Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Torn » 5. jan 2016, 13:10

2SHY skrev:Nøj hvor er jeg glad for at jeg ikke skrev noget på Facebook. Hvor havde det været pisse træls at skulle skrive "øh nej nu skal I lige høre"

Jeg vidste det bare. Jeg VIDSTE bare at det var for skide godt til at være sandt! :whine:

Jeg er helt målløs. Og hvor er jeg ked af det på dine vegne. Det er svinsk gjort.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8524

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 13:11

Jamen jeg ved da så i det mindste hvem jeg ikke skal bruge som reference fremover så. Det er bare noget lort når man ikke har så mange at vælge imellem :( i hvert fald ikke hvor man har været der i gennem længere tid
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 5. jan 2016, 13:14

2SHY skrev:
englishchannel skrev:
2SHY skrev:Min tidligere leder har bare svinet mig totalt i telefonen og det er da klart at de ikke vil ansætte mig så :whine:

Jeg er simpelthen målløs.

Hvad sagde hun? Er det sagligt begrundet (det lyder ikke sådan), og vidste du i forvejen, at hun havde den holdning om dig?

Jeg er så ked af det på dine vegne. Du får lige denne her :ae:

Jamen det var noget med at jeg ikke tager initiativ, ikke er selvstændig, har svært ved at omsætte teori til praksis og jeg ved ikke hvad. Jeg kan bare overhovedet ikke genkende det der. Det er heller ikke det min gruppeleder i sin tid har sagt. Hun ville gerne have beholdt mig i sin tid. Hvor helvede kommer det der fra??? Jeg forstår det bare slet slet ikke... Hvis jeg skulle være så uselvstændig hvordan skulle jeg så kunne have varetaget opgaven på klinik? Der var der ingen at spørge overhovedet undervejs!

Men var det hende gruppelederen, der gav referencen? For så synes jeg et eller andet sted godt, at du kan kontakte hende og spørge, hvad det her handlede om. Evt. på mail, så du kan få noget skriftligt på det.

Det kan godt være, at det ikke redder dette job, men i forhold til kommende jobs er det jo ekstremt vigtigt at få en afklaring på, hvorfor hun pludselig har skiftet spor.
3
Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Indlægaf Metsen » 5. jan 2016, 13:26

2SHY skrev:Min tidligere leder har bare svinet mig totalt i telefonen og det er da klart at de ikke vil ansætte mig så :whine:

WHAT!!!! Nej nej fuck altså!! :ad!:
0
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)
Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Indlægaf Metsen » 5. jan 2016, 13:28

englishchannel skrev:
2SHY skrev:
englishchannel skrev:

Jeg er simpelthen målløs.

Hvad sagde hun? Er det sagligt begrundet (det lyder ikke sådan), og vidste du i forvejen, at hun havde den holdning om dig?

Jeg er så ked af det på dine vegne. Du får lige denne her :ae:

Jamen det var noget med at jeg ikke tager initiativ, ikke er selvstændig, har svært ved at omsætte teori til praksis og jeg ved ikke hvad. Jeg kan bare overhovedet ikke genkende det der. Det er heller ikke det min gruppeleder i sin tid har sagt. Hun ville gerne have beholdt mig i sin tid. Hvor helvede kommer det der fra??? Jeg forstår det bare slet slet ikke... Hvis jeg skulle være så uselvstændig hvordan skulle jeg så kunne have varetaget opgaven på klinik? Der var der ingen at spørge overhovedet undervejs!

Men var det hende gruppelederen, der gav referencen? For så synes jeg et eller andet sted godt, at du kan kontakte hende og spørge, hvad det her handlede om. Evt. på mail, så du kan få noget skriftligt på det.

Det kan godt være, at det ikke redder dette job, men i forhold til kommende jobs er det jo ekstremt vigtigt at få en afklaring på, hvorfor hun pludselig har skiftet spor.

Enig, det synes jeg også godt, at du kan tillade dig at gøre!

For satan hvor er det dårlig stil! Hun sidder jo med en ekstrem magt over dig :(
0
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 5. jan 2016, 13:28

2shy, du skal have fat i din fagforening. Nu.
3
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 13:33

milisa skrev:2shy, du skal have fat i din fagforening. Nu.

Har snakket med dem. Kan tilsyneladende ikke gøre noget ud over at foreslå mig at bruge en anden reference næste gang
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 5. jan 2016, 13:39

2SHY skrev:Har snakket med dem. Kan tilsyneladende ikke gøre noget ud over at foreslå mig at bruge en anden reference næste gang

Men, du fik ikke jobtilbuddet på skrift? Eller blot via tlf? Fuck, hvor er det bare ikke fair det her. Du skal helt sikkert tage fat i din reference og høre, hvad fanø det her handler om.
0
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 13:41

milisa skrev:
2SHY skrev:Har snakket med dem. Kan tilsyneladende ikke gøre noget ud over at foreslå mig at bruge en anden reference næste gang

Men, du fik ikke jobtilbuddet på skrift? Eller blot via tlf? Fuck, hvor er det bare ikke fair det her. Du skal helt sikkert tage fat i din reference og høre, hvad fanø det her handler om.

Nej jeg fik det via telefonen

Ej men jeg er jo nødt til at snakke med min tidligere leder og gruppeleder. Det er sq da gruppelederen der har arbejdet sammen med mig og derfor hende der burde udtale sig
3

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10280

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 13:41

2shy, jeg er lige så rystet som de andre og ikke blot pga. din gamle leder.

Jeg undrer mig nemlig også over, at den nye arbejdsplads giver dig jobbet, før de har talt med din reference, og at de ovenikøbet trækker tilbuddet tilbage på baggrund af én person, og uden at du selv har haft et ord at skulle have sagt.
Det er vanvittigt uprofessionelt, og en kommunal instans har ingen undskyldning for ikke at have en ordentlig HR-sektion.

Jeg synes også, at du skal kontakte din fagforening omgående. Det nye sted har selvfølgelig ikke pligt til at ansætte dig, men der skal styr på det med dit gamle job, så de ikke får ødelagt mere for dig. Samtidig vil fagforeningen sikkert være taknemmelig for at kende til en kommune, der rekrutterer så amatøragtigt.
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 5. jan 2016, 13:42

2SHY skrev:Jamen det var noget med at jeg ikke tager initiativ, ikke er selvstændig, har svært ved at omsætte teori til praksis og jeg ved ikke hvad. Jeg kan bare overhovedet ikke genkende det der. Det er heller ikke det min gruppeleder i sin tid har sagt. Hun ville gerne have beholdt mig i sin tid. Hvor helvede kommer det der fra??? Jeg forstår det bare slet slet ikke... Hvis jeg skulle være så uselvstændig hvordan skulle jeg så kunne have varetaget opgaven på klinik? Der var der ingen at spørge overhovedet undervejs!

Var det ikke en idé at få fat i din tidligere gruppeleder asap og spørge hende om hun mener det samme og hvis ikke, om hun så vil give dig en anbefaling?

Og inden da få fat i dem, der gav dig jobtilbuddet og bede om, at de giver dig en dag til at få fat i andre, der faktisk har arbejdet sammen med dig for så vil de få et helt andet billede af dig.

Jeg kan godt forstå, hvis du bare har lyst til at grave dig ned i et hul lige nu, men prøv at se om du kan finde noget vrede over den behandling din tidligere leder har givet dig - vrede fører ofte til handling.

:ae: :ae:
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 13:44

DetSorteCirkus skrev:2shy, jeg er lige så rystet som de andre og ikke blot pga. din gamle leder.

Jeg undrer mig nemlig også over, at den nye arbejdsplads giver dig jobbet, før de har talt med din reference, og at de ovenikøbet trækker tilbuddet tilbage på baggrund af én person, og uden at du selv har haft et ord at skulle have sagt.
Det er vanvittigt uprofessionelt, og en kommunal instans har ingen undskyldning for ikke at have en ordentlig HR-sektion.

Jeg synes også, at du skal kontakte din fagforening omgående. Det nye sted har selvfølgelig ikke pligt til at ansætte dig, men der skal styr på det med dit gamle job, så de ikke får ødelagt mere for dig. Samtidig vil fagforeningen sikkert være taknemmelig for at kende til en kommune, der rekrutterer så amatøragtigt.

Men jeg har snakket med fagforeningen. Og ja jeg kan ringe igen når jeg ikke sidder og hyler mere. Men hvad nytter det? Det hele kan bare være pisse lige meget. Det er fandeme typisk! Man kæmper for at få et job og når man endelig får et så har man en leder der ikke har nogen føling med hvad man laver og derefter kun siger negative ting om en

Måske skal jeg bare blive flaskesamler. Eller det kræver måske for meget selvstændighed og initiativ som jeg jo så åbenbart ikke ejer en fucking skid af
0

Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 13:45

Har du en anbefaling, eller har du selv bestemt, hvem du har brugt som reference?
Havde du en aftale med din gamle arbejdsplads?

Jeg beklager, hvis du allerede har svaret på dette.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 13:48

2SHY skrev:Men jeg har snakket med fagforeningen. Og ja jeg kan ringe igen når jeg ikke sidder og hyler mere. Men hvad nytter det? Det hele kan bare være pisse lige meget. Det er fandeme typisk! Man kæmper for at få et job og når man endelig får et så har man en leder der ikke har nogen føling med hvad man laver og derefter kun siger negative ting om en

Måske skal jeg bare blive flaskesamler. Eller det kræver måske for meget selvstændighed og initiativ som jeg jo så åbenbart ikke ejer en fucking skid af

Dit indlæg om fagforeningen kom før mit, så jeg nåede ikke at se det.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 13:49

DetSorteCirkus skrev:Har du en anbefaling, eller har du selv bestemt, hvem du har brugt som reference?
Havde du en aftale med din gamle arbejdsplads?

Jeg beklager, hvis du allerede har svaret på dette.

Jeg udvalgte selv hvem jeg ville bruge som reference. Ej jeg ved simpelthen ikke... jeg har godt nok nogle ældre anbefalinger på skrift, men jeg formoder de gerne vil tale med dem i stedet for.

Jeg havde en aftale med min gruppeleder om at jeg måtte bruge hende så derfor har jeg skrevet hende på
0

Tilbage til "Job"