Fælles tråd - oktober 2016

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3466

Re: Fælles tråd - oktober 2016

Indlægaf Ballademager » 6. okt 2016, 05:51

Ally skrev:PMS er en kælling. Siger det bare. Jeg craver kulhydrater. Big time. Har også spist en del af dem. Tsk.

Det må altså være fordi kroppen har brug for kulhydrater før mens? :gruble:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 238
Likede indlæg: 1077

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2016, 08:08

Jeg ser frem til PMS/mens hos mine forældre i weekenden - forudser virkelige problemer med ikke at gå i madorgie :genert:

Oooog, der er røget 600 gram mere denne uge. Status 5,1 kg. de sidste 8 uger. Ganske pænt i tråd med ambitionen om 500 gram om ugen :)
5
orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 41

Indlægaf orchid89 » 6. okt 2016, 10:18

Jeg er lidt sløj for tiden. I går tog jeg tidligere hjem, fordi jeg havde det dårligt. Jeg hoppede under dynen – eller det vil sige to dyner – fordi jeg frøs så meget, og jeg kunne bare ikke få varmen. Brrrrr! Jeg endte med at spise en stor sandwich til aftensmad.

I dag stod jeg op kl. 7 og gik ned og trænede cardio i 40 min. i det lille motionsrum, hvor jeg bor. Senere i dag skal jeg hen til DGI-huset, hvor jeg er tilmeldt introduktion til fitnessområdet. Jeg møder selvfølgelig op i træningstøj, men jeg regner ikke med at skulle træne som sådan, da jeg jo allerede har trænet. Måske lidt styrketræning af benene, hvis ikke der er for fyldt, men det frygter jeg lidt, at der er på det tidspunkt. Nu må jeg se.... Jeg er lidt spændt på hvor mange, der er tilmeldt holdet. Jeg kan nemlig se, at der er venteliste, men der må vel være en vis begrænsning, hvis folk rent faktisk skal have en introduktion, man får noget ud af. Jeg er faktisk lidt spændt! :-D
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Ally » 6. okt 2016, 14:39

Arbejdsmæssigt har det været en god dag - en blanding af grin, højt humør, søde og arbejdssomme elever samt frustration over uengagerede elever. I formiddagspausen talte jeg lidt med min daværende leder, der på en måde er en af mine nuværende ledere, da h*n er leder for en afdeling, hvor jeg er udlånt til. Vi talte om arbejdspres, mange lektioner + forberedelse og PD-opkvalificeringen, jeg også har hængende over hovedet, men desværre ikke har energi, tid og overskud til at koncentrere mig om. H*n foreslog, at jeg talte med mine nuværende ledere ang. udsættelse til foråret, hvor jeg ville få færre timer og mere tid, og jeg har allerede skrevet til min nuværende ledere, at jeg lige har brug for en snak med dem - og fået respons fra dem, så med lidt held tager vi snakken i morgen.

Aftensmaden bliver pizza - og jeg har allerede pakket træningstasken og smutter i fitnesscentret i aften :gogo:

EDIT: Min arbejdskalender for resten af efteråret er blevet opdateret og jeg kan se, at jeg så absolut har brug for at få udsat PD :gisp:
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 7. okt 2016, 17:13

*Dybt suk* Jeg fik talt med mine nærmeste ledere i formiddag. PD er ikke længere aktuelt for mit vedkommende. I hvert fald ikke i efteråret, men det bliver det naturligvis på et tidspunkt. Senere på efteråret får jeg atter uger med 32-40 lektioners undervisning og hvis jeg ikke skal gå ned med stress, er jeg ganske enkelt nødt til at (lære at) sige fra. Hvilket jeg så gjorde i formiddags. Der er heldigvis masser af god opbakning fra ledelse og kollegerne, og jeg har nu en bedre følelse i maven end for et døgn siden. Derudover nævnte jeg for lederne, at jeg gerne vil tage kontakt til det lokale arbejdsmiljøcenter (igen), da jeg har brug for værktøjer til at håndtere en travl hverdag. Det var der også stor opbakning til, hvilket er rigtig rart at vide/se/mærke.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 393
Likede indlæg: 3774

Indlægaf Sophaya » 8. okt 2016, 07:29

Vægten står fortsat stille, men jeg har tabt et par cm i taljen. Jeg klør på :lol:
4
x
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5702

Indlægaf Animi » 8. okt 2016, 18:12

Kan strækmærker blive mindre tydelige, når man taber sig?
Jeg lagde mærke til at mine inderlår pludselig ser ualmindelig glatte ud, og tænker det har noget at gøre med at jeg har tabt mig lidt :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 8. okt 2016, 18:26

Jeg har været på Store Shoppetur med mine to små yndlingspiger i dag :lun: De fik en masse gavekort i fødselsdagsgave, hvilket gjorde, at vi var både i Fætter BR, Name It og H&M. Derudover var vi i Deichmann for at købe vinterstøvler til dem begge - og jeg endte i både Hunkemöller og Matas :lol:

Aftensmaden var hjemmelavede burgere og vi skal have rester i morgen. Jeg har netop kogt æblegrød, der skal bruges til en lille portion gammeldags æblekage i morgen. Nu har jeg lakeret negle og snupper et par (as if!) afsnit af den norske ungdomsserie "Skam". Har I set den?
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5702

Indlægaf Animi » 9. okt 2016, 08:25

Okay, mine strækmærker på min mave er også blevet mindre røde og mindre dybe - I love it :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10162

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2016, 08:30

Jeg gider ikke engang at evaluere på ugen, for det er ikke gået så godt med at følge målene. Lidt mindre hyggespisning er det dog blevet til.

Jeg overfører egentlig bare det hele til denne uge, som dog for mit vedkommende kun går til og med fredag, da jeg lørdag daffer af til Berlin. Dernede vil jeg også have et vist fokus på min ernæring, fordi jeg ellers får det skidt i maven, men det ER samtidig ferie.

- Planlægge ugen så jeg kender mine arbejdstider på forhånd
- Lave madplan søndag (idag)
- Rydde op i og vaske køleskabet søndag (i dag)
- Handle ind søndag og tirsdag
- Lave en realistisk plan for ugens bevægelse
- Følge diverse planer
- I højere grad vælge vand og te fremfor alt muligt andet
- Fortsætte mine gode søvnvaner
- Få ordnet lejligheden, så den kan gøres efterårshyggelig
1
Je suis un tableau noir.
Nomnom
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Indlægaf Nomnom » 9. okt 2016, 12:30

Tak fordi jeg gerne bare måtte springe ind i tråden :)

Overhovedet ikke fedt for mig at skulle opdatere denne uge i og med jeg ikke har nået nogle af mine mål - og jeg synes virkelig jeg ikke havde sat dem for højt.. Ihhh :/

Til mit forsvar kan siges at vi alle har ligget syge med roskildesyge herhjemme - sådan er det åbenbart når ens barn starter i vuggestue. Derudover er jeg ved at forberede jobsamtale til i næste uge. Men stadig er den sidste del jo bare en dårlig undskyldning. Jeg burde jo helt seriøst sagtens finde tid til at ligge mig på gulvet og lave superfit mors maveprogram. :genert:

Det der ofte kan frustrere mig ved det her det er at jeg førhen har været i virkelig god form. Jeg trænede dagligt og kan huske at jeg dengang simpelthen ikke kunne forstille mig et liv uden sundhed og træning. Nu her et par år efter og hvor jeg er blevet mor kan jeg slet ikke hive mig i gang igen. Synes det er noget møg. :mellow:

Nå - næste uge er forhåbentlig uden sygdom.

Jeg skal:

Spise gulerødder og mandler til mellemmåltid en gang om dagen.

Jeg skal lave superfit mors maveprogram 4 gange

Jeg skal styrketræne 2 gange :)
0
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 54
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 426

Indlægaf Santopia » 9. okt 2016, 12:37

Animi skrev:Kan strækmærker blive mindre tydelige, når man taber sig?
Jeg lagde mærke til at mine inderlår pludselig ser ualmindelig glatte ud, og tænker det har noget at gøre med at jeg har tabt mig lidt :gruble:

Det har det helt sikkert. Strækmærkerne er jo ikke "strukket ud" på samme måde, når man har tabt sig lidt, og huden ligesom får "hvile" og kan trække sig lidt sammen :) Med tiden bliver strækmærker også væsentligt pænere :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5955

Indlægaf LadyFox » 9. okt 2016, 13:01

I princippet har jeg klaret mine mål i denne uge - hvis jeg altså kommer ned i Fitness World i aften :) Og at det stykke lagkage jeg købte og spise igår ikke kunne undgås :blush2:
Dog har jeg været syg, og har kun været i skole 2 dage, så det er ikke blevet til så meget på cyklen.

Jeg har lige købt et par træningstights billigt i Lidl, og de sidder faktisk overaskende godt på mig, så det er klart en motivation til at få trænet lidt, selvom jeg har lavet/skal lave en hel del praktisk i dag :D

I morgen skal jeg til et "Yolates" event i FW, det glæder jeg mig til gengæld helt vildt meget til at prøve. :D
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 9. okt 2016, 13:11

Opdatering
- Træne så meget som muligt - dog gerne mindst 2 gange Tjek - endda 3 gange
- 16:8-faste de dage, hvor det er muligt Tjek - dog husker jeg ikke hvor mange dage - heller ikke så vigtigt, da det ikke er så vigtigt et mål
- Minimere kulhydrater i form af brød, gryn og pasta Tjek - som regel til frokost og ellers mindre portioner af brød, gryn og pasta
- Minimere sukker i form af kage, slik, chips og is Jeg er tilfreds, det har også været mens-uge

Nye mål
- Træne så meget som muligt - dog gerne mindst 2 gange
- 16:8-faste de dage, hvor det er muligt
- Minimere kulhydrater i form af brød, gryn, ris og pasta
- Minimere sukker i form af kage, slik, chips og is

Den opmærksomme læser vil notere sig, at der er tale om de samme mål som sidste uge, men det er de mål, der for mig, er vigtige for tiden - and if it works, why change it? :wink3:

Søndagen bliver brugt på træning (i morges), vasketøj af flere omgange, skifte sengetøj, smovse gammeldags æblekage (den var god!) og generelt bare slappe af - og især NYDE, at weekenden ikke er blevet brugt på arbejde.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10162

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2016, 18:02

Jeg har fået lavet madplan og handlet ind :cool:
Nu vil jeg kigge på min arbejdsuge.
0
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Sund og/eller slank"