Sukker i kaffen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Bruger du sukker i din kaffe/te/kakao?

Ja
10
13%
Nej
55
72%
Det varierer
11
14%

Afgivne stemmer: 76
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3313

Sukker i kaffen?

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2016, 06:45

Ja, that age old question: bruger du sukker i din kaffe/te/hvad du nu drikker i løbet af dagen? Både på arbejde og derhjemme.
Og tænker du over hvor meget sukker du indtager på den måde? Har du overvejet at skære det væk for at slippe af med de der irriterende ekstra 2 kg?

Selv bruger jeg sukker i min te og da jeg kan drikke ret meget te i løbet af en arbejdsdag (op med 2L) så har jeg spekuleret lidt på hvor meget sukker jeg egentlig får indenbords på den måde.
Jeg har startet et lille eksperiment da jeg er den eneste på mit nye kontor som bruger løst sukker. Jeg har købt et kilo og så må vi se hvor længe der går før det er væk. Mit bud er ca. 2 måneder men det bliver alligevel til 6 kg sukker om året på den måde.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 487
Likede indlæg: 1587

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf Spjaerten » 4. okt 2016, 06:54

Jeg har stemt nej.
Putter måske 1/2 tsk i min latte i ny og næ. Men ellers er det generelt uden.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2526

Indlægaf Mi55y » 4. okt 2016, 06:55

Jeg har aldrig rigtig brugt sukker på noget - hverken i kaffen, på havregrøden, etc. Det samme med salt - altså udover i selve tilberedelsen af maden. Jeg tror på, at man ved brug af ekstra sukker og salt vænner sine smagsløg til noget, der egentlig ikke var nødvendigt fra starten. Har f.eks. fået vænnet min kæreste af med at pøse salt på maden, inden han overhovedet har smagt på det.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2370

Indlægaf achillaxedprune » 4. okt 2016, 07:01

Jeg har stemt nej, men det passer ikke helt... Jeg bruger nemlig ofte sukker/sukkererstatning, hvis jeg drikker earl gray eller anden sort the, hvor jeg så også kommer mælk i. Men alt anden the, kaffe og kakao (der er vist rigeligt af sukker i det uden at tilsætte ekstra) bruger jeg ikke sukker.

Og TS - prøv eventuelt at kom samme mængde sukker i et glas, som du kommer i theen...og så prøv at se hvor meget sukker, der er kommet i glasset, efter en uges tid. Hvis du drikker så meget the, tror jeg hurtigt det løber op. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 411

Indlægaf Thitida-No-Chey » 4. okt 2016, 07:16

Jeg har stemt nej, jeg bruger sødetabletter istedet. Yeah, yeah, I know, i sidste ende er de ikke en skid sundere end sukker, men der skal flere af dem til, for at nå det antal kalorier, en skefuld sukker bringer til kaffen, og når det kalorier antal er nået, så er kaffen så sød, at jeg hælder den ud istedet for at drikke den, så på den vis er det jo meget godt :lol:

Salt bruger jeg heller ikke medmindre det er i madlavning. Jeg er en af de typer, der måske kigger lidt, hvis jeg sidder på en restaurant og min "date" rækker ud efter saltet som det første, før kniv og gaffel. En professionel kok har tilberedt det der, du tror ikke, du skulle SMAGE på det, før du bestemmer dig for, om det mangler salt og peber?!
1
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3434

Indlægaf HappyPaww » 4. okt 2016, 07:44

2 liter te om dagen er godt nok også meget, og især med sukker i. Du kan jo sammenligne det med, hvis du nu drak 2 liter saftevand eller andet "sødt" hver dag...

På job til hverdag drikker jeg to kopper latte/cappucino (kl. 9 og 14 - har mine rutiner :D), og det er uden sukker. Derudover 1-2 liter kildevand.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. okt 2016, 07:53

Jeg har stemt at det varierer. Når jeg drikker kaffe kommer jeg aldrig noget i, hverken sukker eller mælk. Drikker jeg te, kommer jeg 1 1/2 - 2 teskefuld sukker i. Jeg drikker ikke ret ofte te, så mig sukkerindtag på kontoen af varme drikke er meget minimalt :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 566

Indlægaf Lulu » 4. okt 2016, 08:00

Ja jeg bruger sukker og mælk i kaffen og sukker i teen.

Jeg drikker dog ikke særlig meget af noget af det i hverdagen. Og drikker jeg chai latte eller cafe latte eller lignende bruger jeg ikke sukker.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3313

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2016, 08:02

HappyPaww skrev:2 liter te om dagen er godt nok også meget, og især med sukker i. Du kan jo sammenligne det med, hvis du nu drak 2 liter saftevand eller andet "sødt" hver dag...

På job til hverdag drikker jeg to kopper latte/cappucino (kl. 9 og 14 - har mine rutiner :D), og det er uden sukker. Derudover 1-2 liter kildevand.

Det er nok en vanesag :D Ligesom kaffedrikkere som kan drikke en stor kop sort kaffe og gå i seng 5 minutter senere uden problemer. Derhjemme drikker jeg til gengæld næsten aldrig te (eller andet end vand) så det går nok i det lange løb. Gotta die from something.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 4. okt 2016, 08:04

Jeg får en teskefuld honning i teen, og jeg drikker vel i gennemsnit et enkelt krus te om dagen. Kaffe drikker jeg sort.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5738

Indlægaf Animi » 4. okt 2016, 08:08

En gang i mellem bruger jeg lidt sukker i kaffen :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 4. okt 2016, 08:13

Men to liter te er vel omkring 8-10 krus, hvis du putter en enkelt teskefuld á ca. 4 gram i hvert krus, er det 32-40 gram sukker i alt.

Til sammenligning er der ca. 54 gram sukker i en halv liter cola.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 237
Likede indlæg: 2483
Kontakt:

Indlægaf Annione » 4. okt 2016, 08:41

Jeg drikker min kaffe sød - men jeg skiftede til sødemidler for mange år siden.
Så jeg har ikke stemt.
0
At rejse er at leve :love2:
Lismaens
Kort karma: 84
Likede indlæg: 468

Indlægaf Lismaens » 4. okt 2016, 08:52

Jeg har lige lært at drikke kaffe uden sukker, det går fint så længe der er lidt mælk i. Jeg har stadig ikke lært at drikke den sort. Til gengæld synes jeg nu at det smager vammelt med sukker i, så det er helt klart en vanesag. The kan jeg ikke drikke uden masser af sukker i. Men det drikker jeg alligevel yderst sjældent.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2356

Indlægaf paint » 4. okt 2016, 08:57

Jeg drikker ret meget kaffe - i løbet af en dag. Der er absolut ingen sukker i.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen

Tilbage til "Mad og drikke"