Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3433

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf dgd2007 » 2. okt 2016, 12:49

Dikus skrev:Og ordforrådet, der er så stort, så vi taler flere forfattere...

Jeg har ikke studeret Shakespeares baggrund e.lign. Men det forekommer mig, jeg har hørt fra malerkunsten, at de ikke havde helt samme copyright-begreber dengang. Hvis der var en stor kanon, havde han tit nogle "disciple" omkring sig, der efterlignede ham. Og hvis noget af deres kunne bruges, kom det bare med. Så det er måske ikke usandsynligt, at der har været flere bidragydere. :gruble:

Personligt elsker jeg Storm P's konspirationsteori om, at Iliaden i virkeligheden slet ikke var skrevet af Homer.

(Men af en anden, der tilfældigvis også hed Homer.)
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2381

Indlægaf Juki » 19. okt 2016, 17:55

Hiver lige den her tråd frem igen, da der er så meget snak for tiden om de "Killer clowns" :D

Hvad tror I årsagen til dem/fænomenet er?

Jeg tror det startede med at folk troede det var et reklamestunt for den nye udgave af IT filmene, men så er fænomenet bare vokset og vokset og har spredt sig til store dele af verden. Men der er vist ikke nogen der har taget ansvaret for det. Måske fordi det netop har bredt og udviklet sig i en uheldig retning?

Men så så jeg at nogle tror det er Donald Trump der står bag :D Årsagen skulle være at der bliver sat en masse "dårligdom" i værk, og når/hvis han så bliver præsident vil han sætte en stopper for dem, så de på forsvinder og hele verden kan se hvor god og sej han er :D
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4194

Indlægaf Persnikedy » 19. okt 2016, 18:05

Juki skrev:Hiver lige den her tråd frem igen, da der er så meget snak for tiden om de "Killer clowns" :D

Jeg tror det startede med at folk troede det var et reklamestunt for den nye udgave af IT filmene, men så er fænomenet bare vokset og vokset og har spredt sig til store dele af verden. Men der er vist ikke nogen der har taget ansvaret for det. Måske fordi det netop har bredt og udviklet sig i en uheldig retning?

Men så så jeg at nogle tror det er Donald Trump der står bag :D Årsagen skulle være at der bliver sat en masse "dårligdom" i værk, og når/hvis han så bliver præsident vil han sætte en stopper for dem, så de på forsvinder og hele verden kan se hvor god og sej han er :D

Folkene bag både den nye Rom Zombie film og IT har været ude og tage afstand fra det

“The company and the film 31 are not associated in any way with the creepy clowns and costumed characters found roaming the South,” a spokesperson from Saban Films, the studio making 31, said.
A spokesperson for Warner Bros., which is behind It, also said the rumors are not true and that there is no connection between the film and the sightings.

Jeg tror (kedeligt nok) at det bare er en ny dille som da de unge satte ild til sig selv
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2381

Indlægaf Juki » 19. okt 2016, 18:14

Persnikedy skrev:
Juki skrev:Hiver lige den her tråd frem igen, da der er så meget snak for tiden om de "Killer clowns" :D

Folkene bag både den nye Rom Zombie film og IT har været ude og tage afstand fra det

“The company and the film 31 are not associated in any way with the creepy clowns and costumed characters found roaming the South,” a spokesperson from Saban Films, the studio making 31, said.
A spokesperson for Warner Bros., which is behind It, also said the rumors are not true and that there is no connection between the film and the sightings.

Jeg tror (kedeligt nok) at det bare er en ny dille som da de unge satte ild til sig selv

Men måske er det fordi det er gået for vidt og de derfor ikke vil tage ansvaret :panik:
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 19. okt 2016, 22:15

^^Jeg tror helt sikkert på at "klovneriet" har relevans til den nye IT film, som er på vej. Der må da være en sammenhæng, når dette fænomen lige støder sammen med genindspilningen, som kommer næsten 17 år efter den originale ilm.

Det startede nok i USA med at en eller anden privatperson blev bekendt med at der er en genindspilning af IT på vej, vedkommende kedede sig og ville derfor prøve at starte et fænomen med, at udgive sig for en slags Pennywise, ved at iklæde sig klovne kostume og gå og ud skræmme folk i næområdet.
Derfra tog det så fart og flere og flere hoppede med på dillen, også fordi det er blevet mediedækket nærmest fra dag 1 af, hvilket jeg er sikker på bare har været "brande på bålet" så af sige......Det er ikke sikkert "ophavsmanden" lige havde gennemtænkt at det kunne ske.
1

Tilbage til "Livets forhold"