De glemte demonstrationer for velfærden

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 189

De glemte demonstrationer for velfærden

Indlægaf gnostic » 5. okt 2016, 19:11

Det er sidst på eftermiddagen tirsdag den 4. oktober på Folketingets åbningsdag. Tusindvis er samlet til demonstration på Christiansborg Slotsplads.

http://arbejderen.dk/indland/slotsplads ... onstranter

Er det ikke underligt, at trods stadig flere og større demonstrationer til fordel for velfærdsstaten, så nævnes de ikke eller kun i ringe grad, i de store medier som JP, Berlingske, Politiken, DR, TV2 osv. ?

Hvorfor dækkes sådanne demonstrationer - som fylder hele Christiansborgs Slotslpads - ikke mere i de almindelige medier?

Det er jo bevidst fortielse. Enten håber journalisterne på at befolkningen ikke lægger mærke til det, fordi journalisterne generelt er højreorienterede og støtter forringelserne af velfærden, eller også er befolkningen slet og ret komplet ligeglad med at de syge og fattige bliver endnu fattigere og endnu mere syge af Folketingets reformer.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Re: De glemte demonstrationer for velfærden

Indlægaf eks-Maupassant » 10. okt 2016, 18:51

gnostic skrev:
Det er sidst på eftermiddagen tirsdag den 4. oktober på Folketingets åbningsdag. Tusindvis er samlet til demonstration på Christiansborg Slotsplads.

Er det ikke underligt, at trods stadig flere og større demonstrationer til fordel for velfærdsstaten, så nævnes de ikke eller kun i ringe grad, i de store medier som JP, Berlingske, Politiken, DR, TV2 osv. ?

Hvorfor dækkes sådanne demonstrationer - som fylder hele Christiansborgs Slotslpads - ikke mere i de almindelige medier?

Det er jo bevidst fortielse. Enten håber journalisterne på at befolkningen ikke lægger mærke til det, fordi journalisterne generelt er højreorienterede og støtter forringelserne af velfærden, eller også er befolkningen slet og ret komplet ligeglad med at de syge og fattige bliver endnu fattigere og endnu mere syge af Folketingets reformer.

Det er vel fordi folk ikke gider læse om dem?

Altså, at 2000 mennesker bruger 1 time på at demonstrere for noget - som for de flestes vedkommende i øvrigt mere er en social begivenhed hvor an hygger sig med venner og drikker en øl på gaden og møder nye mennesker. Der bor 5,5 millioner i landet. Selv hvis der var 500.000 til en demonstration, så er det jo kun 10%, og normalt er vi jo alle sammen lige glade med et eller andet parti der kun har 10% som mener noget.

At kræve at et demnstration der fylder Ch. Slotsplads får en masse opmærksomhed, ja det er som hvis man er sur over at et parti der får 0,3% af stemmerne ikke får en hel masse opmærksomhed.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 10. okt 2016, 18:58

Egentligt synes jeg demonstrationer er forældet og noget pjat.

Hvorfor bliver en mening mere vigtig af at man skriver den ned på et skilt og går en hyggetur med skiltet over skulderen?

Det er lige meget om jeg er enig eller uenig i det demonstrationens budskab er, jeg synes demonstrationer som sådan er åndsvage.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 6732

Indlægaf Wizzze » 10. okt 2016, 19:01

gnostic skrev:

1: Fordi slotspladsen ikke var fyldt!
2: Og så blev demonstrationen faktisk dækket, både af DR og TV2, men det er jo ikke ligefrem en begivenhed man bruger timer på. Havde der været 100.000 på slotspladsen, så ville du have set politikkerne og medierne være godt i gang derude. ;)

http://www.dr.dk/nyheder/politik/protes ... r-i-landet
0
Do as I say! :whip:
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 189

Indlægaf gnostic » 10. okt 2016, 19:05

eks-Maupassant skrev:Egentligt synes jeg demonstrationer er forældet og noget pjat.

Hvorfor bliver en mening mere vigtig af at man skriver den ned på et skilt og går en hyggetur med skiltet over skulderen?

Det er lige meget om jeg er enig eller uenig i det demonstrationens budskab er, jeg synes demonstrationer som sådan er åndsvage.

Jamen så har jeg jo ret i mine tidligere udtalelser om at folket hader folk der har brug for velfærdsydelser eller ihvertfald ikke gider dem.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 10. okt 2016, 19:08

gnostic skrev:
eks-Maupassant skrev:Egentligt synes jeg demonstrationer er forældet og noget pjat.

Jamen så har jeg jo ret i mine tidligere udtalelser om at folket hader folk der har brug for velfærdsydelser eller ihvertfald ikke gider dem.

Næ, jeg ville være akkurat lige ligeglad om demonstrationen ville sætte skatten ned til 0 eller op til 100. Det er jo bare nogen få mennesker med nogen skilte.

Der kommer jo 20 gange flere til Lady Gaga koncert og sådan noget, jeg hører jo ikke Lady Gaga af den grund.
0
idunk
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Indlægaf idunk » 10. okt 2016, 21:05

Jeg læste denne artikel om demonstrationen.
http://www.bt.dk/content/item/1005365
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3003

Indlægaf vibbsen » 11. okt 2016, 18:55

gnostic skrev:

Ja, det er helt sikkert derfor.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"