Må jeg se jeres børneværelser?

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3380

Må jeg se jeres børneværelser?

Indlægaf FruDulle » 12. okt 2016, 14:33

Altså jeres børns børneværelser that is :)

Vi er ved at være færdige med første del af om og tilbygning og dermed er der et nyt børneværelse og et legeværelse klart.

Vi skal se lidt på indretning og især opbevaring. Særligt LEGO som der er temmeligt meget af allerede. Så jeg tænkte om i havde lyst til at flashe værelser?
1
Whatever
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1014

Re: Må jeg se jeres børneværelser?

Indlægaf Sorenspige » 13. okt 2016, 19:00

Kender du gruppen Børneværelse på FB?
1
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 14. okt 2016, 04:01

Næ, den må jeg finde. Der var ikke den store tilslutning her kan jeg jo fornemme :lol:
0
Whatever
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 2995

Indlægaf vibbsen » 15. okt 2016, 09:57

Jeg har intet imod at flashe Emmas værelse....Problemet er bare at det får du ikke meget ud af til dit formål....For alt Emmas lego står alligevel i stuen. Fordi jeg ikke har fundet en smart løsning til at opbevare det inde på hende værelse. Så det står på et bord i vores stue. Sammen med dukkehuset. Og ved siden af legekøkkenet :lol: :lol: :lol: :lol:

Måske du kan flashe DIT børneværelse når du har fundet en god løsning...Så kan jeg kopierer den :lol: :lol: :lol:

Grupperne med børneværelser på FB har jeg været med af. Med streg under HAR VÆRET. Det var slet slet ikke noget for mig. Jeg synes faktisk ikke at der var tale om en særlig inspirerende gruppe. Nærmere om et sted hvor man kunne blære sig med hvor god man var til at indrette i minimalistisk stil....Og jeg blev lynhurtigt træt af de skænderier som opstod i kølvandet af et uskyldigt spørgsmål om "Hvor opbevarer du barnets legetøj"....Jeg morede mig dog ganske godt når der en gang imellem var en der vovede et "Sikke et flot showroom" til et flash af de mange flash vi så af et der var en stort set komplet kopi af Sebra / Ferm Livings kataloget tilsat en kahler vase eller 2 :fløjt: :fløjt:
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 15. okt 2016, 12:08

Christoffers LEGO er også i stuen lige nu :rulle:

Jeg havde faktisk tænkt en løsning Hvor jeg havde to Trofast reoler med skuffer fra IKEA i hver side og så en bordplade sat i mellem dem på et par hyldeknægte.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 15. okt 2016, 12:11

0
Whatever
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 749

Indlægaf BlueBunny » 15. okt 2016, 12:33

Ser jo godt ud med farvesorteret LEGO. Må være en fryd for børnene. Men hvem skal gøre der? Er det ikke en del af det at lege med LEGO og perler at børnene sorterer og leder. Tror som oftest at de helt små børn er ligeglade med farven og går mere op i det de bygger?
Jeg ville være nervøs for at der så skulle ordnes endnu mere. For så vil det se rodet ud med blandede klodser når kasserne er navngivne.

Jeg har forsøgt en simpel udgave med "biler", "dyr", "trælegetøj" mv. Selv det er ikke noget der mine små gider :/

Vil gerne høre erfaringer. Om det rent faktisk fungerer i praksis :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 15. okt 2016, 13:10

Hvis du googler 'legobord IKEA' kommer der en del diy-løsninger frem som jeg egentlig synes er fine til børneværelset.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 15. okt 2016, 13:18

BlueBunny skrev:Ser jo godt ud med farvesorteret LEGO. Må være en fryd for børnene. Men hvem skal gøre der? Er det ikke en del af det at lege med LEGO og perler at børnene sorterer og leder. Tror som oftest at de helt små børn er ligeglade med farven og går mere op i det de bygger?
Jeg ville være nervøs for at der så skulle ordnes endnu mere. For så vil det se rodet ud med blandede klodser når kasserne er navngivne.

Jeg har forsøgt en simpel udgave med "biler", "dyr", "trælegetøj" mv. Selv det er ikke noget der mine små gider :/

Vil gerne høre erfaringer. Om det rent faktisk fungerer i praksis :)

Vi har sat billede på hver skuffe/kasse som det hører til. Så ved han hvor biler, tog osv hører til og smider det nemt i de forskellige skuffer
1
Whatever
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2064

Indlægaf Tibbler » 15. okt 2016, 14:46

Her er sønnens Lego i 2 sengeskuffer. Det fungerer rigtig fint, at man bare trækker en skuffe eller to ud. De har en god højde at sidde ved og det er rart at der er god plads til at rode rundt i klodserne, hvis man leder efter noget.
0
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1669

Indlægaf Allmost_Famous » 15. okt 2016, 16:24

Sønnike har sit Lego i sådan et Trofastmøbel, der ligner en trappe. Og det færdigbyggede har han så i en reol, mens byggeplader/flyvinger er skubbet om bag møblet.
0
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 737

Indlægaf ajnaM » 15. okt 2016, 18:27

Vi har en seng med tre udtræksskuffer indbygget. (Genial børneseng i øvrigt! Kan trækkes ud til en dobbeltseng, kan sættes sengehest på, og nogenlunde billig fra Ikea. :gogo:)

En skuffe er til lego, en til brio og en til udklædning/musikinstrumenter.

Derudover har vi legetøj i stuen i en reol med kasser i.
0
Mette
Kort karma: 2
Likede indlæg: 72

Indlægaf Mette » 15. okt 2016, 18:39

Her har de et legeværelse med en stor madras (som fungerer som gæsteseng når vi har gæster langvejs fra) og 2 lange hylder. På gulvet under hylderne står der 4 store stofkasser fra ikea. 1 med lego, 1 med udklædning, 1 med biler og 1 med værktøj. På hylderne står der film og bøger, musikinstrumenter, sørøverskib og diverse.
Baby legetøjet er i 2 kasser inde i stuen. Og lege køkken er i stuen.
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3224

Indlægaf DD_81 » 15. okt 2016, 18:41

har ingen billeder af ungernes værelser :)

Rasmus:
ca. 9-10 kvm, med skråvægge, døren ca. i midten af værelse.
højre væg: Ikea udtræksseng med 2 x skuffer under. Et lille ikea Lack bord for enden af sengen, med cd afspiler og en lampe.
venstre væg: 4 rums expedit reol, under skråtag. Et lille skrivebord, med væghængte holdere til div. 8 rums expedit reol, med 4 x kasser, bøger osv. ovenover denne hænger tv og dvd afspiller. ved Siden af er der et indbygget skab i en fløj.

Martin:
ca. 8-9 kvm med skråvægge. Døren er i venste side af rummet.
Sengen står langs væggen ud mod gangen, altså den væg der har fuld lofthøjde. Sengen er en gammel karlekammerseng med én stor skuffe under.
Under skråvæggen, 3 stks Ikea Stuva skuffer, den store model. alt legetøj er nede i kasser, skuffe under seng, og ovenpå skuffe-modulerne.
På gulvet har han et aflangt biltæppe.
På den ene væg har han et kæmpe stor foto-tapet med Dusty/flyvemaskiner

Lego har de i vores 1. sals stue, i et hjørne bag skorstenen. Vi bruger ikke stuen så meget, så det betyder at de kan få lov til at lade lego ligge i de perioder hvor de leget med det. De har også Flexitracks i stuen.

At vi har de 2 små, med knap 2 år imellem betyder at de har meget legetøj de leger med fælles, derfor så fordeler vi det også ofte efter kategori og ikke hvad der tilhører hvem, undtaget når det er nyt.
Og så er de kære børn jo bare i hele huset, med ting og sager her, der og allevegne. En kasse med perler og plader i et skab i stuen, tegnesager et andet sted, og de slæber op og ned, rundt og hen :) The never ending story ;)
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)

Tilbage til "Børn"