Back on the nupo train, choo choo

Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4429

Back on the nupo train, choo choo

Indlægaf Rosa Espinosa » 10. okt 2016, 17:41

Nå, nu går den ikke længere, vægten er blevet for højt og energiniveauet for lavt. Vil prøve at lave den her tråd, med håb om at det kan holde mig motiveret.

Som overskriften indikerer, så vil jeg starte på nupo igen. På Jubii havde jeg en tråd hvor vi var et par stykker som var på nupo og kom med gode råd og spark i røven. Takket være den tråd og nupo, så tabte jeg næsten 35 kg.

Jeg har hørt alt hvad der er alt sige om nupo og hvordan det er en slankekur og ikke en livsstilændring. I get it. Det er ikke er en holdbar løsning i længden, men her og nu er det hvad jeg behøver og kan. Det er let at administrere, det er forholdsvis billigt og det virker. En dag vælger jeg at leve ordentligt, når jeg bliver voksen, men for nu er målet at kunne passe mit (elskede elskede) tøj igen.

Til det mindre sjove, vægten. Den siger dags dato 75 kilo. Er 1.60 m, så i følge tabellen ligger jeg i overvægtig kategorien (kunne jeg godt have fortalt den :genert: ).

Overordnet mål: Tabe 13 kilo og nå en idealvægt på 62 kilo.

Så kan jeg passe alt mit tøj og jeg vil ligne mig selv igen. Sjovt som alle de kilo ekstra gør at man ikke kan kende sig selv. Den person som kigger tilbage på mig i spejlet, er i hvert fald ikke hvem jeg er, eller hvordan jeg føler mig.

Burde vel have nogle delmål? Prøver forsigtig at sige at mit mål denne måned er at tabe 2,5 kilo. Det virker ikke for urealistisk. Ellers må jeg revurderer det når jeg når slutningen af måneden. Kan simpelthen ikke huske hvor meget jeg tabte mig måned for måned sidste gang.

Delmål 1: Tabe 2,5 kilo til d.1 november.

Vejning én gang om ugen - mandag.
- D.10/10: 75 kg
- D.17/10: 72,9 kg. - 2,1 kg
- D.24/10: 71,3. - 3,7 kg
- D.22/11: 69,6 -5,4 kg

Billede
Senest rettet af Rosa Espinosa 23. nov 2016, 06:05, rettet i alt 4 gange.
8
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4100

Re: Back on the nupo train, choo choo

Indlægaf Viskelæder » 10. okt 2016, 17:48

Jeg hepper med dig! Jeg vejer desuden næsten det samme som dig, og jeg vil også gerne smide lidt, så jeg følger gerne med for inspiration :pompom: :pompom: :pompom:
1
computermus
Kort karma: 43
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 898

Indlægaf computermus » 10. okt 2016, 17:49

Jeg følger gerne med på sporet. Jeg trænger nemlig ganske gevaldigt til at hive mig selv op ved hårrødderne. Og så er der det ved Nupo at det for mig er en god måde at starte ud på.
2
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 10. okt 2016, 17:53

Første dag på nupo har indtil videre været okay.

Morgenmad: Café latte drik med isterninger som let kunne drikkes på vej på arbejde.
Første pause: Bær drik m/mælk og frosne jordbær. Frosne jordbær gør alt bedre :lun:
Frokost: 1 pære, 1 æble, 1 mandarin. Fordi jeg drak min nupo i første pause, så måtte jeg "nøjes" med frugt og te i denne pause.
Efter arbejde: En café latte drik i bilen på vej hjem.
Hjemme: En café latte drik.

Mangler at drikke to nupo mere i dag og så ellers få drukket 2,5L vand. Kommer så meget til at rende og skulle tisse hele natten. Det er faktisk det værste ved at være på nupo (udover den dårlige ånde), det er at man skal tisse hele tiden, fordi man lever (næsten) udelukket af flydende kost.

Dagens motion har indtil videre været en lang gåtur i skoven og her senere vil jeg prøve en af de her skemaer jeg fandt på Pinterest. Ved ikke endnu hvilken en af dem jeg vil prøve at overholde. Kommer an på hvor hårde de viser sig at være :lol:

Billede

Billede

Billede

Btw så er Pinterest en virkelig god inspirationskilde. Både når det kommer til forskellig træning, men også se hvordan andre mennesker har tabt sig. Godt nok ikke på nupo, men deres proces er stadig interessant.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 10. okt 2016, 17:57

Viskelæder skrev:Jeg hepper med dig! Jeg vejer desuden næsten det samme som dig, og jeg vil også gerne smide lidt, så jeg følger gerne med for inspiration :pompom: :pompom: :pompom:

computermus skrev:Jeg følger gerne med på sporet. Jeg trænger nemlig ganske gevaldigt til at hive mig selv op ved hårrødderne. Og så er der det ved Nupo at det for mig er en god måde at starte ud på.

Puha er glad for at I ikke dunker mig oven i hovedet, fordi jeg har valgt nupo. Man plejer som regel at skulle retfærdiggøre det hele tiden. Var ellers gået i forsvarsstilling :lol:
1
computermus
Kort karma: 43
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 898

Indlægaf computermus » 10. okt 2016, 21:18

Åh,ja. Det der med at skulle retfærdiggøre sine valg hele tiden. Det er i sådanne tilfælde at jeg godt kan komme til at se sådan her ud :sur: :boo: :rulle:
For der har jeg det sådan,at hvad jeg gør eller ikke gør, det kan visse personer da være fuldstændig ligeglade med. Hvis de synes at man absolut skal lave al mad fra bunden, jamen det er da fint med mig, men jeg tror ikke de ville orke det ,hvis de ligesom jeg først kom hjem fra arbejde kl. 19.30- 20.00 og så skulle stå 30- 60 min i køkkenet inden det var madtid.
Hvad det angår er jeg nok lidt (meget :D ) mageligt anlagt :blush:
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Indlægaf Fru Sunshine » 11. okt 2016, 04:20

Jeg hepper med.
Jeg gætter på, at de fleste, der dunker andre i hovedet, selv har været på den og failet.

Jeg har også, og det duede ikke for mig, fordi jeg snød :genert:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1669

Indlægaf Allmost_Famous » 11. okt 2016, 05:57

Jeg vil gerne hoppe med på toget. Og ingen dunk herfra! Jeg fik selv en strid kommentar for at spise to måltidsbarer (hhv aftensmad og morgenmad, da jeg var et sted, hvor eneste alternativ var pizza og rundstykker), og jeg gider ikke opføre mig sådan overfor andre.
For et par år siden var jeg totalt sej, og tabte mig en del. Det sidste års tid er det gået helt galt, til dels på grund af en så stressende hverdag, at jeg åd alt det forkerte, og blev fed igen.

For mig har Nupo sjældent været total erstatning dor rigtig mad (primært fordi jeg gerne vil spise ordentlig aftensmad sammen med sønnike), men mest brugt til at erstatte de måltider, jeg ikke er så god til. Eksempelvis er jeg dårlig til at spise morgenmad, og så har jeg drukket en shake.
Jeg har stadig nogle rester liggende, så nu griber jeg lige muligheden, og hopper med. Det er altid nemmere at tage sig sammen når man er flere om det.

Godt initiativ, Rosa! :gogo: Choo Choo herfra :banan:
2
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 245

Indlægaf Alphilia » 11. okt 2016, 07:19

Man skal jo gøre det der fungerer for en selv :)
God vind
2
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 79
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 647

Indlægaf Tricolette » 11. okt 2016, 07:48

Hepper med :pompom:

Jeg har før selv forsøgt med Nupo og andre kosterstatningsprodukter, og det har virket tidligere, men i dag bliver jeg dårlig, hvis jeg nøjes kosterstatning.

De træningsprogrammer ser spændende ud - måske jeg skal tjekke Pinterest lidt mere ud - indtil videre har jeg kun gået efter DIYkjoler og lidt strik
1
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 11. okt 2016, 08:53

Hvor er jeg bare glad for jeres kommentarer, var ellers helt nervøs over at starte tråden :love: Dejligt at der bliver støttet op om det. Fok skal endelig bare byde ind.

Ved heller ikke hvorfor andre skal blande sig i det man spiser. Hvis jeg en dag lige springer kage over på arbejde, eller vælger kun at spise salat til frokost, så er det helt sikkert jeg får den der "er du på skrump?". Føler jeg ikke kommer andre ved.

Har altid taget min nupo med i en yoghurt flaske, for gider ikke have nogen stiller spørgsmål eller skal komme med kommentarer, hvilket ikke har virket for får i stedet for kommentarerne "er det alt du skal have at spise?", "du skal huske at spise noget mere". Man kan ikke vinde :lol:
Må se om jeg kan mande mig op til at sige, at jeg er på nupo og at jeg ikke vil høre noget for det. Synes også det er spild at købe yoghurt og så smide det ud, bare for at bruge flasken som kun kan genbruges 2-3 gange.
1
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 11. okt 2016, 08:54

Er rigtig glad for Pinterest som inspiration. Det samme med Tumblr. Der er både træningstip, andres vægttab og motivationscitater. De hjælper også nogen gange. Ved godt de er lidt letkøbte og kan også godt grine af dem, men man tager fra dem hvad man kan bruge.

Billede

Billede

Billede

Billede
5
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1669

Indlægaf Allmost_Famous » 11. okt 2016, 09:36

Åh ja, det der med at kommentere andres mad er simpelthen så mærkeligt :stoned:

Jeg vil i øvrigt lige dele et tip med andre Nupospisere: hvis man blender pulveret med isterninger i stedet for bare vand, og eventuelt tilsætter lidt pulverkaffe, får man en lækker drik, der nemt kan konkurrere med Baressos iceblend! Jeg tager min med mig i de der engangssmoothiebægre med låg og sugerør.
2
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Indlægaf Fru Sunshine » 11. okt 2016, 10:37

Det er så typisk mennesker. Alt må kommenteres, og så undrer de, der gør det, sig over, at man ikke gider høre flabede, dumme og ækle kommentarer.

Jeg kan forresten godt lide Nupo-barer. Det er ligesom at spise slik til frokost :lun:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 11. okt 2016, 13:18

Isterninger gør meget :gogo: Det samme med frosne bær.

Fik købt lidt ind i dag.
2 x jordbær
1 x bær
1 x kakao. Med forbedret smag åbenbart, uuuuuuuh.
30 x forskellige barer. Nøj den med crunch er sindssyg god :ivrig:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"