Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2274

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Zombie » 5. feb 2016, 21:48

Der er et job i en weekendbørnehave, jeg ville ansøge - men kommunens hjemmeside bøvlede og var dum. Jeg har haft ringet ind 3 dage i træk til deres IT-afdeling for at finde ud af noget, men de er sløve padder og intet er sket. Suk.

Ansøgningsfristen var i dag - jeg var blevet lovet, at de ville fikse problemet så jeg kunne nå at ansøge, men det har de ikke gjort.

Så nu går jeg simplethen derned i morgen og afleverer en ansøgning og CV i papirform (stedet ligger længere nede af vejen hvor jeg bor!), også selvom det ikke følger et eller andet bureaukratisk pis-system.

Vo intet vover og alt det der - håber, de vil tage mig i betragtning alligevel, når jeg udviser lidt "ben i næsen" og vilje, til VIRKELIG gerne at ville den stilling.

Ellers overlever jeg det nok - det er job som pædagog ved siden af mine studier (kandidat). Men det er pisse ærgerligt.

Blah.
2
Muspel
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1196

Indlægaf Muspel » 7. feb 2016, 11:28

Zombie skrev:Der er et job i en weekendbørnehave, jeg ville ansøge - men kommunens hjemmeside bøvlede og var dum. Jeg har haft ringet ind 3 dage i træk til deres IT-afdeling for at finde ud af noget, men de er sløve padder og intet er sket. Suk.

Ansøgningsfristen var i dag - jeg var blevet lovet, at de ville fikse problemet så jeg kunne nå at ansøge, men det har de ikke gjort.

Så nu går jeg simplethen derned i morgen og afleverer en ansøgning og CV i papirform (stedet ligger længere nede af vejen hvor jeg bor!), også selvom det ikke følger et eller andet bureaukratisk pis-system.

Vo intet vover og alt det der - håber, de vil tage mig i betragtning alligevel, når jeg udviser lidt "ben i næsen" og vilje, til VIRKELIG gerne at ville den stilling.

Ellers overlever jeg det nok - det er job som pædagog ved siden af mine studier (kandidat). Men det er pisse ærgerligt.

Blah.

Man kan jo håbe, at det har været et problem for alle ansøgere. Og vupti- pludselig var der kun få ansøgere med din stædighed. Og dermed større chance for at få jobbet :)
Jeg har i øvrigt siddet med de der elektroniske ansøgninger når vi har skullet ansætte. Og hvis du kan finde frem til kontaktpersonen på annoncens mailadresse ville jeg sende i mail til ham/hende. Så er det nemlig ingen sag at lægge det i systemet. Hvor hvis de kun har din ansøgning i papir skal det til at scannes før det kan rundsendes.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1127

Indlægaf Torn » 9. feb 2016, 13:50

Jeg vil bare lige sige, at jeg følger med på sidelinjen (jeg er først aktivt jobsøgende efter sommer) og jeg vil tilføje en ting til jeres tråd: Hold op, hvor er I seje! I kæmper og I bliver ved på trods af ledighedslede- og stress og jeg håber hver eneste gang I skriver, at I har fået et job.

Danmarks ledige må være de mest hårdføre danskere, jeg kender til.

Hep! :pompom:
4
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 10. feb 2016, 23:10

Jeg tænkte på, om der er nogen, der har lyst til at dele en ansøgning, de har fået god respons på, med mig? Jeg sidder selv og søger på livet løs, men det er for tidligt til at sige, om min tilgang virker. Jeg vil bare ikke sende en masse ansøgninger ud, hvis de er elendige, hvis jeg kan undgå det.

Der er selvfølgelig fuld diskretion og alt det der.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3514

Indlægaf Ballademager » 11. feb 2016, 05:30

Smiling_Goat skrev:Jeg tænkte på, om der er nogen, der har lyst til at dele en ansøgning, de har fået god respons på, med mig? Jeg sidder selv og søger på livet løs, men det er for tidligt til at sige, om min tilgang virker. Jeg vil bare ikke sende en masse ansøgninger ud, hvis de er elendige, hvis jeg kan undgå det.

Jeg har et par stykker, som jeg er kommet til samtale på (i det private, har ikke haft succes med dem i det offentlige), dem må du gerne se.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 11. feb 2016, 09:40

Smiling_Goat skrev:Jeg tænkte på, om der er nogen, der har lyst til at dele en ansøgning, de har fået god respons på, med mig? Jeg sidder selv og søger på livet løs, men det er for tidligt til at sige, om min tilgang virker. Jeg vil bare ikke sende en masse ansøgninger ud, hvis de er elendige, hvis jeg kan undgå det.

Jeg har nogle ansøgninger til det offentlige som jeg er kommet til samtale på, hvis du er interesseret :)
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 11. feb 2016, 09:42

thorsager skrev:Hej med jer. Jeg håber ikke at dette bryder reglerne for debatten.net, men er simpelthen ved at brække mig over alle de ansøgninger, som jeg har skrevet uden held. Så jeg tænker, at jeg vil prøve en anden metode:

Her er en historie om mig og min søn Adam. Han er en glad dreng og kan godt lide at smide ting på gulvet. Oftest mad. Adam vil også gerne have, at du hjælper mig med at få et job, så jeg kan købe alt det han peger på (og rager ned fra hylderne!). Klik her for at læse mere:

https://adamsfarheddermartin.wordpress.com

PS: Jeg søger alt indenfor kommunikation, marketing og web, f.eks. webmaster, redaktør, marketing manager, journalist... Dog primært noget der er orienteret mod webmediet.

Håber at I kan lide mit lille stunt. I er selvfølgelig velkommen til at lade jer inspirere. Send gerne videre i dit netværk, hvis du kender nogen, der kender nogen.

Jeg synes ideen er sjov, men jeg ved ikke helt om det bliver modtaget som du gerne vil have det. Og så undrede jeg mig lidt over dit cv. Hvorfor har du valgt at skrive karakter på din bacheloropgave og speciale?
2
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 11. feb 2016, 11:45

thorsager skrev:Hej med jer. Jeg håber ikke at dette bryder reglerne for debatten.net, men er simpelthen ved at brække mig over alle de ansøgninger, som jeg har skrevet uden held. Så jeg tænker, at jeg vil prøve en anden metode:

Her er en historie om mig og min søn Adam. Han er en glad dreng og kan godt lide at smide ting på gulvet. Oftest mad. Adam vil også gerne have, at du hjælper mig med at få et job, så jeg kan købe alt det han peger på (og rager ned fra hylderne!). Klik her for at læse mere:

PS: Jeg søger alt indenfor kommunikation, marketing og web, f.eks. webmaster, redaktør, marketing manager, journalist... Dog primært noget der er orienteret mod webmediet.

Håber at I kan lide mit lille stunt. I er selvfølgelig velkommen til at lade jer inspirere. Send gerne videre i dit netværk, hvis du kender nogen, der kender nogen.

Det var da en sjov idé. Jeg forsøger jo, at selv finde en metode, der virker, så jeg kigger lidt rundt for inspiration. Må jeg høre, hvilke overvejelser du har gjort dig for at ende med den side?
1
Brugeravatar
thorsager
Kort karma: 3
Likede indlæg: 23

Indlægaf thorsager » 12. feb 2016, 00:07

Neenah skrev:

Jeg synes ideen er sjov, men jeg ved ikke helt om det bliver modtaget som du gerne vil have det. Og så undrede jeg mig lidt over dit cv. Hvorfor har du valgt at skrive karakter på din bacheloropgave og speciale?

Neenah, du rammer et lidt ømt punkt. Ideen var at skrive en ansøgning på en anden måde, og samtidig vise nogle andre ting. Jeg har fået meget ros, men også lidt ris for forsøget. Alt sammen noget jeg kan bruge til at skærpe min profil. Jeg har håbet på at det kunne skabe lidt interesse for min profil, og jeg har da også fået et par henvendelser. Håber at det giver nogenlunde mening!
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3514

Indlægaf Ballademager » 12. feb 2016, 14:41

Hvor i landet bor du? Tror måske, vi har en ledig stilling på mit arbejde, det var måske noget. Vil gerne sende dig et link, hvis du vil lade være med at sige, hvor du har den fra. Vil gerne holde arbejdsliv og debat adskilt :D
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
thorsager

Indlægaf thorsager » 13. feb 2016, 00:02

Ballademager skrev:

Hvor i landet bor du? Tror måske, vi har en ledig stilling på mit arbejde, det var måske noget. Vil gerne sende dig et link, hvis du vil lade være med at sige, hvor du har den fra. Vil gerne holde arbejdsliv og debat adskilt :D

Kastrup i København. Alt indenfor rimelig afstand med offentlig transport accepteres... Roskilde, Helsingør, Hillerød, Køge... Send mig bare en privat besked, så kan jeg se på den :)
0
Brugeravatar
thorsager

Indlægaf thorsager » 13. feb 2016, 17:03

Smiling_Goat skrev:

Det var da en sjov idé. Jeg forsøger jo, at selv finde en metode, der virker, så jeg kigger lidt rundt for inspiration. Må jeg høre, hvilke overvejelser du har gjort dig for at ende med den side?

Hmm. Jeg gjorde mig et par overvejelser, men meget af det var også bare et spørgsmål om at gøre noget ved min situation.

Først og fremmest ville jeg gerne gøre opmærksom på mig selv og bruge mit netværk. I stedet for standard-opslaget, tænkte jeg at det skulle være mere fængende og genbrugeligt. Derfor lavede jeg et website. Genbrug er vigtigt her, for nu kan jeg sende opslaget til kommende arbejdsgivere, sammen med en ansøgning - det giver (måske) lidt mere kant på min profil.

For det andet, så var det også en mental øvelse at sælge mig selv. Det var lidt angstprovokerende, men også enormt givende. Jeg følte at jeg skulle gøre noget anderledes for at skille mig ud.

En tredje ting, som kom lidt bag på mig, var, at jeg har fået en masse værdifuld feedback, tips og råd til mit cv og hvad jeg nu kan gøre i forhold til at tage kontakt til kommende arbejdsgivere. Både ris og ros.

Håber at det giver mening!
1
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2941

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2016, 14:58

Jeg ørler, hvis jeg skal læse ordet "robust" i ét eneste jobopslag mere! Det er øjensynligt det nye buzzword.
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 17. feb 2016, 16:45

Æhm... altså.
Idéen er da sjov, men jeg ville ikke tage dig til samtale på den.
Der er lidt for meget fokus på far-delen, når du lader din søn være afsender, og ærligt talt er hans smiden med mad o.l. ikke interessant for en arbejdsgiver.
8
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Joe » 17. feb 2016, 18:35

JoyNips skrev:Jeg ørler, hvis jeg skal læse ordet "robust" i ét eneste jobopslag mere! Det er øjensynligt det nye buzzword.

Haha, min arbejdsplads bruger også det ord i rigtigt mange af jobopslagene. Faktisk blev jeg også spurgt direkte til min jobsamtale om jeg var robust (for i sådan en sammenhæng ville man jo ofte svare "nej, jeg bryder i gråd ved den mindste modgang")

Men nogle gange ser jeg så også på min arbejdsplads og konstaterer at man sgu skal være ret robust. Men mest af alt tålmodig. Jeg ser bare ikke ordet "tålmodig" i så mange opslag.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want

Tilbage til "Job"