De der voldsomme mareridt...

HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

De der voldsomme mareridt...

Indlægaf HerErJeg » 10. okt 2016, 05:39

Vores dreng har noget forkølelse og feber, og når der er feber, så sover han rigtig dårligt.
Det hænder så, at han vågner med mareridt. Vågner er måske så meget sagt, han fastholdes i en slags usynlig virkelighed, hvor han græder, peger mod noget kun han ser, holder sig for øjnene hvis noget bliver for uhyggeligt, og er umuligt at trænge igennem til. Dog kan han godt svare lidt på det vi siger til ham, men vi kan ikke få ham til overfladen og få slukket for de billeder han har i hovedet.
Det er en langsommelig omgang, alt fra 5-20 minutter inden der kommer ro på, og han så kan sove videre.

Er det noget I kender til? Jeg kan slet ikke huske noget lignende fra min egen barndom.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2435

Re: De der voldsomme mareridt...

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2016, 05:51

Det lyder lidt Night terror-agtigt.
Prøv st Google det. Mener desværre ikke man kan gøre så meget for at komme ud af tilstanden.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2327

Indlægaf Studsgaard » 10. okt 2016, 06:08

Jeg er enig med bøtte, det lyder som en slags Night terror.

Vores den mindste har det, (heldigvis ikke så ofte ) og det kan være ret ubehageligt at være vidne til.
Vores hun kan græde eller skrige og være helt panisk samt virkelig bange og der er ingen måde vi kan komme igennem til hende på. Så er det ret svært som mor at forsøge at trøste og berolige sit barn når hun er helt væk.

Vi tænder lys og snakker til hende, noglegange bliver det værer af vi rør hende andre gange kan vi godt - heldigvis kan hun ikke huske de mareridt hun har, men imens det står på er hun meget påvirket.
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 11. okt 2016, 08:26

Min dreng får febervildelser, så snart hans temperatur kommer over 38 - det passer med at han sover en times tid, hvor han ligger uroligt, og så vågner han, tit skræmt fra vid og sans og snakker sort, aner ikke hvor han er, eller hvem vi er. Det er meget ubehageligt, men man kan ikke rigtig gøre noget. Vi plejer at tænde lys, snakke blidt til ham, stryge ham over ryggen indtil han vågner rigtigt.
0
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1838

Indlægaf Sangius » 11. okt 2016, 08:33

Min bror fik meget nemt febervielser da han var barn. Han så alle mulige mærkelige og uhyggelige ting. Måske noget febernedsættende før sengetid?
0

Tilbage til "Børn"