Tænder I mange stearinlys?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Re: Tænder I mange stearinlys?

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2016, 18:39

Lykke skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg bruger "flakkende" elektriske fyrfadslys i frostede stager. Det ser faktisk meget tæt på autentisk ud.

Hvor har du købt dem?

I Euroshop i Berlin, men jeg tror også, at de kan fås i Danmark. Det gode ved dem er, at lyset er varmt og klart. Jeg har desværre haft andre elektriske fyrfadslys, der ikke kunne lyse en stage op.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Sophies-mor » 9. okt 2016, 18:48

Undtagelsen skrev:
Sophies-mor skrev:
Undtagelsen skrev:
FruDulle skrev:Findes der nogle led lange alm stearinlys som ser pæne ud og ikke bare ligner et fake plastiklys på 10 meters afstand?

Ja!
Jeg har dem her og de er dyre, men de er virkelig fine.
http://www.denintelligentekrop.dk/sompe ... elys-30-cm

De ser da netop ( på billedet ) fake ud.

Hvis jeg synes de så fake ud i virkeligheden, ville jeg jo nok ikke have anbefalet netop dem.

Nej. Men jeg har lov til at synes, at de ser fake ud. Og alene billedet plus prisen gør, at jeg heller ikke bliver interesseret i at tjekke dem i virkeligheden.
Flammen er synligt enormt kunstig. Og hvis man kun kan tænde dem i totalt mørke for at det ser ægte ud... så ryger lidt af effekten.
Men det bliver vi ikke enige om.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6862

Indlægaf Daine » 9. okt 2016, 18:50

Jeg tænder indimellem levende lys, men det er ikke så mange som tidligere. Mest fordi jeg glemmer det, for jeg elsker hyggen ved det. Men nu går vi ind i den mørke periode, så mon ikke jeg får gang i det igen. Det er dog mest i weekenden jeg tænder.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Indlægaf Viskelæder » 9. okt 2016, 18:53

For mig ville falske stearinlys være ligesom at have plastikblomster i mit hjem. Det er det, at det er "levende", der gør det hyggeligt for mig :)
12
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 9. okt 2016, 18:57

Jeg har tidligere brugt mange stearinlys, men sidste år glemte jeg det lidt, og jeg er heller ikke gået i gang i år.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 9. okt 2016, 18:58

FruDulle skrev:
Undtagelsen skrev:
Sophies-mor skrev:
Undtagelsen skrev:
FruDulle skrev:Findes der nogle led lange alm stearinlys som ser pæne ud og ikke bare ligner et fake plastiklys på 10 meters afstand?

Ja!

Hvis jeg synes de så fake ud i virkeligheden, ville jeg jo nok ikke have anbefalet netop dem.

Slap af det er dyrt :8:

De er lavet af rigtig stearin, så ser ud og føles derfor som helt almindelige stearinlys og flammen er også meget ægte at se på. Den "blafrer" på en vældig naturtro måde.
Jeg er ihvertfald svært glad for dem og er ellers ret sart :genert:
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3426

Indlægaf FruDulle » 10. okt 2016, 06:42

Undtagelsen skrev:
FruDulle skrev:
Undtagelsen skrev:
Sophies-mor skrev:
Undtagelsen skrev:

Ja!

Slap af det er dyrt :8:

De er lavet af rigtig stearin, så ser ud og føles derfor som helt almindelige stearinlys og flammen er også meget ægte at se på. Den "blafrer" på en vældig naturtro måde.
Jeg er ihvertfald svært glad for dem og er ellers ret sart :genert:

Jo bevares, men med 5 stager jeg har stående fast, så er det altså alt for dyrt synes.
0
Whatever
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 10. okt 2016, 07:01

Jeg elsker levende lys og tænder gerne en 6-8 fyrfadslys når der skal hygges.

Og ja, jeg ved godt det forurener mit indeklima, men jeg sørger for god udluftning, så det går nok. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 10. okt 2016, 07:07

Nogle gange, men ikke ofte. Det er mest når jeg har besøg, og selv der er det ikke altid jeg husker det.
0
x
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 10. okt 2016, 08:59

Jeg tester p.t. kunstige LED-fyrfadslys i nogle væghængte stager - mest for at slippe for tilsodning af væggen. Lyset er lidt for orange til at virke ægte, men den blafrende 'flamme' gør det hyggeligt på samme måde som rigtige fyrfadslys. Det var bare nogen billige nogen, jeg faldt over i Netto, så hvis de findes med et mere klart lys, kunne jeg godt blive fan :gogo:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
gro71
Kort karma: 16
Likede indlæg: 230

Indlægaf gro71 » 10. okt 2016, 11:07

Tidligere gjorde jeg, men efter jeg malede min stue her i foråret og der fandt ud af, HVOR sorte væggene egentlig var blevet (jeg ryger ikke, så det kan kun være fra stearinlys og via luftforurening udefra), har jeg skruet en del ned for det. Jeg har faktisk - selvom jeg altid har forsvoret det - investeret i nogle af de der elektriske fyrfadslys i IKEA, men har ikke brugt dem ret meget endnu.
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4556

Indlægaf Akehurst2 » 10. okt 2016, 11:19

fisken80 skrev:Det gør vi måske nok, men noget af det er nemmere at blive kvit end andet. Jeg kan f.eks. godt forstå, at det kan være svært at stoppe med at ryge, at sørge for kun at spise sundt og dyrke nok motion. Her er konsekvenserne også mere langsigtede. Men stearinlys er bare så lette at skifte ud med f.eks. kunstige lys, og jeg synes, at indeklimaet lynhurtigt bliver så dårligt at man bliver utilpas, hvis der er for mange lys tændt, derfor har jeg så svært ved at forstå den der overdrevne brug af levende lys.

Men skadevirkningerne ved rygning er til gengæld så omfattende og rygning så totalt unødvendigt og generende for andre, at hvis det er et spørgsmål om skadevirkninger over for besvær med at stoppe, så burde det være en no brainer at stoppe med at ryge. Meget mere end at stoppe med at tænde stearinlys.
2
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 10. okt 2016, 13:16

Hvad bliver det næste? Pejse-dvd'er?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 10. okt 2016, 13:21

Advocatus-Diaboli skrev:Hvad bliver det næste? Pejse-dvd'er?

Hey.. det er 2016. Pejsen må kunne streames for et månedligt abonnement :D
3
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Flora » 10. okt 2016, 13:27

^I kan få en kunstig pejs helt gratis :D

Til emnet: Ja, jeg tænder jævnligt stearinlys og har ikke tænkt mig at stoppe med det. Jeg synes det er hyggeligt og eftersom jeg lufter grundigt ud bagefter, tænker jeg ikke det er stort problem for indeklimaet.
1
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Livets forhold"