Tænder I mange stearinlys?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1824

Re: Tænder I mange stearinlys?

Indlægaf Sangius » 9. okt 2016, 13:25

Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:Det er sjovt som folk er så glade fot at kalde hinanden hysteriske, når de ikke ignorer de samme forholdsregler som de gør - og skødesløse hvis de ikke overholder de samme forholdsregler. :nej:

Ingen har kaldt andre for hysterisk. Et par stykker har kaldt det for hysterisk.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 9. okt 2016, 13:29

Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:Det er sjovt som folk er så glade fot at kalde hinanden hysteriske, når de ikke ignorer de samme forholdsregler som de gør - og skødesløse hvis de ikke overholder de samme forholdsregler. :nej:

Ingen har kaldt andre for hysterisk. Et par stykker har kaldt det for hysterisk.

Det synes jeg så ikke at det er.
Der er forskel på om man kalder personer eller situationer/ holdninger for hysteriske.
Og det var så til billedet af fluerne.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 9. okt 2016, 13:31

Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

LOL, hold nu op, hvor er det sølle det der. Du er stor nok i slaget til at komme med en stikpille som en fornærmet tøs, om at andre kalder folk for hysteriske. Når det så bliver påpeget, at det faktuelt ikke er sket, så løber du fuldstændigt tør for ord, og smider et lille billede, der lader os forstå, at vi nok flueknepper.

Grav dit hul lidt dybere, be' om!
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3392

Indlægaf FruDulle » 9. okt 2016, 13:41

Findes der nogle led lange alm stearinlys som ser pæne ud og ikke bare ligner et fake plastiklys på 10 meters afstand?
0
Whatever
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1520

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2016, 13:45

Man må sådan set gerne kalde mig hysterisk, men det får mig nu ikke til at gå på kompromis med mit indeklima:

Når du tænder stearinlys indendørs, udløser det en eksplosion af partikler i luften, som langt overstiger, hvad der fx udledes på en stærkt trafikeret vej. Sodpartiklerne sætter sig ikke bare på vægge og vinduer, de kommer også ned i vores lunger.

Samtidig afgiver de levende lys også en vis mængde kvælstofdioxid, røggasser, som vi kender fra dieselbiler, og som kan skade lungerne.
0
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1520

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2016, 13:47

Og udluftning hjælper ikke specielt meget:

Udluftning løser dog ikke hele problemet med forureningen og sundhedsfaren ved stearinlys, advarer forskerne.

- Påvirkningen fra stearinlysene sker jo under alle omstændigheder, mens de er tændt, og du typisk sidder tæt på dem. Det kan udluftning ikke råde bod på, siger Steffen Loft.

Lars Gunnarsen tilføjer:

- Selvfølgelig kan man reducere forureningen fra stearinlys ved udluftning og ved at vælge lyskilder, der forurener mindst, fx fyrfadslys. Men det er minimalt, hvor meget det betyder i forhold til helt at lade være med at tænde stearinlys.
2
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 9. okt 2016, 17:47

FruDulle skrev:Findes der nogle led lange alm stearinlys som ser pæne ud og ikke bare ligner et fake plastiklys på 10 meters afstand?

Ja!
Jeg har dem her og de er dyre, men de er virkelig fine.
http://www.denintelligentekrop.dk/sompe ... elys-30-cm
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 9. okt 2016, 17:53

Undtagelsen skrev:
FruDulle skrev:Findes der nogle led lange alm stearinlys som ser pæne ud og ikke bare ligner et fake plastiklys på 10 meters afstand?

Ja!

De ser da netop ( på billedet ) fake ud.
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2454
Kontakt:

Indlægaf Annione » 9. okt 2016, 17:55

Jeg tænder af og til levende lys, hovedsageligt om vinteren, fordi jeg synes det er hyggeligt. Jeg er rigtig god til at lufte ud, så jeg tror at det går lige op med farerne ved levende lys. Jeg hoster, når jeg slukker mine levende lys, så det gør jeg kun for åben terrassedør.
0
At rejse er at leve :love2:
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 9. okt 2016, 18:03

Sophies-mor skrev:
Undtagelsen skrev:

Ja!

Hvis jeg synes de så fake ud i virkeligheden, ville jeg jo nok ikke have anbefalet netop dem.
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5702

Indlægaf Animi » 9. okt 2016, 18:09

Jeg tror nu nok altid jeg vil kunne genkende fake lys, fordi de ikke brænder ned :P
Jeg elsker også duften når man slukker et lys - uanset hvor farligt det så end er :D
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10176

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2016, 18:11

Jeg bruger "flakkende" elektriske fyrfadslys i frostede stager. Det ser faktisk meget tæt på autentisk ud.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3392

Indlægaf FruDulle » 9. okt 2016, 18:15

Undtagelsen skrev:
Sophies-mor skrev:
Undtagelsen skrev:

Ja!

Hvis jeg synes de så fake ud i virkeligheden, ville jeg jo nok ikke have anbefalet netop dem.

Slap af det er dyrt :8:
0
Whatever
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 9. okt 2016, 18:24

fisken80 skrev:Og udluftning hjælper ikke specielt meget:

Udluftning løser dog ikke hele problemet med forureningen og sundhedsfaren ved stearinlys, advarer forskerne.

- Påvirkningen fra stearinlysene sker jo under alle omstændigheder, mens de er tændt, og du typisk sidder tæt på dem. Det kan udluftning ikke råde bod på, siger Steffen Loft.

Lars Gunnarsen tilføjer:

- Selvfølgelig kan man reducere forureningen fra stearinlys ved udluftning og ved at vælge lyskilder, der forurener mindst, fx fyrfadslys. Men det er minimalt, hvor meget det betyder i forhold til helt at lade være med at tænde stearinlys.

En ny undersøgelse af 78 personer i 58 københavnske boliger viser, at der er lidt nedsat lungefunktion og tegn på inflammation (betændelse) hos personerne i de hjem, hvor der var mange partikler fra stearinlys. Men vi ved ikke med sikkerhed, om det skyldtes partikelforureningen, siger Steffen Loft.

Der kan være mange flere sundhedsskadelige følger af stearinlys, men der skal flere undersøgelser til, før vi har nok viden om det, påpeger Steffen Loft.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 9. okt 2016, 18:29

DetSorteCirkus skrev:Jeg bruger "flakkende" elektriske fyrfadslys i frostede stager. Det ser faktisk meget tæt på autentisk ud.

Hvor har du købt dem?
0

Tilbage til "Livets forhold"