Tænder I mange stearinlys?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1264

Re: Tænder I mange stearinlys?

Indlægaf Thestral » 10. okt 2016, 14:44

Der er skam en pejs med 3 sæsoner på Netflix :slem:

Men ja, jeg tænder lys og lufter ud og bliver ved med det
5
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 409

Indlægaf Thitida-No-Chey » 10. okt 2016, 14:46

Viskelæder skrev:For mig ville falske stearinlys være ligesom at have plastikblomster i mit hjem. Det er det, at det er "levende", der gør det hyggeligt for mig :)

Jeg har falske blomster steder, hvor der aldrig kommer lys.... Eller steder hvor jeg glemmer, at de er der :genert: Ellers er alle planter i min lejlighed også levende :) (nåhja, juletræet er i plast, men det er mest af alt fordi jeg ikke ved, hvad fanden jeg skulle gøre af et ægte, når jeg var færdig med det... )
1
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4506

Indlægaf Akehurst2 » 10. okt 2016, 15:20

Thestral skrev:Der er skam en pejs med 3 sæsoner på Netflix :slem:

3 sæsoner, alligevel :lol2: :lol2:

Kan jeg følge med, hvis jeg starter på sæson 2?
7
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5669

Indlægaf Animi » 10. okt 2016, 15:23

Jeg troede du lavede sjov - men så er det sgu rigtig nok :stoned: :lol2: :D :klap:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1211

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2016, 21:30

Mon ikke det handler om hvor hyggeligt folk synes det er vs hvor meget det forurener.

Folk der fravælger: hygge<forurening
Folk der tænder: hygge>forurening

Så tror ikke det handler om hysteri men om hvor hyggeligt man synes stearinlys er.
3
Chriss04
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Indlægaf Chriss04 » 11. okt 2016, 07:42

Jeg har lidt problemer med de LED lys, selv om jeg egentligt godt kan lide ideen om at mindske forureningen.
De aflange lys ligner helt nye lys - hele tiden! det er meget unaturligt. Jeg kunne godt ønske at man kunne få nogen der så ud som om de er brændt lidt ned og gerne i forskellige højder. Det ville hjælpe lidt på det, selv om det nok stadig ikke ser helt ægte ud.

Og så det der med at de skal "flakke naturligt"?? jeg ved ikke om mit hjem er et særligt tilfælde, men mine stearinlys flakker stort set ikke når de er tændte, så undrer mig over at det vil gøre det mere naturligt? jeg tænker at det må være irriterende at alle ens lys står og flakker hele tiden.

Jeg elsker levende lys i den mørke tid, men tænker dem faktisk ikke så tit.
1
computermus
Kort karma: 41
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 893

Indlægaf computermus » 11. okt 2016, 11:54

Det er nok mere fyrfadslys som jeg bruger meget. En enkelt undtagelse er i forbindelse med dekorationer til jul, der er det altid store ,tykke bloklys. Jeg elsker nemlig levende lys.
Når jeg så slukker mine lys om aftenen så lukker jeg altandøren op på vid gab, og lader den stå til jeg er klar til at gå i seng, så den står gerne åben i ca. 15 minutter.
Og sådan bliver jeg ved med at gøre det.
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 854

Indlægaf Panton » 11. okt 2016, 13:16

Her bruger jeg primært fyrfadslys og ikke voldsom mange af dem af gangen. De alm lys bruger jeg sjældent og ofte kun en enkelt af gangen. Min søn har astma og reagerer på alm lys så det er kun tændt når han er ved sin far.
0
Brugeravatar
MissIce
Kort karma: 7
Likede indlæg: 106

Indlægaf MissIce » 11. okt 2016, 15:28

Da min mor for nogle år siden begyndte at reagere med voldsom hoste, når der var stearinlys tændt, anskaffede jeg det første par batteriedrevne lys. Siden har jeg skiftet de fleste, da jeg faktisk synes det er et fint lys de giver, og så er jeg fan af, at kunne time dem, så jeg ikke skal fise huset rundt for at tænde og slukke lys. Det betyder også, at vi har batteridrevne bloklys i lanterner i sovenværelset - noget jeg sætter pris på, hver aften når jeg går i seng. :love:

Det eneste sted jeg har almindelige bloklys af stearin er i mine Georg Jensen Glow stager. Men det er kun fordi stagerne har et lille spyd i bunden, og jeg kan ikke finde bloklys til batterier, hvor der er plads til spyddet i bunden. Men hvis der er nogen der kender til batteridrevne stearinlys med "hul" i bunden, vil jeg meget gerne høre om det.
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3677

Indlægaf Novella » 11. okt 2016, 15:31

Nøh, det er ikke meget. Jeg har dem nogle gange tændt under min tekande, men det er måske seks gange på en vinter. Jeg tænder næsten aldrig stearinlys bare fordi.
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 17
Likede indlæg: 318

Indlægaf Nicolait » 12. okt 2016, 06:21

Akehurst2 skrev:

3 sæsoner, alligevel :lol2: :lol2:

Kan jeg følge med, hvis jeg starter på sæson 2?

Det er nok ikke så smart. Historien giver ikke rigtig mening, hvis man starter på sæson 2.
Sæson 1 sluttede med en cliffhanger, som kan få selv lost til at blegne
1
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 926

Indlægaf IrmaPigen » 12. okt 2016, 06:36

Engang gjorde jeg. Men efter jeg er blevet opmærksom på, hvor dårligt indeklima stearinlys forårsager, så er det nu blevet en luksus der måske sker en aften i weekenden. Og så lufter jeg ud efter jeg har slukket dem.

Jeg har overvejet at købe et par af de kunstige, så jeg kan få en starinlys-følelse på hverdage. Men jeg synes de er ret gyselige, så jeg har endnu ikke overgivet mig til dem.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2016, 06:38

Jeg har måske to-seks fyrfadslys tændt i to rum engang i mellem. Jeg kan gå og tænke, at "i aften skal der hygges med te, tæppe og stearinlys" - jeg glemmer bare lysene. Jeg skænker ikke luftforurening og indeklima en tanke i den forbindelse. Min mor var storforbruger af levende lys, og det eneste, jeg oplevede som generende var, at iltmængden måske kunne blive lidt fattig sidst på aftenen, hvis hun ikke lige havde de øverste fag i dannebrogsvinduerne åbne imens.

Det eneste tidspunkt jeg har bloklys tændt er i december, og stearinlys i stager kun d. 4. maj.
0
D.itsen
Kort karma: 171
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 12. okt 2016, 09:23

Er der nogen der har links til gode sider hvor man kan købe kunstige lys? Synes der er meget forskel på hvor ægte de lys ser ud.
Vi tænder sjældent lys udover kalenderlyset. Har en lille lanterne der hænger udenfor, og den bliver brugt en del. Det er ren kærlighed når kæresten har tændt den til at tage imod mig, når jeg kommer hjem :lun:
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2441

Indlægaf Pandesteg » 12. okt 2016, 09:26

Jeg synes lysene fra Sirius er ganske gode til prisen. Men der kommer jo et tons fake-stearinlys i butikkerne her op mod jul. Og derudover er der mange lampebutikker og isenkræmmere der har dem også. Så det er bare at kikke lidt rundt og finde nogen man godt kan lide :)

Jeg vil sige, at prisen hænger sammen med hvor virkelighedstro lysene er. De flotteste jeg har set, var i en Louis Poulsen lampebutik. Jeg har også kikket på Three O lysene, som jeg synes er flotte. Men som sagt, det kan godt blive pricy. Til gengæld har man dem jo i mange år, tænker jeg.
1
Heaven is a place on earth :jule:

Tilbage til "Livets forhold"