Død pc

Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 493

Død pc

Indlægaf Marioneta » 29. sep 2016, 09:58

Hej,

Min computer er gået død. Den forsøgte at opdatere om natten (tror jeg) og så stod den bare og kunne ikke starte, da jeg vågnede. Jeg lod den stå hele dagen, men måtte slukke den om eftermiddagen og forsøge igen. Den siger at den forsøger at genoprette installationen og skifter hurtig til at den forsøger at gendanne Windows. Der var oprindeligt Windows 8 på den, men i foråret opdaterede den til Windows 10.

En enkelt gang er det lykkedes mig at komme frem til en anden skærm ved at trykke shift ved opstart, og på den står der at computeren skal repareres og at operativsystemet ikke kan indlæses fordi NLS dataene mangler eller indeholder fejl. Og at jeg skal bruge genoprettelsesværktøjer. Men jeg har ikke nogle genoprettelsesværktøjer. Computeren er 2 år gammel og er købt på nettet.

Aftenen før var den virkelig langsom, så måske det er tid til en ny. Men jeg har billeder og musik på den, som jeg er ked af at miste, så vil gerne kunne komme til den. Tror I at der er noget at gøre og hvordan skal jeg gøre det?
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 699

Re: Død pc

Indlægaf Tux » 29. sep 2016, 11:49

Hvis du har en Windows DVD kan du reparere/genindstallere Windows med den, så burde det kunne bruges til at virke. Hvís du ikke har det, kan du oprette en USB-version her: https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... windows10/

Hvis det ikke virker kan man købe en adaptor så man kan pille harddisken ud, og sætte den til en anden computer, og derigennem få reddet de relevante filer.

Det burde sagtens kunne fikses, og en 2 år gammel cmputer burde der stadig være levetid i :)
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 493

Indlægaf Marioneta » 29. sep 2016, 12:12

Tusind tak. Der er ikke dvd drev i computeren, så jeg må prøve med usb versionen. Jeg synes også det er lige tidligt nok, at den står af, så håber jeg kan redde den.
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 699

Indlægaf Tux » 29. sep 2016, 12:17

Marioneta skrev:Tusind tak. Der er ikke dvd drev i computeren, så jeg må prøve med usb versionen. Jeg synes også det er lige tidligt nok, at den står af, så håber jeg kan redde den.

Super, bare vær opmærksom på ikke at formatere harddisken i installationen, så burde du være home safe :)

Ja mon ikke den kan reddes, et lyder "bare" til at være et softwareproblem. Af nysgerrighed hvilket mærke og model nr er det? :)
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"