Undgå at rejse sig op for Dronningen + kongelige.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4556

Re: Undgå at rejse sig op for Dronningen + kongelige.

Indlægaf Akehurst2 » 6. okt 2016, 08:09

DetSorteCirkus skrev:Til gengæld synes jeg, at det er helt fint, at ELs medlemmer ikke deltager i hoffets fester, tager imod ordner (dem er der i øvrigt også liberale politikere, som ikke vil have), osv. Som republikaner bør man efter min mening ikke selv opsøge kongerøgelsen og på den måde risikere at ende i situationer, hvor man fx. forventes at neje for de kongelige.

Ja, også for at være konsekvent. Hvis man er imod monarkiet, så er man også imod den del, der handler om gode middage, ordner og fint tøj til en selv.

DetSorteCirkus skrev:Jeg var engang til en koncert, hvor Alexandra og hendes sønner også deltog. I grunden "skulle" vi vel have rejst os for de to tronarvinger, men det gjorde folk ikke, velsagtens fordi der var tale om børn. Jeg kan huske, at jeg ved den lejlighed tænkte, at hvis det var kommet dertil, ville jeg også have rejst mig, fordi jeg ikke havde lyst til at demonstrere lige op i hovedet på de kongelige.

Men man har vel lov til ikke at skulle lege hofsnog bare fordi, man går til koncert. De kan ikke forvente at alle mulige almindelige danskere skal bukke og skrabe, og jeg ville uden skrupler være blevet siddende, hvis det tilfældigvis viste sig, at nogle kongelige tilfældigvis skulle deltage i samme kulturelle arrangement som mig.
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"