Sukker i kaffen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Bruger du sukker i din kaffe/te/kakao?

Ja
10
13%
Nej
55
72%
Det varierer
11
14%

Afgivne stemmer: 76
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2960

Re: Sukker i kaffen?

Indlægaf JoyNips » 4. okt 2016, 08:59

Indimellem. Hvis det er en hygge-kop hjemme en weekendmorgen vil jeg gerne have en teske sukker i, men på arbejdet nøjes jeg med mælk.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 4. okt 2016, 09:17

Spjaerten skrev:Jeg har stemt nej.
Putter måske 1/2 tsk i min latte i ny og næ. Men ellers er det generelt uden.

This :)

Har i forvejen en sød tand ift. slik og chokolade, så jeg prøver at skære ned på det 'skjulte' sukker i mad og drikke.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 4. okt 2016, 09:30

Nej, jeg kan ikke lide det. Nogle gange bruger jeg honning, hvis jeg får kamillethe, eller i bestemte andre urtetheer, men det er oftere uden. Og alt sort og grøn the bryder jeg mig ikke om sukker/honning i.
Kaffe er altid uden. Til gengæld plejer jeg at bruge mælk, selvom jeg også godt kan lide det sort - så jeg får da tyllet lidt kalorier ind på den måde alligevel. :D

Til gengæld er jeg et svin med salt. Til mit forsvar tager jeg en håndfuld bidder inden jeg bader det i mere salt, men alligevel. :D
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2146

Indlægaf sigge » 4. okt 2016, 09:36

Til hverdag/når jeg er derhjemme bruger jeg sødetabletter i min te. Jeg er vokset op med en mor med diabetes, så sukkererstatninger var meget almindelige i mit barndomshjem. Så jeg har vænnet mig til smagen og har ikke lyst til at få de ekstra kalorier ved at skifte dem ud med sukker.

Men når jeg har ferie, "må" jeg godt få sukker i teen, så jeg gør det ofte, når jeg er ude at rejse.

Nogle teer kan jeg dog også godt drikke det helt uden noget sødt i, hvis de er søde i sig selv, og når jeg får te som gæst, drikker jeg det også ofte uden sukker el.lign.

Så jeg har stemt "Det varierer"
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 4. okt 2016, 09:36

Jeg bruger kun mælk i kaffen og min the skal være uden mælk og sukker. Jeg bryder mig ikke om søde drikke, jeg drikker eksempelvis heller ikke sodavand. Jeg søder heller ikke mine morgengryn med sukker.

Salt har vi altid stående på spisebordet, men det bliver sjældent brugt.

Jeg havde engang en kæreste som konsekvent hældte salt på maden, inden han havde smagt på det. NØJ hvor det pissede mig af.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3339

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2016, 09:42

sigge skrev:Til hverdag/når jeg er derhjemme bruger jeg sødetabletter i min te. Jeg er vokset op med en mor med diabetes, så sukkererstatninger var meget almindelige i mit barndomshjem. Så jeg har vænnet mig til smagen og har ikke lyst til at få de ekstra kalorier ved at skifte dem ud med sukker.

Men når jeg har ferie, "må" jeg godt få sukker i teen, så jeg gør det ofte, når jeg er ude at rejse.

Nogle teer kan jeg dog også godt drikke det helt uden noget sødt i, hvis de er søde i sig selv, og når jeg får te som gæst, drikker jeg det også ofte uden sukker el.lign.

Det er sjovt som det kan skifte. Jeg er også vokset op i et diabetikerhjem men er konsekvent gået i den anden grøft og kan slet ikke udstå smagen af sødemidler. Jo jeg kan godt smage forskel på cola og cola zero, nå :fløjt:

Jeg er egentlig lidt overrasket over at så få har stemt ja. De steder jeg har arbejdet indtil nu har de fleste brugt sukker i et eller andet omfang men jeg har nok bare arbejdet sammen med sukkergrise :D
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2146

Indlægaf sigge » 4. okt 2016, 09:43

Hunkat skrev:
sigge skrev:Til hverdag/når jeg er derhjemme bruger jeg sødetabletter i min te. Jeg er vokset op med en mor med diabetes, så sukkererstatninger var meget almindelige i mit barndomshjem. Så jeg har vænnet mig til smagen og har ikke lyst til at få de ekstra kalorier ved at skifte dem ud med sukker.

Det er sjovt som det kan skifte. Jeg er også vokset op i et diabetikerhjem men er konsekvent gået i den anden grøft og kan slet ikke udstå smagen af sødemidler. Jo jeg kan godt smage forskel på cola og cola zero, nå :fløjt:

Jeg er egentlig lidt overrasket over at så få har stemt ja. De steder jeg har arbejdet indtil nu har de fleste brugt sukker i et eller andet omfang men jeg har nok bare arbejdet sammen med sukkergrise :D

Jeg kan også sagtens smage forskel på cola med og uden sukker, men jeg kan så godt lide smagen af aspartam, så jeg holder mig til light. :lol2:
1
Brugeravatar
Peter Post
Kort karma: 5
Likede indlæg: 82

Indlægaf Peter Post » 4. okt 2016, 11:40

Nej da! ingen sukker.
Men en lille snaps derimod :fløjt:

Kom en mønt i koppen, hæld kaffe på til du ikke kan se mønten, kom så snaps i til du kan se mønten igen. ;)
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1106

Indlægaf MyGirl » 4. okt 2016, 11:51

Ingen sukker i min kaffe. Lidt mælk, hvis den er stærk. Puttede faktisk sukker i, dengang jeg "lærte" at drikke kaffe, men i dag bryder jeg mig slet ikke om det.

Kan finde på at tage ½ tsk. honning i min te, men det er utroligt sjældent, jeg drikker det.

Lidt sjovt med observationen omkring hvor mange, der bruger sukker. Jeg kan ikke komme i tanke om en eneste på job eller i privaten, der bruger sukker i kaffen :gruble: Ved faktisk slet ikke, om der er sukker i tekøkkenerne på job. Min kæreste kan finde på det, hvis vi køber to-go cappuccino en dag, hvor der rigtig skal hygges, men det er det tætteste, jeg kommer.
0
Falstria
Kort karma: 79
Likede indlæg: 440

Indlægaf Falstria » 4. okt 2016, 14:47

Ja jeg støtter de lokale bønder.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 290
Likede indlæg: 4444

Indlægaf Rosa Espinosa » 4. okt 2016, 14:51

Får kun sukker i min kaffe hvis jeg får kaffe fra automater. Ellers bruger jeg mælk.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 4. okt 2016, 15:18

Ingen sukker i kaffe eller te, kun mælk.

Drikker jeg hjemmelavet iskaffe engang imellem, putter jeg 1 stk sukkerknald i.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Mamaseraptor
Kort karma: 20
Likede indlæg: 228

Indlægaf Mamaseraptor » 4. okt 2016, 15:20

De eneste gange jeg får sukker i kaffen, er hvis jeg får serveret en Irish Coffee.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 5. okt 2016, 10:46

Kaffe drikker jeg sort eller med lidt mælk. Jeg drikker i snit en kop hveranden dag.
The drikker jeg uden noget, undtagen chai der får lidt mælk (og her mener jeg ikke pulverchai, men rigtig te).
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9236

Indlægaf Fru Sunshine » 5. okt 2016, 15:04

Ingen sukker i min kaffe, men sødetabletter i min te.
Og mælk i begge dele.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"