Fundet pung, og hvad så?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 68
Likede indlæg: 778

Re: Fundet pung, og hvad så?

Indlægaf Mangoness » 5. okt 2016, 17:20

Da jeg arbejdede i butik, så kom folk tit til at efterlade deres punge ved kassen (nogle kunne også betale og glemme enten varerne eller kortet - nogle gange begge dele - og så måtte jeg enten råbe efter dem eller smutte ud med kortet til dem). Når en kunde havde glemt sin pung, så kaldte ungarbejderen på mig - og jeg kiggede så pungen igennem for informationer, så jeg kunne finde dem og ringe til dem (jeg arbejdede i en landsby - så der var ikke mange indbyggere).

En enkelt gang var det en pung med tre sygesikringsbevis i med den samme adresse - og jeg fandt den ene af dem på krak. Da jeg ringede op, så fik jeg konen i røret - og manden var lige præcis kommet ind ad døren. Jeg måtte så bede hende om at sende ham tilbage igen, så han kunne få sin pung, og hun fandt det meget sjovt og sagde, at det var "typisk ham". :lol:

Kun én gang har jeg måtte sige til en kunde, at hun desværre skulle hjem og lukke sine kort. Jeg kunne nemlig se på overvågningskameraet, at pungen var et sted, hvor den lå skjult for ungarbejderen - og den næste i køen tog den med sig. :(

Alt i alt er folk meget glade for at få sin pung igen :-D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. okt 2016, 18:29

Guldfisk skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Vi har faktisk en hittegods-lov, der regulerer spørgsmålet.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... ?id=145199

Og enten skal den afleveres til ejeren "straks" eller til politiet "snarest muligt". Er i morgen at regne for "straks" i denne forbindelse, hvor det stadig vil være før "snarest muligt"?

"Straks" er teknisk set "omgående, uden unødvendigt ophold". Men der er jo ingen straf hjemlet, hvis TS venter til i morgen. Så længe hun ikke overtræder straffelovens § 277 om ulovlig omgang med hittegods, har hun ikke det store at frygte.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 926

Indlægaf IrmaPigen » 7. okt 2016, 05:32

Opdatering.

Jeg kunne ikke finde hendes tlf.nr. på hverken Krak eller DGS. Så jeg kørte forbi hendes adresse på min vej og ringede på. Der blev dog ikke åbnet.

Så jeg tog pungen med ud i min anden lejlighed. I en malerpause googlede jeg hende og der kom faktisk et telefonnummer frem på hende men dog tilknyttet en anden adresse. Jeg sendte en SMS og det viste sig, at hun stadig havde telefonnummeret. Hun kom forbi senere på dagen og hentede pungen.

Hun var vildt glad over at få pungen retur, og gav mig et knus og havde en Chardonnay og chokolade med til mig som tak. Jeg synes jo ikke jeg gjorde noget særligt andet end hvad man bør gøre, og det var jo ikke den store ulejlighed for mig. Men det var fedt at se jun blev så glad.
10

Tilbage til "Livets forhold"