Første jobsamtale i 11 år, jeg er pissenervøs!

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Første jobsamtale i 11 år, jeg er pissenervøs!

Indlægaf Dikus » 10. okt 2016, 15:55

Men. Hvad var der galt? Og kan du overskue at fortsætte i din stilling, hvis de finder det, de søger?
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6893

Indlægaf Daine » 10. okt 2016, 16:00

Dikus skrev:
Daine skrev:Så er samtalen overstået og det var meget uformelt, mere en snak end et egentligt interview. Hun var rigtig sød at snakke med og jeg er blevet væsentligt klogere på stillingen. Faktisk så klog, at jeg overvejer om jeg skal fortsætte, om jeg virkelig VIL være den type chef som der bliver søgt :gruble:

Så har det været en god samtale! Der er jo faktisk altid to til vurdering sådan en dag...

Det har du ret i. Det gjorde hun også en del ud af at fortælle. At hun ikke kun skulle vurdere, om jeg passede til jobbet, men også om jobbet passede til min person.
Og det er jeg faktisk ikke sikker på det gør. Jeg er ikke blevet mindre god til mit arbejde i dag, men det jeg er allerdygtigst til, er noget der ikke bliver vægtet helt så højt som jeg troede det ville. Så nu er jeg gået i tænkeboks :)
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 10. okt 2016, 16:08

Dikus skrev:Men. Hvad var der galt? Og kan du overskue at fortsætte i din stilling, hvis de finder det, de søger?

De (mit firma) vægter salg, salgstræning, salgsmotivation og nytænkning væsentligt højere end jeg havde regnet med. Jeg kan godt de ting, men jeg er langt fra sikker på jeg vil beskæftige mig med det 75-80% af tiden på arbejde. Det vil bla betyde, at jeg ikke kommer til at ekspedere nær så meget fremover og at jeg ikke længere har en finger med i det meste. Jeg hader ikke at have det store overblik.

Og ja, jeg har ikke noget problem i at blive i min gamle stilling, hvis ellers de aftaler der blev indgået før mit barselsvikariat bliver overholdt. Min regionschef var med til at lave dem, så hende vil jeg holde op på løfterne (noget omkring ændring af ansvarsfordeling efter jul, hvor jeg har en kollega der går på efterløn og en anden der skal ned i tid).
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1641

Indlægaf dykkersild » 13. okt 2016, 12:52

Daine skrev:
Dikus skrev:Men. Hvad var der galt? Og kan du overskue at fortsætte i din stilling, hvis de finder det, de søger?

De (mit firma) vægter salg, salgstræning, salgsmotivation og nytænkning væsentligt højere end jeg havde regnet med. Jeg kan godt de ting, men jeg er langt fra sikker på jeg vil beskæftige mig med det 75-80% af tiden på arbejde. Det vil bla betyde, at jeg ikke kommer til at ekspedere nær så meget fremover og at jeg ikke længere har en finger med i det meste. Jeg hader ikke at have det store overblik.

Og ja, jeg har ikke noget problem i at blive i min gamle stilling, hvis ellers de aftaler der blev indgået før mit barselsvikariat bliver overholdt. Min regionschef var med til at lave dem, så hende vil jeg holde op på løfterne (noget omkring ændring af ansvarsfordeling efter jul, hvor jeg har en kollega der går på efterløn og en anden der skal ned i tid).

Ej helt OT - så læste jeg det som om du var komme retur fra barsel - "damn den unge har hun skjult godt for debatten" - nåede jeg lige at tænke :lol:
3
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 13. okt 2016, 13:12

dykkersild skrev:
Daine skrev:

Ej helt OT - så læste jeg det som om du var komme retur fra barsel - "damn den unge har hun skjult godt for debatten" - nåede jeg lige at tænke :lol:

:lol:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 13. okt 2016, 13:33

Generelt betyder kedelsesstillinger, man bevæger sig væk fra håndværket. Hvis man godt kan lide håndværket, er det ganske sandsynligt, man kvæles i en ledelsesstilling.

Jeg vil tro, min tid bliver brugt på 20 % håndværk.
1
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 13. okt 2016, 15:26

Dikus skrev:Generelt betyder kedelsesstillinger, man bevæger sig væk fra håndværket. Hvis man godt kan lide håndværket, er det ganske sandsynligt, man kvæles i en ledelsesstilling.

Jeg vil tro, min tid bliver brugt på 20 % håndværk.

Ja, og det er ikke lige mig. Ihf ikke den type ledelse de vil have, så jeg var også helt afklaret da der blev ringet og meddelt at jeg ikke var gået videre. Nu skal jeg fra 1/11 'bare' være mig igen og det glæder jeg mig faktisk til :)
7
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 321
Likede indlæg: 3485

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2016, 18:18

Dikus skrev:Generelt betyder kedelsesstillinger, man bevæger sig væk fra håndværket. [...]

Har vi mon et freudiansk fænomen her? :fløjt:
4

Tilbage til "Job"