Jobjagter-tråden

Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 114
Likede indlæg: 1114

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf englishchannel » 17. jan 2016, 13:21

Kender I det, når man ender i en ansøgningsskriveblokade?

Jeg fik endelig noget god feedback på mine ansøgninger, og jeg kan nu se, hvor stive og kluntede, de har været. Men samtidig har det også givet mig noget præstationsangst at skulle begynde helt forfra, især fordi jeg virkelig, virkelig gerne vil arbejde de steder som jeg skal sende ud til nu.

Hvad gør I, når I ender der?
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Indlægaf milisa » 17. jan 2016, 19:49

English, jeg satte ambitionsniveauet ned, forstået på den måde, at jeg droppede enhver tanken om "i dag skal jeg nå det og det og det", men erkendte, at denne uge risikerede jeg kun at leve én ting, nemlig at skrive én ansøgning. Og at det var helt ok, og ikke nogen grund til at blive hverken stresset eller få skyldfølelse. Det var lettere at mene end at gennemføre, selvfølgelig....
2
Tally-ho
Brugeravatar
thorsager
Kort karma: 3
Likede indlæg: 23

Indlægaf thorsager » 17. jan 2016, 22:58

Pernille skrev:Jeg var til min første samtale i flere mdr i mandags.
Fik afslag. På mail - sådan helt standard;

"Hej

Tak for at du kom til samtale hos os for nylig om stillingen som pædagog hos xxxxxxx

Vi må desværre meddele, at vi har besat stillingen til anden side. Vi vurderede, at kompetencerne hos en af de andre ansøgere passede bedre til stillingen.

Tak for din interesse for stillingen og held og lykke med din videre jobsøgning."

Sendt fra sådan en noreply-mail.

Så hvis jeg ikke følte mig lidt modløs og taberagtig før da.. Har sgu da brugt tid og mentalt overskud på at foreberede mig. Læse om stedet, opfriske relevant teori (som de havde nævnt i opslaget) osv.
Og håbe, krydse fingre, drømme..

Nu med ledighedsperiode på sammenlagt lidt over 1 år.

Til min seneste samtale fik jeg også afslag pr. mail. Det synes jeg er dårlig stil. Havde ellers haft et rigtig godt indtryk af stedet før da. Men så fik jeg samme standard afslag med et twist, at der faktisk var to stillinger ledige. Det var jeg ikke blevet oplyst om.

Du skriver at du bliver lidt modløs, og jeg kan godt genkende følelsen. Det sucks! Husk på at ikke er alene i din situation.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 18. jan 2016, 16:53

Er der nogen der har erfaring med at skifte jobcenter (pga. flytning)? Jeg er lidt nervøs ved det, men på den anden side, så er mit jobcenter i Odense ikke ret meget værd heller.
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 18. jan 2016, 20:42

Neenah, altså du kan næppe bruge mit svar til noget som helst, men min erfaring med jobcentre er, at de er e-l-e-n-d-i-g-e til akademikere, så om du er det ene eller det andet sted, det kan være et fedt........... :fløjt:
0
Tally-ho
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 18. jan 2016, 21:00

milisa skrev:Neenah, altså du kan næppe bruge mit svar til noget som helst, men min erfaring med jobcentre er, at de er e-l-e-n-d-i-g-e til akademikere, så om du er det ene eller det andet sted, det kan være et fedt........... :fløjt:

Yeah. I know. Men jeg er urolig for om de er mere pågående på Lolland :genert:
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 19. jan 2016, 08:46

Neenah skrev:
milisa skrev:Neenah, altså du kan næppe bruge mit svar til noget som helst, men min erfaring med jobcentre er, at de er e-l-e-n-d-i-g-e til akademikere, så om du er det ene eller det andet sted, det kan være et fedt........... :fløjt:

Hm.... ja ok. Man kunne måske godt forestille sig et en udkantskommune går lidt mere til den? Men måske de så også netop derfor faktisk kunne gå hen og være lidt nyttige? Hvis nu de vågner op i Odense og vil have dig til alt muligt halløj, har du så mulighed for at vælge at udføre aktiviteten på Lolland? For hvis nu du pludselig skal 6 uger i aktivering i Odense, så tror jeg måske, jeg personligt havde taget chancen med Lolland, for det ER trods alt nemmere...
0
Tally-ho
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 19. jan 2016, 09:32

milisa skrev:
Neenah skrev:

Hm.... ja ok. Man kunne måske godt forestille sig et en udkantskommune går lidt mere til den? Men måske de så også netop derfor faktisk kunne gå hen og være lidt nyttige? Hvis nu de vågner op i Odense og vil have dig til alt muligt halløj, har du så mulighed for at vælge at udføre aktiviteten på Lolland? For hvis nu du pludselig skal 6 uger i aktivering i Odense, så tror jeg måske, jeg personligt havde taget chancen med Lolland, for det ER trods alt nemmere...

Det er nemlig det jeg tænker. Jeg ved ikke hvor nyttigt det er. Finten er at både min kæreste og jeg søger jobs i Jylland, men at jeg er flyttet herned for at være sammen med ham, da han arbejder her. Jeg tror nemlig også jeg bliver nødt til at tage chancen med Lolland. Om ikke andet, så fordi møder i Odense bare begynder at blive irriterende at skulle til, og at det nærmest kan ødelægge min økonomi.

Men jeg tvivler nu på de vil have mig til alt muligt halløj. De fire ugers aktivering jeg nærmest blev tvunget ud i endte med et 10-minutters informationsmøde, ti minutters snak med en jobkonsulent i forlængelse af det, og to ganges opfølgning per telefon, hvor hun endte med at sige "har du brug for at jeg ringer igen, for ellers synes jeg bare vi skal lukke den her? Det går jo godt for dig".
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 19. jan 2016, 10:07

Neenah skrev:Det er nemlig det jeg tænker. Jeg ved ikke hvor nyttigt det er. Finten er at både min kæreste og jeg søger jobs i Jylland, men at jeg er flyttet herned for at være sammen med ham, da han arbejder her. Jeg tror nemlig også jeg bliver nødt til at tage chancen med Lolland. Om ikke andet, så fordi møder i Odense bare begynder at blive irriterende at skulle til, og at det nærmest kan ødelægge min økonomi.

Men jeg tvivler nu på de vil have mig til alt muligt halløj. De fire ugers aktivering jeg nærmest blev tvunget ud i endte med et 10-minutters informationsmøde, ti minutters snak med en jobkonsulent i forlængelse af det, og to ganges opfølgning per telefon, hvor hun endte med at sige "har du brug for at jeg ringer igen, for ellers synes jeg bare vi skal lukke den her? Det går jo godt for dig".

Ja, det ville være altafgørende for mig - så ville eventuelle rygter om jobcentre på Lolland være lige meget, om de så sender i aktivering flere gange ugentligt!
0
Tally-ho
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2904

Indlægaf JoyNips » 19. jan 2016, 10:10

Nu har jeg søgt et job, hvor mit navn nærmest står skrevet på opslaget. Eneste bekymring er, at det blev slået op d. 13. og at der er frist d. 21.
Det lugter lidt af, at der er en intern ansøger - men med min faglige profil (og i øvrigt tidligere ansættelse samme sted) satser jeg på, at kunne give en intern kamp til stregen uanset.
6
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 19. jan 2016, 11:01

milisa skrev:
Neenah skrev:Det er nemlig det jeg tænker. Jeg ved ikke hvor nyttigt det er. Finten er at både min kæreste og jeg søger jobs i Jylland, men at jeg er flyttet herned for at være sammen med ham, da han arbejder her. Jeg tror nemlig også jeg bliver nødt til at tage chancen med Lolland. Om ikke andet, så fordi møder i Odense bare begynder at blive irriterende at skulle til, og at det nærmest kan ødelægge min økonomi.

Ja, det ville være altafgørende for mig - så ville eventuelle rygter om jobcentre på Lolland være lige meget, om de så sender i aktivering flere gange ugentligt!

Det var også det jeg fik ræsonneret mig frem til. Så nu må det briste eller bære!

Tak for sparring :kys:
1
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 20. jan 2016, 11:02

Neenah skrev:

Jeg har en teori om, at jobcentrene er mere pågående desto flere udsatte borgere de har. Det er jo ingen hemmelighed, at mit jobcenter har været meget aggressive overfor mig med månedlige møder, kontrol og konstant aktivering, selvom jeg på ingen måde var i den åbenlyse risikozone for langtidsledighed. Jeg bor lige udenfor København i en ret belastet kommune, mens mine studiekammerater, der bor i København og Frederiksberg har haft forløb, der mindede om dit.

Det kan selvfølgelig også være, at Lolland er lige så omgængelige som Odense, især i betragtning af at du er så ressourcestærk i forhold til den gennemsnitlige borger. Men på mit jobcenter skærer de tydeligvis alle over en kam, hvilket er surt, når der er mange, tunge borgere, for så kører hele kontrol- og aktiveringsmaskinen jo.
0
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 20. jan 2016, 11:17

Til gengæld er jeg stadig meget positiv omkring min nye aktivering, og jeg lærer så meget om mig selv, både fagligt og personligt. Jeg har en helt anden indsigt i hvad jeg er god til og glad for end jeg havde for en måned siden, hvor jeg padlede rundt på dybt vand uden holdepunkter. Der er hele tiden nye aha-oplevelser, og pludselig kan jeg målrette mit CV og mine ansøgninger på en helt anden måde, fordi jeg faktisk ved noget om, hvad der motiverer mig i en arbejdssituation.

Det er så lidt grænseoverskridende til tider, for de tror meget på learning by doing. Jeg har f.eks. haft svært ved at finde ud af hvad jeg gerne ville, så jeg blev sendt til samtale på et løntilskudsjob, der lå relativt langt fra min uddannelse (men på en arbejdsplads, der ellers kunne være aktuel). Og altså, jeg har aldrig oplevet nogle arbejdsopgaver og en kultur, der var mindre mig. Jeg gik direkte hjem efter samtalen og en skrev en lang række punkter ned om hvad der er vigtigt for mig på en arbejdsplads (aka. alt det modsatte af denne). Det var så verdens mest akavede samtale, men det var virkelig det værd :D
5
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 20. jan 2016, 16:39

thorsager skrev:Orv, du har da godt nok været heldig, billiebean! Bare det var mig. Skal nu heller ikke klage. Mine seneste to vikariater kom i hus af andre veje end ansøgninger. Det første fordi jeg som studentermedhjælp havde været med til at opbygge en stor portal. Den anden fordi jeg, trods afslag efter samtale, havde gjort et så godt indtryk, at de gerne ville have mig på et vikariat senere. Sjovt nok kom beskeden nogenlunde samtidig med min søns fødsel.

Sjovt du lige skriver det sidste der, for samtalen jeg var til gik godt, men endte så med at gå til en anden med en bedre profil til den stilling. MEN de kontaktede mig så igen, fordi de godt kunne lide mig og så en værdi i mine kompetencer, og fordi de havde en anden stilling, de gerne ville have mig til samtale på :pompom: Så det har jeg lige været i dag. Og jeg ved jo ikke, om jeg får den, men jeg er MEGA glad for endelig at have en følelse af, at der er nogen, som rent faktisk tror på mig, som jeg også godt kan lide. Hvis de ikke vælger mig, så er jeg i hvert fald sikker på, at det ikke handler om min personlighed.
5
Brugeravatar
thorsager
Kort karma: 3
Likede indlæg: 23

Indlægaf thorsager » 20. jan 2016, 23:29

billiebean skrev:
thorsager skrev:Orv, du har da godt nok været heldig, billiebean! Bare det var mig. Skal nu heller ikke klage. Mine seneste to vikariater kom i hus af andre veje end ansøgninger. Det første fordi jeg som studentermedhjælp havde været med til at opbygge en stor portal. Den anden fordi jeg, trods afslag efter samtale, havde gjort et så godt indtryk, at de gerne ville have mig på et vikariat senere. Sjovt nok kom beskeden nogenlunde samtidig med min søns fødsel.

Sjovt du lige skriver det sidste der, for samtalen jeg var til gik godt, men endte så med at gå til en anden med en bedre profil til den stilling. MEN de kontaktede mig så igen, fordi de godt kunne lide mig og så en værdi i mine kompetencer, og fordi de havde en anden stilling, de gerne ville have mig til samtale på :pompom: Så det har jeg lige været i dag. Og jeg ved jo ikke, om jeg får den, men jeg er MEGA glad for endelig at have en følelse af, at der er nogen, som rent faktisk tror på mig, som jeg også godt kan lide. Hvis de ikke vælger mig, så er jeg i hvert fald sikker på, at det ikke handler om min personlighed.

Tillykke med ekstra samtalen. Krydrer fingrer og krydser tæer for, at du får den! Jeg har bare intet held haft efter det, men klør dog stadig på med snuden højt!
0

Tilbage til "Job"