Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8511

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 10:43

Ny samtale til mig. Jeg er lidt ramt for tiden så jeg var nærmest ved at briste i gråd da jeg læste mailen :genert: Godt jeg ikke gjorde det for jeg stod midt i Rema og var i gang med nytårsindkøbene!

Nu skal jeg så lige have fundet opslaget for lige nu kan jeg ikke huske hvad jobbet går ud på :stoned:

Men det er da rart der stadig er nogen der kan se noget potentiale i mig og forhåbentlig vælger de mig også denne gang. Jeg er dog lidt nervøs ved det. Jeg tror desværre at hende der holder samtalen er en jeg har været til samtale hos før. Og det var vel at mærke ca den værste samtale jeg nogensinde har været til! Men så er jeg da i det mindste forberedt på at være ekstra skarp, komme med konkrete eksempler og være forberedt på at få en opgave undervejs
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 28. dec 2015, 13:22

English, jeg er med BC her: Det er helt utilstedeligt at behandle dig sådan. Jeg fik engang en mail fra IAK, som jeg svarede cirka lige så surt tilbage på og understregede, at jeg simpelthen ikke ville finde mig i at blive talt ned til i den tone, og at de dælme måtte tænke sig om, inden de bare sendte masseproducerede standardmails ud på må og få. Fik en LANG undskyldende mail tilbage fra dem, hvor de skrev, at det bestemt ikke var sådan ment, og at de nok ville tage det til sig. Selvfølgelig har de bare arkiveret min mail lodret, men det var nu rart at føle sig hørt og forstået. Så jeg synes, du skal tage fat i dem og brokke dig! IAK har aldrig nogensinde sagt noget til, at jeg har haft op til 3 uger uden aktivitet - for så har jeg den 4. uge sendt 8-10 ansøgninger af sted. Det er på kanten af reglerne, så de havde egentlig fuld ret til at banke mig i hovedet, men de har aldrig gjort det. Jeg synes, det er rart, at der er plads til sund fornuft, og jeg havde simpelthen ikke kunnet leve med det regelrytteri, du udsættes for. Så brok dig og forlang at blive behandlet ordentligt! Jeg har i øvrigt ofte brugt det trick, at ALT betegnes som en aktivitet. Jeg har en masse industrikontakter, som, hvis det brændte på, lige fik en mail, om de havde et job - de vidste godt, at det betød, at jeg var lidt low med mine ansøgninger, og at de bare skulle ignorere den! Derudover havde jeg sådan en standardansøgning, som jeg ikke brugte nogen som helst tid på, og som jeg så sendte ud til firmaer, jeg vidste, jeg ALDRIG ville arbejde for - på den måde kunne jeg ikke ødelægge noget ved at efterlade et sjusket førstehåndsindtryk. Kunne det være en ide til at få en masse aktivitet at skrive på uden stress?

2shy: Jeg er sgu så ked af at høre om dine kvaler. Jeg ved, hvordan jeg selv havde det, og jeg var kun ledig i et år. Jeg håber INDERLIGT, at 2016 begynder med et job til dig. Jeg ville sådan ønske, jeg kunne gøre noget for at hjælpe dig. Om ikke andet, så bor jeg jo også i Aalborg, så hvis du har lyst til en latte med det hele, så giver jeg gerne en kop i det nye år!

Nåmen, jeg lovede en update: Novo Nordisk i Bagsværd er så heldige at få mig som ansat pr 1/2! Jeg skal udvikle oprensningsmetoder til deres nye medikamenter, og det er så tæt på drømmejobbet, som det overhovedet kan blive! Ulempen er jo så det der med, at barn og kæreste bliver i aalborg... Det sucks. Men, hr mand og jeg har plan a, b, c, d, e, f, og g klar for at overleve, og jeg er faktisk helt sikker på, at det nok skal gå. Vi taler max 2-3 år, forhåbentlig meget mindre, men nu ser vi. Der er ingen jobs til mig i Nordjylland, og åbenbart heller ikke i resten af Jylland, så når jeg nu ikke vil gå på kompromis med min karriere, så er det her jo sådan, det må blive, når nu kæresten ikke kan flytte pt. Jeg tror på, det kan gå, han tror på, det kan gå, og så SKAL det nok også gå. Januar skal gå med at finde hoved og hale i skatteregler, så vi skal lige have kontaktet en revisor. Hvad vi gør med min bolig, afhænger lidt af, hvad reglerne siger, så lige nu er det hele absolut usikkert og uklart. Jeg burde derfor gå i panik, men hey, jeg har job, så lige nu føler jeg, jeg kan ALT!
13
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8511

Indlægaf 2SHY » 31. dec 2015, 10:42

:8: Endnu en samtale den 4.! :8: Godt nok kun til et ultrakort vikariat men med mulighed for at blive tilknyttet som tilkaldevikar på sigt
6
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3514

Indlægaf Ballademager » 31. dec 2015, 16:07

Garfield skrev:english:

Der er noget, jeg ikke helt forstår. Du skriver, at jobcenteret er de værste, når du ikke søger det definerede antal jobs per uge (tallet er i øvrigt forskelligt fra a-kasse til a-kasse). Men hvorfor ved de overhovedet præcist hvad du søger? Det er da a-kassen, der holder øje med din aktivitet og så vidt, jeg har fået at vide, skal der en del til før de meddeler jobcenteret noget?

Min a-kasse er Akademikernes og dér er kravet at vi søger min. 7 jobs om måneden fordelt på 1-2 om ugen. Jeg har fået at vide, at hos Magistrenes forlanger de 2 ansøgninger per uge.

De dér sure mails du får, hvis du søgte 20 min "for sent" er det ikke bare nogen IT-systemet er sat til at sprøjte ud automatisk?

Jobcentret reagerer, hvis man ikke er inde og klikke af, at man har læst sine jobopslag. Jeg oplevede det samme i en uge, hvor jeg var til tre forskellige samtaler (og fået tilbudt job), og derfor ikke lige fik logget ind. Fik med det samme en sur mail om, at de ville skære i dagpengene.

Akademikernes er rimelig loose, så længe du bare udfylder din log. De har også den fordel, at de i Kbh fungerer som anden aktør for jobcentret :)
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 31. dec 2015, 16:20

Ballademager skrev:
Garfield skrev:english:

Der er noget, jeg ikke helt forstår. Du skriver, at jobcenteret er de værste, når du ikke søger det definerede antal jobs per uge (tallet er i øvrigt forskelligt fra a-kasse til a-kasse). Men hvorfor ved de overhovedet præcist hvad du søger? Det er da a-kassen, der holder øje med din aktivitet og så vidt, jeg har fået at vide, skal der en del til før de meddeler jobcenteret noget?

Min a-kasse er Akademikernes og dér er kravet at vi søger min. 7 jobs om måneden fordelt på 1-2 om ugen. Jeg har fået at vide, at hos Magistrenes forlanger de 2 ansøgninger per uge.

De dér sure mails du får, hvis du søgte 20 min "for sent" er det ikke bare nogen IT-systemet er sat til at sprøjte ud automatisk?

Jobcentret reagerer, hvis man ikke er inde og klikke af, at man har læst sine jobopslag. Jeg oplevede det samme i en uge, hvor jeg var til tre forskellige samtaler (og fået tilbudt job), og derfor ikke lige fik logget ind. Fik med det samme en sur mail om, at de ville skære i dagpengene.

Akademikernes er rimelig loose, så længe du bare udfylder din log. De har også den fordel, at de i Kbh fungerer som anden aktør for jobcentret :)

Åh ja, på det punkt er de ret strikse. Altså, dét med at man én gang om ugen skal klikke på dén der knap om at man har læst sine jobforslag. Det får man da også pointeret ret mange gange? Og man bliver advaret om, at man kun får en advarsel to gange. Tredje gang det sker får man ingenting at vide, men ens dagpenge stopper fra den dag.

Du minder mig om, at jeg skal huske at udfylde min log i morgen :)
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 1. jan 2016, 23:58

Nu har jeg jo job pr. 1. februar, så jeg er fritaget for samtale med jobcenteret i januar, men jeg har skam fået et surt brev fra a-kassen, at jeg stadig skal søge to jobs om ugen. Det skal så være kortere vikariater, men ugevikariater bliver altså ikke slået op i folkeskolen. Til dem bruger man de fast tilknyttede vikarer.
Så jeg skal sende 8-10 proformaansøgninger den næste måned. Det er altså åndssvagt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ILY
Kort karma: 9
Likede indlæg: 84

Indlægaf ILY » 2. jan 2016, 11:40

:ticks:
Fru Sunshine skrev:Nu har jeg jo job pr. 1. februar, så jeg er fritaget for samtale med jobcenteret i januar, men jeg har skam fået et surt brev fra a-kassen, at jeg stadig skal søge to jobs om ugen. Det skal så være kortere vikariater, men ugevikariater bliver altså ikke slået op i folkeskolen. Til dem bruger man de fast tilknyttede vikarer.
Så jeg skal sende 8-10 proformaansøgninger den næste måned. Det er altså åndssvagt.

i sådan et tilfælde ville jeg ikke være bleg for at lave en standart ansøgning eller bare skrive virksomheder på listen.
som en jobcenter ansat sagde på et jobcenterkursus jeg var på i 2014, der er brev hemmelighed i danmark. Så jobcenteret må ikke engang tjekke om ansøgningerne er nået frem til virksomhederne, og dårlige/standart ansøgninger kan måske spærre ben for os i fremtiden. Så hvilket onde er værst.
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jan 2016, 11:55

ILY skrev::ticks:
Fru Sunshine skrev:Nu har jeg jo job pr. 1. februar, så jeg er fritaget for samtale med jobcenteret i januar, men jeg har skam fået et surt brev fra a-kassen, at jeg stadig skal søge to jobs om ugen. Det skal så være kortere vikariater, men ugevikariater bliver altså ikke slået op i folkeskolen. Til dem bruger man de fast tilknyttede vikarer.

i sådan et tilfælde ville jeg ikke være bleg for at lave en standart ansøgning eller bare skrive virksomheder på listen.
som en jobcenter ansat sagde på et jobcenterkursus jeg var på i 2014, der er brev hemmelighed i danmark. Så jobcenteret må ikke engang tjekke om ansøgningerne er nået frem til virksomhederne, og dårlige/standart ansøgninger kan måske spærre ben for os i fremtiden. Så hvilket onde er værst.

Jeg har allerede sådan en intetsigende standard-ting, der ligger.
Men jeg kan selvfølgelig bare skrive en masse på jobloggen, hvis de ikke tjekker alligevel.
Så spilder man ikke arbejdsgivers tid.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ILY
Kort karma: 9
Likede indlæg: 84

Indlægaf ILY » 2. jan 2016, 15:07

Fru Sunshine skrev:
ILY skrev::ticks:

Jeg har allerede sådan en intetsigende standard-ting, der ligger.
Men jeg kan selvfølgelig bare skrive en masse på jobloggen, hvis de ikke tjekker alligevel.
Så spilder man ikke arbejdsgivers tid.

Præcist og det med at spilde arbejdsgiverens tid er værst. jeg var på et (andet) kursus hvor en fortalte da han ansatte folk. fik en ansøgning fra en mand. synes han navnet var bekendt og efter et tjek så havde de tidligere fået mange elendige ansøgninger fra ham. Så han havde ødelagt enhver chance for et job i den virksomhed.
1
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 3. jan 2016, 01:30

ILY skrev:Præcist og det med at spilde arbejdsgiverens tid er værst. jeg var på et (andet) kursus hvor en fortalte da han ansatte folk. fik en ansøgning fra en mand. synes han navnet var bekendt og efter et tjek så havde de tidligere fået mange elendige ansøgninger fra ham. Så han havde ødelagt enhver chance for et job i den virksomhed.

Man er jo så også lidt af en kegle, hvis man sender dårlige ansøgninger til firmaer, hvor man gerne vil have job... Fair nok at sende elendige standardansøgninger, det har jeg også gjort, men sgu da ikke til firmaer, jeg nogensinde kunne drømme om at arbejde hos?

Det er i øvrigt ganske korrekt, at der er brevhemmelighed i DK, men det er altså dig, der står med bevisbyrden, hvis a-kasse eller jobcenter kalder dig til "torskegilde". Ikke, at jeg nogensinde har hørt om det, men man skal blot kende risikoen ved sine små, hvide løgne.

Sunshine, jeg ville søge uden for min faglighed, hvis jeg var dig. Uopfordrede ansøgninger til diverse lagerhaller, rengøringsfirmaer, restauranter, hvor du skriver, at du er i job pr 1/2, men leder efter midlertidigt indtil da. Skriv det gerne i første linje, så bliver du kasseret inden, de læser mere. På den måde kan jobcenter/a-kasse ikke bonne dig for noget som helst, du risikerer ikke at give dårligt indtryk på potentielle kommende arbejdsgivere, og du har ikke brugt ret meget tid på det. Jeg står i samme situation som dig og har allieret mig med diverse i netværket, som jeg sender en lille email (davs, jeg skal have job i en måned, kan du bruge mig?!) - samme princip: Alle krav opfyldt, arbejdsgiver ved mailen kommer og kan ignorere den uden at læse, og jeg har ingen tid brugt på det og kan udfylde min joblog med reneste samvittighed. Win-win!
3
Tally-ho
Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Indlægaf Metsen » 3. jan 2016, 14:59

Oork mand hvor synes jeg det hele er op af bakke! Jeg røg jo ud af dagpengesystemet d 7/12 og over på arb.markedsydelse. Har så tilladt mig selv at holde lidt juleferie, altså jeg har tjekket stillingsopslag stort set dagligt, men der har nærmest intet været hen over julen, så har ikke sendt nogen ansøgninger.

Har siddet i dag og googlet mulighederne for at arbejde offshore fx som rengøringspersonale eller i catering. Synes sgu det er lidt en jungle at finde rundt i. What's a girl to do to get a job...! :mellow:

Har overvejet telemarketing - som sidste udvej - men dem, jeg har talt med giver en timeløn på 95-100,- :nerve: det i sig selv kan jeg ikke leve af og jeg tør ikke satse på, at jeg ville få en god provision/bonus i forb med mange salg.

Tror jeg hopper i havnen :whine:
0
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 3. jan 2016, 16:00

Metsen, piz oz, altså. :ae:

Du kan læse mere om offshore rengøring her: http://www.danishoffshoreacademy.dk/da/ ... uddannelse

Danbor og Epos modtager uopfordrede ansøgninger her: http://www.danbor.dk/Jobs-Karriere/Uopf ... gning.aspx og her: https://www.epos.dk/Rek/Sodexo/Joblist/ ... oblistid=2

Håber det kan hjælpe lidt.

Telemarketing fuldtids bliver man skør af, vil jeg tillade mig at påstå.......... Jeg gjorde i hvert fald! Overvej at have det som supplerende. Det er altid godt at have noget at skrive på cv'et. Det er i hvert fald bedre end at hoppe i havnen. Måske du kan tage lidt telemarketing hist, lidt rengøring pist og lidt catering mere hist? 12 timer/ugen hvert sted, og så er det jo fuldtid?

Hvad er det nu, du allerhelst vil arbejde med?
1
Tally-ho
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 3. jan 2016, 16:39

Metsen, hvis du har talegaverne i orden, så tænker jeg, at kundeserviceagent måske vil være mere tiltalende end telemarketing. Har måske et par kontakter, hvis du er interesseret (alt efter hvor i landet, du bor, selvfølgelig).
2
Brugeravatar
Metsen

Indlægaf Metsen » 3. jan 2016, 17:59

milisa skrev:Metsen, piz oz, altså. :ae:

Du kan læse mere om offshore rengøring her: http://www.danishoffshoreacademy.dk/da/ ... uddannelse

Danbor og Epos modtager uopfordrede ansøgninger her: http://www.danbor.dk/Jobs-Karriere/Uopf ... gning.aspx og her: https://www.epos.dk/Rek/Sodexo/Joblist/ ... oblistid=2

Håber det kan hjælpe lidt.

Telemarketing fuldtids bliver man skør af, vil jeg tillade mig at påstå.......... Jeg gjorde i hvert fald! Overvej at have det som supplerende. Det er altid godt at have noget at skrive på cv'et. Det er i hvert fald bedre end at hoppe i havnen. Måske du kan tage lidt telemarketing hist, lidt rengøring pist og lidt catering mere hist? 12 timer/ugen hvert sted, og så er det jo fuldtid?

Hvad er det nu, du allerhelst vil arbejde med?

Tak for links, dem vil jeg lige kigge på. Det første har jeg vist været inde på tidligere i dag, tror jeg. Har trævlet nettet tyndt føles det som :gruble: :)

Jamen du har jo nok også ret mht telemarketing, det er virkelig også kun som en allersidste udvej :(

Dagen i dag har bare været en motherfucker lortedag og humøret er helt i bund! Men så er det dejligt, at man kan komme herind og få lidt gode råd og støtte! :kys:
0
Brugeravatar
Metsen

Indlægaf Metsen » 3. jan 2016, 18:01

BlindfullyCool skrev:Metsen, hvis du har talegaverne i orden, så tænker jeg, at kundeserviceagent måske vil være mere tiltalende end telemarketing. Har måske et par kontakter, hvis du er interesseret (alt efter hvor i landet, du bor, selvfølgelig).

Meeh det ved jeg ikke, om jeg har, men jeg er god til at snakke med mennesker - også fremmede/nye mennesker, men om jeg kan sælge ved jeg ikke lige. Men kundeserviceagent lyder da også lige lidt mere spændende?! :) :gogo: Hvor henne i landet er det og hvilket firma? Jeg bor i Aarhus. Du PB'er mig bare, hvis det er :) -og tusind tak! :kys:
0

Tilbage til "Job"