Hvilken sport/aktivitet skal jeg begynde på?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
SprinklesOnTop
Kort karma: 0

Hvilken sport/aktivitet skal jeg begynde på?

Indlægaf SprinklesOnTop » 3. okt 2016, 16:58

Hejsa :)

Jeg render pt i trænings centeret 5-6 gange om ugen, men ville egentlig gerne skære det ned til 3, og så starte til en eller anden aktivitet i stedet for, jeg kan bare ikke finde ud af hvad.

Jeg har tidligere gået til springgymnastik i 7 år, og Cheer i 2 år. Jeg brækkede ryggen i oktober 2013, så har brugt de sidste 3 år på genoptræning, og er først nu ved at være tilbage i ordentlig stand igen. Jeg synes ikke rigtig at gymnastikken tiltaler mig mere, og boldspil er jeg bare på INGEN måder til.

Jeg synes ting som parkour eller kampsport a la Taekwondo ser spændende ud, men jeg ved ikke om det måske er lige i overkanten at hoppe rundt/blive kastet rundt med, selvom jeg føler min ryg og krop er helt i god stand nu.

Er der nogen her som kender til de 2 aktiviteter og kan udtale sig om dem? Eller nogen super gode andre forslag modtages også gerne :) Det må mægtig gerne være noget med lidt sammenhold og hvor man møder lidt mennesker.

Måske skal det lige siges at jeg er 18, så pensionist-rundbold er nok ikke relevant :P
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5971

Re: Hvilken sport/aktivitet skal jeg begynde på?

Indlægaf LadyFox » 3. okt 2016, 17:27

Hvad med Wing Chun eller Kong Fu? Min kæreste har dyrket en del kampsport, og han siger at det var noget af det han ville dyrke hvis han skulle passe på ryggen.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2906

Indlægaf JoyNips » 3. okt 2016, 17:32

Poledance. Man bliver stærk og smidig og det er vildt skægt.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 3. okt 2016, 17:56

Hvis du træner i Fitness World og dit center udbyder det, så kan jeg anbefale thai bo! Det er slag og spark fra boksningens verden sat sammen i blokke og en helvedes masse gentagelser. Det er vildt sjovt og man får virkelig sved på panden :gogo:
0
Heaven is a place on earth :jule:
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 4. okt 2016, 10:57

Måske klatring? Er det ikke relativt skånsomt for ryggen? Det er nok ikke en højpuls-aktivitet, men det må da forøge styrken, og ser sjovt ud. :)
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3467

Indlægaf Ballademager » 5. okt 2016, 18:26

Pandesteg skrev:Hvis du træner i Fitness World og dit center udbyder det, så kan jeg anbefale thai bo! Det er slag og spark fra boksningens verden sat sammen i blokke og en helvedes masse gentagelser. Det er vildt sjovt og man får virkelig sved på panden :gogo:

Jeg tænkte også fitnessboksning. Det er fedt! Når man først er hooked, så holder det aldrig op :D

Til TS: Der er en hel del hop og stød i bokseinspireret fitness, så det er måske en ide at cleare det med din læge inden.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 5. okt 2016, 19:37

Oddinary skrev:Måske klatring? Er det ikke relativt skånsomt for ryggen? Det er nok ikke en højpuls-aktivitet, men det må da forøge styrken, og ser sjovt ud. :)

Jeg ville foreslå præcist det samme. Det er sindssygt hårdt og god træning for hele kroppen.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. okt 2016, 20:22

SprinklesOnTop skrev:Hejsa :)

Jeg render pt i trænings centeret 5-6 gange om ugen, men ville egentlig gerne skære det ned til 3, og så starte til en eller anden aktivitet i stedet for, jeg kan bare ikke finde ud af hvad.

Jeg har tidligere gået til springgymnastik i 7 år, og Cheer i 2 år. Jeg brækkede ryggen i oktober 2013, så har brugt de sidste 3 år på genoptræning, og er først nu ved at være tilbage i ordentlig stand igen. Jeg synes ikke rigtig at gymnastikken tiltaler mig mere, og boldspil er jeg bare på INGEN måder til.

Jeg synes ting som parkour eller kampsport a la Taekwondo ser spændende ud, men jeg ved ikke om det måske er lige i overkanten at hoppe rundt/blive kastet rundt med, selvom jeg føler min ryg og krop er helt i god stand nu.

Er der nogen her som kender til de 2 aktiviteter og kan udtale sig om dem? Eller nogen super gode andre forslag modtages også gerne :) Det må mægtig gerne være noget med lidt sammenhold og hvor man møder lidt mennesker.

Måske skal det lige siges at jeg er 18, så pensionist-rundbold er nok ikke relevant :P

Spørg de uddannede mennesker der genoptræner dig, hvilke øvelser der er bedst for din genoptræning (og sidenhen styrkelse af ryggen), og spørg dem så hvilke sportsgrene der bedst passer til de øvelser. Vælg en af dem.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
charlie
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Indlægaf charlie » 9. okt 2016, 20:09

Hvor er du bosat henne, så er det måske lettere at foreslå centre/sportsgrene i nærheden af dig.

Det lyder som om, du gerne vil dyrke noget, hvor du kan komme ud med noget power. Måske bokse-træning var noget? Ellers er klatring også meget udfordrende for både fysik og psyke. Ovre i en hel anden boldgade finder vi yoga. Men der er jo mange typer af yoga - også noget, der er oppe i et højere tempo og mere udfordrende for kroppen. Det kan også medvirke til at styrke din ryg mv. yderligere.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2083

Indlægaf eks-Maupassant » 9. okt 2016, 21:25

mht kampsport saa nok passe paa med sparring uheld sker saa et spark kan ramme andetsteda oh meget haardere end tiltaenkt
1
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 11. okt 2016, 18:31

Jeg tror også lige, man skal konsultere en professionel inden man begynder på yoga, så man ikke uforvarende ender i nogle stillinger, der kan gøre skade. :)
0
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 55
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 427

Indlægaf Santopia » 10. nov 2016, 20:57

Jeg kom lige til at tænke på, at nogle er vildt glade for pole dancing. Det skulle være sjovt og man bliver virkelig tonet af det :)
2
AlmostFamous35
Kort karma: 1
Likede indlæg: 23

Indlægaf AlmostFamous35 » 17. nov 2016, 20:52

Hvad med reformer/pilates reformer? Det er super træning, men meget skånsomt ift skader..
2
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 287
Likede indlæg: 2169

Indlægaf Mulan » 21. nov 2016, 15:18

For at skåne ryg - så ville jeg tilvælge sportsgrene som fx svømning, poledancing (for ekstra smidighed og styrke), klatring kan være ret hård ved ryg, håndled, ankler og kan spidsbelaste fingerled og disses sener, men hvis man starter blidt ud og lytter til sin krop, så er det en fed, grænseoverskridende og udfordrende sport. (Synes jeg :D). Pilates og yoga har typisk rigtig gode øvelser til at styrke rygmuskulatur og øger også smidigheden.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
POCKETKITTEN
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2602

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. nov 2016, 15:22

Jeg har gået til taekwondo, og jeg synes, det var lidt kedeligt. Skulle jeg vælge om, ville jeg i stedet have gået til karate eller judo. Men jeg tror ikke, at nogen af delene er særlig godt for ryggen.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt

Tilbage til "Fit og/eller lækker"