Ny smartphone - men hvilken?

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Ny smartphone - men hvilken?

Indlægaf zembra1986 » 11. okt 2016, 22:41

Min nuværende smartphone kører på 2+ år og for nogle måneder siden revnede skærmen da den ved et uheld blev mast, den virker dog stadig, men påtænker at skifte den ud inden for de næste 3 måneders tid.

Men det er jo et gedemarked det der med at vælge ny smartphone, og derfor vil jeg hører om nogle der måske har lidt mere forstand på teknikken, har nogle forslag.

Mine kriterier er:

Et godt kamera: meget vigtigt! antal pixel ved jeg ikke.....det er min erfaring at det ikke er antal pixel alene, der har så meget at gøre med om et kamera tager gode billeder eller ej. Det skal også være et kamera der er god til at tage skarpe billeder, kameraet i min nuværende mobil tager virkelig nemt slørede billeder på trods af auto fokus, man er generelt heldig hvis man får taget et der er skarpt og det er træls.

Minimum 8 gb hukommelse/lagerplads, meget gerne mere.

minimum 5" skærm, men heller ikke meget større end det

Farve: ikke det afgørende, men vil gerne hvis det er muligt, undgå sort

Pris: max 2.000 kr (kan måske strække den et par hundrede kroner ekstra hvis det er nødvendigt)
0
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 565

Re: Ny smartphone - men hvilken?

Indlægaf StripesAddict » 12. okt 2016, 05:26

Jeg har selv lige købt en htc one m9 med 32 gb hukommelse. Den har skærmstørrelsen og et virkelig skarpt kamera, der fokuserer godt og derudover kan du blænde op og ned for hvor lyst billedet skal være. Den passer også på dine andre krav, men lå dog omkring 3000 kr. - ved ikke om man kan håbe der kommer et godt tilbud inden for kort tid, så den ryger ned i det prisleje du kigger på. Nå ja, og så kan den fås i guld-farvet :D

Alternativt har min mand en htc one m8, som ligger omkring de 2000 pt. Den havde jeg egentlig tænkt mig at købe, det er en rigtig god mobil og passer så vidt jeg kan se også til dine krav. Uden at kende de tekniske specifikationer synes jeg dog kameraet på m9eren virker lidt bedre.

Vi er rigtig glade for htc herhjemme. De holder godt og er ikke totaltsmadrede hvis man kommer til at tabe dem. Jeg arvede min mands første htc, den havde fire år på bagen da jeg skrottede den, dvs. den fungerer egentlig stadig og ligger i skuffen. Jeg har været lidt slem til at tabe min telefon og den blev godt nok lidt langsom til sidst, men der var ikke nogle funktionaliteter der ikke virkede, og displayet havde kun en lille revne i bunden. Selvom jeg bl.a. har haft tabt den på fliserne udenfor.
1
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 6
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 265

Indlægaf Ondemand » 12. okt 2016, 07:26

Den nye Samsung Galaxy Note 7 skulle være ret hot :p
1
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 12. okt 2016, 08:16

Hvis du kan knibe dig lidt op på pris, så vil jeg anbefale OnePlus. Her får du virkelig meget for pengene. Det er en klart topklasse mobil, men til langt lavere pris. Min egen erfaring, er dog at batteriet kunne have været lidt bedre. Det er Dash Charge, så du får ladet den utrolig hurtigt. Men ved tungt brug, så skal den oplades dagligt. Ved moderat brug, så kan da gå et par dage, Personligt har jeg købt en ekstra lader, så får den bare et skud her og der.. :)

Jeg er ovenud tilfreds med min OnePlus..

Jeg ved ikke meget om billeder og kamera. Men med standard opsætning, har jeg just knipset dette billede:

Testbillede.jpg

https://oneplus.net/dk/3
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Åbent forum"