe debat

Opgaven gik ikke ud på at skabe debat. Opgaven gik ud på at skabe provokerende mode. "Da et hold 15-17-årige elever fik til opgave at skabe tøj, der provokerer, lavede den pågældende elev en burka af Dannebrog." Hvis folk ikke provokeres, er opgaven ikke løst.

Faktisk siger den ene af de to lærere direkte: »Vi har på ingen måde haft intentioner om at starte en debat om religion,« siger Ingeborg Mouritsen.

http://www.b.dk/kultur/burka-lavet-af-d ... unstmuseum

Debatten starter jo, fordi nogen føler sig provokeret.
Man kan ikke sige andet, end opgaven er løst.

Opgaven er ikke, at alle skal provokeres.

Thomas har svaret for mig :gogo:
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 29. sep 2016, 10:44

Animi skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Delfin skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Det er lidt morsomt at folk tilsyneladende står i kø for at erklære følgende to ting:

Opgaven gik ikke ud på at skabe debat. Opgaven gik ud på at skabe provokerende mode. "Da et hold 15-17-årige elever fik til opgave at skabe tøj, der provokerer, lavede den pågældende elev en burka af Dannebrog." Hvis folk ikke provokeres, er opgaven ikke løst.

Faktisk siger den ene af de to lærere direkte: »Vi har på ingen måde haft intentioner om at starte en debat om religion,« siger Ingeborg Mouritsen.

Jeg bliver personligt ikke selv provokeret - men jeg kan se på fx Facebook at rigtig mange andre bliver provokeret af det - så derfor kan opgaven jo sagtens være løst, selvom det ikke lykkedes at provokere samtlige borgere i DK.

Jeg udtaler mig ikke om hvad der sker på Facebook, DR og alle mulige steder, men hvad der sker HERINDE. Og dit indlæg er både nr. 1 og 2, og det understreger sådan set bare min pointe.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5788

Indlægaf Animi » 29. sep 2016, 10:47

Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Delfin skrev:

Jeg bliver personligt ikke selv provokeret - men jeg kan se på fx Facebook at rigtig mange andre bliver provokeret af det - så derfor kan opgaven jo sagtens være løst, selvom det ikke lykkedes at provokere samtlige borgere i DK.

Jeg udtaler mig ikke om hvad der sker på Facebook, DR og alle mulige steder, men hvad der sker HERINDE. Og dit indlæg er både nr. 1 og 2, og det understreger sådan set bare min pointe.

Okay... Men derfor kan man jo sådan set stadigvæk godt mene at de har løst opgaven om at provokere, fordi rigtig mange andre er blevet provokeret - selvom man ikke selv er blevet det.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 29. sep 2016, 11:02

Animi skrev:Okay... Men derfor kan man jo sådan set stadigvæk godt mene at de har løst opgaven om at provokere, fordi rigtig mange andre er blevet provokeret - selvom man ikke selv er blevet det.

Ja da.. Jeg har ikke påstået andet? Ligesom man også godt - som jeg - kan mene det er lidt morsomt, når folk mener både 1 og 2.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5788

Indlægaf Animi » 29. sep 2016, 11:03

Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Okay... Men derfor kan man jo sådan set stadigvæk godt mene at de har løst opgaven om at provokere, fordi rigtig mange andre er blevet provokeret - selvom man ikke selv er blevet det.

Ja da.. Jeg har ikke påstået andet? Ligesom man også godt - som jeg - kan mene det er lidt morsomt, når folk mener både 1 og 2.

Ja okay, fair nok. Jeg kan bare ikke rigtig selv se det morsomme i at folk anerkender at det HAR provokeret rigtig mange, også selvom det ikke provokerer en selv :)
Jeg ville nok synes det var mere morsomt hvis folk prøvede at påstå at det ikke har skabt provokation :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9736

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2016, 19:24

vUlpeS skrev:
kidkomb skrev:

Bwhaha, fantastisk.
Her vil jeg gerne indskyde, at jeg ville have været pænt forarget, hvis de havde lavet deres trøjer af rigtige flag.
Men at noget er "flag-farvet" eller at man har syet noget der ligner et flag gør ingenting i mig.
Take it away.

Jeg bliver så nysgerrig: Hvad er det, der gør det med respekt for flagene vigtigt for dig? Hvor vred bliver du reelt ved tanken om flagskænderi? Hvad bør sanktionen/straffen for flagskænderi være i dine øjne?

For mig selv betyder det meget lidt. Jeg ville formentlig aldrig gå i brechen over et skændet flag, imens jeg naturligvis anerkender, at det ikke er enhver der har et lige så løst forhold til lige netop flag.

Jeg bliver ikke vred. Jeg bliver forarget. Sådan på linje med folk der sidder med skoene oppe på sæderne i bussen.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2122

Indlægaf eks-Maupassant » 30. sep 2016, 10:15

*gab*
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 608

Indlægaf Stars » 30. sep 2016, 10:39

kidkomb skrev:
vUlpeS skrev:
kidkomb skrev:

Bwhaha, fantastisk.
Take it away.

Jeg bliver ikke vred. Jeg bliver forarget. Sådan på linje med folk der sidder med skoene oppe på sæderne i bussen.

Jeg er på linje med Kid ... og det er "barnelærdom" fra min spejdertid, at man behandler flaget med respekt, ikke lader det slæbe hen af jorden osv.

Jeg har ikke behov for sanktioner/straf ... Det er bare moralsk forkert? Altså når det er et "rigtigt" flag.
1
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1469

Indlægaf vUlpeS » 30. sep 2016, 12:07

Stars skrev:Jeg er på linje med Kid ... og det er "barnelærdom" fra min spejdertid, at man behandler flaget med respekt, ikke lader det slæbe hen af jorden osv.

Jeg har ikke behov for sanktioner/straf ... Det er bare moralsk forkert? Altså når det er et "rigtigt" flag.

Jeg kunne forstå på Kid's svar, at det så heller ikke var så grelt, som jeg umiddelbart læste det til at være.

Alt andet lige, kan jeg som nævnt godt forholde mig til, at visse ting behandles med et bestemt mål af respekt; at det er en slags "aftale" kultiverede mennesker imellem, og at den årsag alene kunne jeg da heller ikke forestille mig selv at blive flagskænder. Omvendt synes jeg, det er gammeldags at gå i krig over, naturligvis, derfor det nysgerrige spørgsmål :)
2
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
Peter Post
Kort karma: 5
Likede indlæg: 82

Indlægaf Peter Post » 30. sep 2016, 12:17

Stars skrev:

Jeg er på linje med Kid ... og det er "barnelærdom" fra min spejdertid, at man behandler flaget med respekt, ikke lader det slæbe hen af jorden osv.

Jo men alle har jo deres egne moralkodekser.

Provokationen er også med til at skabe nye normer og nye opfattelser af verdenen. Hvis der aldrig var nogen, der provokerede og skabte opmærksomhed for emner udenfor vores eget lille land, ville vi køre i den samme lille rille hele livet og aldrig komme videre.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"