Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Neenah » 8. jan 2016, 10:03

milisa skrev:
Neenah skrev:Sidste gang var en vejlederstilling - dette er en konsulentstilling. Vejledning har jeg erfaring med - konsulentarbejde indenfor dette område, knap så meget. Afdelingslederen fortalte mig at det var marginaler der skilte ansøgerne ad sidst. Han havde svært ved at svare på hvorfor det blev som det blev, og sagde at jeg havde nogle rigtig kloge betragtninger i forhold til stillingen. Men de havde 11 til samtale på tre stillinger, og 11 virkeligt stærke kandidater.

Endnu mere helt sikkert ring!!! "Hej, det er neenah, jeg ved ikke, om du måske kan huske mig, men jeg var til samtale d. x/x ang y stilling?" (det er så her, han gerne skal sige "JA DA"!!! og med lidt held giver samtalen sig selv her efter.......) "den samtale gjorde mig jo bare ENDNU mere ivrig efter at få lov til at arbejde i afdelingen, så jeg vil høre, om du kunne uddybe lidt om den her nye stilling?" Hvis han så ikke selv begynder at snakke løs, så spørg om han vil uddybe de specifikke arbejdsopgaver, hvilken person de leder efter, hvad de lægger allermest vægt på - hvis du har behov for en årsag til at spørge, så kan du jo altid sige, at fordi du så gerne vil have jobbet, så vil du jo gerne skrive en killer-ansøgning og derfor vil du jo gerne vide lidt om, hvad de helt præcist leder efter.

Held og lykke!

Tak for skubbet! :blomst: Jeg fik ringet, og jeg fik vildt meget ud af det! Så nu kan jeg bruge det til at skrive en killer ansøgning! :klap:
11
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Indlægaf milisa » 8. jan 2016, 10:07

Neenah skrev:Tak for skubbet! :blomst: Jeg fik ringet, og jeg fik vildt meget ud af det! Så nu kan jeg bruge det til at skrive en killer ansøgning! :klap:

Fantastisk!! Super meget held og lykke!
0
Tally-ho
Brugeravatar
ILY
Kort karma: 9
Likede indlæg: 84

Indlægaf ILY » 9. jan 2016, 09:06

Dikus skrev:Hvordan i alverden vil du bevise, du har sendt de ansøgninger, du har skrevet på?

igen jeg har ikke personligt gjort det.
men ta fx min kammerat. i hans fag er det helt normalt at gå ind sige hej til værkføren og spørge om de mangler hjælp. siger de nej, så tager han videre til næste sted. Siger de tjaaa fortæller han lige kort hvad han kan og hvilke kurser han har. De fleste steder er det ikke nødvendig da han har arbejdet der før. Og er han heldig skriver de lige han tlf / mail adresse ned.
Der ville godt nok være mange steder han ikke ville kunne bevise han har søgt. Fordi de steder er meget her og nu, og ikke kunne drømme om at gemme et cv. hvis de nogensinde får et.
og hvis vi som ledige skal gå rundt og få beviser fra virksomhederne at vi har sendt/afleveret en ansøgning så blive de ikke glade (virksomhederne )
1
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
ILY

Indlægaf ILY » 9. jan 2016, 09:27

DetSorteCirkus skrev:
ILY skrev:Nu har jeg bestemt ikke smidt en masse "fiktive" jobansøgninger på min liste. Foretrækker selv, standart ansøgninger og de er ikke engang kedelige. Jeg er faktisk kommet til samtale på et par af dem.

Men det var mere det at vi fik at vide fra en jobcenter mand, (med en del tys tys tegn) at der er brevhemmelighed i Danmark og at det eneste tjek der reelt findes på at ledige søger jobs, er kun det vi taster ind på fagforeningen eller nu joblog.
Ham her gjorde meget ud af at fortælle os (uden direkte at sige det) at det ikke bliver eller vil blive tjekket. Hans pointe var at vi kunne jo godt komme ud og gøre ting for at finde et job / gøre reklame for os selv. Hvor det ikke er noget som vil tælle som en reel ansøgning. Men en vigtigere indsats i jobsøgningen (netværk, drikke kaffe med en du kender og høre om muligheder) Så ville han ikke sige det til nogen, hvis man lige smed en enkelt "fiktiv" ansøgning op på joblog nu og da.

Og det lød til at det var bestemt ikke første gang han sagde det på en kursus til 20+ ledige. og ja han arbejder skam på jobcenteret stadig.

Jeg synes, at hans pointe er god, for hvis man kæmper med at finde semi-relevante opslåede stillinger og bruger al tiden til de uopfordrede ansøgninger på skriftlige henvendelser for at leve op til kravene, gør man reelt både sig selv og samfundet en bjørnetjeneste. Man gør noget, men muligvis ikke det mest effektive.

Når det er sagt, undrer jeg mig over det markerede, for ligger der ikke netop deri, at han faktisk tjekker for potentielt fiktive ansøgninger?
Hvordan skulle han ellers få en viden, han ikke vil sige videre?

det kræver naturligvis du oplevede måde han forklarede det på.
nogen på kurset udtrykte bekymring for hvordan man kunne bevise at man havde søgt en stilling hvis man afleverede personlig fremfor vi email (bevis din sendte mail) for rn del havde oplevet at deres håndafleverede ansøgninger blev lagt lige ved siden af makulatoren. Han forklarer han så at det kommer man aldrig til pga der er brev hemmelighed I danmark.

og man kun kommer under et tjek/pres hvis man ikke udfylder nok i jobbloggen.

= Jobblog er jeres bevis for ansøgninger, så udfyld, den på bedste vis. og han ville osse at vi udfyldte den for det mindste som fx en snak med en tidl. kollega og han sagde selv om I kun er ude at shoppe og ikke snakker 1 sekund om job. Så har du gjort dog synlig i dit netværk og dette kan sagtens stå i jobblog som en netværks samtale med tidligere kollega.

Han mente at jobblog er vores redning til at bevise at vi ret faktisk kæmper for et nyt job. Og vores redning når vi er trætte af det hele og bare godt vil have nogle dages frihed. Men husk at "lyver" I af og til i jobblog så gør det overbevisende.

jeg siger bare hvad jeg har hørt på et kursus og i en situation hvor tidligere nævnte faktisk har et job på hånden men skal søge jobs indtil. så må jeg da indrømme at jeg ikke vil være bleg for at udnytte dette smuthul.

Men ellers kan jeg da fortælle at efter jeg er startet i mit nye job har Randstad og adecco kimet mig ned med kundeservice /økonomi jobs på 1-2 måneder, til under fuldtid og til en træls time løn på 107 i timen. Jeg har sendt disse videre i mit netværk da jeg synes det er utrolig at sekundet jeg har et job så kommer job tilbuddene. Jeg kan lægger det her ind osse hvis nogle er sultne nok.
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
ILY

Indlægaf ILY » 9. jan 2016, 09:31

jobmulighed i østjylland omkring Århus mener det var.

Hej. Vi søger kundeservicemedarbejdere til at ringe ud til eksisterende kunder med henblik på mersalg. Vikariatet er på 1-2 måneder med mulighed for forlængelse . Lønnen er 107,21 kr./time med mulighed for bonus. Der er tale om 37 timer/uge fordelt i tidsrummet mandag-fredag kl. 8-20 samt lørdag-søndag kl. 8-17. Send ma il med CV til rikke.bjerrehuus@adecco.dk, hvis du er interesseret. Mvh. Rikke, Adecco.

jeg skrev på hver gang mine vikar bureauer kontakte min om noget. dengang udfyldte jeg ved min fagforening men alligevel udfyldte jeg det.
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 9. jan 2016, 11:18

@2SHY: Den leder du har lønsag hos fagforeningen kørende med, er det også den leder der snakkede dårligt om dig? For i så fald synes jeg at du skal nævne det en anden gang når der spørges efter referencer og at du derfor specifikt har opgivet gruppelederen og ikke lederen; for at undgå personfnidder.

og så endnu engang :ae: - det gør mig så ondt at læse om din situation (men synes i øvrigt du har håndteret det godt mht opfølgning; både i forhold til kommunen hvor du gør opmærksom på at andre arbejdsgivere har et noget andet billede af dig samt når du spørger efter en begrundelse fra tidligere leder og søger afklaring fra gruppeleder)
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8443

Indlægaf 2SHY » 9. jan 2016, 11:22

avdotja skrev:@2SHY: Den leder du har lønsag hos fagforeningen kørende med, er det også den leder der snakkede dårligt om dig? For i så fald synes jeg at du skal nævne det en anden gang når der spørges efter referencer og at du derfor specifikt har opgivet gruppelederen og ikke lederen; for at undgå personfnidder.

og så endnu engang :ae: - det gør mig så ondt at læse om din situation (men synes i øvrigt du har håndteret det godt mht opfølgning; både i forhold til kommunen hvor du gør opmærksom på at andre arbejdsgivere har et noget andet billede af dig samt når du spørger efter en begrundelse fra tidligere leder og søger afklaring fra gruppeleder)

Nej det er en anden og det er jo både godt og skidt. Havde det været ham kunne man hurtigt have argumenteret for af han gerne ville jorde mig fordi jeg har pudset fagforeningen på ham. Men ham slipper jeg typisk omkring ved at forklare at man fungerer 100 % som selvstændig og han derfor ingen fornemmelse har af hvad jeg har lavet, så ham er der ingen ide i at kontakte ;)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 9. jan 2016, 11:25

2SHY skrev:
avdotja skrev:@2SHY: Den leder du har lønsag hos fagforeningen kørende med, er det også den leder der snakkede dårligt om dig? For i så fald synes jeg at du skal nævne det en anden gang når der spørges efter referencer og at du derfor specifikt har opgivet gruppelederen og ikke lederen; for at undgå personfnidder.

Nej det er en anden og det er jo både godt og skidt. Havde det været ham kunne man hurtigt have argumenteret for af han gerne ville jorde mig fordi jeg har pudset fagforeningen på ham. Men ham slipper jeg typisk omkring ved at forklare at man fungerer 100 % som selvstændig og han derfor ingen fornemmelse har af hvad jeg har lavet, så ham er der ingen ide i at kontakte ;)

Du har da virkelig været heldig i dit arbejdsliv :(
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8443

Indlægaf 2SHY » 9. jan 2016, 11:28

avdotja skrev:
2SHY skrev:

Du har da virkelig været heldig i dit arbejdsliv :(

Jep. Det går strygende :stoned:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf englishchannel » 13. jan 2016, 12:56

Nå, men for lige at give en update (og holde lidt gang i tråden) er jeg begyndt i noget ny aktivering, og det er simpelthen så godt :love: Det er karriererådgivning, hvor jeg målrettet arbejder sammen med en HR-konsulent på at afdække og arbejde med mine svage sider, usikkerheder og problemzoner.

Og altså... For første gang siden jeg blev arbejdsløs føler jeg mig bare forstået og set. Jeg føler, at jeg har noget at tilbyde og at jeg er noget værd igen, hvilket simpelthen har gjort underværker for både min selvtillid og min motivation for alt det her jobsøgning. Det er sjældent, at jeg har hørt noget godt om forløb hos anden aktører, men det her giver virkelig noget!
11
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 13. jan 2016, 13:43

englishchannel skrev:Nå, men for lige at give en update (og holde lidt gang i tråden) er jeg begyndt i noget ny aktivering, og det er simpelthen så godt :love: Det er karriererådgivning, hvor jeg målrettet arbejder sammen med en HR-konsulent på at afdække og arbejde med mine svage sider, usikkerheder og problemzoner.

Og altså... For første gang siden jeg blev arbejdsløs føler jeg mig bare forstået og set. Jeg føler, at jeg har noget at tilbyde og at jeg er noget værd igen, hvilket simpelthen har gjort underværker for både min selvtillid og min motivation for alt det her jobsøgning. Det er sjældent, at jeg har hørt noget godt om forløb hos anden aktører, men det her giver virkelig noget!

Hvem er det hos? Jeg synes virkelig også jeg er ved at synke ned i dyndet for tiden, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det.
0
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 13. jan 2016, 14:00

Neenah skrev:Hvem er det hos? Jeg synes virkelig også jeg er ved at synke ned i dyndet for tiden, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det.

Jeg har sendt dig navnet i et kort :kys:

Nu tænker jeg bare højt, men har du overvejet selv at tage kontakt til dit jobcenter og bede om noget aktivering? Mit forløb tilbydes typisk til højtuddannede, ressourcestærke ledige (ofte nyuddannede), der lige skal have det sidste skub og det har altså gjort en verden til forskel for mig at blive mødt af folk, der forstod min situation. Jeg kunne sagtens forestille mig, at du kunne blive tilknyttet noget lignende, hvis du selv tog initiativ. Jeg kan se, at de har et lignende forløb i Odense i hvert fald.

Det bedste ved forløbet er, at det fuldkommen er tilpasset den enkelte lediges problemstillinger, og ved mig er det f.eks. at få trænet noget samtaleteknik, så jeg bliver bedre til de (for mig) frygtede "HR-spørgsmål". Men de tager som sagt udgangspunkt i den enkelte, så hvis du f.eks. er vildt god til samtaler, så skal du ikke trækkes gennem en masse unødvendige øvelser. De giver så også selv deres vurdering af hvor ens problemstillinger ligger, hvilket måske godt kan lyde lidt grænseoverskridende, men for mig var det så rart at få en udenforståendes syn på mig selv og mit CV.
3
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 13. jan 2016, 14:46

englishchannel skrev:
Neenah skrev:Hvem er det hos? Jeg synes virkelig også jeg er ved at synke ned i dyndet for tiden, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det.

Jeg har sendt dig navnet i et kort :kys:

Nu tænker jeg bare højt, men har du overvejet selv at tage kontakt til dit jobcenter og bede om noget aktivering? Mit forløb tilbydes typisk til højtuddannede, ressourcestærke ledige (ofte nyuddannede), der lige skal have det sidste skub og det har altså gjort en verden til forskel for mig at blive mødt af folk, der forstod min situation. Jeg kunne sagtens forestille mig, at du kunne blive tilknyttet noget lignende, hvis du selv tog initiativ. Jeg kan se, at de har et lignende forløb i Odense i hvert fald.

Det bedste ved forløbet er, at det fuldkommen er tilpasset den enkelte lediges problemstillinger, og ved mig er det f.eks. at få trænet noget samtaleteknik, så jeg bliver bedre til de (for mig) frygtede "HR-spørgsmål". Men de tager som sagt udgangspunkt i den enkelte, så hvis du f.eks. er vildt god til samtaler, så skal du ikke trækkes gennem en masse unødvendige øvelser. De giver så også selv deres vurdering af hvor ens problemstillinger ligger, hvilket måske godt kan lyde lidt grænseoverskridende, men for mig var det så rart at få en udenforståendes syn på mig selv og mit CV.

Tak :kys: Det lyder jo som lidt af et drømmeforløb. Der er dog det lille mente at jeg faktisk er flyttet til Lolland :genert: Jeg står lige på nippet til at ændre min folkeregisteradresse, men har stadig en lejlighed i Odense, så jeg overvejer om jeg bare skal lade min adresse være, og ringe til jobcentret i Odense. Hvor ofte møder du op til forløbet?
0
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 13. jan 2016, 19:10

Neenah skrev:Tak :kys: Det lyder jo som lidt af et drømmeforløb. Der er dog det lille mente at jeg faktisk er flyttet til Lolland :genert: Jeg står lige på nippet til at ændre min folkeregisteradresse, men har stadig en lejlighed i Odense, så jeg overvejer om jeg bare skal lade min adresse være, og ringe til jobcentret i Odense. Hvor ofte møder du op til forløbet?

Jeg har et forløb på 6 uger, hvor jeg er der én gang om ugen. Det er dog fleksibelt, så der er også mulighed for at tage noget over telefon eller mail under særlige omstændigheder, så det kan du jo vende med dem, hvis det er :kys:
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Indlægaf milisa » 13. jan 2016, 19:35

Dejligt at høre, English!

Neenah, jeg vil også foreslå en eller anden form for relevant aktivering, evt løntilskud. Det gav i hvert fald mig lige det der boost, da jeg var længst nede.
0
Tally-ho

Tilbage til "Job"