Hvad er dine rejseplaner for 2017?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4090

Re: Hvad er dine rejseplaner for 2017?

Indlægaf Viskelæder » 12. okt 2016, 14:06

Mi55y skrev:
Så skal jeg til Irland på road trip på vestkysten med min ældste og tætteste veninde i juli. Det er noget vi har snakket og drømt om, siden vi mødtes i 2009, så nu skal det være! Planen er på forhånd at købe flybilletter, booke en enkelt overnatning i Dublin og leje bil - og så ellers bare tage den derfra. Vi har 2-3 ting, vi ikke vil gå glip af, men ellers har vi tænkt os at køre efter de lokales anbefalinger :-D

Det lyder jo fantastisk :love:
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5914

Indlægaf LadyFox » 12. okt 2016, 14:29

Det var egentlig meningen min veninde og jeg skulle til enten Asien, De Caribiske Øer eller Sydamerika. Dog er hun nygift med en mand der bor i udlandet som hun kun kan se i ferier og han har lidt sagt at han ville have det stramt med hvis hun bruger en af sine få ugers ferie på ikke at være sammen med ham - så han har lidt banket i bordet for at vi tager en tur til Oman hvor han bor. Og hvor hun også boede for et år siden.
Det stiller mig lidt i et dilemma, for jeg synes ikke at Oman lever op til den præmis vi egentlig havde sat for turen. Dels besøgte jeg dem der for et år siden, dels er hun kun lige flyttet derfra - og et sted hun kommer flere gange om året, dels så er det jo bare ikke det samme at besøge en venindes mand end det eventyr vi havde snakket om at vi skulle på. Omvendt forstår jeg godt ham, og jeg forstår også hvis hun ønsker at føje ham på den her.
Så jeg er lidt i tvivl om om jeg skal hoppe med på den og så bestille en billig rejse for mig selv på et andet tidspunkt for de penge jeg spare, eller jeg skal takke nej og finde mig en anden rejsemakker. Eller om vi måske kunne finde et kompromis, hvor vi rejste en uge - og han så kom forbi os på en forlænget weekend, men det er heller ikke fordi de lande i nærheden lige er sagen hvis man ikke magter Dubai osv.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 69
Likede indlæg: 605

Indlægaf flicka » 12. okt 2016, 16:32

Jeg har ikke flere feriedage før 1. maj, så der er ikke lagt nogle planer endnu. Men det er dog sandsynligt at der kommer en honeymoon på programmet. Men hvor, hvornår og hvor længe er uvist på nuværende tidspunkt.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Ladysparrow
Kort karma: 22
Likede indlæg: 275

Indlægaf Ladysparrow » 13. okt 2016, 13:43

4 dage i London til Marts
En uges tid i Maj hvor vi kører til Syd Frankrig for at se hans mor og stedfar - sikkert en et par stop undervejs for at se nogen venner.
Sommer? Hmm godt spørgsmål - vil gerne til USA og tage en roadtrip.
0
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 191

Indlægaf Muddi » 14. okt 2016, 21:48

Tror ikke der bliver nogen udlandsture for mig næste år. Dog har kæresten og jeg snakket om at tage en tur til Frankrig i sommerferien, men ved ikke om det bliver til noget.

Ellers står den nok bare på sommerhus til sommer med min familie og et ukendt antal københavner ture.

Nok også meget godt at ferie budgettet får lidt ro med mine to ture til New York, med fem måneders mellemrum, dette år :D
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1051

Indlægaf KinderBueno » 15. okt 2016, 01:26

Jeg er her jo allerede, men ... Januar og halvdelen af februar skal min kæreste og jeg bruge på den Australske østkyst! :love: Og når hele vores Auatralien-eventyr er overstået, så håber jeg lidt, at jeg kan få råd til en lille tur til Italien enten sommer eller efterår 2017.
Men, til den sid sveder jeg med specialet, og er måske gravid - så det dér med at skaffe et studiejob til 4 måneder for at skrabe sammen til en ferie kunne godt blive en udfordring.
2
hej hest, hestehest
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 15. okt 2016, 14:54

LadyFox skrev:Det var egentlig meningen min veninde og jeg skulle til enten Asien, De Caribiske Øer eller Sydamerika. Dog er hun nygift med en mand der bor i udlandet som hun kun kan se i ferier og han har lidt sagt at han ville have det stramt med hvis hun bruger en af sine få ugers ferie på ikke at være sammen med ham - så han har lidt banket i bordet for at vi tager en tur til Oman hvor han bor. Og hvor hun også boede for et år siden.
Det stiller mig lidt i et dilemma, for jeg synes ikke at Oman lever op til den præmis vi egentlig havde sat for turen. Dels besøgte jeg dem der for et år siden, dels er hun kun lige flyttet derfra - og et sted hun kommer flere gange om året, dels så er det jo bare ikke det samme at besøge en venindes mand end det eventyr vi havde snakket om at vi skulle på. Omvendt forstår jeg godt ham, og jeg forstår også hvis hun ønsker at føje ham på den her.
Så jeg er lidt i tvivl om om jeg skal hoppe med på den og så bestille en billig rejse for mig selv på et andet tidspunkt for de penge jeg spare, eller jeg skal takke nej og finde mig en anden rejsemakker. Eller om vi måske kunne finde et kompromis, hvor vi rejste en uge - og han så kom forbi os på en forlænget weekend, men det er heller ikke fordi de lande i nærheden lige er sagen hvis man ikke magter Dubai osv.

I dine sko var jeg ikke taget til Oman. Som du selv er inde på, er det ikke bare et land du ikke har noget specielt behov for at besøge igen men også ensbetydende med at en større del af turen vil være allokeret til hendes mand (formoder jeg; går ud fra at formålet med at tage derned er at hun skal ses med ham jævnligt). Du kommer med andre ord hverken til en ønsket rejsedestination eller på en reel venindeferie.

Kunne det være et alternativ med en forlænget weekend (1-2 fridage kan hun vel godt få råderet over selv, mand i Oman eller ej) hvor I kan være sammen (f.eks. Hamborg, Vilnius, Rabat eller hvad der nu lige er) og så kan du planlægge en længere rejse selv/med en anden?
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5914

Indlægaf LadyFox » 15. okt 2016, 15:24

avdotja skrev:
LadyFox skrev:Det var egentlig meningen min veninde og jeg skulle til enten Asien, De Caribiske Øer eller Sydamerika. Dog er hun nygift med en mand der bor i udlandet som hun kun kan se i ferier og han har lidt sagt at han ville have det stramt med hvis hun bruger en af sine få ugers ferie på ikke at være sammen med ham - så han har lidt banket i bordet for at vi tager en tur til Oman hvor han bor. Og hvor hun også boede for et år siden.

I dine sko var jeg ikke taget til Oman. Som du selv er inde på, er det ikke bare et land du ikke har noget specielt behov for at besøge igen men også ensbetydende med at en større del af turen vil være allokeret til hendes mand (formoder jeg; går ud fra at formålet med at tage derned er at hun skal ses med ham jævnligt). Du kommer med andre ord hverken til en ønsket rejsedestination eller på en reel venindeferie.

Kunne det være et alternativ med en forlænget weekend (1-2 fridage kan hun vel godt få råderet over selv, mand i Oman eller ej) hvor I kan være sammen (f.eks. Hamborg, Vilnius, Rabat eller hvad der nu lige er) og så kan du planlægge en længere rejse selv/med en anden?

Det er jo lige netop det. Vi skulle jo så bo i hans/deres lejlighed, og den er vildt fed og med pool, rengørings mand, bil osv. Så det er jo ikke fordi vi ville mangle noget og vi ville helt sikkert spare en masse penge. Manden skal på arbejde om dagen, så vi ville også få massere tid - men altså, jeg synes og aftner og aftensmad er en hel del af ferien.
Jeg vil godt med til Oman igen - men ikke som en ferie vi har snakket om, og sparet op til.

Vi kunne selvfølgelig tage en weekend tur, men meningen var at vi skulle have været afsted i januar efter sol og varme. Det er en meget vigtig prioritering for mig, da det kan forbygge at jeg får vinterdepression som jeg ellers har tendens til.

Jeg synes nemlig ikke rigtig at forslaget på nogen måde rummer mig, og mine behov. Og det synes jeg faktisk er rigtig øv.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 15. okt 2016, 18:08

Så synes jeg du skal prioritere DIN solferie i januar og så tage en forlænget weekend med veninden i løbet af foråret. Hvis det er muligt at få plads til begge ting økonomisk, selvfølgelig. Er man lidt fleksibel kan flybilletter fås rigtig billigt og hvis man derudover vælger en af de lidt billige byer, så kan det gøres på et begrænset budget (veninden må også have nok at bruge sine penge på, med alle de rejser til Oman, så det kan ovenikøbet være hun vil sætte pris på budgetudgaven :-D)
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 324
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3220

Indlægaf DD_81 » 15. okt 2016, 18:52

planlagte

april: Skiferie Sverige
november-december: London, mig og nr. 2 sammen.

Og så håber jeg på at skulle til Norge til mine bedsteforældre en 4-5 dage, sammen med den yngste.
Familiens sommerferie er uvist hvor går hen, men ikke usansyligt det bliver svigernes sommerhus i Mols Bjerge :)
Og så krydser jeg for en weekendtur, evt. i påsken, med manden.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 969

Indlægaf Anne Droid » 15. okt 2016, 20:21

Vi er ufattelig dårlige til at planlægge ferie og weekender. Men nu har vi længe snakket om Fur. Det er sådan cirka det fedeste sted jeg kender. Så jeg håber vi kommer af sted næste år.

Ellers vil jeg også rigtig gerne på noget storbyferie et eller andet sted i Europa.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Indlægaf MyGirl » 16. okt 2016, 17:13

Vil gerne på eksotisk rejse med kæresten en sidste gang, inden der kommer børn. Tænker umiddelbart Malaysia og Borneo, men skal lige have lavet et zika-tjek, da jeg formentlig (forhåbentlig) er gravid, når vi skal af sted.
0
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 16. okt 2016, 18:12

Pt ser det sådan her ud:

Januar - hjem fra USA og så videre til 2 uger i Tjekkiet.

Marts - København

Maj - København, nok af 2 omgange

Juni - konference i Toronto

Juli - 4 uger i Colorado

August - konference i Aarhus og i Portugal

Der i mellem vil der uden tvivl være svipture af både business og pleasure karakter...Spanien og UK virker pt mest aktuelt. Sikkert flere konferencer, mere feltarbejde og nok også lidt vinsmagning...
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Re: Hvad er dine rejseplaner for 2017

Indlægaf MyGirl » 16. okt 2016, 19:18

Hov, skal da også til Italien på ski i februar
0
Samano
Kort karma: 17
Likede indlæg: 201

Indlægaf Samano » 16. okt 2016, 20:07

Jeg flyver hjem for Israel den første januar.

Derudover regner jeg med at besøge min veninde i Riga,vil også gerne til Finland og besøge en ven der.

Og så kunne det være meget lækkert med en påskekæreste tur et eller andet sted.

Og så vi drøm om en sommerferie til et eller andet eksotiske men nu må vi se, det er Desværre også et budget og et speciale der skal passes.
Senest rettet af Samano 31. okt 2016, 20:36, rettet i alt 2 gange.
0

Tilbage til "Rejser"