Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 13:49

DetSorteCirkus skrev:
2SHY skrev:Men jeg har snakket med fagforeningen. Og ja jeg kan ringe igen når jeg ikke sidder og hyler mere. Men hvad nytter det? Det hele kan bare være pisse lige meget. Det er fandeme typisk! Man kæmper for at få et job og når man endelig får et så har man en leder der ikke har nogen føling med hvad man laver og derefter kun siger negative ting om en

Måske skal jeg bare blive flaskesamler. Eller det kræver måske for meget selvstændighed og initiativ som jeg jo så åbenbart ikke ejer en fucking skid af

Dit indlæg om fagforeningen kom før mit, så jeg nåede ikke at se det.

Nej det er helt i orden. Det er også noget mudret nu
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 5. jan 2016, 13:51

2SHY skrev:
Jeg havde en aftale med min gruppeleder om at jeg måtte bruge hende så derfor har jeg skrevet hende på

Og så var det en anden, de fik talt med?
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 13:52

Garfield skrev:
2SHY skrev:
Jeg havde en aftale med min gruppeleder om at jeg måtte bruge hende så derfor har jeg skrevet hende på

Jep. De ville gerne tale med den overordnede leder
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 5. jan 2016, 14:00

Så de giver dig jobbet, FØR de taler med dine referencer?! Ejmen, det er da fuldstændig..... jeg er målløs. Hvad kan jeg gøre? Kaffe til dig? Tæsk til dem? Knække vinduesviskerne på deres biler? Bisidder, når du ringer til lorte-referencen? Bisidder, hvis du vil ringe til fjolserne igen?
2
Tally-ho
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 771
Likede indlæg: 10234

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 14:01

2SHY skrev:[
Jeg udvalgte selv hvem jeg ville bruge som reference. Ej jeg ved simpelthen ikke... jeg har godt nok nogle ældre anbefalinger på skrift, men jeg formoder de gerne vil tale med dem i stedet for.

Så de har talt med præcis den person, du har angivet som reference?
Jeg er lidt forvirret over, om de har talt med din leder eller gruppeleder :genert:

Hvis de har talt med den person, du har oplyst, er det for det første noget svineri, at vedkommende i sin tid sagde ja og amen, velvidende at hun kun havde negativt at sige, og for det andet burde hendes negativitet komme så meget bag det nye sted, at de lige vejrede morgenluft og i det mindste kontaktede dig for en udtalelse, inden de trak deres tilbud tilbage.

Hvis de har talt med den "forkerte" person, burde de have bedt om at blive sendt videre til den rette.

Jeg må indrømme, at jeg sidder med en lille mistanke om, at noget andet end din referencepersons ord har fået ansættelsesudvalget til at trække i land, hvilket kan være alt fra at de har ombestemt sig, til at de i mellemtiden (tys-tys) har fået besked på, at jobbet var øremærket en anden ansøger, og de derfor blæser det negative op for at have en dårlig undskyldning overfor dig.
Derfor er det også så vigtigt, at du får fat i din reference og finder ud af, hvad hun har sagt.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 14:05

2SHY skrev:
Garfield skrev:
2SHY skrev:

Jep. De ville gerne tale med den overordnede leder

Kontakt din gruppeleder og tal med hende om, hvad I kan gøre.

Hvis vi lige tager de positive briller på et øjeblik, kunne det jo tænkes, at alt det her rod er opstået, fordi nogen i ansættelsesudvalget kludrer rundt i proceduren.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 14:06

DetSorteCirkus skrev:
2SHY skrev:[
Jeg udvalgte selv hvem jeg ville bruge som reference. Ej jeg ved simpelthen ikke... jeg har godt nok nogle ældre anbefalinger på skrift, men jeg formoder de gerne vil tale med dem i stedet for.

Så de har talt med præcis den person, du har angivet som reference?
Jeg er lidt forvirret over, om de har talt med din leder eller gruppeleder :genert:

Hvis de har talt med den person, du har oplyst, er det for det første noget svineri, at vedkommende i sin tid sagde ja og amen, velvidende at hun kun havde negativt at sige, og for det andet burde hendes negativitet komme så meget bag det nye sted, at de lige vejrede morgenluft og i det mindste kontaktede dig for en udtalelse, inden de trak deres tilbud tilbage.

Hvis de har talt med den "forkerte" person, burde de have bedt om at blive sendt videre til den rette.

Jeg må indrømme, at jeg sidder med en lille mistanke om, at noget andet end din referencepersons ord har fået ansættelsesudvalget til at trække i land, hvilket kan være alt fra at de har ombestemt sig, til at de i mellemtiden (tys-tys) har fået besked på, at jobbet var øremærket en anden ansøger, og de derfor blæser det negative op for at have en dårlig undskyldning overfor dig.
Derfor er det også så vigtigt, at du får fat i din reference og finder ud af, hvad hun har sagt.

Jeg har angivet min gruppeleder som reference men de har talt med min leder i stedet. Jeg er jo godt nok blevet tilbudt at ringe til det nye sted hvis jeg havde brug for det men igen... der kommer jo nok ikke noget ud af det desværre.

Jeg er lige ved at forfatte en mail til min gruppeleder i første omgang for lige at høre hendes vurdering af mig. Om ikke andet så for at hvis hun er direkte uenig i min leders vurdering, så kan jeg trods alt sige "Jamen så er det da mystisk at gruppelederen mener sådan og sådan"
0

Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 14:10

2SHY skrev:Jeg har angivet min gruppeleder som reference men de har talt med min leder i stedet. Jeg er jo godt nok blevet tilbudt at ringe til det nye sted hvis jeg havde brug for det men igen... der kommer jo nok ikke noget ud af det desværre.

Jeg er lige ved at forfatte en mail til min gruppeleder i første omgang for lige at høre hendes vurdering af mig. Om ikke andet så for at hvis hun er direkte uenig i min leders vurdering, så kan jeg trods alt sige "Jamen så er det da mystisk at gruppelederen mener sådan og sådan"

Hvad er du blevet tilbudt og af hvem?
(Forståelsesspørgsmål)
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 14:12

DetSorteCirkus skrev:
2SHY skrev:Jeg har angivet min gruppeleder som reference men de har talt med min leder i stedet. Jeg er jo godt nok blevet tilbudt at ringe til det nye sted hvis jeg havde brug for det men igen... der kommer jo nok ikke noget ud af det desværre.

Hvad er du blevet tilbudt og af hvem?
(Forståelsesspørgsmål)

Jeg blev tilbudt af lederen fra det sted der ville ansætte mig, at ringe til dem, hvis jeg havde behov for det
0

Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 5. jan 2016, 14:14

Jo, det kan der bestemt komme noget godt ud af. Du skal have luft og forklaring. Du skal høre, om det virkelig er den reelle begrundelse, du skal høre dem om, hvorfor pokker de ikke snakker med din nærmeste leder, du skal først og fremmest spørge dem, om de selv synes, de har håndteret denne sag godt nok.
6
Tally-ho
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 14:21

2SHY skrev:Jeg blev tilbudt af lederen fra det sted der ville ansætte mig, at ringe til dem, hvis jeg havde behov for det

Jamen, så synes jeg, at du skal ringe til personen og sige, at du efter at have sundet dig stadig undrer dig over, at de har undladt at tale med den person, du bruger som reference. Fair nok hvis de ville tale med begge to, men det her får dig til at føle dig dårligt behandlet. Samtidig kan du orientere om, at du nu kontakter din egentlige referenceperson for en udtalelse.
Samtidig sender du det, du vil sige, på skrift, så du senere evt. kan henvise til det.

Jeg ville i øvrigt også få fat på på den person i kommunen, som står direkte over ansættelsesudvalget, både for at orientere vedkommende om et forløb, du undrer dig over, og for på forkant at give din version af det skete, så det her ikke kommer til at stemple dig ift. et evt. senere samarbejde med Randers Kommune.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 14:42

Jeg har fundet nogle skriftlige udtalelser fra tidligere ansættelser hvor der bl.a. står at jeg er selvstændig, dygtig, fagligt velfunderet, bidrager positivt både fagligt og personligt og bla bla bla. Det har jeg tænkt mig at sende til hende i Randers (det er lederen for det specifikke område der er med i ansættelsesudvalget, så det er ret overskueligt at finde den jeg skal snakke med. Jeg har også afsendt en mail til gruppelederen for lige at høre hvordan og hvorledes.

Jeg er naturligvis skide bange for at de nu fremadrettet tænker "Fuck nej hende vil vi ikke spilde tid på at snakke med" og alle tror jeg intet kan og er komplet uduelig. Jeg er klar over at det ikke ændrer på den nuværende situation, men jeg vil sq ikke have det indtryk siddende på mig. Jeg begriber så slet ikke at man ikke siger "Ved du hvad... jeg vil gerne have lov til at ringe til nogle af dine andre tidligere arbejdsgivere og høre hvad de mener". Alle kan have en der har et horn i siden på en og vil sabotere det for en tidligere ansat. Så kan man da prøve at snakke med en anden
5

Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 15:12

^
Det der er den helt rigtige indstilling :gogo:
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 15:16

Jeg sendte følgende afsted

Kære XXXX

Nu har jeg delvist fået sundet mig lidt over den noget overraskende drejning i forløbet. Jeg har endnu ikke talt med (tidligere leder, men har dog sendt en mail til min gruppeleder (XXXX), for at høre hvordan hun har opfattet mig, nu det trods alt er hende, jeg har arbejdet sammen med på dagligt basis.

Jeg har fuldt ud forståelse for, at du er betænkelig ved at ansætte en med sådan en tilbagemelding, men jeg vil have det utroligt dårligt med at efterlade mig et indtryk af, at jeg skulle være uselvstændig, ikke i stand til at tage initiativ eller at kunne omsætte teori til praksis. Derfor vedhæfter jeg 2 skriftlige udtalelser, der ikke just er af samme tilbagemelding som (tidligere leder).

Venlig hilsen
XXXX
12

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5896

Indlægaf Dikus » 5. jan 2016, 17:11

Hvor er det bare møg-uretfærdigt!

Jeg er glad for, du nu agerer. For det der. Det skal du ikke finde dig i.

Det undrer mig, at fagforeningen accepterer negative referencer af den karakter, du beskriver:

http://koege.lokalavisen.dk/fyring-og-d ... /100609482

Det er trods alt en offentlig virksomhed. Og det er altså ikke ok.
1

Tilbage til "Job"