At kysse sine børn på munden

Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5685

At kysse sine børn på munden

Indlægaf Animi » 29. sep 2016, 19:34

Inspireret af et indlæg i "Det må man ikke sige...". Og fordi jeg ved det er et emne jeg hurtigt kan debattere meget om, tænkte jeg at jeg hellere måtte starte en ny tråd :D

Så - har du en mening omkring det at kysse sine børn - eller andre børn man kender - på munden? Er det noget du selv gør - og selv blev af dine forældre?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1669

Re: At kysse sine børn på munden

Indlægaf Allmost_Famous » 29. sep 2016, 19:39

Jeg har ikke kysset et barn på munden siden jeg selv var barn.

Så vidt jeg husker, blev jeg ikke kysset på munden af mine forældre. Det kan sagtens være, det er sket, så har jeg bare ingen erindring om det.

Jeg har ikke en stærk mening om andre forældres valg om at kysse deres børn på munden. Det er bare ikke noget, jeg har eller nogensinde kommer til at praktisere selv.
Senest rettet af Allmost_Famous 29. sep 2016, 19:40, rettet i alt 1 gang.
0
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5685

Indlægaf Animi » 29. sep 2016, 19:39

Jeg har ingen børn selv, men min niece på snart 8 og nevø på snart 3, får da tit møssere af mig. Min niece synes selv det er hyggeligt, og det er ligeså tit hende der selv vil give mig et. Kommer der en dag hvor hun ikke har lyst mere, respekterer jeg selvfølgelig dette (selvom det nok bliver en sorgens dags :ked: :P )

Jeg er også blevet kysset af mine forældre, selvom jeg ikke kan huske det. Det stoppede vist omkring børnehaveklassen, da jeg åbenbart syntes det var flovt.
Får jeg egne børn, skal de også overøses med kys :love:

Så ja, som I nok kan høre synes jeg absolut ikke der er noget galt i det - der er desuden heller ikke noget galt i ikke at gøre det, da man jo kan vise kærlighed og omsorg på mange andre måde. Jeg synes bare det er hyggeligt :lun:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 29. sep 2016, 19:43

Jeg er vokset op med det hjemmefra. Min mor kan endda stadig finde på det, jeg gør dog hvad jeg kan for at undgå det, jeg er snart 33 så jeg synes ikke det er noget jeg har lyst til. Som barn havde jeg intet imod det, jeg forbandt det med kærlighed og tryghed og det var det jeg kendte :).

Mine egne sønner har jeg kysset på munden da de var mindre, igen fordi jeg aldrig har forbundet det med noget dårligt. Jeg gør det ikke mere, også fordi ikke er interesseret i det og det kunne jeg aldrig drømme om at vise disrespekt overfor. Jeg får til gengæld mega mange kys på kinden af dem. Malik, den store der er 11 år, han står meget fast på at det vil han ikke, men samtidig har han flere gange af ren glæde ud af det blå givet mig det største smækkys midt på munden, jeg afviser det ikke når han gør, men jeg opfordrer ham heller ikke til det. De er endnu ikke så store at jeg føler det er helt no-go, men de skal opsøge det, jeg gør det ikke :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5920

Indlægaf LadyFox » 29. sep 2016, 19:45

Næ, det har jeg ikke rigtig nogle holdninger til. Jeg synes da bare folk skal kysse løs, hvis de altså har lyst, ellers skal de da bare lade være.

Nu har jeg ikke nogle børn, men jeg kysser nu lystigt løs på andres børn. Og jeg kysser også stadig min mor. Og nogle af mine veninder, og begge mine mostre. Jeg kysser også min kæreste.
Der er da også mange jeg ikke kysser, men for mig er et kys altså bare et kys. Altså, det gør da slet ikke noget hvis man ikke har lyst til at kysse, hverken sine børn eller andre - der er jo mange andre måder at vise kærlighed på, så jeg bilder mig ikke ind at ind at børn der ikke bliver kysset på munden har en dårligere barndom end dem der gør pga. kys. Men kys er også en af de mange måder at vise kærlighed på, og jeg synes da ikke det er en dårlig måde.

Jeg har det vist meget afslappet med det.
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 467

Indlægaf Lismaens » 29. sep 2016, 19:48

Jeg voldkysser mine børn og har altid gjort det! :love: De får en milliardmillion kys hver dagligt og ca. halvdelen af dem lander på munden. Jeg ser intet forkert, vulgært eller unaturligt i det. Det er mine børn, jeg har selv lavet dem og bestemmer selv hvor jeg vil kysse dem. :genert:
Jeg bliver ved, lige indtil de selv siger fra en dag. Simpelthen fordi jeg ikke kan lade være af mig selv.

Edit: Det er ikke noget jeg har med hjemmefra. Jeg mindes faktisk ikke at jeg nogensinde er blevet kysset af mine forældre, heller ikke som helt lille.
3
abcd
Kort karma: 11
Likede indlæg: 166

Indlægaf abcd » 29. sep 2016, 19:56

Jeg synes det er mærkeligt at kysse sine børn på munden, og det er ikke noget jeg selv gør. Men det provokerer mig ikke at andre gør det.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2016, 19:57

Jeg blev kysset af begge mine forældre på munden gennem hele min barndom. Nu gør vi det ikke så meget, men det ville ikke være mærkeligt, hvis det skete. Jeg tror også gerne jeg vil gøre det med mine egne børn, men det ved jeg ikke endnu.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3084

Indlægaf Rakel » 29. sep 2016, 19:59

Hvis børnene vil kysse på munden, så det fint. Det stopper før eller siden. Eller det har det da gjort med de to ældste børn og jeg regner også med, at Lillesøster ikke gider en dag. Der er allerede dage, hvor hun ikke vil kysses og det respekterer vi selvfølgeligt.

Andres børn kysser jeg ikke på munden. Det må være en forældre/barn/familieting.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3419

Indlægaf HappyPaww » 29. sep 2016, 20:11

Jeg er ikke fra en kyssefamilie, men min kæreste er. For os begge er det 100% naturligt at kysse vores deng på munden - og han opfordrer også selv til det. Og fandme om jeg ville nægte min søn et kys, fordi nogen synes det er ulækkert!

Jeg synes faktisk at folk det har et problem med deter dybt mærkelige. Og derudover skal de overhovedet ikke blande sig i hvordan jeg omgås mit eget barn.
3
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3402

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2016, 21:05

Det tror jeg ikke, jeg har gjort. Så skulle det have været, da de var helt babyer, det kan jeg ikke huske. Men jeg tror det ikke. :gruble:
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2356

Indlægaf Juki » 29. sep 2016, 22:52

Jeg ved ikke om jeg synes det er direkte klamt i sig selv, men jeg kan godt finde det en form for grænseoverskridende (i mangel af bedre ord) Måske fordi jeg ikke selv har været vant til at kysse mine forældre? :gruble:

Når det er klamt er det som regel fordi barnet er smurt ind i snot og/eller mad :tie:

Det er egentlig lidt spøjst, for mine hunde kan jeg sagtens kysse på hovedet, men en fremmed hund eller at skulle kysse et fremmed barn på kinden ville jeg finde mega ulækkert.
2
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Nuttegris
Kort karma: 13
Likede indlæg: 241

Indlægaf Nuttegris » 30. sep 2016, 04:43

Det er sjovt så stor forskel der på menneskers mening om dette. Personligt kan jeg slet ikke forstå, at man kan synes det er klamt eller ulækkert at kysse sit eget barn. Jeg synes det er noget nær det mest naturlige i verden.

Jeg er ikke opvokset i en familie hvor man kyssede sine børn. Men jeg har absolut ingen problemer med at kysse mine egne.....heller ikke på munden. Både for mig og for dem er det fuldstændig naturlig at gøre det og de gør det helt af sig selv hvis de skal afsted til noget. Selv min dreng på 7 gør det. Jeg er dog meget bevist om, at det ikke er noget de nødvendigvis synes skal fortsætte og vi gør det ikke midt i Brugsen eller oppe på skolen. Og selvfølgelig ikke konstant.

Jeg kunne dog aldrig finde på at kysse andre børn - det er for mig en forældreting.
2
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 28
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 387

Indlægaf Anlewi » 30. sep 2016, 04:50

Jeg kysser mine drenge og de kysser mig.
Den ældste får kys på kind eller pande og den yngste vil stadigvæk gerne selv kysse på mund.
0
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 30. sep 2016, 05:51

Den eneste jeg har givet et kys på munden efter jeg blev 18 er vidst min mormor, min far kysser mig på kinden indimellem.. Men ellers er det ikke noget jeg har lyst til, det er ikke et behov jeg nogensinde har haft. Min mor har sikkert tit kysset mig på munden, jeg husker også at have haft en papfar jeg elskede så højt, så vi også kunne give farvelkys på munden.
Jeg vil heller ikke kysse mine egne børn, når jeg får sådan nogen, på munden, men vil gerne kysse deres pande tyndhudet, og deres kinder skal have så mange smækkys :D Men munden, der vil jeg sikre mig at de aldrig vil føle jeg bare bliver ved med noget de egentligt ikke tør sige fra over for. Det er ikke min ret at kysse et større barn, bare fordi de er mit barn. Og slet heller ikke når de er voksne, der er de deres egne personer.
Min far og jeg sender også kysselyde over telefonen, og jeg ville egentligt ønske vi ikke gjorde, men det er bare for svært at stoppe.
1

Tilbage til "Børn"