Hvor lang tid står du under bruseren?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
ExCoastal
Kort karma: 40
Likede indlæg: 345

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf ExCoastal » 25. sep 2015, 19:29

Max 5 minutter. Dels har jeg altid taget hurtige brusebade, og dels slår vandforsyningen os hård oveni hovedet, hvis vi bruger for meget vand. Noget med noget tørke i Californien...

Min kone er også lynhurtig under bruseren, men både min søn og papdatter kan bruge evigheder. Men efter vi har set de seneste regninger for vores vandforbrug, så kommer der en advarsel efter 5 minutter, og 2-3 minutter senere kommer den sidste advarsel :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1102

Indlægaf girl_beat » 25. sep 2015, 19:47

ExCoastal skrev:Max 5 minutter. Dels har jeg altid taget hurtige brusebade, og dels slår vandforsyningen os hård oveni hovedet, hvis vi bruger for meget vand. Noget med noget tørke i Californien...

Min kone er også lynhurtig under bruseren, men både min søn og papdatter kan bruge evigheder. Men efter vi har set de seneste regninger for vores vandforbrug, så kommer der en advarsel efter 5 minutter, og 2-3 minutter senere kommer den sidste advarsel :)[/:)

Det må vel også give mening for børnene? Altså, at man ikke bruger løs af ressourcerne til sig selv, når tørke rent faktisk er en trussel?

Selv tager jeg 3-4 min. bade uden hårvask og 10-15 min. inkl. hårvaske og diverse barbering :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 25. sep 2015, 19:50

Nogle gange 1 minut, nogle gange 20 minutter... Det afhænger af humør og så'n...
0
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
ExCoastal
Kort karma: 40
Likede indlæg: 345

Indlægaf ExCoastal » 25. sep 2015, 21:28

girl_beat skrev:
Det må vel også give mening for børnene? Altså, at man ikke bruger løs af ressourcerne til sig selv, når tørke rent faktisk er en trussel?

Selv tager jeg 3-4 min. bade uden hårvask og 10-15 min. inkl. hårvaske og diverse barbering :)

Det giver meget mening for dem lige nu, fordi der er nogle ret håndgribelige beviser på, at vi er nødt til at spare på vandet. Græsplænen er gul og brun og er helt gået ud flere steder, og det har de naturligvis spurgt om.

Min søn stiller flere spørgsmål, fordi han gerne vil forstå, hvordan det hele hænger sammen. Sidste år da vi kørte forbi en af de enorme kunstige søer bemærkede han, hvor lidt vand, der var tilbage, så nu forstår han godt, at vi er nødt til at spare på vandet.
0
Brugeravatar
PublicLibrary
Kort karma: 1
Likede indlæg: 43

Indlægaf PublicLibrary » 25. sep 2015, 21:36

Jeg har oftest begrænset tid, men selv hvis jeg har masser af tid, kan jeg ikke forestille mig at tilbringe over 5-10 minutter under en bruser. Så sjovt er det heller ikke. Jeg vil hellere læse en god bog.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 25. sep 2015, 21:53

Nu tog jeg tid. 7 minutter med hårvask. Ingen barbering.
1
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Puffi » 26. sep 2015, 23:21

Åh ja, badekar. Det savner jeg, voksede op kun med badekar. At ligge der og bare ligge :lun:
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Vaginetta
Kort karma: 4
Likede indlæg: 165

Indlægaf Vaginetta » 27. sep 2015, 00:52

Man kan bestille oppustelige badekar til voksne hjem via eBay. :D Har selv overvejet det fordi det ærgrer mig at man ikke (længere?) har tradition for badekar i Danmark. I nogle lande er der nærmest altid installeret badekar uanset hvor småt badeværelset så måtte være.

$_12.JPG

Mht. brusebad står jeg der gerne 5-10 minutter til hverdag (vil hellere prioritere at sove om morgenen :træt: ) men hvis jeg rigtig skal forkæle mig selv eller har haft en stresset dag/hård løbetur kan jeg sagtens stå der 20-30 minutter. Elsker det. Og fri mig for "sparebrusere" hvor man nærmest når at blive kold midt i processen og det tager 42 år at vaske shampooen ud. Til gengæld fyrer jeg sjældent op for radiatorerne, så jeg bilder mig ind at klimaregnskabet går lige op. :deer:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Livets forhold"