Erfaringer med Sense?

Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Erfaringer med Sense?

Indlægaf Q-beben » 30. sep 2016, 08:33

Er der nogen, der har erfaring med Sense, de ønsker at dele ud af? Eller nogen, der er startet på det lige som mig? Jeg vil så gerne smide 5-8 kg. efter et rygestop... :)
0
Brugeravatar
Skovtrold
Kort karma: 2
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 35

Re: Erfaringer med Sense?

Indlægaf Skovtrold » 4. okt 2016, 09:37

Jeg elsker, at intet skal vejes på Sense og at det er så nemt - Det er jo princippet blot den gamle tallerkenmodel.

Jeg startede på Sense i den sidste halvdel af april og tabte på 2 måneder 10 kg.

Henover sommeren var mit mål blot at holde vedlige, da jeg skulle til utrolig mange koncerter, festivaller mm med litervis af fadøl og masser af "koncert-mad".

Jeg startede op igen, da ferien var slut og har tabt yderligere 5 kg :)
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 201
Likede indlæg: 1348

Indlægaf Sophies-mor » 4. okt 2016, 14:33

Jeg kom med i Facebook gruppen og ville egentlig starte fordi jeg synes at det netop lyder fornuftigt. Men når man spurgte hvad SF1H2 stod for, så var det ret så nedladende svar, at man jo bare kunne se videoen.

Min veninde har været på det og om det så bare var hende eller om det er sådan ved jeg ikke, men det blev ret strikt og 2 måltider dagligt.
Som jeg forstod det på hende var det så fedt - altså at være på sense - men det virker ikke, som om det gav ret meget andet.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Skovtrold

Indlægaf Skovtrold » 5. okt 2016, 06:58

Jeg var også i facebook gruppen, men meldte mig ud, fordi det var de samme og de samme spørgsmål fra nye medlemmer, som ikke gad bruge et kvarter på at sætte sig ind i, at HF er en forkortelse for håndfuld :stoned: Eller gad at læse de 10.000 andre opslag med samme spørgsmål.

Jeg så aldrig videoerne, men brugte et kvarter på at læse de faste opslag og så sidder det fast - Det er ikke raketvidenskab.

Man må få 3 måltider om dagen, som hver SKAL bestå af:

1 - 2 håndfulde (HF1-2)) grønt
1 håndfuld protein (HF3) (kød, fisk, mager ost osv)
1-3 spiseske fedt (fed ost, nødder, chokolade 70%, avokado mm)

Derudover MÅ man til hvert måltid få:
1 håndfuld kulhydrat (HF4) (brød, pasta, ris, kartofler, majs, frugt mm) - Spiser man ikke dette, må man få ekstra grønt eller protein.
2 spiseske fraishe dressing (max 9%)

Udover disse 3 måltidskasser, som de bliver kaldt må man pr. dag få 3 dl mælkeprodukt (max 3,5%)

1 håndfuld er altid efter tilberedning.

Ovenstående skal følges slavisk de første 2 uger, derefter skal kun 2 (selvfølgelig helst 3) af dine måltider opbygges på denne måde.
Du må også efter de 2 uger "låne" fra en måltidskasse til en anden - Eksempelvis, så man til morgen får en ekstra håndfuld brød og springer dette over til frokost.

Det gode ved Sense er, at man må spise almindeligt mad.

Et eksempel på en dag på Sense kunne være:

Morgenmad:
HF1-2: Gnavegrønt (peberfrugt, gulerod, agurk)
HF3: 2 Blødkogte æg
HF4: 1 skive rugbrød
Fedt: Smør og fed ost

Frokost:
HF1-2: Blandet Salat
HF3: Stegt kyllingefilet
HF4: -
Fedt: Feta
2 spsk fraishe dressing

Aftensmad:
HF1-2: Revet gulerod
HF3: Hakkebøf
HF4: Kartofler
Fedt: 3 spk beanaise sauce.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Q-beben

Indlægaf Q-beben » 5. okt 2016, 10:12

Skovtrold skrev:Jeg elsker, at intet skal vejes på Sense og at det er så nemt - Det er jo princippet blot den gamle tallerkenmodel.

Jeg startede på Sense i den sidste halvdel af april og tabte på 2 måneder 10 kg.

Henover sommeren var mit mål blot at holde vedlige, da jeg skulle til utrolig mange koncerter, festivaller mm med litervis af fadøl og masser af "koncert-mad".

Jeg startede op igen, da ferien var slut og har tabt yderligere 5 kg :)

Wauw... det er da sejt gået af dig :)
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 167
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2574

Indlægaf Mi55y » 5. okt 2016, 12:52

Det lyder interessant...

Har dog lige et spørgsmål; som fedtstof er der på "plakaten" skrevet olier - vil det sige, at fedtstof, som man steger i, kan tælle her?
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Q-beben

Indlægaf Q-beben » 5. okt 2016, 13:05

Mi55y skrev:Det lyder interessant...

Har dog lige et spørgsmål; som fedtstof er der på "plakaten" skrevet olier - vil det sige, at fedtstof, som man steger i, kan tælle her?

Ja, det må du gerne tælle med.
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 167
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2574

Indlægaf Mi55y » 5. okt 2016, 13:15

Er mellemmåltider slet ikke tilladt?
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Q-beben

Indlægaf Q-beben » 5. okt 2016, 20:47

Mi55y skrev:Er mellemmåltider slet ikke tilladt?

Jo, men ikke de første 14 dage. Men jeg ved altså ikke så meget, har været til undervisning en gang :)
1
Brugeravatar
Skovtrold

Indlægaf Skovtrold » 6. okt 2016, 06:16

Q-beben skrev:
Mi55y skrev:Det lyder interessant...

Ja, det må du gerne tælle med.

Fedtstof til stegning tæller med som de 1-3 spsk fedt pr. måltid, hvis det du steger suger fedtstoffet - Hvis det ligger tilbage på panden, kan du selvfølgelig ikke tælle det med.

Du må få 3 måltider om dagen - så nej, ingen mellemmåltider.
Hvis du efter de 14 dage, føler du ikke kan klare dig uden mellemmåltider, må du tage noget fra dine spisekasser - Eksempelvis udelade 1 håndfuld grønt fra din morgenmad, så du kan spise en gulerod kl. 10.
Men hvis du sørger for at fylde dine 3 spisekasser helt op (spise alle håndfulde), så vil du jo heller ikke være sulten mellem måltiderne :)

Her kan du se videoer og få flere informationer: http://www.sensekost.dk/
2
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 506

Indlægaf Luffegås » 6. okt 2016, 09:02

Havde overvejet Sense, men personligt er jeg mest lykkelig for LCHF lige nu. Det giver mig ro og ingen oppustetmave.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"