Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8524

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 16:22

Jeg har i øvrigt tidligere været hos DSA men det var røv og nøgler bl.a. fordi de aldrig havde styr på udbetalingen og man kunne aldrig få den hjælp man havde brug for.

Jeg er super glad for skiftet til MA selvom jeg da ikke er deres målgruppe. Men de har styr på tingene, er til at tale med og bedst af alt, så har de kontor her i byen og jeg kan få ind til dem og tale med dem face to face hvis jeg har behov for det
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 27. dec 2015, 16:23

2SHY skrev::8: What? Det har jeg aldrig oplevet. Hvor har du a-kasse henne?

Jeg har selvfølgelig hørt for hvis der er uger hvor der ikke har været aktivitet men så kigger de typisk mere overordnet og godtager det når de kan se der er uger lige op til hvor jeg til gengæld har søgt virkelig meget

CA. Og hver gang har jeg ringet til dem og har fået lov til at "slippe denne ene gang", men det er da skræmmende, at der bliver holdt så tydeligt øje med mig.

Jeg ved i øvrigt ikke om det er alle deres medlemmer eller om det kun er mig. Men jeg bliver jo også indkaldt til møder hele tiden, og skal allerede i aktivering igen fra 4. januar, selvom jeg lige blev færdig med mit kursus i december. Så jeg ved ikke, om de bare har set sig godt og grundigt sure på mig, for jeg kender ikke andre, der skal til så mange møder, så meget aktivering og er underlagt så megen kontrol som jeg. Også selvom de har været ledige i længere tid end jeg har, og er yngre :gruble:
0
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 27. dec 2015, 16:26

Desuden er jobsøgningssituationen lige nu virkelig røv og nøgler (undskyld mit sprog). Jeg har brugt 1,5 timer på at trevle jobsitene igennem og der er bare intet, jeg er nogenlunde kvalificeret til, som jeg ikke allerede har søgt. Og jeg synes altså, at det er pinligt at søge jobs som jeg tydeligt ikke er spor kvalificeret til, især hvis det er et sted, jeg måske gerne ville arbejde senere.

Øv.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 16:28

englishchannel skrev:

Jeg har selvfølgelig hørt for hvis der er uger hvor der ikke har været aktivitet men så kigger de typisk mere overordnet og godtager det når de kan se der er uger lige op til hvor jeg til gengæld har søgt virkelig meget

CA. Og hver gang har jeg ringet til dem og har fået lov til at "slippe denne ene gang", men det er da skræmmende, at der bliver holdt så tydeligt øje med mig.

Jeg ved i øvrigt ikke om det er alle deres medlemmer eller om det kun er mig. Men jeg bliver jo også indkaldt til møder hele tiden, og skal allerede i aktivering igen fra 4. januar, selvom jeg lige blev færdig med mit kursus i december. Så jeg ved ikke, om de bare har set sig godt og grundigt sure på mig, for jeg kender ikke andre, der skal til så mange møder, så meget aktivering og er underlagt så megen kontrol som jeg. Også selvom de har været ledige i længere tid end jeg har, og er yngre :gruble:

Det virker helt hysterisk :shock: Jeg får helt hjertebanken af at læse det der klapjagt :ae:

Har du overvejet at skifte?
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 16:31

englishchannel skrev:Desuden er jobsøgningssituationen lige nu virkelig røv og nøgler (undskyld mit sprog). Jeg har brugt 1,5 timer på at trevle jobsitene igennem og der er bare intet, jeg er nogenlunde kvalificeret til, som jeg ikke allerede har søgt. Og jeg synes altså, at det er pinligt at søge jobs som jeg tydeligt ikke er spor kvalificeret til, især hvis det er et sted, jeg måske gerne ville arbejde senere.

Øv.

Det er altså også op af bakke så :( For det giver ingen mening hvis du f.eks. gav dig til at søge som kasseassistent eller rengøringsassistent fordi man ved på forhånd at de ikke vil have en fordi man er på evig jagt efter noget man er uddannet til i stedet for. Men hvad stiller man så op?
0

Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 27. dec 2015, 16:31

2SHY skrev:
englishchannel skrev:

Det virker helt hysterisk :shock: Jeg får helt hjertebanken af at læse det der klapjagt :ae:

Ja, jeg er ærlig talt også lidt småbitter efterhånden.

Jeg har ikke overvejet at skifte. Dels er der ikke nogle åbenlyse steder at skifte til og dels er det jobcentret, der er de værste, og dem kan jeg jo ikke skifte ud :rulle:
0
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 27. dec 2015, 16:33

2SHY skrev:
englishchannel skrev:Desuden er jobsøgningssituationen lige nu virkelig røv og nøgler (undskyld mit sprog). Jeg har brugt 1,5 timer på at trevle jobsitene igennem og der er bare intet, jeg er nogenlunde kvalificeret til, som jeg ikke allerede har søgt. Og jeg synes altså, at det er pinligt at søge jobs som jeg tydeligt ikke er spor kvalificeret til, især hvis det er et sted, jeg måske gerne ville arbejde senere.

Øv.

Det er altså også op af bakke så :( For det giver ingen mening hvis du f.eks. gav dig til at søge som kasseassistent eller rengøringsassistent fordi man ved på forhånd at de ikke vil have en fordi man er på evig jagt efter noget man er uddannet til i stedet for. Men hvad stiller man så op?

Jeg tror, at jeg ender med at søge nogle, hvor jeg er underkvalificeret. Jeg kommer selvfølgelig ikke til samtale, men jeg håber, at arbejdsgiverne selv kan regne ud, at det er en pligtansøgning over julen og ikke noget, jeg mener seriøst. Og når det er gjort, går jeg ned og drikker vin.

:afro:
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 16:35

englishchannel skrev:
2SHY skrev:
englishchannel skrev:

Ja, jeg er ærlig talt også lidt småbitter efterhånden.

Jeg har ikke overvejet at skifte. Dels er der ikke nogle åbenlyse steder at skifte til og dels er det jobcentret, der er de værste, og dem kan jeg jo ikke skifte ud :rulle:

Det kan jeg godt forstå. Jeg ville nok slå et slag for MA fordi det også er for højt uddannede og de trods alt er fleksible i mange ting. Men nej det hjælper selvfølgelig ikke så meget på jobcentret :(
0

Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 27. dec 2015, 16:42

englishchannel skrev:Jeg tror, at jeg ender med at søge nogle, hvor jeg er underkvalificeret. Jeg kommer selvfølgelig ikke til samtale, men jeg håber, at arbejdsgiverne selv kan regne ud, at det er en pligtansøgning over julen og ikke noget, jeg mener seriøst. Og når det er gjort, går jeg ned og drikker vin.

Og så så jeg lige, at Statsministeriet søger en taleskriver. Det er lige før, at jeg har lyst til at søge den. Nu jeg alligevel er tvunget til at søge jobs, hvor jeg er underkvalificeret, kan jeg lige så godt gå all out :banan:
4
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 27. dec 2015, 17:36

^ :lol:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 27. dec 2015, 17:40

englishchannel skrev:
englishchannel skrev:Jeg tror, at jeg ender med at søge nogle, hvor jeg er underkvalificeret. Jeg kommer selvfølgelig ikke til samtale, men jeg håber, at arbejdsgiverne selv kan regne ud, at det er en pligtansøgning over julen og ikke noget, jeg mener seriøst. Og når det er gjort, går jeg ned og drikker vin.

Og så så jeg lige, at Statsministeriet søger en taleskriver. Det er lige før, at jeg har lyst til at søge den. Nu jeg alligevel er tvunget til at søge jobs, hvor jeg er underkvalificeret, kan jeg lige så godt gå all out :banan:

Det gør du bare.

"Kære Statsministeriet. Der er nok nogen, der er mere kvalificerede, men der er også nogen, der er mindre kvalificerede, og over tid vil dem, der er mindre kvalificerede jo blive mere kvalificerede, så de så er mindre-mere kvalificerede, mens der selvfølgelig er nogen, der i mellemtiden er blevet mere-mere kvalificerede."

Så matcher du fuldstændig statsministerens måde at tale på :-D
12
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 27. dec 2015, 17:42

english:

Der er noget, jeg ikke helt forstår. Du skriver, at jobcenteret er de værste, når du ikke søger det definerede antal jobs per uge (tallet er i øvrigt forskelligt fra a-kasse til a-kasse). Men hvorfor ved de overhovedet præcist hvad du søger? Det er da a-kassen, der holder øje med din aktivitet og så vidt, jeg har fået at vide, skal der en del til før de meddeler jobcenteret noget?

Min a-kasse er Akademikernes og dér er kravet at vi søger min. 7 jobs om måneden fordelt på 1-2 om ugen. Jeg har fået at vide, at hos Magistrenes forlanger de 2 ansøgninger per uge.

De dér sure mails du får, hvis du søgte 20 min "for sent" er det ikke bare nogen IT-systemet er sat til at sprøjte ud automatisk?
0
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 27. dec 2015, 17:53

Garfield skrev:english:

Der er noget, jeg ikke helt forstår. Du skriver, at jobcenteret er de værste, når du ikke søger det definerede antal jobs per uge (tallet er i øvrigt forskelligt fra a-kasse til a-kasse). Men hvorfor ved de overhovedet præcist hvad du søger? Det er da a-kassen, der holder øje med din aktivitet og så vidt, jeg har fået at vide, skal der en del til før de meddeler jobcenteret noget?

Min a-kasse er Akademikernes og dér er kravet at vi søger min. 7 jobs om måneden fordelt på 1-2 om ugen. Jeg har fået at vide, at hos Magistrenes forlanger de 2 ansøgninger per uge.

De dér sure mails du får, hvis du søgte 20 min "for sent" er det ikke bare nogen IT-systemet er sat til at sprøjte ud automatisk?

Ja, jeg kan godt se, at det kan misforstås. Jeg synes egentlig ikke at det med de to ansøgninger pr. uge, der som sagt kontrolleres af a-kassen, er urimeligt, men jeg var bare interesseret i hvordan I andre kan skippe at søge jobs en uge (som jeg forstår det), når hammeren falder så hårdt for mig. I øvrigt var i hvert fald den ene mail personlig, for den var underskrevet af en jobkonsulent, der også svarede mig personligt, da jeg skrev tilbage. Den anden har muligvis været computergenereret.

At jeg finder jobcentret værst har intet med ansøgningerne at gøre, men fordi, at de er meget efter mig med aktivering og møder, hvilket selvfølgelig er noget mere indgribende end at skulle søge nogle jobs, jeg nok alligevel ville have søgt. Derfor giver det ikke mening for mig at skifte a-kasse, når "problemet" er, at mit jobcenter fortolker reglerne noget strammere end vores nabokommuner.

Og igen... Det er jo ikke fordi, at noget af det ovenstående er urimeligt overhovedet, men jeg undrede mig bare over, at der alligevel er stor forskel i måden som reglerne bliver fortolket på. Håber, at det giver bedre mening nu :)
0
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 27. dec 2015, 18:09

englishchannel skrev:
Garfield skrev:english:

Ja, jeg kan godt se, at det kan misforstås. Jeg synes egentlig ikke at det med de to ansøgninger pr. uge, der som sagt kontrolleres af a-kassen, er urimeligt, men jeg var bare interesseret i hvordan I andre kan skippe at søge jobs en uge (som jeg forstår det), når hammeren falder så hårdt for mig. I øvrigt var i hvert fald den ene mail personlig, for den var underskrevet af en jobkonsulent, der også svarede mig personligt, da jeg skrev tilbage. Den anden har muligvis været computergenereret.

At jeg finder jobcentret værst har intet med ansøgningerne at gøre, men fordi, at de er meget efter mig med aktivering og møder, hvilket selvfølgelig er noget mere indgribende end at skulle søge nogle jobs, jeg nok alligevel ville have søgt. Derfor giver det ikke mening for mig at skifte a-kasse, når "problemet" er, at mit jobcenter fortolker reglerne noget strammere end vores nabokommuner.

Og igen... Det er jo ikke fordi, at noget af det ovenstående er urimeligt overhovedet, men jeg undrede mig bare over, at der alligevel er stor forskel i måden som reglerne bliver fortolket på. Håber, at det giver bedre mening nu :)

Ja, nu er jeg med :)

Jeg tror måske, du bare er uheldig i forhold til dét med kontrol af antal ansøgninger. Lidt spøjst er det da :gruble:

Jeg er i øvrigt også overrasket over den store forskel i, hvordan både jobcentre og a-kasserne fortolker reglerne. Sådan har det jo altid været, men det er frustrerende, fordi man ikke føler at de følger samme regelsæt.

I øvrigt fik jeg en løftet-pegefinder-mail fra a-kassen, da jeg havde været ledig i 4 dage. Jeg skrev til dem og de skrev tilbage at det selvfølgelig var en fejl. Siden da har jeg ikke hørt fra dem, men jeg har altså kun søgt 2 jobs i december og det ene var endda i Malmø, hvilket ikke tæller med ( :forvirret: ). Jeg har godtnok fundet 4 stillinger, jeg søger én af de kommende dage, men det ved a-kassen jo ikke...(endnu).
0
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 27. dec 2015, 19:41

Jeg synes sgu det lyder som på grænsen til utilstedeligt, den måde, de behandler dig på, English :sur:

Jeg havde personlig kontakt til min a-kasse, som ikke var foranlediget af mig selv, én gang, mens jeg var ledig og kan levende forestille mig, hvor stresset, jeg var blevet, hvis de havde opført sig, som din a-kasse opfører sig :tie: Jeg ville seriøst overveje at skifte, for det dér er da helt uudholdeligt.
2

Tilbage til "Job"