Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Neenah » 22. jan 2016, 07:47

Jeg skal til jobsamtale :banan:

Men de beder mig om at have oplysninger på to referencer med til samtalen, og jeg ved ikke hvem det skal være :gruble: Jeg har spurgt min studieleder (og specialevejleder) og havde egentlig også overvejet vores studiesekretær, men er det dumt at have to referencer fra samme sted? Hun er nok den jeg har haft mest kontakt med i mit seneste job. Ellers skal jeg skrive min chef fra Post Danmark på, men dels er det ikke så relevant, og dels har jeg ikke rigtig hans oplysninger.

Hvad ville I gøre?
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 22. jan 2016, 08:30

Tillykke med samtalen.

Jeg ville nævne, dem jeg fandt relevante - og så sende oplysningerne i en mail efteerfølgende, når jeg havde haft mulighed for at spørge dem, om det var ok.
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 23. jan 2016, 20:54

Neenah skrev:Jeg skal til jobsamtale :banan:

Men de beder mig om at have oplysninger på to referencer med til samtalen, og jeg ved ikke hvem det skal være :gruble: Jeg har spurgt min studieleder (og specialevejleder) og havde egentlig også overvejet vores studiesekretær, men er det dumt at have to referencer fra samme sted? Hun er nok den jeg har haft mest kontakt med i mit seneste job. Ellers skal jeg skrive min chef fra Post Danmark på, men dels er det ikke så relevant, og dels har jeg ikke rigtig hans oplysninger.

Hvad ville I gøre?

Er du ikke nyuddannet? For så ville jeg ikke tage det så tungt med referencer fra samme sted. Selvfølgelig er det guld, hvis du har noget fagrelevant studiearbejde, men det ER jo altså ikke unormalt ikke at have det. Mine referencer var også mine specialevejledere, for jeg var så heldig at have to: En fra uni og en fra industrien! Kunne det være relevant med en studiekammerat? Som kunne sige god for dig som kollega og samarbejdspartner?
1
Tally-ho
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 23. jan 2016, 20:57

milisa skrev:
Neenah skrev:Jeg skal til jobsamtale :banan:

Hvad ville I gøre?

Er du ikke nyuddannet? For så ville jeg ikke tage det så tungt med referencer fra samme sted. Selvfølgelig er det guld, hvis du har noget fagrelevant studiearbejde, men det ER jo altså ikke unormalt ikke at have det. Mine referencer var også mine specialevejledere, for jeg var så heldig at have to: En fra uni og en fra industrien! Kunne det være relevant med en studiekammerat? Som kunne sige god for dig som kollega og samarbejdspartner?

Jo, jeg er nyuddannet :) Jeg er endt med at spørge min specialevejleder, og en tidligere kollega/studiekammerat som jeg også er gode venner med. Vi har arbejdet sammen som vejledere, hun kender mig ud og ind, og jeg stoler på at hun har noget meget positivt at sige :gogo:
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 23. jan 2016, 21:03

Neenah skrev:Jo, jeg er nyuddannet :) Jeg er endt med at spørge min specialevejleder, og en tidligere kollega/studiekammerat som jeg også er gode venner med. Vi har arbejdet sammen som vejledere, hun kender mig ud og ind, og jeg stoler på at hun har noget meget positivt at sige :gogo:

Det lyder som nogle gode og relevante referencer! Held og lykke! :)
0
Tally-ho
Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Indlægaf Metsen » 25. jan 2016, 10:03

2SHY skrev:Jep. Det går strygende :stoned:

Hvordan går det med dig og din (lorte-)situation? Har du fået nogen tilbagemelding fra din tidligere leder/hende, der havde udtalt sig dårligt om dig til den nye arbejdsgiver?
1
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8507

Indlægaf 2SHY » 25. jan 2016, 10:17

Metsen skrev:
2SHY skrev:Jep. Det går strygende :stoned:

Hvordan går det med dig og din (lorte-)situation? Har du fået nogen tilbagemelding fra din tidligere leder/hende, der havde udtalt sig dårligt om dig til den nye arbejdsgiver?

Ingen tilbagebetaling endnu selvom han da mailede mig efter at have strudset mig i et par måneder. At det så var løgn det han skrev er så noget andet men han tilbød at overføre 2500 kr som konsulentløn. Glem det. 2500 kr for 2 ugers arbejde med masser af vederlagsfrie patienter, flere nye patienter og meget kørsel? Det tror jeg så ikke. Så den svarede jeg ikke på men sendte den direkte til hende jeg har kontakt med i fagforeningen. Hun har så mailet ham men ellers er der intet nyt. Men det er op til ham at bevise at jeg var i virksomhedspraktik. Pøj pøj med det.

Jeg fik en tilbagemeldning fra den tidligere leder som er skrevet sammen med gruppelederen. Jeg er slet ikke enig i hvad der er skrevet men det ændrer jo ikke noget at brokke sig over det. Jeg ved jo så at jeg ikke skal bruge dem som reference og så må jeg overveje hvad jeg siger hvis jeg bliver spurgt til dem specifikt. Jeg fik i øvrigt en mail fra gruppelederen også og det var godt der var langt til Thisted. Det var sådan en rigtig peppy frisk mail med et ønske om at 2016 ville blive et SUPER år for mig :evil: Totalt upassende og strengt.

Ellers er jeg jo blevet sygemeldt og tøffer rundt herhjemme mens jeg venter på at blive kaldt ind oppe hos psyk. Så der sker ikke så meget her.

Jeg kæmper med monster dårlig samvittighed over at jeg ikke søger jobs selvom jeg er opfordret til ikke at gøre det af bl.a. a-kassen og jobkonsulenten. Så jeg har sendt noget ud frem til engang i sidste uge. Og jeg tjekker faktisk også stadig opslag... For hvad nu hvis der lige er drømmejobbet? Eller noget jeg tror jeg kunne varetage selvom jeg ikke er på toppen lige pt? For jeg vil jo stadig gerne have et job selvom jeg lige nu er stress- og depressionsramt. Men jeg kan også godt se at det ikke er nemt når jeg lige nu bruger så meget energi på en lille kort tur i Netto at jeg går i brædderne når jeg kommer hjem

Jeg glæder mig til jeg kommer op igen. Virkelig
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Indlægaf Metsen » 26. jan 2016, 14:44

2SHY skrev:Ingen tilbagebetaling endnu selvom han da mailede mig efter at have strudset mig i et par måneder. At det så var løgn det han skrev er så noget andet men han tilbød at overføre 2500 kr som konsulentløn. Glem det. 2500 kr for 2 ugers arbejde med masser af vederlagsfrie patienter, flere nye patienter og meget kørsel? Det tror jeg så ikke. Så den svarede jeg ikke på men sendte den direkte til hende jeg har kontakt med i fagforeningen. Hun har så mailet ham men ellers er der intet nyt. Men det er op til ham at bevise at jeg var i virksomhedspraktik. Pøj pøj med det.

Jeg fik en tilbagemeldning fra den tidligere leder som er skrevet sammen med gruppelederen. Jeg er slet ikke enig i hvad der er skrevet men det ændrer jo ikke noget at brokke sig over det. Jeg ved jo så at jeg ikke skal bruge dem som reference og så må jeg overveje hvad jeg siger hvis jeg bliver spurgt til dem specifikt. Jeg fik i øvrigt en mail fra gruppelederen også og det var godt der var langt til Thisted. Det var sådan en rigtig peppy frisk mail med et ønske om at 2016 ville blive et SUPER år for mig :evil: Totalt upassende og strengt.

Ellers er jeg jo blevet sygemeldt og tøffer rundt herhjemme mens jeg venter på at blive kaldt ind oppe hos psyk. Så der sker ikke så meget her.

Jeg kæmper med monster dårlig samvittighed over at jeg ikke søger jobs selvom jeg er opfordret til ikke at gøre det af bl.a. a-kassen og jobkonsulenten. Så jeg har sendt noget ud frem til engang i sidste uge. Og jeg tjekker faktisk også stadig opslag... For hvad nu hvis der lige er drømmejobbet? Eller noget jeg tror jeg kunne varetage selvom jeg ikke er på toppen lige pt? For jeg vil jo stadig gerne have et job selvom jeg lige nu er stress- og depressionsramt. Men jeg kan også godt se at det ikke er nemt når jeg lige nu bruger så meget energi på en lille kort tur i Netto at jeg går i brædderne når jeg kommer hjem

Jeg glæder mig til jeg kommer op igen. Virkelig

Åh fuck altså, sikke da en nar han er! Utroligt at han kan få lov til at undgå at betale dig den løn, han skylder dig?! :tie:

Så er det bare, at man tænker 'fuck dig din møgkælling' om den mail! :evil: Det gør mig ondt at høre, at du er så langt nede. Men måske den sygemelding kan give dig en ro til at komme ovenpå og ikke stresse over jobsøgning? (sorry, jeg ved af alle godt, hvor nemt det er at sige!) :ae:

De bedste tanker til dig!
0
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8507

Indlægaf 2SHY » 26. jan 2016, 15:24

Metsen skrev:
Åh fuck altså, sikke da en nar han er! Utroligt at han kan få lov til at undgå at betale dig den løn, han skylder dig?! :tie:

Så er det bare, at man tænker 'fuck dig din møgkælling' om den mail! :evil: Det gør mig ondt at høre, at du er så langt nede. Men måske den sygemelding kan give dig en ro til at komme ovenpå og ikke stresse over jobsøgning? (sorry, jeg ved af alle godt, hvor nemt det er at sige!) :ae:

De bedste tanker til dig!

Tak :kys:

Han er bare for meget. I dag ser jeg der er overført 2500 kr til mig som konsulent honorar incl feriegodtgørelse. Og nej han har selvfølgelig ikke haft kontakt med hende fra fagforeningen. Så nu rykker hun ham (igen) og sender sagen videre til deres advokat. Puh... Og jeg får som sædvanlig ondt i maven over det fordi jeg er så skide konfliktsky. Også selvom jeg jo VED at jeg faktisk har en sag. Skide flinkeskole tankegang :sur:

Det var ikke ligefrem pæne tanker jeg tænkte da jeg læste den mail nej. Og havde jeg haft noget at slå på eller sparke til uden at splitte det ad så havde jeg gjort det. Jeg håber ikke jeg ser hende til nogle af de arrangementer der er i fagforeningen med jævne mellemrum. Jeg ville simpelthen ikke have noget pænt at sige så.

Det er lidt ambivalent med sygemeldingen. For der er dage jeg synes jeg har det okay (i dag er en god dag f.eks.) lige til jeg så f.eks. skal noget der kræver lidt mere af mig (f.eks. en tur i Netto) og så er jeg dødtræt og udkørt når jeg kommer hjem. Andre dage kommer jeg ikke ud af sengen med mindre det er absolut nødvendigt (toiletbesøg og mad). Så jeg ved godt at sygemeldingen var det rigtige. Og alligevel så ser jeg i dag en stilling jeg føler jeg burde søge velvidende at jeg nok ville gå fuldstændig i spåner over at skulle til en samtale hvis man blev indkaldt

Men jeg overvejer at søge. Jeg har søgt den før og blev ikke indkaldt så det kan være de heller ikke indkalder mig denne gang. Finten er så at det er med de samme opgaver som jeg havde der hvor de ikke havde noget pænt at sige om mig... Og det vil være virkelig underligt hvis man ikke brugte dem som reference. Og hvad siger man hvis der bliver spurgt til om de må kontakte det her specifikke sted? Hvordan forklarer man på en god og fornuftig måde at det vil være en unfair udtalelse hvis de ringede dertil?

Hvis der er nogen der kan komme i tanke om noget fornuftigt at sige så vil jeg være yderst taknemmelig
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 504

Indlægaf Luffegås » 1. feb 2016, 10:39

Hej, jeg er lige blevet færdiguddannet administrationsbachelor med studieretningen uddannelses og erhvervsvejleder. Så er også meget jobsøgende, er 27 år, så nu må livet gerne begynde at starte. Har søgt 5 jobs i dag og kl. er ikke engang 12, så er ret stolt af mig selv.
3
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 1. feb 2016, 10:50

Luffegås skrev:Hej, jeg er lige blevet færdiguddannet administrationsbachelor med studieretningen uddannelses og erhvervsvejleder. Så er også meget jobsøgende, er 27 år, så nu må livet gerne begynde at starte. Har søgt 5 jobs i dag og kl. er ikke engang 12, så er ret stolt af mig selv.

Sejt gået! Jeg synes også det er imponerende du kan finde så mange jobs at søge :genert: hvilket område søger du i? :)
0
Brugeravatar
Luffegås

Indlægaf Luffegås » 1. feb 2016, 10:56

Neenah skrev:
Luffegås skrev:Hej, jeg er lige blevet færdiguddannet administrationsbachelor med studieretningen uddannelses og erhvervsvejleder. Så er også meget jobsøgende, er 27 år, så nu må livet gerne begynde at starte. Har søgt 5 jobs i dag og kl. er ikke engang 12, så er ret stolt af mig selv.

Sejt gået! Jeg synes også det er imponerende du kan finde så mange jobs at søge :genert: hvilket område søger du i? :)

Hele landet, jeg bor på Fyn og kan se mange af de jobs jeg søger er helt oppe i nordjylland og deroppe af. Lidt hårdt at tænke på at får man det skal man både skaffe depositum til at flytte, mange af jobsene kræver egen bil og det har jeg heller ikke endnu, og kan ikke låne i banken. Men der er bare ikke den slags jobs lige nu og her hvor man gerne vil have nyuddannede uden erfaring :( Tror jeg så heller ikke de vil deroppe, men jeg skriver med et blink i øjet i min jobannonce "for at blive en gammel rotte må man være startet som en ny mus". Ved godt det biologisk er noget crap, men synes selv det var meget sjovt.
1
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 1. feb 2016, 13:41

Luffegås skrev:Hele landet, jeg bor på Fyn og kan se mange af de jobs jeg søger er helt oppe i nordjylland og deroppe af. Lidt hårdt at tænke på at får man det skal man både skaffe depositum til at flytte, mange af jobsene kræver egen bil og det har jeg heller ikke endnu, og kan ikke låne i banken. Men der er bare ikke den slags jobs lige nu og her hvor man gerne vil have nyuddannede uden erfaring :( Tror jeg så heller ikke de vil deroppe, men jeg skriver med et blink i øjet i min jobannonce "for at blive en gammel rotte må man være startet som en ny mus". Ved godt det biologisk er noget crap, men synes selv det var meget sjovt.

Klogt! Jeg bor (boede) også selv på Fyn, og har også søgt mere eller mindre over det hele. Men det lyder som en sjov indgangsvinkel :)

En lille opdatering fra mig: Nogen har fået job! Desværre ikke mig - men min kæreste. Hvilket betyder at vi er på vej væk fra Lolland! :klap: Vi var begge til jobsamtale i tirsdags. Han fik jobbet onsdag, og jeg fik et afslag fredag med de samme gamle forklaringer (det var marginaler, I var alle kvalificerede, der var bare en der lige klarede sig lidt bedre). For helvede. Men i det mindste har vi nu kunnet finde ny lejlighed, gøre klar til flytning, og jeg kan indsnævre min søgning til Kolding-området + 1 times afstand eller noget i den retning.

Der er bare ikke rigtig noget relevant at søge for tiden. Og hvis der er, ligger det lang pokker i vold. Men jeg tror måske jeg vil satse lidt mere på det uopfordrede når vi når dertil. English - havde dit konsulenthalløj noget at byde ind med der?

Men ja, ellers er jeg sgu lidt opgivende for tiden. Der er kun fire måneder til jeg har været ledig i et år. Det er fandeme længe, og jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal komme ud af det.
1
Brugeravatar
thorsager
Kort karma: 3
Likede indlæg: 23

Indlægaf thorsager » 3. feb 2016, 21:54

Hej med jer. Jeg håber ikke at dette bryder reglerne for debatten.net, men er simpelthen ved at brække mig over alle de ansøgninger, som jeg har skrevet uden held. Så jeg tænker, at jeg vil prøve en anden metode:

Her er en historie om mig og min søn Adam. Han er en glad dreng og kan godt lide at smide ting på gulvet. Oftest mad. Adam vil også gerne have, at du hjælper mig med at få et job, så jeg kan købe alt det han peger på (og rager ned fra hylderne!). Klik her for at læse mere:

https://adamsfarheddermartin.wordpress.com

PS: Jeg søger alt indenfor kommunikation, marketing og web, f.eks. webmaster, redaktør, marketing manager, journalist... Dog primært noget der er orienteret mod webmediet.

Håber at I kan lide mit lille stunt. I er selvfølgelig velkommen til at lade jer inspirere. Send gerne videre i dit netværk, hvis du kender nogen, der kender nogen.
1
Brugeravatar
Luffegås

Indlægaf Luffegås » 5. feb 2016, 11:55

Jeg har lige opdaget mit CV lignede nogen havde kastet op i word med blæk.
Jeg havde begrænset mig alt for meget og ikke sat det overskueligt op. Nu har jeg med hjælp af noget online-skabelon-værk lavet det bedre. Har googlet lidt, et CV må åbenbart gerne fylde 2 sider, så nu har jeg fyldt flere ord på :)
I kan selv prøve den her hvis i mangler noget cv-skabelon https://cvmkr.com/da/CV/
0

Tilbage til "Job"