Japansk reklame trukket tilbage for at være pervers og sexistisk

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Japansk reklame trukket tilbage for at være pervers og sexistisk

Indlægaf ShuruQ » 29. sep 2016, 08:23

- Men er den det? Hvorfor/hvorfor ikke?

Døm selv:

http://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland ... id=U206DHP

Jeg sidder som altid med en følelse af at hvis ikke spørgsmålet var ledende ville jeg aldrig have tænkt videre over det. Reklamen er dybt mærkelig, men det er japanske reklamer generelt.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 167
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2574

Re: Japansk reklame trukket tilbage for at være pervers og sexistisk

Indlægaf Mi55y » 29. sep 2016, 08:44

Nu har jeg ikke set reklamen, men ud fra beskrivelsen i linket, handler forargelsen så ikke om, at pigen bliver "holdt" af en mand og ikke så meget om ål?
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10355

Indlægaf icelady » 29. sep 2016, 08:48

Reklamen kan ses i dette link: http://www.bt.dk/udland/pervers-og-sexistisk-reklame-trukket-tilbage-kan-du-se-hvorfor-den-er-helt-gal

Jeg har svært ved at se det sexistiske i den. :genert:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. sep 2016, 08:51

Mi55y skrev:Nu har jeg ikke set reklamen, men ud fra beskrivelsen i linket, handler forargelsen så ikke om, at pigen bliver "holdt" af en mand og ikke så meget om ål?

Det kan godt være. Nu prøvede jeg at se reklamen, det gjorde jeg næsten mere forvirret, meget typisk, meget mærkelig, meget japansk reklame.

0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. sep 2016, 08:51

icelady skrev:Reklamen kan ses i dette link: http://www.bt.dk/udland/pervers-og-sexistisk-reklame-trukket-tilbage-kan-du-se-hvorfor-den-er-helt-gal

Jeg har svært ved at se det sexistiske i den. :genert:

Nemlig. Sygt mærkelig, men det er de fleste japanske reklamer jo generelt :genert:.
1
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 29. sep 2016, 09:35

Kan absolut ikke se noget farligt i den film. Kan selvfølgelig være, at tale og tekst gør en markant forskel... Men billederne alene er da meget harmløse.

Det kan være, at Japanerne har noget meget anderledes sex end os her i Europa... Har aldrig prøvet en Japaner :) Ej, det var plat sagt - det ved jeg godt *griner*
2
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. sep 2016, 09:37

Q-beben skrev:Kan absolut ikke se noget farligt i den film. Kan selvfølgelig være, at tale og tekst gør en markant forskel... Men billederne alene er da meget harmløse.

Det kan være, at Japanerne har noget meget anderledes sex end os her i Europa... Har aldrig prøvet en Japaner :) Ej, det var plat sagt - det ved jeg godt *griner*

Jeg kan altså heller ikke se det farlige :genert:. Og det undrer mig faktisk lidt at den reaktion kommer med tanke på det er i Japan, altså de plejer da at være temmelig large med den slags :gruble:.

ShuruQ - endnu japansk jomfru, men med erfaring med tyrkisk, dansk, norsk og irakisk :-p.
1
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 24
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 154

Indlægaf heysamaysa » 29. sep 2016, 11:31

jeg kan heller ikke se noget sexistisk i den overhovedet - og jeg havde egentligt også intryk af japanerne var rimeligt large når det kom til sådanne ting. :gruble:

tilgengæld synes jeg reklamen er afsindig lang og kedelig! :tie:
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3035

Indlægaf vibbsen » 29. sep 2016, 11:47

Hentai tegneserier er OK...Men en reklame hvor en kvinde omdannet til en ål (????? :gruble: ) er sexistisk og pervers...

Vold og sex = OK....Kvinde der omdannes til ålOK

Godt så....
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. sep 2016, 12:14

heysamaysa skrev:jeg kan heller ikke se noget sexistisk i den overhovedet - og jeg havde egentligt også intryk af japanerne var rimeligt large når det kom til sådanne ting. :gruble:

tilgengæld synes jeg reklamen er afsindig lang og kedelig! :tie:

vibbsen skrev:Hentai tegneserier er OK...Men en reklame hvor en kvinde omdannet til en ål (????? :gruble: ) er sexistisk og pervers...

Vold og sex = OK....Kvinde der omdannes til ålOK

Godt så....

Nemlig, at lige præcis japanerne, af alle folk, reagerer det virker helt surrealistisk :wacko: - havde det nu været svensk forargelse havde jeg nok blot tænkt "ja, okay, nu igen".

Og ja den er AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLT for lang og så lang jeg helt misser pointen :stoned:.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3892

Indlægaf Delfin » 29. sep 2016, 13:03

Fandeme en af de mest underlige reklamer, jeg har set, men hvordan det kan være sexistisk ved jeg ikke. Måske ål har en eller anden speciel betydning i Japan :gruble:
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 29. sep 2016, 13:26

Det er da umuligt at bedømme for mig, da jeg ikke forstår japansk.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. sep 2016, 13:31

Kommodedyret skrev:Det er da umuligt at bedømme for mig, da jeg ikke forstår japansk.

Men som jeg læser det er det ikke kun udfra sprog, men primære det visuelle. Eller også har jeg misforstået :gruble:.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 29. sep 2016, 13:42

ShuruQ skrev:
Kommodedyret skrev:Det er da umuligt at bedømme for mig, da jeg ikke forstår japansk.

Men som jeg læser det er det ikke kun udfra sprog, men primære det visuelle. Eller også har jeg misforstået :gruble:.

Jeg går ud fra at det skal betragtes i en helhed for at få det fulde billede?
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. sep 2016, 13:46

Kommodedyret skrev:
ShuruQ skrev:

Jeg går ud fra at det skal betragtes i en helhed for at få det fulde billede?

Du har sikkert ret :). For ud fra det visuelle alene er det mig ikke muligt at se det hverken perverse eller sexistiske.
0

Tilbage til "Forhold og sex"