Jobjagter-tråden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8511

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf 2SHY » 29. sep 2015, 19:12

Af og til har jeg så tilføjet at jeg også er træningsorienteret. Det første afsnit tilpasser jeg altid til arbejdspladsen og de ønsker jeg har til arbejdsopgaver. Næste afsnit er næsten altid identisk. Nogle steder ved jeg de ikke er så meget til samtale halløjet, så der skærer jeg noget af. Afsnittet med hvad jeg kan bidrage med tilpasses også altid
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 29. sep 2015, 19:26

@2SHY, det eneste, jeg lige kan komme på ved din ansøgning, er det med, at du begynder en sætning med "jeg" ret mange gange. Se, nu forholder det sig sådan, at jeg ikke FATTER, hvorfor man ikke må det.... Men nu har jeg fået det at vide så mange gange af så mange mennesker - ovenikøbet også på en amerikansk jobmesse!! - så jeg tænker, at der må være noget om det. Jeg forsøger i hvert fald selv at undgå det ved at lave omformuleringer. Fx i stedet for at skrive "jeg kan bidrage med mine erfaringer fra min tid..." så skriv "Tiden i Thisted Kommune lærte mig at..." eller noget i den stil. Som sagt, jeg kan på ingen måde fortælle dig, hvorfor du bør gøre sådan, men det er det, de kloge siger..................................

@Medd, prøv i stedet at skrive, hvorfor du søger. Der er jo nogle grunde til, at du faldt over lige præcis dén jobannonce. Var det fordi, firmaet er fedt? Fremtidsmulighederne gode? Spørg hele tiden hvorfor. Hvorfor vil jeg søge? Fordi det lyder spændende. Jamen, HVORFOR lyder det spændende?
1
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. sep 2015, 19:28

milisa skrev:@2SHY, det eneste, jeg lige kan komme på ved din ansøgning, er det med, at du begynder en sætning med "jeg" ret mange gange. Se, nu forholder det sig sådan, at jeg ikke FATTER, hvorfor man ikke må det.... Men nu har jeg fået det at vide så mange gange af så mange mennesker - ovenikøbet også på en amerikansk jobmesse!! - så jeg tænker, at der må være noget om det. Jeg forsøger i hvert fald selv at undgå det ved at lave omformuleringer. Fx i stedet for at skrive "jeg kan bidrage med mine erfaringer fra min tid..." så skriv "Tiden i Thisted Kommune lærte mig at..." eller noget i den stil. Som sagt, jeg kan på ingen måde fortælle dig, hvorfor du bør gøre sådan, men det er det, de kloge siger..................................

@Medd, prøv i stedet at skrive, hvorfor du søger. Der er jo nogle grunde til, at du faldt over lige præcis dén jobannonce. Var det fordi, firmaet er fedt? Fremtidsmulighederne gode? Spørg hele tiden hvorfor. Hvorfor vil jeg søge? Fordi det lyder spændende. Jamen, HVORFOR lyder det spændende?

Det har jeg aldrig fået at vide før, men jeg har nemlig tit selv tænkt om det ikke kunne tunes lidt. Det bliver lidt ensformigt at læse. Så den tager jeg til mig :)
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. sep 2015, 19:31

Uh jeg var lige tilbage i de gamle gemmer og støve en af mine første ansøgninger af. :8: Nøj jeg synes det er slemt når jeg ser hvordan mine seneste er kommet til at se ud!

Men den her fik mig da ind på mit første løntilskud så et eller andet havde jeg gjort rigtigt (måske det var fordi de ikke havde så mange at vælge imellem - jeg tror faktisk det var sådan det var)

Til rette vedkommende

Jeg er en 31-årig ung kvinde, der pr. 26. juni 2012 springer ud som nyuddannet fysioterapeut. Jeg har netop forsvaret mit bachelorprojekt, som omhandler behandlingen af ACL-rupturer. Fokus er rettet mod hvorvidt man kan genvinde stabilitet og minimere risikoen for udvikling af artrose ved at benytte sig af neuromuskulær træning frem for en ACL-rekonstruktion.

Jeg har valgt at prioritere fysioterapeutuddannelsen højt i min studietid, men der har stadig været tid til at tage en uddannelse som pilatesinstruktør hos Fitness World. Det har givet mig nogle redskaber, som jeg har sat stor pris på at gøre brug af i den sidste praktikperiode. Desuden har jeg en kort overgang undervist forskellige typer hold hos FysioFitness i Holbergsgade, samt haft et studiejob via FysioWork på Teknisk Forvaltning i Nørresundby, hvor jeg stod for afvikling af et cirkeltræningshold samt programlægning for enkeltpersoner. Jeg ønsker fortsat at bruge de evner, jeg allerede har erhvervet indenfor at undervise, men også at blive endnu dygtigere.

Som noget nyt er jeg begyndt at interessere mig for akupunktur og har derfor valgt at tage den første del af akupunkturuddannelsen for fysioterapeuter, når kurset afholdes medio august. Jeg ser frem til at lære meget mere og få flere værktøjer til at give en kvalificeret og evidensbaseret behandling.

Tidligere har jeg arbejdet som 1. dame i Sv. Michelsens Chokolade i Helsingør. Her har jeg haft mulighed for at oparbejde evnen til at kunne planlægge, være selvstændig, ansvarsbevist og arbejde i højt tempo.

Jeg ønsker at lære mere og er ikke bleg for at spørge om hjælp, hvis der er ting, jeg er i tvivl om. Jeg ønsker at give en kompetent behandling til patienterne og opfatter mig selv som positiv, livsglad og imødekommende.

Jeg er meget kreativt anlagt og har i min fritid brugt meget tid på at lære at blive bedre til at dekorere kager. Jeg er meget glad for at læse skønlitteratur og sætter pris på at hygge med venner, familie og min kat.

Hvis det ønskes, kommer jeg meget gerne til en uddybende samtale.

Venlig hilsen
0

Brugeravatar
Medd
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf Medd » 29. sep 2015, 19:32

milisa skrev:@Medd, prøv i stedet at skrive, hvorfor du søger. Der er jo nogle grunde til, at du faldt over lige præcis dén jobannonce. Var det fordi, firmaet er fedt? Fremtidsmulighederne gode? Spørg hele tiden hvorfor. Hvorfor vil jeg søge? Fordi det lyder spændende. Jamen, HVORFOR lyder det spændende?

Du rammer virkelig hovedet på sømmet... men jeg ved faktisk ikke selv, hvorfor jeg synes det er spændende. Jeg har tænkt over det spørgsmål mange gange - også fordi man jo bliver spurgt om det til samtalerne. Jeg blev anbefalet af en jobkonsulent fra A-kassen at finde fagbeskrivelserne for min uddannelse og læse dem igen med henblik på at finde ud af, hvad der helt præcist tiltrak mig ved uddannelsen. Det har også givet mig en bedre indsigt i hvad mine faglige kompetencer er, så jeg bedre kan præcisere dem på mit cv. Men jeg synes ikke det har hjulpet mig med ansøgningen og spørgsmålet "hvorfor?".
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 29. sep 2015, 19:34

Jeg tør slet ikke kigge på mine første ansøgninger.... Det er decideret pinligt!
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 29. sep 2015, 19:37

Medd skrev:
milisa skrev:@Medd, prøv i stedet at skrive, hvorfor du søger. Der er jo nogle grunde til, at du faldt over lige præcis dén jobannonce. Var det fordi, firmaet er fedt? Fremtidsmulighederne gode? Spørg hele tiden hvorfor. Hvorfor vil jeg søge? Fordi det lyder spændende. Jamen, HVORFOR lyder det spændende?

Du rammer virkelig hovedet på sømmet... men jeg ved faktisk ikke selv, hvorfor jeg synes det er spændende. Jeg har tænkt over det spørgsmål mange gange - også fordi man jo bliver spurgt om det til samtalerne. Jeg blev anbefalet af en jobkonsulent fra A-kassen at finde fagbeskrivelserne for min uddannelse og læse dem igen med henblik på at finde ud af, hvad der helt præcist tiltrak mig ved uddannelsen. Det har også givet mig en bedre indsigt i hvad mine faglige kompetencer er, så jeg bedre kan præcisere dem på mit cv. Men jeg synes ikke det har hjulpet mig med ansøgningen og spørgsmålet "hvorfor?".

Hm. Ja ok. Det bliver jo lidt vanskeligt så. Hvad hvis du vender den om. Hvad vil være det mest dødsyge, du kunne forestille dig indenfor dit eget felt? Hvorfor er den annonce så IKKE det mest dødsyge? Eller måske begynde mere generelt? Hvis jeg nu gav dig en tryllestav, hvordan ville dit drømmejob så se ud? Hvor henne i verden? Hvilke arbejdstider? Hvilken løn? Hvordan skulle chefen være? Hvad med kollegerne? Og så endelig det faglige: Hvad skulle du arbejde med? Hvad skulle fremtidsudsigterne være? Hvis du svarer på det, kan du så måske begynde at relatere det til det pågældende opslag?
0
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. sep 2015, 19:40

milisa skrev:Jeg tør slet ikke kigge på mine første ansøgninger.... Det er decideret pinligt!

Nej jeg fortryder også at jeg gjorde det! :lol: Ja ja men hvordan skal man næsten vide bedre når man er ny i gamet?
1

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. sep 2015, 19:48

Jeg er i øvrigt noget i syv sind med min nuværende situation. Jeg er sådan delvist blevet tilbudt 10-11 timer om ugen fast på den her klinik jeg er vikar på. Jeg burde juble nu hvor jeg har kæmpet sådan for at få et job og jeg kan jo stadig få supplerende dagpenge og bruge tiden på at søge efter noget fuldtids et andet sted mens jeg så får noget klinikerfaring. Men altså... chefen er virkelig for viderekomne. Som i at der har været massiv udskiftning på stedet i den tid han har været der (faktisk er 8 kommet og gået på 5 år og en blev fyret i fredags). Jeg synes det er ubehageligt at gå og være nervøs for om han er i et godt humør eller om man skal gå på æggeskaller. Jeg er ikke gearet til at være i sådan et miljø.

Men... jeg kan jo selv vælge mere eller mindre hvornår jeg vil have mine patienter og for ikke at skulle køre så langt hver dag (2 x 90 km plus det løse), så ville jeg gerne samle det på 2 dage. Jeg kunne jo så vælge at lægge det på de dage jeg ved han ikke er der eller ikke er der så meget. Men åh hvor er jeg bange for at det måske er en skidt beslutning. Nu har jeg sagt at jeg lige vil tænke over det og jeg skal også have fat i a-kassen og høre ad hvad de siger. Hvis jeg kan få svarende til dagpengesats, så er det jo mere end jeg får nu på arbejdsmarkedsydelse, så på den led vil det også være et step up.

Ja jeg ved ikke hvad jeg vil med det her. Måske bare lufte lidt frustrationer og overvejelser
0

Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 29. sep 2015, 20:11

2SHY skrev:Jeg er i øvrigt noget i syv sind med min nuværende situation. Jeg er sådan delvist blevet tilbudt 10-11 timer om ugen fast på den her klinik jeg er vikar på. Jeg burde juble nu hvor jeg har kæmpet sådan for at få et job og jeg kan jo stadig få supplerende dagpenge og bruge tiden på at søge efter noget fuldtids et andet sted mens jeg så får noget klinikerfaring. Men altså... chefen er virkelig for viderekomne. Som i at der har været massiv udskiftning på stedet i den tid han har været der (faktisk er 8 kommet og gået på 5 år og en blev fyret i fredags). Jeg synes det er ubehageligt at gå og være nervøs for om han er i et godt humør eller om man skal gå på æggeskaller. Jeg er ikke gearet til at være i sådan et miljø.

Men... jeg kan jo selv vælge mere eller mindre hvornår jeg vil have mine patienter og for ikke at skulle køre så langt hver dag (2 x 90 km plus det løse), så ville jeg gerne samle det på 2 dage. Jeg kunne jo så vælge at lægge det på de dage jeg ved han ikke er der eller ikke er der så meget. Men åh hvor er jeg bange for at det måske er en skidt beslutning. Nu har jeg sagt at jeg lige vil tænke over det og jeg skal også have fat i a-kassen og høre ad hvad de siger. Hvis jeg kan få svarende til dagpengesats, så er det jo mere end jeg får nu på arbejdsmarkedsydelse, så på den led vil det også være et step up.

Ja jeg ved ikke hvad jeg vil med det her. Måske bare lufte lidt frustrationer og overvejelser

Jeg ville, hvis jeg var dig, ikke rigtig "turde" andet, end at sige ja tak. Det vil være noget relevant at skrive på cv'et, det vil give dig en nuværende beskæftigelse, så du ikke bare er arbejdsløs, det vil give dig noget fagligt at lave, osv osv osv. Især, når det ikke er flere timer, så ville jeg bide tænderne sammen og lade chef være chef og holde ud. Alle kloge mennesker siger jo, at det er 10 gange lettere at få job, når man har et i forvejen.
1
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. sep 2015, 20:21

milisa skrev:
Jeg ville, hvis jeg var dig, ikke rigtig "turde" andet, end at sige ja tak. Det vil være noget relevant at skrive på cv'et, det vil give dig en nuværende beskæftigelse, så du ikke bare er arbejdsløs, det vil give dig noget fagligt at lave, osv osv osv. Især, når det ikke er flere timer, så ville jeg bide tænderne sammen og lade chef være chef og holde ud. Alle kloge mennesker siger jo, at det er 10 gange lettere at få job, når man har et i forvejen.

Det er også lidt det jeg tænker. Altså det værste der kan ske er at han er dybt urimelig og jeg så siger op eller at han fyrer mig. Forhåbentlig finder jeg snart noget andet så jeg ikke skal fundere så meget over det
2

Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 30. sep 2015, 10:04

Så kører møllen igen: Samtale på fredag.... Gad vide om....fisk.... 12.? gang er lykkens gang?! :-D
3
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 30. sep 2015, 15:00

Dagens afslag her... Endda på en stilling jeg rent faktisk var kompetent til at varetage. Ah men for helvede da! :cuss:
0

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 30. sep 2015, 15:02

2SHY skrev:Dagens afslag her... Endda på en stilling jeg rent faktisk var kompetent til at varetage. Ah men for helvede da! :cuss:

:ae: øv!
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 30. sep 2015, 15:03

DRØMMEjobbet er blevet opslået i dag. Så jeg har fluks sendt en ansøgning afsted! Meget inspireret af et par ansøgninger her fra tråden :D Ej, det job er som skræddersyet til mig. Seriøst. Jeg SKAL til samtale på det! :kryds:
4

Tilbage til "Job"