Jobjagter-tråden

1234
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1262

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 1234 » 13. jun 2018, 14:34

Er I sikker på en sen dato altid betyder de har en intern kandidat? Vi har haft en hel del pressede opslag på mit arbejde, hvor det var meget kort tid til at sige op/forhandling og det var altså ikke fordi vi havde en intern kandidat, men fordi vi virkelig havde brug for en hurtig.

Årsagen til jeg spørger er at den stilling jeg vil søge har samtale 28.juni med start August, så nu jeg helt bekymret for jeg alligevel ikke har en reel chance. Ogsåordi de nævner at interne og eksterne bliver behandlet samtidig og samtale tidspunktet er meget specifikt.
0
AstaPasta
Kort karma: 10
Likede indlæg: 756

Indlægaf AstaPasta » 13. jun 2018, 14:58

1234 skrev:Er I sikker på en sen dato altid betyder de har en intern kandidat? Vi har haft en hel del pressede opslag på mit arbejde, hvor det var meget kort tid til at sige op/forhandling og det var altså ikke fordi vi havde en intern kandidat, men fordi vi virkelig havde brug for en hurtig.

Årsagen til jeg spørger er at den stilling jeg vil søge har samtale 28.juni med start August, så nu jeg helt bekymret for jeg alligevel ikke har en reel chance. Ogsåordi de nævner at interne og eksterne bliver behandlet samtidig og samtale tidspunktet er meget specifikt.

Jeg synes mange opslag har urealistiske datoer. Det lægger jeg intet i. På min arbejdsplads er de også langsommere end de selv lige troede, da opslaget blev skrevet.
Så vidt jeg forstod det oprindelige indlæg her i tråden, var der decideret nævnt i opslaget, at der var en kvalificeret intern ansøger.
1
1234

Indlægaf 1234 » 13. jun 2018, 15:01

AstaPasta skrev:
1234 skrev:Er I sikker på en sen dato altid betyder de har en intern kandidat? Vi har haft en hel del pressede opslag på mit arbejde, hvor det var meget kort tid til at sige op/forhandling og det var altså ikke fordi vi havde en intern kandidat, men fordi vi virkelig havde brug for en hurtig.

Jeg synes mange opslag har urealistiske datoer. Det lægger jeg intet i. På min arbejdsplads er de også langsommere end de selv lige troede, da opslaget blev skrevet.
Så vidt jeg forstod det oprindelige indlæg her i tråden, var der decideret nævnt i opslaget, at der var en kvalificeret intern ansøger.

Jeg ved godt at det specifikke opslag var anderledes. Det fik mig bare til at være nervøs for, at jeg spildt min tid, fordi jeg er lidt presset i forhold til jeg også er ved planlægge og afholde et bryllup i samme periode som ansøgningen skal skrives :lol:
0
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 125
Likede indlæg: 501

Indlægaf Maanii » 13. jun 2018, 15:01

ajnaM skrev:
Rapfisk skrev:Jeg synes, det er fedt, de skriver det. Så kan man overveje, om man vil lægge kræfterne i det. Jeg har mere end én gang oplevet, at man valgte en ekstern kandidat frem for den interne, men der er selvfølgelig en øget risiko. På denne slipper man for at bruge tid på en ansøgning (og samtaler), hvis man ikke virkelig gerne vil stillingen.

Men det sagt, så tror jeg, jeg ville tage det som et vink med en vognstang, at de som offentlig arbejdsplads skrev det allerede i opslaget.

Jeg ringede dem op i dag og luftede min bekymring, og det blev i høj grad bekræftet.
Hun ville gerne være ærlig og sige at de er MEGET glade for deres interne kandidat.

Jeg er så stædig nok til at søge i trods.

Det er en grafisk stilling, og jeg kan tydeligt se at eksekveringen på deres nuværende materialer er markant ringere kreativt og teknisk end mit niveau.

Så må de sgu selv vurdere om de kan stå inde for deres egen rekruttering.
10
Put egg on my house, I kill what you love!
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 942
Likede indlæg: 7992

Indlægaf Rapfisk » 13. jun 2018, 15:17

I princippet kan man klage over et afslag som enhver anden forvaltningsafgørelse. Det ville jeg nok ikke gide, men det burde man måske i sådan et tilfælde, hvor man vurderer, at de har valgt på et usagligt grundlag.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 125
Likede indlæg: 501

Indlægaf Maanii » 13. jun 2018, 15:24

Rapfisk skrev:I princippet kan man klage over et afslag som enhver anden forvaltningsafgørelse. Det ville jeg nok ikke gide, men det burde man måske i sådan et tilfælde, hvor man vurderer, at de har valgt på et usagligt grundlag.

Jeg er stædig nok til jeg godt kunne finde på det ren og skær af princip.

De fanger mig så også på et uheldigt tidspunkt hvor jeg 2 gange på en uge har brugt tid på ansøger til stillinger som viser sig reelt ikke at eksisterer. Det er min fritid simpelthen for dyrebar til.
0
Put egg on my house, I kill what you love!
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 942
Likede indlæg: 7992

Indlægaf Rapfisk » 13. jun 2018, 15:32

Maanii skrev:
Rapfisk skrev:I princippet kan man klage over et afslag som enhver anden forvaltningsafgørelse. Det ville jeg nok ikke gide, men det burde man måske i sådan et tilfælde, hvor man vurderer, at de har valgt på et usagligt grundlag.

Jeg er stædig nok til jeg godt kunne finde på det ren og skær af princip.

De fanger mig så også på et uheldigt tidspunkt hvor jeg 2 gange på en uge har brugt tid på ansøger til stillinger som viser sig reelt ikke at eksisterer. Det er min fritid simpelthen for dyrebar til.

I så fald: http://pav.perst.dk/Publikation/Ansaett ... ingen.aspx

Du har ret til en begrundelse for afslaget med angivelse af, hvad der har været lagt vægt på, men det skøn, de har foretaget (at det er en anden, der er bedre kvalificeret), kan normalt ikke påklages. Derfor er det usandsynligt, at man får noget særligt ud af det, men man kan i hvert fald få dem til at tænke sig om.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
1234

Indlægaf 1234 » 13. jun 2018, 16:25

AstaPasta skrev:

Jeg undersøgt lidt mere rundt og kan se den er slået op af en del medarbejdere og UCN selv på linkedin. Det vil jeg tro de ikke gad, hvis de allerede havde en intern kandidat.

Jeg har fået lavet CV´et det var overraskende let at opdatere og tilpasse det.
Ansøgningen tror jeg til gengæld bliver lidt sværere.
2
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4764

Indlægaf DenSyngendeLussing » 13. jun 2018, 17:21

Nå, men jeg har egentlig gode nyheder. Jeg har efterhånden fået oparbejdet så god en regelmæssig indtjening som freelancer, at jeg ikke længere har behov for supplerende dagpenge, så jeg har fra dags dato afmeldt mig som ledig på Jobnet. Store er pengene ikke, men til gengæld slipper jeg for at være slave af dagpengesystemet og for klapjagt, hån og trusler om karantæne. Jeg er officielt selvforsørgende og kan bruge min fritid helt som jeg vil uden at skulle stå skoleret, hurra!

Jagten på den faste månedsløn fortsætter, men hold op, hvor er det fedt at kunne hoppe af cirkusvognen og sige, "fuck jer, jeg klarer mig selv." :)
39
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 172
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2622

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 14. jun 2018, 07:42

Jeg går og venter på svar på den samtale jeg var til i mandags. Min fornemmelse er ret god, men omvendt så fik jeg afslag på det job jeg var til samtale på i sidste uge, selvom jeg også der havde en virkelig god fornemmelse.
Jeg havde egentlig besluttet mig for at vente med at søge på et nyt opslag indtil jeg fik svar på mandagssamtale. Men i går sendte jeg alligevel ansøgningen, fordi det opslag bare lød ret interessant. Det er en af de ansøgninger hvor jeg skyder lidt højt, hvorimod samtalen i mandags var på et job hvor jeg havde skudt lavt. Jeg har bare lidt følelsen af at motivationen til sådan et job kan blive en udfordring på sigt. Men omvendt så kan det være det jeg søgte i går vil være for stor en mundfuld.
Det irriterer mig bare at jeg ikke helt kan overbevise mig selv om at det i mandags kunne være et spændende job. Har bare virkelig lyst til noget udfordrende der vil kræve noget ekstra af mig. Sjovt nok så nævnte de faktisk det til samtalen i mandags, at spørgsmålet var om det var udfordrende nok til mig. Så måske ender jeg med at blive fravalgt på det.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 172
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2622

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 14. jun 2018, 13:10

NejJegErIkkeAsiat skrev: Så måske ender jeg med at blive fravalgt på det.

Det gjorde jeg så ikke :D Jeg er lige blevet tilbudt jobbet med opstart 1. august.
Lige med det forbehold at vi kan blive enige om lønnen. Jeg vil gerne have jobbet, men kun hvis jeg får hvad der svarer til deres øverste sats.
Jeg har sådan en lidt speciel følelse omkring det her, for jeg kan ikke finde ud af hvor meget af min motivation der går på at jeg bare gerne vil væk fra mit nuværende job. Nok en del. Men nu må jeg lige bruge de næste dage på at indstille mig. Mit nuværende job var heller ikke drømmejobbet da jeg søgte det. Men det udviklede sig positivt (før det så gik galt mellem mig og min leder), så jeg tænker at det her nye job også kan give både nye erfaringer, udfordringer og måske åbne nogle døre. Der skal bare ske noget nu.
26
Nomnom
Kort karma: 21
Likede indlæg: 161

Indlægaf Nomnom » 14. jun 2018, 15:15

Jeg var til jobsamtale i dag. Fortalte om min stress - faktisk som noget af det første. De sagde det var sejt jeg var så ærlig. Nu håber jeg ikke jeg var FOR ærlig.
De virkede positive og vi grinte ret meget i løbet af samtalen og lavede sjov. Det var faktisk ret hyggeligt. Eleven, som var med til samtalen var virkelig glad for at være der og det virkede som om der var et godt elevsammenhold.
Får svar enten i morgen eller mandag. Jeg er meget spændt. Kan virkelig godt se mig selv være der og det er et plus for mig, at det er i offentlig administration.
Skal også til en samtale i morgen - dog i alm. administration.
10
1234

Indlægaf 1234 » 14. jun 2018, 15:18

Jeg har fået sendt min første ansøgning nogensinde mens jeg har et arbejde. Det føles lidt sært. Nu måvi se om jeg kommer til samtale, men ligegyldigt hvad så har jeg da heldigvis et arbejde, så kan tillade mig at være kræsen i det jeg søger.
1
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 49
Likede indlæg: 710

Indlægaf Lalana » 15. jun 2018, 07:11

Jeg har jo sagt mit job op og stopper pr 30/6, men er lidt i tvivl om hvordan/ om jeg skal skrive det i min ansøgning. Har kun fået sendt et par ansøgninger siden jeg sagde op, og der skriver jeg bare i ansøgningen at jeg i øjeblikket arbejder her... på mit CV har jeg fjernet uopsagt stilling under mit nuværende job og bare skrevet hvornår jeg startede og så - nuværende stilling.

Jeg har egentlig ikke noget imod at skrive i ansøgningen at jeg har sagt op jeg synes bare det er svært at forklare kort og vil helst ikke bruge en masse plads på det i ansøgningen heller. Når jeg endelig stopper i mit job om et par uger tænker jeg at skrive "i mit tidligere job" men ved faktisk heller ikke om jeg på det tidspunkt i ansøgningen skal komme ind på at jeg selv har sagt op eller bare lade dem spørge ind til den slags ved en eventuel samtale?

Hvad tænker i ?
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1264
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12287

Indlægaf 2SHY » 15. jun 2018, 07:45

Lalana skrev:Jeg har jo sagt mit job op og stopper pr 30/6, men er lidt i tvivl om hvordan/ om jeg skal skrive det i min ansøgning. Har kun fået sendt et par ansøgninger siden jeg sagde op, og der skriver jeg bare i ansøgningen at jeg i øjeblikket arbejder her... på mit CV har jeg fjernet uopsagt stilling under mit nuværende job og bare skrevet hvornår jeg startede og så - nuværende stilling.

Jeg har egentlig ikke noget imod at skrive i ansøgningen at jeg har sagt op jeg synes bare det er svært at forklare kort og vil helst ikke bruge en masse plads på det i ansøgningen heller. Når jeg endelig stopper i mit job om et par uger tænker jeg at skrive "i mit tidligere job" men ved faktisk heller ikke om jeg på det tidspunkt i ansøgningen skal komme ind på at jeg selv har sagt op eller bare lade dem spørge ind til den slags ved en eventuel samtale?

Hvad tænker i ?

Jeg ser ikke nogen grund til at nævne det
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Job"