Fup mad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 455

Re: Fup mad

Indlægaf Aspargsen » 17. okt 2016, 09:05

Æble skrev:Den her smoothie er sygt lækker. Månindrønne at første gang jeg købte den var det pga det der står på forsiden, jordbær, kirsebær osv.

Deklarationen afsløret dog at der primært er æblemost og vindruer i. Og fx 0.01% guarana. Jeg synes det er lidt snyd.

Helt enig, dejligt smoothie :)

Men undrer mig hvor hvordan man kan finde på af anmelde det fordi det indeholder frugtsukker
når man blender frugt så er det vel en selvfølge af alt frugtens indhold kommer med over i det færdige produkt :8:
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 17. okt 2016, 09:13

Aspargsen skrev:
Æble skrev:Den her smoothie er sygt lækker. Månindrønne at første gang jeg købte den var det pga det der står på forsiden, jordbær, kirsebær osv.

Deklarationen afsløret dog at der primært er æblemost og vindruer i. Og fx 0.01% guarana. Jeg synes det er lidt snyd.

Men undrer mig hvor hvordan man kan finde på af anmelde det fordi det indeholder frugtsukker
når man blender frugt så er det vel en selvfølge af alt frugtens indhold kommer med over i det færdige produkt :8:

Det er altså også sort for mig. Og så kalde det en sodavand? Der er jo ingen bobler i?

Navnene... altså... det er jo bare juicenavne. Hvis man ikke ved, det er det samme som når man opkalder en burger efter en berømthed, så er det altså ikke produktets skyld.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 17. okt 2016, 09:52

Dikus skrev:
Aspargsen skrev:

Det er altså også sort for mig. Og så kalde det en sodavand? Der er jo ingen bobler i?

Navnene... altså... det er jo bare juicenavne. Hvis man ikke ved, det er det samme som når man opkalder en burger efter en berømthed, så er det altså ikke produktets skyld.

Jeg opfatter det nu som, at anmeldelsen går på navnene, der antyder, at produkterne er sundhedsfremmende, hvilket de ikke er. Sætningen om frugtsukker og sodavand er så en underbygning af påstanden om, at de ikke er det, men jeg tror nu ikke anmeldelsen går på, at der ikke må være frugtsukker i blendet frugt. :)

Navnene på disse 2 smoothies fra Innocent er vildledende. Ordene Defence og Energise antyder nemlig, at produkterne har sundhedsfremmende effekter, og at produkterne dermed er sunde.
1
Brugeravatar
Aspargsen

Indlægaf Aspargsen » 17. okt 2016, 11:46

sigge skrev:Jeg opfatter det nu som, at anmeldelsen går på navnene, der antyder, at produkterne er sundhedsfremmende, hvilket de ikke er.

Er frugt nu pludselig blevet usundt ?
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 17. okt 2016, 12:04

Aspargsen skrev:
sigge skrev:Jeg opfatter det nu som, at anmeldelsen går på navnene, der antyder, at produkterne er sundhedsfremmende, hvilket de ikke er.

Alting er usundt i for store mængder - herunder også frugt(sukker). Og i øvrigt er der forskel på at være usundt og så ikke at være sundhedsfremmende. Resten må du så tage med Forbrugerrådet - jeg skriver bare, hvordan jeg tolker deres anmeldelse.
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 17. okt 2016, 22:40

sigge skrev:
Aspargsen skrev:

Alting er usundt i for store mængder - herunder også frugt(sukker). Og i øvrigt er der forskel på at være usundt og så ikke at være sundhedsfremmende. Resten må du så tage med Forbrugerrådet - jeg skriver bare, hvordan jeg tolker deres anmeldelse.

Jo jo. Men man regner jo heller ikke med at få en tår af en hvis russer, når man bestiller en White Russian...
2
Brugeravatar
Aspargsen

Indlægaf Aspargsen » 18. okt 2016, 06:55

Dikus skrev:
sigge skrev:
Aspargsen skrev:

Jo jo. Men man regner jo heller ikke med at få en tår af en hvis russer, når man bestiller en White Russian...

også er der Babymos, Russisk og Italiensk salat ...
2
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 84
Likede indlæg: 443

Indlægaf Falstria » 18. okt 2016, 16:44

Baconchips, ostepops og peanutrejer.

Det er vist mest majs tilsat smag, har aldrig set bacon, ost, nødder eller rejer.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Indlægaf Wizzze » 18. okt 2016, 19:35

0
Do as I say! :whip:
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 20. okt 2016, 20:03

Wizzze skrev:http://ekstrabladet.dk/kup/franskbroeds-fup-populaert-rugbroed-er-et-hvedebroed/6354093

Det der gjorde mig lidt irriteret. Jeg prøver at holde øje med ting når jeg handler, og stort set alle af de her fupmadvarer havde jeg luret for længst. Men den her snød mig altså. Jeg var overbevist om, at vi købte rugbrød. Det gjorde vi så ikke :boo:
3
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Aspargsen

Indlægaf Aspargsen » 23. okt 2016, 20:18

Falstria skrev:Baconchips, ostepops og peanutrejer.

Det er vist mest majs tilsat smag, har aldrig set bacon, ost, nødder eller rejer.

Bacon Chips er dejlige :fløjt:
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 24. okt 2016, 07:57

Der er nu peanuts i peanutrejer. Min allergi gør nemlig, at jeg ikke kan spise så mange af dem som jeg gerne ville :trist:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Indlægaf FruDulle » 24. okt 2016, 08:02

Rapfisk skrev:

Der er nu peanuts i peanutrejer. Min allergi gør nemlig, at jeg ikke kan spise så mange af dem som jeg gerne ville :trist:

Er peanutrejer det der hed peanutkugler i "gamle dage"?
0
Whatever
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 24. okt 2016, 08:04

FruDulle skrev:
Rapfisk skrev:

Altså, det er samme produkt, bare formet som "rejer" (ligesom osterejer, eller ostepops) i stedet for kugler.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Indlægaf FruDulle » 24. okt 2016, 08:06

Rapfisk skrev:
FruDulle skrev:
Rapfisk skrev:

Altså, det er samme produkt, bare formet som "rejer" (ligesom osterejer, eller ostepops) i stedet for kugler.

Godt at vide. Har ledt efter kuglerne, synes at de var gode. Men så tør jeg godt prøve rejerne :)
1
Whatever

Tilbage til "Mad og drikke"