Duftfriskere til et badeværelse...

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Duftfriskere til et badeværelse...

Indlægaf Lismaens » 10. okt 2016, 20:42

Jeg har et badeværelse uden vinduer. Gennem udluftningen siver der sur, klam tobakslugt ind og det er slet ikke til at holde ud at være derude. Bade skal bare overstås og børnene kan dårligt holde ud at få børstet tænder derude, fordi lugten er så sur og tung.
Holder jeg ikke døren lukket derudtil, breder lugten sig ud i resten af lejligheden.
Og det holder jo ingen steder. Jeg er under alle omstændigheder nødt til at holde døren åben når jeg lufter ud i lejligheden, men jeg føler næsten ikke jeg kan tillade mig at lukke vinduerne mere. Og det er pisse koldt!

Nå, men jeg kan jo ikke holde folk fra at ryge i deres egne hjem, så hvad kan jeg gøre for at friske luften lidt op derude på badeværelset? Det skal selvfølgelig heller ikke være noget sygt kemisk shit, der heller ikke er sundt at indånde.
Senest rettet af Lismaens 10. okt 2016, 23:50, rettet i alt 1 gang.
0
Hewlett
Kort karma: 4
Likede indlæg: 100

Re: Duftfriskere til et badeværelse...

Indlægaf Hewlett » 10. okt 2016, 23:05

Jeg arbejder i svømmehal og vi benytter os ofte af lugtfjerner på sprayflaske, særligt på toiletterne. Den er voldsomt effektiv og forholdsvis "grøn", da de rengøringsmidler vi benytter i åbningstid ikke må være farlige at indånde eller få på huden.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2519
Kontakt:

Indlægaf Annione » 10. okt 2016, 23:30

Kan I lukke for den udluftning? Det ville være mit første bud - og så regelmæssig udluftning (koldt eller ej).
0
At rejse er at leve :love2:
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 10. okt 2016, 23:47

Annione skrev:Kan I lukke for den udluftning? Det ville være mit første bud - og så regelmæssig udluftning (koldt eller ej).

Det er sådan en rund dims her. Den kan godt skrues på og dermed lukkes af. Men det er også en et par hundrede år gammel bygning, så jeg frygter lidt skimmel osv. hvis jeg lukker af for den eneste reelle udluftningsmulighed. Badeværelset ligger midt i min store lejlighed og er slet ikke i nærheden af vinduer, hverken på den ene side eller den anden. Når jeg laver gennemtræk bliver luften i gangarealet ved badeværelset renset godt igennem, men det når ikke rigtigt ind på badeværelset.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 10. okt 2016, 23:49

Hewlett skrev:Jeg arbejder i svømmehal og vi benytter os ofte af lugtfjerner på sprayflaske, særligt på toiletterne. Den er voldsomt effektiv og forholdsvis "grøn", da de rengøringsmidler vi benytter i åbningstid ikke må være farlige at indånde eller få på huden.

Hvad er det for en? Er det noget private kan købe også?
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 11. okt 2016, 13:08

Lismaens skrev:
Annione skrev:Kan I lukke for den udluftning? Det ville være mit første bud - og så regelmæssig udluftning (koldt eller ej).

Det er sådan en rund dims her. Den kan godt skrues på og dermed lukkes af. Men det er også en et par hundrede år gammel bygning, så jeg frygter lidt skimmel osv. hvis jeg lukker af for den eneste reelle udluftningsmulighed. Badeværelset ligger midt i min store lejlighed og er slet ikke i nærheden af vinduer, hverken på den ene side eller den anden. Når jeg laver gennemtræk bliver luften i gangarealet ved badeværelset renset godt igennem, men det når ikke rigtigt ind på badeværelset.

sådan een har vi også her, og så jeg kan altså ikke lugte nogen naboer, heldigvis. Jeg synes den er dejlig og gør luften fin på badeværelset så det ikke bliver muggent eller indelukket.
0
Hewlett
Kort karma: 4
Likede indlæg: 100

Indlægaf Hewlett » 11. okt 2016, 14:59

Lismaens skrev:
Hewlett skrev:Jeg arbejder i svømmehal og vi benytter os ofte af lugtfjerner på sprayflaske, særligt på toiletterne. Den er voldsomt effektiv og forholdsvis "grøn", da de rengøringsmidler vi benytter i åbningstid ikke må være farlige at indånde eller få på huden.

Hvad er det for en? Er det noget private kan købe også?

Jeg kan lige tjekke op på mærket imorgen når jeg er på arbejde igen :)
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2519
Kontakt:

Indlægaf Annione » 11. okt 2016, 17:08

Lismaens skrev:

Sådan en havde vi også. Vores badeværelse lugtede af stegeos :tie: Det var åbenbart lavet ret sært, så da vi fik lavet køkken måtte de pille den ned, for at lave væggen i køkkenet.
Det er 8 år siden og vi har hverken problemer med skimmel eller meget fugt - men jeg er også god til at lufte ud. Vi har heller ikke vindue derude.
0
At rejse er at leve :love2:
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 11. okt 2016, 17:24

Annione skrev:
Lismaens skrev:

Sådan en havde vi også. Vores badeværelse lugtede af stegeos :tie: Det var åbenbart lavet ret sært, så da vi fik lavet køkken måtte de pille den ned, for at lave væggen i køkkenet.
Det er 8 år siden og vi har hverken problemer med skimmel eller meget fugt - men jeg er også god til at lufte ud. Vi har heller ikke vindue derude.

Jeg frygter bare virkelig det der skimmel. Jeg flyttede ind for nogle måneder siden og der var der lidt i brusenichen som jeg måtte vaske ned. Hele lejligheden var nymalet og fremstod flot, men jeg tænkte på i går, efter jeg lavede tråden, om malerne mon bare havde malet over noget skimmel på væggene derude så det forstærker lugten. Jeg er dog slet ikke i tvivl om det mest er tobakslugt, for det er slemmest i aftentimerne hvor folk er hjemme.
Anyway, så tør jeg ikke lukke den, jeg har nemlig også vaske/tørremaskine derude og rummet er ikke så stort igen, så der kan hurtigt blive meget klamt og fugtigt.
Afløbene er også noget lort, jeg har renset og renset, men de stinker stadig.
Så ja alt i alt er det bare ikke lækkert at opholde sig derude. :tie:
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 11. okt 2016, 17:29

Jeg ville bruge R10, det er sindssygt effektivt :gogo:

https://www.matas.dk/r10-lugtfjerner-100-ml
2
I'm not limited edition, I'm weird.
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 11. okt 2016, 17:58

Vira skrev:Jeg ville bruge R10, det er sindssygt effektivt :gogo:

Den må jeg lige ned efter en af dagene. Har lige googlet anmeldelser og de er udelukkende positive. Fedt at den nedbryder lugten i stedet for at camouflere den! :gogo:
1
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 11. okt 2016, 18:02

Lismaens skrev:

Den må jeg lige ned efter en af dagene. Har lige googlet anmeldelser og de er udelukkende positive. Fedt at den nedbryder lugten i stedet for at camouflere den! :gogo:

Det er lige præcis det der er det gode ved den, og den er virkelig effektiv.

Man kunne engang få den i en variant som lignede sådan en af de traditionelle duftfriskere, de hvide runde af plastik, som man kunne sætte op på væg eller loft. Jeg kan altså ikke lige finde noget om den, så ved ikke om den stadig findes, men den kan jeg også godt anbefale.
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 11. okt 2016, 18:05

Vira skrev:
Lismaens skrev:

Det er lige præcis det der er det gode ved den, og den er virkelig effektiv.

Man kunne engang få den i en variant som lignede sådan en af de traditionelle duftfriskere, de hvide runde af plastik, som man kunne sætte op på væg eller loft. Jeg kan altså ikke lige finde noget om den, så ved ikke om den stadig findes, men den kan jeg også godt anbefale.

Jeg bor lige ved siden af to Matas'er så jeg tjekker lige udvalget i dem begge. Det ville være smart med sådan en fast base, når jeg først lige har brugt den spray. :gogo:
1

Tilbage til "Bolig"