Hvordan bliver tonen herinde?

Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9619

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf kidkomb » 19. aug 2015, 10:51

Undskyld, Yvonne, det var ikke for, at hænge dig ud. Jeg har specificeret inde på jubii nu.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 387
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3812

Indlægaf Delfin » 19. aug 2015, 18:47

Yvooonne skrev:
Jeg mener at debatten skal indeholde alle slags mennesker - folk jeg er enige med - folk jeg er uenige med. Men jeg mener ikke debatten skal lægge side til debattører, der ikke kan finde ud af at debattere ordentligt. Folk der bare ødelægger tråde, konstant fordrejer tingene eller som er så ensporede og negative at andre debattører holder op med at debattere for at slippe for det. Der mener jeg at man i stedet for skal smide sådanne folk ud - så dem der gerne vil debattere (uanset hvad de så end mener) kan gøre det. Jeg mener det er vigtigere at tage hensyn til debattører der vil siden og vil debatterne end det er at "her er plads til alle".

Og så mener jeg også at der skal være højere til loftet - man skal ikke smides ud eller have en advarsel for at miste hovedet en dag eller pga en ophedet debat i ny og næ. Det kal der være plads til - og så skal man kigge på helheden og ikke på enkelte ord (som fx at ordet "idiot" er bortvisningsgrund, men andre mere passive-aggresive kommunikationsmetoder accepteres). Jeg mener man ødelægger stemningen hvis man på den måde skaber en side hvor man hellere vil have stikpiller og hentydninger end klar tale.

Den er svær, synes jeg, for hvordan vurderer man, hvad der skal til for at falde ind under de kategorier. Jeg kan godt finde eksempler på nogle, som jeg personligt finder irriterende, provokerende etc, men er det så de samme, som du finder irriterende?

(Jeg er på vej ud ad døren, så evt gensvar bliver først senere)
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5860

Indlægaf Dikus » 19. aug 2015, 20:50

Skumfidusen skrev:Jeg synes tonen er begyndende lummer hist og her. Vi er i hvert fald godt undervejs :D

:lol: Jeg var lige på vej for at skrive, at jeg havde den endelige dom: Lummer :D
0
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 19. aug 2015, 23:50

Yvooonne skrev:
Delfin skrev:
Yvooonne skrev:
Jeg mener at debatten skal indeholde alle slags mennesker - folk jeg er enige med - folk jeg er uenige med. Men jeg mener ikke debatten skal lægge side til debattører, der ikke kan finde ud af at debattere ordentligt. Folk der bare ødelægger tråde, konstant fordrejer tingene eller som er så ensporede og negative at andre debattører holder op med at debattere for at slippe for det. Der mener jeg at man i stedet for skal smide sådanne folk ud - så dem der gerne vil debattere (uanset hvad de så end mener) kan gøre det. Jeg mener det er vigtigere at tage hensyn til debattører der vil siden og vil debatterne end det er at "her er plads til alle".

Og så mener jeg også at der skal være højere til loftet - man skal ikke smides ud eller have en advarsel for at miste hovedet en dag eller pga en ophedet debat i ny og næ. Det kal der være plads til - og så skal man kigge på helheden og ikke på enkelte ord (som fx at ordet "idiot" er bortvisningsgrund, men andre mere passive-aggresive kommunikationsmetoder accepteres). Jeg mener man ødelægger stemningen hvis man på den måde skaber en side hvor man hellere vil have stikpiller og hentydninger end klar tale.

Den er svær, synes jeg, for hvordan vurderer man, hvad der skal til for at falde ind under de kategorier. Jeg kan godt finde eksempler på nogle, som jeg personligt finder irriterende, provokerende etc, men er det så de samme, som du finder irriterende?

Det er det man bruger admin og mods til - og så må man jo tage det op hvis det er et problem. Personligt er jeg sjældent i tvivl. Men selvfølgeligt vil der opstå tvivlsspørgsmål og så må man jo tage den derfra.

Jow det er jeg naturligvis klar på, men mods skal jo også finde frem til et fælles fodslag, og ingen siger, at det læner sig op ad hverken din eller min ide om, hvordan det skal være. Jeg synes, det er svært at udtale sig om på forhånd, hvordan tonen bliver.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 20. aug 2015, 00:12

Umiddelbart bliver det jo et team af moderatorer... så... det største problem bliver at undgå de lange knives nat og lignende drabelige tiltag mellem dem, når de skal blive enige :D
0
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 20. aug 2015, 00:16

.. og alt det sjove kommer til at ske bag kulisserne. Måske skulle man ansøge :-D
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 20. aug 2015, 00:38

Delfin skrev:.. og alt det sjove kommer til at ske bag kulisserne. Måske skulle man ansøge :-D

Åhhh ja... Eller nej... Hjælp. Ugennemtænkt.

Kan vi lave en tråd, hvor alle er moderatorer og indlæg og debattører kommer til afstemning?

*nåh ikke?*
0
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 20. aug 2015, 00:39

Den lyder underholdende :D
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 20. aug 2015, 00:41

Delfin skrev:Den lyder underholdende :D

Den moderator-tråd kommer til at give denne her tråd SÅ meget baghjul!
1
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 20. aug 2015, 04:57

Yvooonne skrev:
Delfin skrev:
Yvooonne skrev:
Delfin skrev:
Yvooonne skrev:

Det er det man bruger admin og mods til - og så må man jo tage det op hvis det er et problem. Personligt er jeg sjældent i tvivl. Men selvfølgeligt vil der opstå tvivlsspørgsmål og så må man jo tage den derfra.

Jow det er jeg naturligvis klar på, men mods skal jo også finde frem til et fælles fodslag, og ingen siger, at det læner sig op ad hverken din eller min ide om, hvordan det skal være. Jeg synes, det er svært at udtale sig om på forhånd, hvordan tonen bliver.

Man kan jo vælge nogle mod som bakker op omkring den linje man vælger og som kan finde ud af det med at læse helheden. Og så er det jo et mod. forum hvor de kan debattere det.

Er vi ikke lidt tilbage ved start nu?
Jeg tror ikke, jeg er sådan voldsomt uenig med dig, men jeg er stadig usikker på, hvem det er debatten ikke skal kunne rumme. Det finder jeg nok først ud af, når problemet opstår.
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 20. aug 2015, 13:02

Den skal jo helst kunne rumme alle :)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10254

Indlægaf icelady » 20. aug 2015, 13:11

Som udgangspunkt er det jo ikke "hvem", men "Hvad", debatten skal rumme og ikke rumme.

Det må være sprogbrug, retorik og væremåde overfor andre debattører, der skal være grund til moderation.

(og det tror jeg vi alle er enige om, som har skrevet i denne tråd.) :)
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Angelina » 25. aug 2015, 17:21

Fru Sunshine skrev:Jeg synes så, at det er lige fesent, at der ikke må være en unavngiven-tråd herinde. Eller rettere: at en anden debattør brokker sig over det og så sletter man.

Man må vel oprette de tråde, man vil. Andre kan jo bare lade være med at bruge dem.

Men der er jo heller ingen der har sagt man ikke .. men nogle der har sagt man helst var fri... det har trådstarter så taget til efterretning. Det er ikke det samme som at det er forbudt... mere som i at det er "frowned upon"
2
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4228

Indlægaf Flora » 25. aug 2015, 17:38

..jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 5. sep 2015, 21:28

Jeg er mest om natten i denne uge, så jeg kan ikke helt følge med her. Jeg læste noget i en tråd om trolls, om slettede profiler og noget andet fnidder om, hvad der skal slettes. Og et sted om magttrip i moderatorteamet. Hvad går det ud på?
0

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"