Singlegruppetråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Firebird » 27. nov 2015, 10:31

icelady skrev:
Firebird skrev:
Nåja. I det mindste vil hun ikke have slået andre mennesker til plukflis :P Hold da magle nogen typer i falder over her på nettet. :D

Plukflis :blush2:

Bortset fra det...er det kun mig, der undrer mig over at der åbenbart ikke findes sådanne folk på Sjælland/Fyn? :gruble:

Eller er det bare os jyder, der intet problem har med at udbasunere det?

Jeg har boet rundt omkring i det meste af landet i kortere eller længere tid, og jeg tror nu ikke det har noget med folk fra forskellelige landsdele af gøre. Det handler vel mere om stolthed. Jeg kunne f.eks aldrig finde på det, men jeg kunne godt finde på at lave sort arbejde for at give de børn jeg ikke har en god jul. Der er nemlig ingen der skal komme og sige at jeg er en nasseprins, og gør de det alligevel kan de få en omgang plukflis :D Elsker det ord. :P Tror det har potientiale til at blive et hæderkronet Debatten ord. :worship:
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 27. nov 2015, 11:14

Jeg er lidt spændt på hvad der bliver svaret på Ados kommentar.....
2
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5029

Indlægaf Aima » 27. nov 2015, 11:30

Er det hende der, der altid tigger, Ado?
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8338
Kontakt:

Indlægaf Ado » 27. nov 2015, 12:13

Fuck.exe skrev:Jeg er lidt spændt på hvad der bliver svaret på Ados kommentar.....

Det var jeg også. Indtil videre ikke så meget, men det kan da komme endnu.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2579

Indlægaf Fillie » 27. nov 2015, 12:37

Liseletpåtå skrev:
Aima skrev:Er det hende der, der altid tigger, Ado?

Jeps. Det er hende, hun har virkeligt regnet den ud, hun må jo efterhånden have ommøbleret hele sin lejlighed må den måde...

Hun må bo sindssygt mærkeligt...
0
Brugeravatar
Fuck.exe

Indlægaf Fuck.exe » 27. nov 2015, 12:50

Fillie skrev:
Liseletpåtå skrev:

Jeps. Det er hende, hun har virkeligt regnet den ud, hun må jo efterhånden have ommøbleret hele sin lejlighed må den måde...

Pyt med om det er mærkeligt. Hele huset er fyldt op med gratis ting :devil: Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal være imponeret eller forarget :lol:
3
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2579

Indlægaf Fillie » 27. nov 2015, 12:55

Fuck.exe skrev:
Fillie skrev:
Liseletpåtå skrev:

Pyt med om det er mærkeligt. Hele huset er fyldt op med gratis ting :devil: Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal være imponeret eller forarget :lol:

Jeg kunne godt tænke mig at se et par billeder. Det må jo være stilforvirring af episke proportioner. :-D
1
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 27. nov 2015, 19:44

Ado skrev:Ja, en indsamling er lige noget hun kan bruge. Jeg.gør.det.ikke.

Naturligvis vælger hun at svare bekræftende på at hun da gerne vil have penge :tie:

Om jeg fatter hvad der får folk i gruppen til at blive ved med at poste i hende.
Og så hendes "døtres og jeg's jul"... :8: :-D
4
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 09:10

Nå, det var ikke kun mig, der var irriteret over kvinden. Nu er der en tråd derinde om rimeligheden i at tigge. Og andre end mig hentyder til en person, der gentagne gange har tigget.
Hun har åbenbart også slået tiggeopslaget op i andre grupper.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fuck.exe

Indlægaf Fuck.exe » 28. nov 2015, 09:17

Ado skrev:Nå, det var ikke kun mig, der var irriteret over kvinden. Nu er der en tråd derinde om rimeligheden i at tigge. Og andre end mig hentyder til en person, der gentagne gange har tigget.

Hun ejer jo ikke skyggen af stolthed :nerve:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. nov 2015, 09:28

Helt ærligt, den bedste hjælp til hende vil være at undlade bare at opfylde hendes ønsker.
Det er de grundlæggende værdier, den er gal med, og nu er hun åbenbart godt i gang med at give dem videre til næste generation.

Jeg tror ikke engang, at hun sidder og bevidst kalkulerer. Hun kan næppe selv se, at hun er urimelig, og det skulle ikke undre mig, hvis selv dem, der hjælper hende, opfatter hende som en nassende stakkel. Det er et eller andet sted slet og ret en uværdig rolle, hun sættes i.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 09:31

Fuck.exe skrev:
Ado skrev:Nå, det var ikke kun mig, der var irriteret over kvinden. Nu er der en tråd derinde om rimeligheden i at tigge. Og andre end mig hentyder til en person, der gentagne gange har tigget.

Hun ejer jo ikke skyggen af stolthed :nerve:

Åbenbart ikke. Eller også er hun ekstrem fattig. Det er selvfølgelig også en mulighed. Men uanset hvad, så bryder jeg mig ikke om den massespredning af tiggeopslag.

En af mine veninder er ramt af dagpengereformen. Hun er på den nye midlertidige arbejdsmarkedsydelse og har 100,- kr. mere udbetalt, end det hendes husleje er på. Og 5900,- alt- inkl. synes jeg ikke er en høj husleje.
Banken vil ikke hjælpe, så hun kan ikke flytte. Så hun sidder i en lorte situation, hvor hun er dybt afhængig af at folk kommer med mad, toiletpapir, dagligdagsvarer. Men hun slår ikke sådanne opslag op. Tværtimod poster hun optimistiske quotes på sin profil.

Hende har man lyst til at hjælpe. Og det gør jeg med glæde. For jeg forstår simpelthen ikke, hvordan hun kan holde sig selv ovenpå.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. nov 2015, 09:39

Ado skrev:Åbenbart ikke. Eller også er hun ekstrem fattig. Det er selvfølgelig også en mulighed. Men uanset hvad, så bryder jeg mig ikke om den massespredning af tiggeopslag.

En af mine veninder er ramt af dagpengereformen. Hun er på den nye midlertidige arbejdsmarkedsydelse og har 100,- kr. mere udbetalt, end det hendes husleje er på. Og 5900,- alt- inkl. synes jeg ikke er en høj husleje.
Banken vil ikke hjælpe, så hun kan ikke flytte. Så hun sidder i en lorte situation, hvor hun er dybt afhængig af at folk kommer med mad, toiletpapir, dagligdagsvarer. Men hun slår ikke sådanne opslag op. Tværtimod poster hun optimistiske quotes på sin profil.

Hende har man lyst til at hjælpe. Og det gør jeg med glæde. For jeg forstår simpelthen ikke, hvordan hun kan holde sig selv ovenpå.

Jeg tror ikke, at hun er ekstrem fattig. Altså hende fra gruppen. Som jeg læser de citerede opslag fra hende, går hendes argumentation kun på, at hun er syg, og hun efterspørger alligevel både økonomiske og praktiske tjenester.
På mig lader kernen i det hele til at være en uskøn blanding af forskruede værdier, selvynk og urealistiske forestillinger om levestandard.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 09:43

DetSorteCirkus skrev:
Ado skrev:Åbenbart ikke. Eller også er hun ekstrem fattig. Det er selvfølgelig også en mulighed. Men uanset hvad, så bryder jeg mig ikke om den massespredning af tiggeopslag.

Jeg tror ikke, at hun er ekstrem fattig. Altså hende fra gruppen. Som jeg læser de citerede opslag fra hende, går hendes argumentation kun på, at hun er syg, og hun efterspørger alligevel både økonomiske og praktiske tjenester.
På mig lader kernen i det hele til at være en uskøn blanding af forskruede værdier, selvynk og urealistiske forestillinger om levestandard.

Ja, det kan godt være en mulighed. Og så hendes hjerter og hjælpeløselillepigenuttedefremtoning på skrift og hendes kønne ansigt, som mændene slet ikke kan stå for.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. nov 2015, 09:48

Ado skrev:Ja, det kan godt være en mulighed. Og så hendes hjerter og hjælpeløselillepigenuttedefremtoning på skrift og hendes kønne ansigt, som mændene slet ikke kan stå for.

I det hele taget synes jeg, at der er noget forkert i at efterlyse hjælp i lige præcis en singlegruppe, da det indirekte sætter fokus på nogle potentielle magtstrukturer i et forhold, som de færreste er interesserede i at ligge under for.
Det giver nogle ubehagelige associationer.
4
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Generelt"