Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1393
Likede indlæg: 5415

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Spjaerten » 11. jan 2019, 09:15

Jeg har takket nej tak fordi 1) sådan noget gær jeg ikke 2) ret meget drømmefirma jeg er blevet ansat iog ved hvad jeg får.

Tvivler på jeg kommer til tænke hvad nu hvis.
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 223
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 3650

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 11. jan 2019, 09:55

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg har i øvrigt søgt job her til aften. Egentlig sad jeg (som sædvanlig) og kedede mig på job, og tænkte at jeg måske skulle kigge på Jobnet. Normalt tjekker jeg kun Jobindex. Men fandme ikke om der var to interessante opslag. I sær det ene var en perfekt match.
Så nu er ansøgningen sendt.

Min kone gjorde mig i går opmærksom på, at i det andet jobopslag stod der at de indkaldte løbende indtil de havde fundet den rette.
Så jeg skyndte mig at sende ansøgning i går aftes. Nu er der to ude.

Da jeg søgte jobs sidste år var der langt mellem snapsene og flere gange søgte jeg jobs hvor jeg var lidt i tvivl om det var det rigtige. Det var jeg egentlig også da jeg søgte jobbet som jeg fik i august...og vel derfor jeg allerede nu søger videre.
Men de to ansøgninger jeg har ude nu, er vel blandt de jobs der har matchet mig absolut bedst af alle jobs jeg har søgt de seneste år. De er ret forskellige, hvor det ene er ret teambaseret hvor man skal koordinere og samarbejde direkte med kolleger, mens det andet virker meget selvstændigt hvor man har midt- og vestsjælland som arbejdsplads. Et job mere eller mindre uden kolleger tror jeg. Men arbejdsopgaverne i begge jobs virker spændende og som noget der vil passe mig super godt.
2
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 182
Likede indlæg: 2865

Indlægaf RavenClaw » 11. jan 2019, 17:09

Nå, en af de stillinger, jeg skal søge, er jo i Odense, og jeg er bosat på Midtsjælland. Skal jeg formulere i ansøgningen, at jeg er parat til at flytte til Odense? Jeg tænker jo, at jeg kan blive sorteret fra, hvis der står, at jeg bor i en anden landsdel. Det er et deltidsjob.
1
I'll put my armor on, show you how strong I am
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 262
Likede indlæg: 5106

Indlægaf Tilly » 11. jan 2019, 19:33

RavenClaw skrev:Nå, en af de stillinger, jeg skal søge, er jo i Odense, og jeg er bosat på Midtsjælland. Skal jeg formulere i ansøgningen, at jeg er parat til at flytte til Odense? Jeg tænker jo, at jeg kan blive sorteret fra, hvis der står, at jeg bor i en anden landsdel. Det er et deltidsjob.

Ja det ville jeg nævne kort sidst i ansøgningen :)
1
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1927

Indlægaf Pyjamas » 11. jan 2019, 20:59

Jeg er i en tidsbegrænset stilling, som stopper om et par uger. Jeg har kun søgt et job, som jeg overraskende nok blev kaldt til samtale til og var til i går.
Jeg synes, det gik rigtig fint! Det gjorde mig ret nervøs med 5 (!!) interviewere, men de var rigtig søde og virkede glade for mig. Jeg ved, der har været mange ansøgere, og jeg regner ikke med, det bliver mig, selvom jeg gerne vil arbejde der. Jeg er ikke særlig fleksibel med arbejdstider (jeg er alenemor), og jeg har ikke meget erfaring, men til gengæld er jeg ret awesome til mit fag! :)
Men det var skønt at få bekræftelsen og lige at få øvet at gå til samtale igen.
4
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 242
Likede indlæg: 3863

Indlægaf TinaW » 12. jan 2019, 04:59

RavenClaw skrev:Nå, en af de stillinger, jeg skal søge, er jo i Odense, og jeg er bosat på Midtsjælland. Skal jeg formulere i ansøgningen, at jeg er parat til at flytte til Odense? Jeg tænker jo, at jeg kan blive sorteret fra, hvis der står, at jeg bor i en anden landsdel. Det er et deltidsjob.

Jeg boede i Sønderjylland, da jeg søgte job her, hvor jeg bor nu.
Min kæreste boede jo så herovre i forvejen, så det nævnte jeg i ansøgningen. At planen var at flytte hertil.
1
IrmaPigen
Kort karma: 499
Likede indlæg: 5667

Indlægaf IrmaPigen » 12. jan 2019, 09:46

Man kan sagtens pendle til Odense, og da især, hvis det er deltid.

Jeg har haft to kollegaer med fuldtidsjob som pendlede København - Fyn.

Jeg ville ikke gøre et større nummer ud af det i ansøgningen.
0
Nomnom
Kort karma: 29
Likede indlæg: 237

Indlægaf Nomnom » 12. jan 2019, 19:25

Ja jeg ville skrive det tydeligt i ansøgningen. Min mor har siddet i ansættelsesudvalg engang og hun fortalte mig, at de fra starten frasorterede alle, som boede langt væk fra arbejdsstedet, da de så ansøgningerne, som en slags pligtansøgninger, hvis ikke det stod tydeligt at de ville flytte. Sådan er det jo garanteret ikke alle steder, men nogen tænker altså sådan - og så er det måske meget godt at vise fra starten, at man altså ikke bare søger jobbet af pligt.
4
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 182
Likede indlæg: 2865

Indlægaf RavenClaw » 12. jan 2019, 19:28

Nomnom skrev:

Ja jeg ville skrive det tydeligt i ansøgningen. Min mor har siddet i ansættelsesudvalg engang og hun fortalte mig, at de fra starten frasorterede alle, som boede langt væk fra arbejdsstedet, da de så ansøgningerne, som en slags pligtansøgninger, hvis ikke det stod tydeligt at de ville flytte. Sådan er det jo garanteret ikke alle steder, men nogen tænker altså sådan - og så er det måske meget godt at vise fra starten, at man altså ikke bare søger jobbet af pligt.

Således at det stod i det første afsnit? Jeg har lige nu skrevet, at jeg flytter til Odense til foråret for at studere på X uddannelse (som desuden er ret relevant for jobbet), men jeg har skrevet det til sidst.
0
I'll put my armor on, show you how strong I am
Nomnom
Kort karma: 29
Likede indlæg: 237

Indlægaf Nomnom » 12. jan 2019, 20:32

RavenClaw skrev:
Nomnom skrev:

Således at det stod i det første afsnit? Jeg har lige nu skrevet, at jeg flytter til Odense til foråret for at studere på X uddannelse (som desuden er ret relevant for jobbet), men jeg har skrevet det til sidst.

Næ ikke nødvendigvis i første afsnit, men bare så det fremgår tydeligt. Synes det lyder fint det du har skrevet :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 733
Likede indlæg: 7956

Indlægaf Pandesteg » 12. jan 2019, 20:38

Jeg ville helt klart også skrive det, Ravenclaw. Ellers ville jeg være bange for at det blev opfattet som en “skal skrive 4 ansøgninger om ugen fordi A-kassen svinger pisken”-ansøgning.
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1313
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12839

Indlægaf 2SHY » 12. jan 2019, 20:39

Jeg skrev i sidste afsnit noget med at jeg var flytbar. Min ansøgning var faktisk sorteret fra af min leder pga af afstanden men dem der sad i ansættelsesudvalget havde set det med at være flytbar og derfor kom jeg til samtale og landede dermed en fast stilling
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 12
Likede indlæg: 215

Indlægaf Kruspersille » 13. jan 2019, 14:02

Nå, men jeg vil gerne være med i hulen her :) Jeg er kommet dertil, at jeg er så træt af mit nuværende arbejde, at jeg er på nippet til at sige min stilling op uden at have noget andet. Arbejdsmiljøet er efterhånden så dårligt, alle bagtaler alle (inkl. mig), og jeg har en kollega, der udviser mobbende adfærd - især overfor mig - og jeg kan mærke, at jeg er ved at have nået grænsen for, hvad jeg kan holde til. Derudover hænger rigtig mange af arbejdsopgaverne mig ud af halsen, især alle de møder, vi konstant skal gå til og alt det arbejde, der følger med dem.
Så nu skal der søges job! Jeg har lige søgt en stilling, og der er tre andre relevante, jeg skal have søgt de næste par dage. Det er ikke dem alle, der lyder lige attraktive, men man kan jo blive glædeligt overrasket :)
Jeg drømmer virkelig om to mdr. på dagpenge, hvor jeg kan mærke efter, hvad jeg egentlig har lyst til, så jeg ikke bare søger vildt for at komme væk. De sidste to år har virkeligt været hårde, og jeg kan mærke, at jeg trænger til at trække vejret helt ned i maven.. Men altså, der er jo ingen garanti for job efter to mdr., så jeg tør ikke helt.
0
kattekonen
Kort karma: 9
Likede indlæg: 103

Indlægaf kattekonen » 13. jan 2019, 16:40

Kruspersille skrev:Nå, men jeg vil gerne være med i hulen her :) Jeg er kommet dertil, at jeg er så træt af mit nuværende arbejde, at jeg er på nippet til at sige min stilling op uden at have noget andet. Arbejdsmiljøet er efterhånden så dårligt, alle bagtaler alle (inkl. mig), og jeg har en kollega, der udviser mobbende adfærd - især overfor mig - og jeg kan mærke, at jeg er ved at have nået grænsen for, hvad jeg kan holde til. Derudover hænger rigtig mange af arbejdsopgaverne mig ud af halsen, især alle de møder, vi konstant skal gå til og alt det arbejde, der følger med dem.
Så nu skal der søges job! Jeg har lige søgt en stilling, og der er tre andre relevante, jeg skal have søgt de næste par dage. Det er ikke dem alle, der lyder lige attraktive, men man kan jo blive glædeligt overrasket :)
Jeg drømmer virkelig om to mdr. på dagpenge, hvor jeg kan mærke efter, hvad jeg egentlig har lyst til, så jeg ikke bare søger vildt for at komme væk. De sidste to år har virkeligt været hårde, og jeg kan mærke, at jeg trænger til at trække vejret helt ned i maven.. Men altså, der er jo ingen garanti for job efter to mdr., så jeg tør ikke helt.

Hej :) Er det et lille firma du arbejder i, så det ikke er muligt at få en anden stilling med andre arbejdsopgaver?

Har du prøvet at tale med ledelsen om det, i det mindste så det kan bedres lidt indtil du finder andet job?
1
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 12
Likede indlæg: 215

Indlægaf Kruspersille » 15. jan 2019, 20:06

kattekonen skrev:
Kruspersille skrev:Nå, men jeg vil gerne være med i hulen her :) Jeg er kommet dertil, at jeg er så træt af mit nuværende arbejde, at jeg er på nippet til at sige min stilling op uden at have noget andet. Arbejdsmiljøet er efterhånden så dårligt, alle bagtaler alle (inkl. mig), og jeg har en kollega, der udviser mobbende adfærd - især overfor mig - og jeg kan mærke, at jeg er ved at have nået grænsen for, hvad jeg kan holde til. Derudover hænger rigtig mange af arbejdsopgaverne mig ud af halsen, især alle de møder, vi konstant skal gå til og alt det arbejde, der følger med dem.

Hej :) Er det et lille firma du arbejder i, så det ikke er muligt at få en anden stilling med andre arbejdsopgaver?

Har du prøvet at tale med ledelsen om det, i det mindste så det kan bedres lidt indtil du finder andet job?

Det er et kæmpe firma, men en lille afdeling :) Jeg har faktisk fået nye opgaver, som jeg ser frem til, det var så det, der udløste en krise med min kollega. Ret skal være ret, hun 'mobber' ikke med intentionen om at mobbe, hun har bare en facon, der kan virke overgrebs-agtigt og et temperament, der løber af med hende. Men derfor er det jo hårdt alligevel at stå model til. Vi har fået talt ud, og der er ro på for nu. Men jeg kan mærke, at det ville være sundt for mig at komme videre. Jeg skal nok heller ikke vente alt for længe, hvis jeg gerne vil prøve noget andet arbejdsmæssigt. Jeg har været der i 14 år, og skulle nok være skiftet tidligere.
Tak for dit konstruktive forslag :)
0

Tilbage til "Job"