Hvordan bliver tonen herinde?

Brugeravatar
Ultraviolet
Kort karma: 83
Likede indlæg: 335

Re: Hvordan bliver tonen herinde?

Indlægaf Ultraviolet » 12. aug 2015, 14:52

Yvooonne skrev:

Jeg er helt enig med dig i dine punkter. Jeg er bare ikke enig i at man skal vente og se tingene an. For mig er der afgørende for om jeg flytter ind her - altså at der er en klar holdning til tonen herinde - og at den opretholdes. Hvis ikke så orker jeg det ikke. Det er det samme alle steder efterhånden - dindebat, artikelkommentarer, Facebook - fortsæt selv.

Som jeg lige skrev til icelady, så skal vi lige have løst alle de ting der er problemer med nu - det er det Patrick sidder og kæmper med (hvis i har bemærket det så har der været sjove ting med kortfunktionen (knapper der forsvandt og alt muligt) i dag. Når der er styr på de ting så laver jeg en efterlysning af folk der har lyst til at moderere og så får vi lagt nogle retningslinjer ud.
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 12. aug 2015, 14:58

Yvooonne skrev:
Ultraviolet skrev:Jeg tænker heller ikke det behøver være klar i morgen. Jeg har bemærket at flere savnede debattører er fundet herinde - måske har de det lige som mig? At man egentligt gerne vil være aktiv, men savner et sted at være det, hvor det er til at holde ud at være. Så måske er vi flere som mig?

Det tror jeg i høj grad.

Og jeg tror også, der vil komme en god løsning på modereringen, stille og roligt. Og især, når/hvis behovet opstår!
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10355

Indlægaf icelady » 12. aug 2015, 15:00

Ultraviolet skrev:
Præcis - jeg tror meget ofte at jeg ville have lyst til at banne folk fordi jeg personligt synes at de er nogle tumper. Og det er jo ikke så konstruktivt.
Jeg tænker at vi ihvertfald lige venter til alt det der skal på plads er kommet det (det med at kort er synlige for andre, de ting angelina efterlyste som jeg lige har glemt hvad var og de andre småting). Det er det der optager mest tid hos os lige nu nemlig. Når det fungerer så laver jeg en efterlysning af moderator-lystne folk og så kan vi finde ud af om der er nogen der har lyst til det og hvor strikse vi skal være herinde.

Alt er jo på prøv-os-frem-måden - vi er to mennesker der aldrig har prøvet det her før :afro:

Det kan hurtigt blive en kedelig debat hvis man smider alle dem ud, man er uenig med :D

Men ja, man skal netop sætte sig ud over ens egne holdninger; i FB-gruppen er der et par stykker, hvor man bare ved hvad der kommer når de skriver. Og det er ikke holdninger jeg deler på nogen måde.
Men så længe de holder en sober tone får de lov at blive, for de formår (til dels) at kunne debattere på en god måde og ikke falde ned på "arh, men det er jo bare noget du siger og så passer det altså bare ikke"-niveauet. Eller det alternative, hvor man sviner andre til.

Så jeg synes personligt, I skal lige se tiden an.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ultraviolet

Indlægaf Ultraviolet » 12. aug 2015, 15:05

icelady skrev:
Ultraviolet skrev:
Præcis - jeg tror meget ofte at jeg ville have lyst til at banne folk fordi jeg personligt synes at de er nogle tumper. Og det er jo ikke så konstruktivt.
Jeg tænker at vi ihvertfald lige venter til alt det der skal på plads er kommet det (det med at kort er synlige for andre, de ting angelina efterlyste som jeg lige har glemt hvad var og de andre småting). Det er det der optager mest tid hos os lige nu nemlig. Når det fungerer så laver jeg en efterlysning af moderator-lystne folk og så kan vi finde ud af om der er nogen der har lyst til det og hvor strikse vi skal være herinde.

Alt er jo på prøv-os-frem-måden - vi er to mennesker der aldrig har prøvet det her før :afro:

Det kan hurtigt blive en kedelig debat hvis man smider alle dem ud, man er uenig med :D

Men ja, man skal netop sætte sig ud over ens egne holdninger; i FB-gruppen er der et par stykker, hvor man bare ved hvad der kommer når de skriver. Og det er ikke holdninger jeg deler på nogen måde.
Men så længe de holder en sober tone får de lov at blive, for de formår (til dels) at kunne debattere på en god måde og ikke falde ned på "arh, men det er jo bare noget du siger og så passer det altså bare ikke"-niveauet. Eller det alternative, hvor man sviner andre til.

Så jeg synes personligt, I skal lige se tiden an.

Det ender vi også med :)
Ville også meget gerne have at de fleste større beslutninger er ihvertfald delvist brugerbestemt. Både fordi vi ingen erfaring har og fordi jeg bedst selv kan li' det når man føler at der bliver lyttet til de ting man selv kommer med. Så det er rigtig fint at tråden her blev lavet og folk lige taler sammen og hvad der er smart at gøre :-D
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
TurtleSpeed
Kort karma: 100
Likede indlæg: 595

Indlægaf TurtleSpeed » 12. aug 2015, 16:00

Ultraviolet skrev:Vi havde forestillet os lidt at det enten var helt frit, med undtagelse af trolls/spam, eller at der blev modereret mildt. Jeg synes det er blevet for meget inde på jubii hvor alt der ikke er fuldstændig on topic nærmest bliver slettet. Jeg er ikke selv fan af racister/homofober/andre hadefulde mennesker, men jeg samtidig lidt svært ved at finde ud af hvor grænsen går. Der er f.eks en debattør der ofte opretter debatter inde på jubii omkring ting der er muslimers skyld, men personen virker ikke decideret hadefuld (på den der krittenstein måde) - bare fordomsfuld og lidt DF-agtig. Og jeg ved ærlig talt ikke hvor man skal sætte grænsen.

Hvis der er nogen der har lyst til at være moderatorer, så kan vi prøve at lave nogle fælles "regler for god opførsel" :-P ). Patrick har en del at se til med administrationen/alt det tekniske og jeg har ikke tid (eller forstand) på at moderere et forum - jeg vil gerne være med inde over men tænker at det nok bør være nogle der har lysten til det?

Så ja - hvis der er nogle stykker der melder sig, så finder vi ud af at lave en lille moderatorstab og hvis ikke så bliver kun det allerværste troll-ning/spamming/ulovligheder sorteret fra.

Jeg hjaelper gerne til. Taenker det er en fordel mht. tidsforskellen for saa kan jeg maaske vaere online, naar andre folk ikke kan det.
0
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Modesty Blame » 12. aug 2015, 17:15

Jeg ved ikke vel, men altså, jeg var moderator en overgang på jubii, og det var sågu umuligt at gøre alle tilfredse. Selvom jeg forsøgte at "lytte" og bruge min sunde fornuft, så var der altid nogen, der blev sure/kede af det/utilfredse. Jeg ville blive ked af, hvis vi udelukkede brugere uden at give dem en chance. Det handler for mig ikke om, at det skal være nogen, jeg er grundlæggende enig med, men mere om, at de opfører sig ordentligt.
0
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Indlægaf D.itsen » 12. aug 2015, 20:28

mariannaa skrev:
Whoosh skrev:Hvor pokker blev mit indlæg af?! :gruble:

Det er høvdingen som har sneget sig med herind :ninja:

Det må man ikke engang joke med :naughty:
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9730

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2015, 20:36

Altså et alsidigt moderator-team synes jeg faktisk fungerede fint en overgang på jubii (i gamle dage).
Det kunne desværre godt blive lidt for inderkreds-agtigt til tider og dér gik der nogle gange lidt voksenmobning i den.

Jeg er enig med andre i, at debattører, der altid er på tværs, er trælse, men med til, at gøre debatter levende.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
missme
Kort karma: 10
Likede indlæg: 110

Indlægaf missme » 12. aug 2015, 21:32

Jeg kan virkelig tænke om nogle meddebattører at de er nogle idioter, når jeg igen ser en "alt er muslimernes skyld" eller "liberalisterne bliver verdens undergang" tråde. Men det herlige er jo, at jeg bare kan lade være med at læse deres tråde eller gå ind i diskussioner med dem. Og jeg har bestemt ikke brug for at de skal smides ud selvom tonen og stemning sjældent er særlig positiv eller rummende omkring dem.

Men hvis folk gentagne gange er ubehagelige imod meddebattører og ikke retter ind efter advarsler, så forstår jeg godt at man må blokere dem fra siden. Der skal jo være plads til alle, som vil give plads til andre.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2015, 21:36

Yvooonne skrev:
missme skrev:Jeg kan virkelig tænke om nogle meddebattører at de er nogle idioter, når jeg igen ser en "alt er muslimernes skyld" eller "liberalisterne bliver verdens undergang" tråde. Men det herlige er jo, at jeg bare kan lade være med at læse deres tråde eller gå ind i diskussioner med dem. Og jeg har bestemt ikke brug for at de skal smides ud selvom tonen og stemning sjældent er særlig positiv eller rummende omkring dem.

Men hvis folk gentagne gange er ubehagelige imod meddebattører og ikke retter ind efter advarsler, så forstår jeg godt at man må blokere dem fra siden. Der skal jo være plads til alle, som vil give plads til andre.

Men hvad gør man så hvis man nu gerne vil debattere integration eller flygtningepolitik? Det kan man jo ikke hvis man bare dropper de tråde. Det er det der er sket på dindebat er min egen lille lommefilosofi. Når man til sidst bare giver op, så vinder det negative - så er det kun dem der er plads til. I fx Kultur og Samfund.

Hvis man nu har de irriterende debattører på ignore? Kan man så debattere uden at det bliver helt forvirrende? (Jeg har ikke selv nogen på ignore, så jeg aner det ikke)
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
missme

Indlægaf missme » 12. aug 2015, 21:43

Yvooonne skrev:
missme skrev:Jeg kan virkelig tænke om nogle meddebattører at de er nogle idioter, når jeg igen ser en "alt er muslimernes skyld" eller "liberalisterne bliver verdens undergang" tråde. Men det herlige er jo, at jeg bare kan lade være med at læse deres tråde eller gå ind i diskussioner med dem. Og jeg har bestemt ikke brug for at de skal smides ud selvom tonen og stemning sjældent er særlig positiv eller rummende omkring dem.

Men hvad gør man så hvis man nu gerne vil debattere integration eller flygtningepolitik? Det kan man jo ikke hvis man bare dropper de tråde. Det er det der er sket på dindebat er min egen lille lommefilosofi. Når man til sidst bare giver op, så vinder det negative - så er det kun dem der er plads til. I fx Kultur og Samfund.

Jeg mener netop ikke at de tråde skal slettes. Jeg orker dem bare ikke, så jeg springer hen over dem.
Eller faktisk så vil jeg gerne diskutere indvandring og flygtningepolitik, men hvis udgangspunktet er, som det i nogle tråde starter med, at alt ondt i denne verden er muslimernes skyld, så bliver det bare for meget op ad bakke for mig.

Det er kun i de tilfælde hvor en bruger konsekvent er ubehagelig overfor andre på debatten, at jeg mener at det er nødvendig at skride til handling.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2015, 21:45

Haha, nej ok, point taken :lol:
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
missme

Indlægaf missme » 12. aug 2015, 21:55

Yvooonne skrev:
missme skrev:
Yvooonne skrev:

Jeg mener netop ikke at de tråde skal slettes. Jeg orker dem bare ikke, så jeg springer hen over dem.
Eller faktisk så vil jeg gerne diskutere indvandring og flygtningepolitik, men hvis udgangspunktet er, som det i nogle tråde starter med, at alt ondt i denne verden er muslimernes skyld, så bliver det bare for meget op ad bakke for mig.

Det er kun i de tilfælde hvor en bruger konsekvent er ubehagelig overfor andre på debatten, at jeg mener at det er nødvendig at skride til handling.

Men hvad så hvis man nu er mig - jeg vil gerne debattere det. Men jeg gør det samme som dig - bliver væk når tonen er muslimhadsk. Hvor er der så plads til mig henne? Ikke at jeg er vigtig - men altså som eksempel. Jeg tænker bare at man i overrummelighed afviser nogle andre. Og der mener jeg så bare at man kunne sige nej tak til de hadfyldte og ja tak til de nuancerede.

Det er en rigtig god pointe.
Det bliver nok bare svært at vurdere hvornår man er hadefuld "nok". Den vurdering afhænger nok lidt af, om man har et hagekors hængende over sengen eller et billede af Johanne Schmidt-Nielsen ;)
Der er selvfølgelig dem som bare er way out there, hvor islam for skyld for at fru Jensen ikke kan få to bade om ugen og lign, de ligger måske lige til højre foden. Men vores grænser er jo forskellige, og det som nogle opfatter som hadefulde holdninger, det opfatter andre som realisme.

Jeg er i hvert fald glad for, at det ikke er mig som er moderator :fløjt: :lol:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 12. aug 2015, 22:01

Men det ER jo en rigtig god pointe. For jeg tror, du har helt ret: Vi holder os alle sammen ude af de der tråde, fordi vi simpelthen ikke orker dem.

Omvendt er det også meget tungt at debattere - og det i sig selv kan jo afholde en del.
0
Brugeravatar
Ultraviolet

Indlægaf Ultraviolet » 12. aug 2015, 22:04

Yvooonne skrev:

Det er også lidt der jeg går i stå - for personligt bryder jeg mig ikke om "alt er indvandrenes skyld" "homoer er unaturlige"-typerne. Men jeg kan godt anderkende at andre mener noget andet end mig selvom jeg er lodret uenig. Men når det så kommer til debatter og man er så langt fra hinanden, så bliver det sjældent en god debat. Altså, det bliver bare mudderkastning og ikke spor interessant at bruge tid på.

Det er lidt derfor jeg gerne vil have det er noget vi får besluttet i fællesskab.
0

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"