Jobjagter-tråden

Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf milisa » 18. dec 2015, 18:42

Øv en masse elendighed. Nu får jeg det helt dårligt..... For...... Jeg sidder nu med TO jobtilbud!!! Kalundborg og Bagsværd kæmper lige nu om min gunst! Og de bruger feje tricks, som kommer mig til gode!!! Pt er jeg 3000 kr højere brutto end gennemsnittet! I hører nærmere! Men det kan lykkes! Når jeg kan, så kan I også!
17
Tally-ho
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 19. dec 2015, 10:48

Nej hvor dejligt milisa, det glæder jeg mig til at høre mere om. Stort tillykke!
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 21. dec 2015, 14:21

Årh, hvor er I søde! Jeg kan heller ikke rigtig forstå det. Har så meget at fortælle jer, men jeg tør jo ikke sige noget, for tænk nu hvis jeg jinxer... Regner dog med at det hele er afklaret inden jul, og så skal jeg nok opdatere!
5
Tally-ho
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2921

Indlægaf JoyNips » 22. dec 2015, 08:53

Her hører jeg også til. Kinda... Jeg (og min kæreste - vi arbejder sammen) er blandt de 3900 udflytningsramte statsansatte.

Lige nu er det uklart, hvad min bedre halvdel og jeg gør - vores arbejdsplads har gjort det meget klart, at de gerne vil have os med. Vi har gjort det meget klart, at for at vi overhovedet skal overveje det, skal der falde en helt bestemt lederstilling af til min kæreste. De har lige uofficielt tilbudt ham en lederstilling, men ikke dén, han vil have. Samtidig har vi begge søgt lidt stillinger i og omkring København. Så i teorien er jeg jobsøgende, men ikke vildt intensivt. Jeg søger kun, hvis det er et job, jeg under alle omstændigheder ville kunne have været interesseret i. Lige nu har jeg et par ansøgninger eller 3 ude. Det ene job er jeg ret sikker på at få et afslag på, det er nogle uger siden, jeg søgte, og jeg har intet hørt. De andre havde ansøgningfrist sidste uge.
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 22. dec 2015, 20:16

JoyNips skrev:Her hører jeg også til. Kinda... Jeg (og min kæreste - vi arbejder sammen) er blandt de 3900 udflytningsramte statsansatte.

Lige nu er det uklart, hvad min bedre halvdel og jeg gør - vores arbejdsplads har gjort det meget klart, at de gerne vil have os med. Vi har gjort det meget klart, at for at vi overhovedet skal overveje det, skal der falde en helt bestemt lederstilling af til min kæreste. De har lige uofficielt tilbudt ham en lederstilling, men ikke dén, han vil have. Samtidig har vi begge søgt lidt stillinger i og omkring København. Så i teorien er jeg jobsøgende, men ikke vildt intensivt. Jeg søger kun, hvis det er et job, jeg under alle omstændigheder ville kunne have været interesseret i. Lige nu har jeg et par ansøgninger eller 3 ude. Det ene job er jeg ret sikker på at få et afslag på, det er nogle uger siden, jeg søgte, og jeg har intet hørt. De andre havde ansøgningfrist sidste uge.

Altså både dit og kærestens job bindes op på hans fremtidige karrieremuligheder? Hvis han får den rigtige stillinger, følger I begge med; men hvis han ikke får den, søger I begge væk? Det er da noget usædvanligt; skyldes det at det kommer til at kræve at I flytter væk fra København?
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 22. dec 2015, 20:36

avdotja skrev:
JoyNips skrev:Her hører jeg også til. Kinda... Jeg (og min kæreste - vi arbejder sammen) er blandt de 3900 udflytningsramte statsansatte.

Altså både dit og kærestens job bindes op på hans fremtidige karrieremuligheder? Hvis han får den rigtige stillinger, følger I begge med; men hvis han ikke får den, søger I begge væk? Det er da noget usædvanligt; skyldes det at det kommer til at kræve at I flytter væk fra København?

Ja, vores arbejdsplads flytter 5 timer væk, så enten er det os begge eller også er det ingen af os, pendling er ikke en mulighed. Vi kommer som en pakkeløsning. :D
Min kæreste er mere imod ideen om at flytte end jeg, så det er primært ham, de skal overtale, og det er også ham, der står på tærsklen af en lederstilling, mens jeg først blev uddannet for et halvt års tid siden.
Der er - inkl. os - 4 ud af små 50, der overhovedet overvejer det, så vi står forhandlingsmæssigt ret godt.
0
avdotja

Indlægaf avdotja » 22. dec 2015, 20:51

JoyNips skrev:...

Ja, vores arbejdsplads flytter 5 timer væk, så enten er det os begge eller også er det ingen af os, pendling er ikke en mulighed. Vi kommer som en pakkeløsning. :D
Min kæreste er mere imod ideen om at flytte end jeg, så det er primært ham, de skal overtale, og det er også ham, der står på tærsklen af en lederstilling, mens jeg først blev uddannet for et halvt års tid siden.
Der er - inkl. os - 4 ud af små 50, der overhovedet overvejer det, så vi står forhandlingsmæssigt ret godt.

Åh det havde jeg ikke orket (altså at flytte :genert:). Hvordan kan det være at du ikke har så meget imod flytningen? Ville du i forvejen gerne væk fra København eller er du bare meget glad for dit nuværende job (jeg er nysgerrig, ville som nævnt være ALT for magelig til så meget som at overveje det, medmindre det gav et eller andet helt specielt karrieremæssigt - sikkert ikke helt ulig din kærestens indstilling :-D)
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 22. dec 2015, 22:14

avdotja skrev:Åh det havde jeg ikke orket (altså at flytte :genert:). Hvordan kan det være at du ikke har så meget imod flytningen? Ville du i forvejen gerne væk fra København eller er du bare meget glad for dit nuværende job (jeg er nysgerrig, ville som nævnt være ALT for magelig til så meget som at overveje det, medmindre det gav et eller andet helt specielt karrieremæssigt - sikkert ikke helt ulig din kærestens indstilling :-D)

Jeg har boet i Kbh i 10 år nu og jeg kunne egentlig bare godt trænge til at ruske lidt op i det hele... Jeg er også superglad for mit job. Og så ville jeg egentlig gerne lidt væk fra broerne. Havde måske ikke lige forestillet mig 5 timer væk, men altså... Man kunne godt gøre det i en 3-5 år og så søge videre, enten i Jylland eller tilbage til hovedstadsområdet.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 26. dec 2015, 16:06

Og der kom så afslaget fra klinikken i Skagen

Great... For mit humør var nemlig helt i hopla i forvejen

*graver mig ned under den sten jeg kom fra*
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 26. dec 2015, 17:29

Hvad gør I andre i øvrigt her i disse dage? Holder fri eller fyrer I ansøgninger af?

Jeg fortæller mig selv at jeg holder velfortjent juleferie. I virkeligheden tror jeg måske jeg har raget lidt let depression til mig og det så først er nu jeg anerkender det. Så meget som jeg bare har ligget og sumpet i min seng de sidste mange måneder, massiv trøstespisning og absolut inaktivitet og bare nedadgående humør... Ja det ligner desværre noget jeg kan genkende fra tidligere.

Så lige pt sender jeg ikke noget ud men jeg har så heller ikke noget der skal sendes før til januar, så der er god tid at løbe på.

Den 7. skal jeg ind på jobcentret og snakke med min jobkonsulent selvom jeg faktisk var inde hos ham den 23. fordi jeg ikke kunne booke et møde via Jobnet. Jeg blev i øvrigt aldrig kaldt til samtale på det der aktiveringshalløj fordi de ikke ville have en der er på arbejdsmarkedsydelse fordi de ikke ville kunne have mig ret mange timer :rulle: Min jobkonsulent nævnte i øvrigt at der kommer en kontanthjælpsydelse jeg skal søge om hvis jeg ikke får job inden. Men ingen kan fortælle hvad den svarer til eller om det er det samme som kontanthjælp :gruble: Jeg er ved at opgive at gennemskue det mildest talt fucked up system

Så humøret er bestemt ikke det bedste her. Jeg håber det ser bedre ud for jer andre. Og så håber jeg i det hele taget at 2016 bliver vores år. Det SKAL sq lykkes for os dygtige og dejlige mennesker at finde et job!
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 26. dec 2015, 18:42

Jeg har ikke sendt nogen ansøgninger afsted de sidste snart 2 ugers tid, men én af mine venner har fundet nogle annoncer, han synes jeg skal søge, så dem søger jeg i morgen. Der er 3 stk. Ellers vidste jeg ikke helt, hvad jeg skulle søge og da jeg var til intromøde i jobcenteret lige før jul, sagde kommunens jobkonsulent at vi skulle slappe af i julen....

Altså, der er vel heller ikke meget gang i HR afdelingerne i juleferien, tænker jeg...
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 26. dec 2015, 19:39

Garfield skrev:Jeg har ikke sendt nogen ansøgninger afsted de sidste snart 2 ugers tid, men én af mine venner har fundet nogle annoncer, han synes jeg skal søge, så dem søger jeg i morgen. Der er 3 stk. Ellers vidste jeg ikke helt, hvad jeg skulle søge og da jeg var til intromøde i jobcenteret lige før jul, sagde kommunens jobkonsulent at vi skulle slappe af i julen....

Altså, der er vel heller ikke meget gang i HR afdelingerne i juleferien, tænker jeg...

Jeg regner heller ikke med at det første der sker mellem jul og nytår er at der læses ansøgninger. Det kan jeg slet ikke forestille mig. Så det går nu nok alligevel at vi for en gangs skyld holder fri fra søgningen. Så vil jeg skide på regler om at man skal sende mindst 2 om ugen
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 14:52

Nu har jeg fået slugt afslaget fra Skagen og er lidt mere okay med det i dag. Frustrationen ligger i at jeg har akut brug for et job men jeg er jo også meget bevidst om at jeg jo stadig ville søge efter noget andet hvis jeg fik det tilbudt. Så det var ikke drømmejobbet eller et sted jeg som sådan så mig selv. Så det er nok godt nok jeg ikke fik det. Om ikke andet så slipper jeg for at bruge en masse penge på benzin og slitage af bilen

Jeg tror i det nye år jeg vil forsøge at finde en positiv ting ved de afslag der måtte komme. Om ikke andet så for at det ikke bliver alt for surt med nederlagene
2

Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1134

Indlægaf englishchannel » 27. dec 2015, 16:12

Jeg ved ikke, om det bare er min a-kasse og jobcenter, der er strenge? Men hvis jeg træder bare det mindste ved siden af, får jeg en advarende mail fra dem. En uge kom jeg til at sende den anden ansøgning 20 minutter over midnat natten til mandag, og der fik jeg en sur mail, fordi jeg jo så ikke havde søgt 2 jobs i uge XX. En anden uge søgte jeg ét deltidsjob og ét fuldtidsjob, fordi jeg ikke lige havde fået med at begge jobs skulle være fuldtids. Bam. Sur mail ugen efter og en trussel om, at det ville få konsekvenser for mine dagpenge, hvis det skete igen. Jeg leder nu efter to relevante at søge, fordi jeg simpelthen er dødbange for min jobkonsulent.

Jeg tør slet ikke at tænke på, hvad der ville ske, hvis der var uger hvor jeg slet intet søgte. Jeg ville givetvis miste mine dagpenge med det samme.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 16:16

englishchannel skrev:Jeg ved ikke, om det bare er min a-kasse og jobcenter, der er strenge? Men hvis jeg træder bare det mindste ved siden af, får jeg en advarende mail fra dem. En uge kom jeg til at sende den anden ansøgning 20 minutter over midnat natten til mandag, og der fik jeg en sur mail, fordi jeg jo så ikke havde søgt 2 jobs i uge XX. En anden uge søgte jeg ét deltidsjob og ét fuldtidsjob, fordi jeg ikke lige havde fået med at begge jobs skulle være fuldtids. Bam. Sur mail ugen efter og en trussel om, at det ville få konsekvenser for mine dagpenge, hvis det skete igen. Jeg leder nu efter to relevante at søge, fordi jeg simpelthen er dødbange for min jobkonsulent.

Jeg tør slet ikke at tænke på, hvad der ville ske, hvis der var uger hvor jeg slet intet søgte. Jeg ville givetvis miste mine dagpenge med det samme.

:8: What? Det har jeg aldrig oplevet. Hvor har du a-kasse henne?

Jeg har selvfølgelig hørt for hvis der er uger hvor der ikke har været aktivitet men så kigger de typisk mere overordnet og godtager det når de kan se der er uger lige op til hvor jeg til gengæld har søgt virkelig meget
0

Tilbage til "Job"