At rejse alene?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
HotStuff
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

At rejse alene?

Indlægaf HotStuff » 1. okt 2016, 21:13

Hvad synes I om det? For grænseoverskridende og potentielt farligt eller en fantastisk mulighed for at bedre sig selv?

Jeg skal selv ud og rejse alene til sommer, og jeg glæder mig helt vildt! Min eneste bekymring er faktisk bare, at jeg er bange for at blive væk og/eller misse et fly (jeg har 2 stop undervejs - skal helt til Filippinerne) :lol:
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 391
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3865

Re: At rejse alene?

Indlægaf Delfin » 1. okt 2016, 21:27

Jeg har gjort det flere gange, og jeg gør det sikkert igen. Det er fedt helt selv at styre farten
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10262

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2016, 22:00

Jeg gør det meget gerne. Jeg er jo voksen og på egen hånd i min hverdag, så jeg kan ikke se, hvorfor det skulle ændre sig, fordi jeg tager et andet sted hen. Hvis rejsemålet blev vurderet for farligt til at færdes i alene, tror jeg faktisk ikke, at det ville gøre nogen forskel for mig, at vi var to. Så ville jeg foretrække at være en del af en større gruppe under professionel ledelse.

Ligeledes med det praktiske. Jeg har fint styr på min rejse selv, og hvis det kniber undervejs, er det snarere en lokal kendt og ikke en medrejsende, jeg har brug for.

Noget helt andet er så, om man har lyst til at opleve ting selv, eller om man foretrækker at have nogen at dele det hele med.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2358

Indlægaf paint » 1. okt 2016, 22:17

Så vidt det er muligt, rejser jeg på en lille ferie (en uge) alene, hvert år. Min kæreste, har efterhånden vænnet sig til det.
Jeg har brug for en uge for mig selv, hvor jeg kun er mig selv. Som regel går turen til et bestemt sted på Kreta, i udkanten af Chania.
Min mobil er slukket, på nær mellem kl. 17-18, hvor jeg har 'kontortid' og besvarer sms og lignende. Jeg bruger tiden på at læse, gå ture, gå i vandet, sidde på en café og filosofere lidt over året der er gået, siden sidst.

Jeg nyder det i fulde drag. Jeg er ikke afhængig af andres planer. Jeg kan stå op om morgenen, når jeg gider. Spise hvad jeg har lyst til, når jeg har lyst, og i det hele taget gøre lige præcis, hvad det passer mig – når det passer mig. Pragtfuldt!
Senest rettet af paint 2. okt 2016, 07:38, rettet i alt 1 gang.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1342

Indlægaf Sophies-mor » 1. okt 2016, 22:25

Jeg synes det er fint. Glæder mig, til at jeg kan komme til det igen.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 462
Likede indlæg: 4105

Indlægaf Viskelæder » 1. okt 2016, 22:53

Der er ikke noget bedre end at rejse alene :)
0
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 6
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 264

Indlægaf Ondemand » 2. okt 2016, 04:07

Jeg rejser altid som udgangspunkt alene. En af de sjovere oplevelser var forøvrigt på Filippinerne for nogle år siden .. jeg var på vej til Busuanga hvor der en masse japanske skibsvrag fra WWII. Jeg fløj med et lillebitte fly fra Palawan og landede på en græsmark hvor bagage og alle 3 passagerer blev læsset af .. der stod vi så in the middle of nowhere og gloede på hinanden - det viste sig naturligvis at vi alle 3 var danskere :-D
5
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 70
Likede indlæg: 611

Indlægaf flicka » 2. okt 2016, 04:09

Jeg rejser gerne alene - er faktisk i Indien i øjeblikket alene.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2506
Kontakt:

Indlægaf Annione » 2. okt 2016, 08:48

Jeg kan godt lide at rejse alene - hvis der er et sted jeg gerne vil hen, og ingen kan eller vil med, så tager jeg afsted alene.
Jeg er dog ikke vild med at spise alene på en restaurant om aftenen.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 26
Likede indlæg: 268

Indlægaf Ficus » 2. okt 2016, 09:00

Jeg er tit ude alene. Mest fordi at jeg rejser ca 10 uger om året med arbejdet, så plejer jeg som regel at gøre så jeg har nogle fridage i den ene eller anden ende, hvor jeg kan være for mig selv.

Udover arbejde, så har jeg som regel en uge, gerne i det sene forår/tidlige sommer, hvor jeg rejser ud selv. De sidste 5 år har det været noget med at leje et feriehus/-lejlighed og så ligesom Paint, med telefonen slukket.

Jeg nyder det virkeligt. Har kun en enkelt gang på de år, haft en enkelt episode hvor jeg ikke var helt tryg, men det var mig der vandrede ud i et øde og lidt "farligt"(fandt jeg senere ud af) område en aften i LA.

Ellers synes jeg det har været og er helt vildt berigende at tage ud og opleve på egen hånd :D
0
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Modesty Blame » 2. okt 2016, 10:11

Jeg glæder mig altid vildt til mine alenerejser, men når jeg kommer frem, ønsker jeg bare, at mine normale rejsekammerater var med, så jeg kunne dele det med dem. Det er åndssvagt.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3500

Indlægaf Ballademager » 2. okt 2016, 10:18

Har kun haft gode oplevelser med at rejse alene, og jeg synes, det er ærgerligt, hvis man skal lade sig begrænse i at gøre noget, man gerne vil, pga. manglende rejsemakkere.

Har været både i Brasilien, Mexico og USA på egen hånd, og det har været fantastisk. Man kommer næsten altid i snak med andre, når man er sig selv. Det kan give nogle rigtig fine oplevelser, som man ikke havde fået ellers.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 391
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3865

Indlægaf Delfin » 2. okt 2016, 23:09

Hvor er det fedt, der er så mange, som rejser alene.
IRL er første spørgsmål jeg oftest møder, hvem jeg skal rejse med, og næste er: Alene? med spørgende øjenbryn efterfulgt af en pause. Hvorfor er det, at man nærmest skal retfærdiggøre, at man kan lide det?
0
14 11 14 :banan:
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3107

Indlægaf Rakel » 2. okt 2016, 23:25

Jeg har rejst alene og nydt det. Og gør det gerne igen :)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 3. okt 2016, 13:44

Jeg er ikke rigtigt komme til det punkt, hvor jeg har lyst til det, selvom der er flere steder, jeg gerne vil hen, hvor jeg ikke lige kan finde nogen, der har tid/lyst/råd til at tage med. For mig handler det nok om, at jeg er ret genert/indadvendt, så jeg er nervøs for at blive meget ensom, fordi jeg ikke naturligt falder i snak med fremmede mennesker. Også hvis der skal spørges om vej eller anden hjælp, vil jeg helst skubbe min rejsemakker foran mig eller i det mindste have vedkommende til at bakke mig op, hvis det er mig, der skal "kvinde mig op" til at henvende mig. Desuden føler jeg det meget grænseoverskridende at spise ud alene.

Men vigtigst af alt ville jeg savne en at dele oplevelserne med. For mig giver det bare noget ekstra, når man i situationen kan dele sin begejstring med en anden. Og det er også fedt at dele minderne, når man er hjemme igen.
0

Tilbage til "Rejser"