Jobjagter-tråden

JoyNips
Kort karma: 391
Likede indlæg: 5477

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf JoyNips » 23. feb 2016, 12:21

Æh... så søgte jeg lige et job hos et af de største advokatfirmaer i Danmark. Regnede pænt meget med et afslag selvom min profil er jævnt interessant netop til det fagområde, menøh... jeg skal sgu til samtale! :banan:

Fuck, nu render jeg rundt som en hovedløs kylling! :lol:
12
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 23. feb 2016, 12:54

Nu så jeg lige den her smiley. Den illustrerer vidt ret godt, hvordan jeg har det lige nu...

:panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik:
3
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1337

Indlægaf Torn » 23. feb 2016, 14:17

JoyNips skrev:Æh... så søgte jeg lige et job hos et af de største advokatfirmaer i Danmark. Regnede pænt meget med et afslag selvom min profil er jævnt interessant netop til det fagområde, menøh... jeg skal sgu til samtale! :banan:

Sejt! Tillykke med samtalen. Alene den del er et kæmpe skulderklap til dig selv. Jeg håber, den giver pote.

Jeg overveje at søge et prestigefyldt job i udlandet, som jeg med al sandsynlighed ikke får. Jeg har "det de søger", men ikke nok af det... Og jeg orker næsten ikke at skrive ansøgning. Hm.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1337

Indlægaf Torn » 25. feb 2016, 16:31

Jeg fik søgt tre jobs denne uge. En produktiv søgeuge for mit vedkommende. Jeg arbejder deltid og skriver speciale, så jeg har ofte ikke overskuddet til at gøre noget ved jobsøgningen.
1
Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 23
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 188

Indlægaf Metsen » 25. feb 2016, 16:42

Jeg var til samtale i mandags, fik lovning på svar tirsdag og hørte intet. Jeg sendte så en mail sidst på eftermiddagen (/kunne self have ringet op i stedet for) og spurgte, om jeg havde misforstået. Onsdag morgen blev jeg ringet op, hvor hun undskyldte med at hun mandag havde glemt at hun kun ville være på kontoret i to timer tirsdag, så hun nåede slet ikke alt det, hun skulle tirsdag.. Øhh NÅ! Som om det er min fejl? Jeg er da skide ligeglad og det rager da sådan set ikke mig (det sagde jeg så selvfølgelig ikke til hende ;) ), men så må hun sgu da lige hurtigt sende en mail rundt mandag og fortælle, at de først har et svar onsdag eller noget. Whatever, find på noget. Af respekt for ansøgeren! Alt andet end at man skal gå og vente hele dagen og kigge på sin tlf hver tiende minut. Som om det er nemt nok at være arbejdsløs i forvejen :( :boo: Oork mand!

Skulle lige have det ud af mit system :-p
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 26. feb 2016, 07:55

Torn skrev:
JoyNips skrev:Æh... så søgte jeg lige et job hos et af de største advokatfirmaer i Danmark. Regnede pænt meget med et afslag selvom min profil er jævnt interessant netop til det fagområde, menøh... jeg skal sgu til samtale! :banan:

Sejt! Tillykke med samtalen. Alene den del er et kæmpe skulderklap til dig selv. Jeg håber, den giver pote.

Tak. Nu efter samtalen ved jeg faktisk ikke helt, om jeg vil have det. Jeg havde indtryk af, at der var mere arbejde med tvister. Men stillingen er mest rådgivning om regulering og forhindring af at tvisterne opstår.

Omvendt, så er det jo mindre end 3 år, før jeg har bestallingen. Og jeg ville kunne rokere efter halvandet. Og det kunne jo også være, at jeg ville trives rigtig godt i rådgiverrollen. Og om ikke andet, så er det et virkelig fedt sted at have på CV'et. Og lønnen er ganske pæn...

ARGH!
0
Smiling_Goat
Kort karma: 602
Likede indlæg: 8953

Indlægaf Smiling_Goat » 26. feb 2016, 08:43

Jeg får slet ikke tilbagemeldinger, fra de steder jeg søger. Jeg ved helt oprigtigt ikke, hvor mange steder jeg har søgt de sidste par uger (måske imellem en 20-30 steder,) men jeg har ikke hørt noget, ud over at de har modtaget min ansøgning. Jeg går ud fra, det er bedre end et afslag dagen efter ansøgningen er sendt, men jeg ved ikke, hvad jeg skal tænke om det.

Jeg har opført de steder, jeg skal søge, i et dokument, hvor ansøgningsfristen af anført. Jeg søger så pladserne dagen før ansøgningsfristen (fordi der jo er en del steder, jeg skal søge,) så burde de ikke vende tilbage inden for kortere tid? Jeg ved ikke, om jeg bare skal tænke, at det tager tid for dem at gå ansøgningerne igennem, eller om jeg skal tænke, at de bare har smidt min ansøgning ud.
Jeg lavede min oversigt d. 11/2 og første ansøgningsfrist er dagen efter. Hvornår opgiver jeg håbet, tror I? Jeg synes, det plejer at gå meget hurtigere fra ansøgning til afslag (ja, det er en deprimerende statistik.)
0
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 217
Likede indlæg: 1306

Indlægaf Daphne » 26. feb 2016, 09:20

Smiling_Goat skrev:Jeg får slet ikke tilbagemeldinger, fra de steder jeg søger. Jeg ved helt oprigtigt ikke, hvor mange steder jeg har søgt de sidste par uger (måske imellem en 20-30 steder,) men jeg har ikke hørt noget, ud over at de har modtaget min ansøgning. Jeg går ud fra, det er bedre end et afslag dagen efter ansøgningen er sendt, men jeg ved ikke, hvad jeg skal tænke om det.

Jeg har opført de steder, jeg skal søge, i et dokument, hvor ansøgningsfristen af anført. Jeg søger så pladserne dagen før ansøgningsfristen (fordi der jo er en del steder, jeg skal søge,) så burde de ikke vende tilbage inden for kortere tid? Jeg ved ikke, om jeg bare skal tænke, at det tager tid for dem at gå ansøgningerne igennem, eller om jeg skal tænke, at de bare har smidt min ansøgning ud.
Jeg lavede min oversigt d. 11/2 og første ansøgningsfrist er dagen efter. Hvornår opgiver jeg håbet, tror I? Jeg synes, det plejer at gå meget hurtigere fra ansøgning til afslag (ja, det er en deprimerende statistik.)

Jeg har fået det råd, at søge stillingerne hurtigst muligt. Hvis man venter til de sidste par dage, så har virksomheden måske allerede udvalgt deres kandidater, hvis der er rigeligt med kvalificerede. Måske kigger de slet ikke på din ansøgning, fordi de modtager den for sent i forløbet.
Jeg ved godt, at det ikke helt er det, du spørger om, men bare et velment råd herfra :)

Mht. til deciderede afslag - dem kan der godt gå en del tid med at få, synes jeg. Får dog fra de fleste, synes jeg - men der kan godt gå nogle uger indimellem. Tror tit de gør hele processen færdig med ansættelse og det hele, før de giver afslag - i tilfælde af, at de får brug for at indkalde flere kandidater.
Men forstår godt du er lidt træt af det.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 898
Likede indlæg: 14122

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. feb 2016, 10:10

Goddag i tråden :wave:

Jeg er gået i gang med min jobsøgning efter at have haft et halvt år, hvor jeg fokuserede på min meritlæreruddannelse.
Min første ansøgning har resulteret i en jobsamtale, så det er jeg selvfølgelig meget glad for. Problemet er dog, at jeg faktisk aldrig har prøvet den, hvad skal man sige, formelle ansættelsesprocedure til trods for otte år på arbejdsmarkedet. Tidligere har jeg fået job via netværk og har egentlig bare skulle ind til en lille, uformel snak, inden jeg blev ansat.
Jeg er derfor i tvivl om, hvordan jeg bedst forbereder mig til min samtale på mandag. I forbindelse med min ansøgning analyserede jeg selvfølgelig opslaget grundigt og havde også en god snak med lederen, og så har jeg tænkt mig at finde konkrete eksempler på alle de kompetencer, jeg har nævnt, at jeg har, og læse op på skolens værdier og indsatsområde med min stilling og profil for øje.

Ud fra tidspunktet kan jeg regne ud, at det sandsynligvis er et ansættelsesudvalg med forældredeltagelse, jeg skal møde, og det har jeg selvfølgelig også i baghovedet.

Jeg holder ferie i det, der kunne blive den første uge på jobbet, hvilket ikke burde blive et problem, da skoler generelt har respekt for den slags, og ansættelsen i forvejen falder skævt i forhold til skoleåret, men hvornår er det mon klogest at nævne ferien? Oprindeligt skulle man allerede være startet d. 22.2, og derfor kom jeg ikke ind på det i ansøgningen.
Byd gerne ind med tanker og gode råd :blomst:
0
Beetles and eggs and blues and pour a little everything else - Cocteau Twins
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 26. feb 2016, 10:23

Daphne skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg får slet ikke tilbagemeldinger, fra de steder jeg søger. Jeg ved helt oprigtigt ikke, hvor mange steder jeg har søgt de sidste par uger (måske imellem en 20-30 steder,) men jeg har ikke hørt noget, ud over at de har modtaget min ansøgning. Jeg går ud fra, det er bedre end et afslag dagen efter ansøgningen er sendt, men jeg ved ikke, hvad jeg skal tænke om det.

Jeg har fået det råd, at søge stillingerne hurtigst muligt. Hvis man venter til de sidste par dage, så har virksomheden måske allerede udvalgt deres kandidater, hvis der er rigeligt med kvalificerede. Måske kigger de slet ikke på din ansøgning, fordi de modtager den for sent i forløbet.
Jeg ved godt, at det ikke helt er det, du spørger om, men bare et velment råd herfra :)

Mht. til deciderede afslag - dem kan der godt gå en del tid med at få, synes jeg. Får dog fra de fleste, synes jeg - men der kan godt gå nogle uger indimellem. Tror tit de gør hele processen færdig med ansættelse og det hele, før de giver afslag - i tilfælde af, at de får brug for at indkalde flere kandidater.
Men forstår godt du er lidt træt af det.

Samme her. Det job, jeg lige har været til samtale på var eksempelvis stadig opslået, da jeg blev kaldt til samtale.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 26. feb 2016, 12:06

Årh for pokker.. Det er bare meget tidsbegrænset, den periode der søges i. Der er rimeligt meget tryk på, fordi der er opstart i september-oktober. Så der har været et hav af annoncer at reagere på, så jeg kunne simpelthen ikke nå at besvare dem i god tid (fordi jeg også havde skole osv. at passe ved siden af,) og jeg har endda sendt flere ansøgninger hver dag. Der er også allerede begyndt at tynde ud i mængden af annoncer igen, så der nu opslås færre ugentligt, og kun med en ansøgningsfrist til start/midt marts.

Det er da ikke nemt. Pis.
0
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 217
Likede indlæg: 1306

Indlægaf Daphne » 26. feb 2016, 13:39

Smiling_Goat skrev:Årh for pokker.. Det er bare meget tidsbegrænset, den periode der søges i. Der er rimeligt meget tryk på, fordi der er opstart i september-oktober. Så der har været et hav af annoncer at reagere på, så jeg kunne simpelthen ikke nå at besvare dem i god tid (fordi jeg også havde skole osv. at passe ved siden af,) og jeg har endda sendt flere ansøgninger hver dag. Der er også allerede begyndt at tynde ud i mængden af annoncer igen, så der nu opslås færre ugentligt, og kun med en ansøgningsfrist til start/midt marts.

Aaah nu kunne jeg regne ud (og læse tilbage), at det er kontorelev-stillinger, som du søger. Der kan godt gå rigtig lang tid, inden du får svar, ud fra det jeg har hørt fra andre ansøgere. Vi snakker i nogle tilfælde måneder... Netop fordi der kan være en lang ansættelsesproces, hvor de ikke vil sortere nogen fra, før de har en underskreven kontrakt.
Håber du kan holde modet oppe, og trøst dig med at du ikke er alene med frustrationerne. Og det er virkelig ikke nemt at nå hele vejen rundt med det samme, når de lige kommer i bølger på den måde.
Håber det bedste for dig :)
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 26. feb 2016, 21:14

Daphne skrev:
Smiling_Goat skrev:Årh for pokker.. Det er bare meget tidsbegrænset, den periode der søges i. Der er rimeligt meget tryk på, fordi der er opstart i september-oktober. Så der har været et hav af annoncer at reagere på, så jeg kunne simpelthen ikke nå at besvare dem i god tid (fordi jeg også havde skole osv. at passe ved siden af,) og jeg har endda sendt flere ansøgninger hver dag. Der er også allerede begyndt at tynde ud i mængden af annoncer igen, så der nu opslås færre ugentligt, og kun med en ansøgningsfrist til start/midt marts.

Aaah nu kunne jeg regne ud (og læse tilbage), at det er kontorelev-stillinger, som du søger. Der kan godt gå rigtig lang tid, inden du får svar, ud fra det jeg har hørt fra andre ansøgere. Vi snakker i nogle tilfælde måneder... Netop fordi der kan være en lang ansættelsesproces, hvor de ikke vil sortere nogen fra, før de har en underskreven kontrakt.
Håber du kan holde modet oppe, og trøst dig med at du ikke er alene med frustrationerne. Og det er virkelig ikke nemt at nå hele vejen rundt med det samme, når de lige kommer i bølger på den måde.
Håber det bedste for dig :)

Tusind tak.

Jeg fik også lige et afslag på en ansøgning, jeg sendte for et par måneder siden, så ja, der kan da være noget af en ventetid.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 28. feb 2016, 12:15

Hvordan kan det egentligt være, at man ikke må bruge humor i en ansøgning? Jeg gjorde det engang som ung, da jeg først begyndte at søge jobs, og selvom folk knaldede ud af grin, når de læste den, fik jeg besked på, at jeg ikke skulle sende den.

Jeg forstår det bare ikke rigtigt. Hvordan kan humor ikke være en fordel? Hvis jeg formår at beskrive mine kvalifikationer iblandet humor, hvorfor er det så problematisk?

Jeg forstår det der med situationsfornemmelse og professionalisme, men for mig at se, er det kun upassende, fordi man har besluttet sig for, at det er upassende. At finde en ny medarbejder handler vel i lige så høj grad om personlighed som kompetencer, og humor er vel altid at foretrække? Og at jeg skriver en ansøgning fra et komisk udgangspunkt, behøver jo ikke betyde, at jeg ikke evner at være professionel.

Jeg forstår det bare ikke.
0
D.itsen
Kort karma: 227
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1962

Indlægaf D.itsen » 28. feb 2016, 12:19

Smiling_Goat skrev:Hvordan kan det egentligt være, at man ikke må bruge humor i en ansøgning? Jeg gjorde det engang som ung, da jeg først begyndte at søge jobs, og selvom folk knaldede ud af grin, når de læste den, fik jeg besked på, at jeg ikke skulle sende den.

Jeg forstår det bare ikke rigtigt. Hvordan kan humor ikke være en fordel? Hvis jeg formår at beskrive mine kvalifikationer iblandet humor, hvorfor er det så problematisk?

Jeg forstår det der med situationsfornemmelse og professionalisme, men for mig at se, er det kun upassende, fordi man har besluttet sig for, at det er upassende. At finde en ny medarbejder handler vel i lige så høj grad om personlighed som kompetencer, og humor er vel altid at foretrække? Og at jeg skriver en ansøgning fra et komisk udgangspunkt, behøver jo ikke betyde, at jeg ikke evner at være professionel.

Jeg forstår det bare ikke.

Jeg tænker at humor tit kan virke overdrevet og forceret på skrift. Kan man gøre det i små passende doser, tror jeg fint det kunne fungere inden for mit felt
0
UH UH UH UH KORT :love:

Tilbage til "Job"